Srbija

22.05.2025. 08:00

Nova ekonomija

Autor: Dunja Marić

Beograd odlučio da promoviše energetsku efikasnost: Za marketing će potrošiti 76.500 evra

Foto: Aleksandar Milošević

Srbija

22.05.2025. 08:00

Grad Beograd, preciznije Gradski sekretarijat za energetiku, organizuje manifestaciju o energetskoj efikasnosti. Tim povodom, raspisan je tender za nabavku marketinških usluga. Sekretarijat će za ovo izdvojiti najviše 8,9 miliona dinara, odnosno gotovo 76.500 hiljada evra, kolika je procenjena vrednost nabavke.

Dani energije i ostale manifestacije koje promovišu energetsku efikasnost održaće se od juna do decembra ove godine. U ovih nekoliko meseci, biće održano nekoliko manifestacija – Beogradski dani energije, konferencija “Energetska tranzicija – put ka održivom razvoju” i Karavan zelenog preduzetništva.

Sama javna nabavka sastoji se od tri dela. Prvi deo odnosi se na izradu programa Beogradskih dana energije i organizaciju manifestacije, kao i izradu vizuelnog rešenja i štampanje promo materijala, izradu logotipa manifestacije i profila na društvenoj mreži Instagram. Drugi deo, kako je objavljeno na Portalu javnih nabavki, jeste izrada programa konferencije o energetskoj tranziciji, a treći izrada logotipa Karavana zelenog preduzetništva i profila na Instagramu.

Fokus na promociji u medijima

Što se tiče marketinških aktivnosti, potrebno je ostvariti saradnju sa domaćim i inostranim medijima i institucijama, kako bi se informisale lokalne samouprave, građani, privreda, šira javnost…

Podrazumeva se da će firma koja dobije posao obezbediti i brendirati prostor, organizovati događaj, angažovati tehničko i pomoćno osoblje. Takođe, firma treba da obezbedi tehničku podršku, prisustvo medija, posluženje učesnika, izradi potrebna vizuelna rešenja…

Manifestaciju je potrebno najaviti u svim “relevantnim elektronskim i štampanim medijima”, a u cilju promocije treba organizovati konferencije za medije i obezbediti intervjue predstavnika Sekreterijata za energetiku u medijima.

Potrebno je osmisliti vizuelno rešenje i ištampati promotivni i propagandni materijal – od postera i flajera, preko fascikli i olovaka, pa sve do cegera i mirišljavih jelkica za automobile.

Na kraju, firma koja dobije posao biće dužna da obezbedi medijsko praćenje događaja i objavljivanje aktuelnih informacija o aktivnostima u formi novinarskih vesti, praćenje događaja uz pripremu, obradu i emitovanje multimedijalnih izveštaja (teksta, intervuja, video priloga, fotografija) i distribuciju tog materijala svim medijima u vidu novinarskog priloga.

Šta organizuje Sekretarijat?

Kada su u pitanju Beogradski dani energije, firma koja dobije posao treba da zakupi prostor u sali Privredne komore Srbije, osmisli program manifestacije, organizuje svečano otvaranje, skupove, konferencije na kojima će tokom cele nedelje održavanja učestvovati predstavnici ministarstava, međunarodnih organizacija, PKS, Elektroprivrede Srbije, naučnih institucija, Gradske uprave i opština grada Beograda, privrednici…

Teme panela treba da budu održivost razvoja energetike u Srbiji u smislu ispunjavanja i prihvatanja međunarodnih obaveza u oblasti energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije; zakonodavni okvir i izazovi koji se javljaju prilikom organizovanja javnih poziva za sprovođenje mera energetske efikasnosti i prezentovanje dobrih primera iz prakse kojim je postignuta veća ušteda energije, energetnata, prilikom primene različitih mera energetske efikasnosti.

Što se tiče Karavana zelenog preduzetništva, teme panela treba da budu promocija održivog razvoja i ekološki odgovornog poslovanja “kroz edukaciju, umrežavanje i inspirisanje lokalnih zajednica, podizanje svesti privrednog sektora o očuvanju prirodnih resursa i informisanje o merama energetske efikasnosti i obnovljivim izvorima” i razmena znanja o zelenim tehnologijama, cirkularnoj ekonomiji i ekološkim inovacijama, načinima finansiranja, kao i informacije o energetskoj efikasnosti “pružajući praktične alate i resurse za pokretanje ili unapređenje zelenih biznisa“. Takođe, biće održana i izložba startapova i zelenih inicijativa. Pored toga, biće predstavljeni primeri uspešnih svetskih kompanija, a domaći preduzetnici izneće svoja iskustva.

Treći dan manifestacije biće posvećen obnovljivim izvorima energije. Tog dana, teme panela, između ostalog, treba da budu finansijska podrška, uključujući podršku EU i korišćenje fondova EU za podsticanje korišćenja obnovljivih izvora energije u proizvodnji električne energije, grejanju i hlađenju i saobraćaju; regulatorne mogućnosti ulaganja u projekte korišćenja obnovljivih izvora energije, namenjene potencijalnim investitorima, izazovi i rešenja za bržu integraciju…

Četvrti dan imaće poseban osvrt na energetsku efikasnost Beograda. Teme treba da budu značaj energetskog menadžmenta, javnoprivatno partnerstvo; finansiranje projekata energetske efikasnosti i obnovljivih izvora energije i primena mera energetske efikasnosti u zgradarstvu kao ostvarivanje javnog interesa. Takođe, biće predstavljeni projekti javnih komunalnih preduzeća grada Beograda čiji cilj je bila ušteda energije, očuvanje životne sredine i primena mera energetske efikasnosti. Na kraju, biće predstavljeni realizovani projekti Sekretarijata za energetiku.

Peti dan biće Dan svetlosti i vetra. Prva tema panela biće solarizacija Srbije, odnosno pravni okvir za aktivne kupce i industriju za proizvodnju „zelene energije“ koja se koristi za sopstvene potrebe, a višak prodaje na tržištu. Takođe, biće predstavljene izgrađene solarne elektrane i vetroparkove u Srbiji.

Prateći programi uključivaće štandove i kreativne radionice na kojima će se davati osnovne informacije o energetskoj efikasnosti i obnovljivim izvorima energije i deliti promotivni štampani materijal i organizvati aktivnosti za najmlađe članove društva.

U tenderskoj dokumentaciji se navodi da je potrebno obezbediti “pluralitet mišljenja među govornicima” i ravnopravnost polova, što se odnosi na sve događaje u okviru manifestacije.

U okviru ove manifestacije održaće se i konferencija “Energetska tranzicija – Put ka održivom razvoju“. Firma koja bude dobila posao ponovo treba da zakupi prostor u PKS, osmisli program i organizuje njeno otvaranje. Inače, ova konferencjia treba da se održi u periodu od 10. septembra do 30. oktobra. Teme panela biće zakonska i strateška osnova za energetsku tranziciju; fnansijska podrška u energetskoj tranziciji na nacionalnom i međunarodnom planu; opis politika i mera za promovisanje energetske tranzicije u javnom sektoru…

EMS raspisao tender za osiguranje sa uslovima „kao nacrtanim“ za Dunav: Na tender se i javio samo Dunav sa AMSS-om

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.