Preduzeće Planum negiralo je krivicu za aktuelnu situaciju na Koridoru 11, na delu od Uba do Lajkovca. U intervjuu za N1, direktor te firme kaže da je ceo projekat od početka imao mnogo problema, i da bi danas put bio dobar, da je bio dobar projekat.
Firme koje su bile nadzor ne daju izjave, jer kako poručuju, nemaju prave informacije.
Niti su korišćeni materijali mimo standarda, niti je višak vlage posledica lošeg izvođenja. Za aktuelno stanje, kriv je loš projekat, koji nije predvideo sve probleme na trasi Ub – Lajkovac. Upravo tako napade na građevinsku firmu Planum, za N1 demantuje direktor Ratomir Todorović.
Iako ne krije da je problema od starta bilo, podseća i da su izvođači, doslovce, grcali, jer su kreditirali državu.
„Da smo mi izveli sve kako je predviđeno projektom, za to postoji odgovarajuća dokumentacija. Postoje geodetska snimanja, postoje laboratorijska ispitivanja, svakodnevno se vrše laboratorijska ispitivanja, jer vi ne možete danas krenuti sa poslom, ako vam neko što ste juče radili neko nije ispitao, primio i to potpisao. To kad kaže: e, radili su tri meseca bez nadzora, to nije tačno. Možda nadzora nije bilo tri meseca, ali u tom periodu se nije radilo, jer nema ko da vam primi radove“, objašnjava direktor građevinske firme „Planum“ Ratomir Todorović.
Dodaje – kako je moguće da Saobraćajni institut CIP, čiji je projekat, sada radi i analizu stanja? Zato, da bi se dobila realna procena, Todorović najavljuje da će „Planum“ angažovati nezavisne stručnjake.
U CIP-u, međutim, bez komentara. I Institut za puteve, koji je vršio nadzor nad samom deonicom, još se ne oglašava. Tvrde da ne raspolažu pravim informacijama, ali očekuju da će u narednim danima znati više.
„Pored dobre namere da Vam odgovorimo, trenutno smo u nemogućnosti, jer ne raspolažemo kompletnom dokumentacijom, a paušalno da dajemo izjave, bez uvida u iste, je neodgovorno. Razlog je i to što su odgovorni inženjeri u tom periodu na spornoj deonici Ub-Lajkovac, na Koridoru 11 kasnije ili napustili Institut za puteve ili su otišli u penziju“, navodi se u saopštenju Instituta za puteve.
A građevinci su ovaj autoput napustili 14.12.2015. kada je obavjena primopredaja objekta sa Koridorima i „Putevima Srbije“. Od tada teče garancija, koja ističe za tačno mesec dana.
N1: Jesu li Putevi Srbije bili zaduženi za održavanje ove deonice od kada je „Planum“ predao, završio taj projekat? Kako ste održavali tu deonicu?
„Ne možemo da dajemo izjave da se ne bismo mešali u rad nadležnih odrgana“, odgovara v.d.direktora Putevi Srbije Zoran Drobnjak.
Na ponovljeno pitanje kakva je uloga „Puteva Srbija“ bila na pomenutoj deonici i jesu li bili zaduženi za održavanje puta od kada je završen, Drobnjak odgovara:
„Evo počeće da pada sneg u sredu…“
Podsećamo, Ministarstvo građevinarstva podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal, protiv 14 odgovornih lica, uključujući i bivšeg ministra Milutina Mrkonjića. Saniranje štete na autoputu vrednom 70 miliona eva, kako se najavljuje, sačekaće proleće.