Američki proizvođač sportske opreme Nike snizio je prognozu rasta prihoda u ovoj fiskalnoj godini za ceo procentni poen u odnosu na poslednje projekcije, što je dovelo do oštrog pada akcija, prenosi brokerska kuća Momentum.
U tekućem kvartalu očekuje se blagi pad prihoda usled visoke prošlogodišnje baze.
Ovako skromna očekivanja Nike pripisuje „teškoj makroekonomskoj situaciji, posebno u Kini i EMEA regionu“, slabijem rastu digitalne prodaje gde su i dalje veoma izraženi popusti, većem obimu rasprodaja i negativnom uticaju kursa dolara, piše Momentum.
Kompanija Nike planira da pojednostavi asortiman proizvoda, poveća automatizaciju i upotrebu tehnologije, pojednostavi celokupnu organizaciju i iskoristi svoju skalabilnost „kako bi povećala efikasnost“, saopštila je kompanija, najavivši da će ovaj plan koštati od 400 do 450 miliona dolara, uglavnom za otpremnine radnicima u tekućem tromesečju.
Posmatrano na rok od tri godine, ovaj plan bi trebalo da donese uštede od oko dve milijarde dolara.
Kompanija je u periodu septembar-novembar zabeležila rast prihoda od pola procenta na 13,39 milijardi dolara, što je bilo ispod konsenzusa od 13,45 milijardi dolara. Direktna prodaja je porasla šest odsto na 5,7 milijardi dolara, dok je samo digitalna prodaja rasla stopom od četiri odsto. Veleprodaja je nastavila da trpi pritisak i pala je dva odsto na 7,1 milijardu dolara, prenosi Momentum.
Kada su u pitanju zalihe, zabeležen je pad na godišnjem nivou od 14 odsto na osam milijardi dolara, nakon dužeg perioda tokom kojeg se kompanija borila da rastereti zagušene distribucione kanale.
Akcije kompanije Nike u produženom trgovanju pale su 11,7 odsto na 108,2 dolara, dok su od početka godine u minusu 7,5 odsto u odnosu na rast indeksa S&P 500 od 24 odsto.
Privrednik mora da bude društveno odgovoran