Višegodišnji bum prodaje električnih vozila na nemačkom tržištu verovatno je pri kraju. Kao glavni razlozi za to navode se skuplja struja i smanjenje državnih subvencija u toj industriji.
Na te činjenice skreće pažnju nemački stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhofer, prenosi portal Elektroauto News.
On očekuje dramatičan pad prodaje e-vozila 2023. godine na 362.000, sa 720.000 jedinica koliko je prodato u ovoj godini.
To će da znači i prepolovljen tržišni udeo novih e-vozila, sa oko 28 na 14 odsto.
Centar za automotivna istraživanja (CAR), ipak, prognozira prodaju 484.000 novih električnih vozila, sa tržišnim udelom od 21,3 odsto.
Savezna vlada Nemačke od iduće godine inače potpuno ukida subvencije za hibridna vozila, a za čisto električne automobile postojeće subvencije od 7.500 do 9.000 smanjuje na sume od 4.500 do 6.750 evra.
Pored toga, fond za te subvencije je zaključan i, prema procjeni CAR-a, biće ispražnjen krajem 2023. godine.
Hoće li EU prikočiti?
Od idućeg septembra država ukida i premije za službena vozila.
Uz to, cena struje se skoro utrostručila od početka godine, a poskupljuje i proizvodnja baterija, upozorava Dudenhofer.
Za razliku od vodećih tržišta e-automobila, Kine i SAD, Nemačka kaska u transformaciji saobraćajnog sektora, dodao jetaj ekspert.
On predlaže da država premije za inovacije isplaćaje duže nego što planirala.
Kako se ocenjuje, oporavak teško može da se očekuje pre 2025. godie, kao i povećanje proizvodnje litijum-jonskih baterija u Evropi, masovnija proizvodnja električnih vozila i pojeftinjenje struje.
Kada ćemo početi da vozimo električne automobile?