Uprkos činjenici da žene u većem procentu završavaju gimnazije, fakultete i master studije, njihovo prisustvo u STEM oblastima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika) i dalje je nedovoljno.
Brojne mlade naučnice u Srbiji inspirišu svojim liderstvom, ali se suočavaju s barijerama koje im otežavaju napredak u karijeri. Glavni razlozi zbog kojih devojke ređe biraju STEM studije leže u društvenim stereotipima koji ih udaljavaju od ovih oblasti.
Međunarodni dan devojaka i žena u nauci, koji se obeležava 11. februara, podseća nas da su žene i devojke nezaobilazan deo naučne zajednice i da njihovo učešće treba snažno inspirisati i podsticati.
„Rešavanje najvećih izazova Agende za održivi razvoj Ujedinjenih nacija – od poboljšanja zdravlja do borbe protiv klimatskih promena – oslanjaće se na nauku, inovacije i tehnološki razvoj. Da bi žene u punoj meri bile deo tih procesa, neophodno je stvoriti ambijent bez diskriminacije, stereotipa i predrasuda. Zbog toga izražavamo veliku zabrinutost zbog toga što je, i posle 8 meseci, Zakon o rodnoj ravnopravnosti je i dalje suspendovan“, navodi se u saopštenju Akademije ženskog liderstva povodom Međunarodnog dana devojaka i žena u nauci.
„Znamo da su inspiracija i podrška ključne. Kao deo globalne Inspiring Girls mreže, pozivamo vas da zajedno gradimo svet u kojem će svaka devojka moći da ostvari svoje naučne ambicije i talente bez ikakvih ograničenja“, zaključuje se u saopštenju.
Tri dobitnice priznanja „Za žene u nauci“