Kompanije DB Engineering & Consulting GmbH (iz Berlina) i Systra (iz Pariza) dobile su posao „projekt menadžera“ za liniju 1 beogradskog metroa.
Vrednost ugovora koji je dodeljen tim firmama je 5,2 milijarde dinara sa PDV-om (44,2 miliona evra), vidi se u obaveštenju na Portalu javnih nabavki.
Firme su izabrane u postupku javne nabavke koju je sprovelo javno preduzeće „Beogradski metro voz“. Preduzeće je tražilo uslugu upravljanja projektom i nadzor nad izgradnjom beogradskog metroa na depou Makiš i liniji 1.
Firme će, kako se vidi iz obaveštenja o dodeli ugovora, kao podizvođača angažovati frmu Una consult d.o.o.
Izabrani firme će u ime „Beogradskog metroa“ raditi kao „rukovodilac izgradnje“ za Ugovore o građevinskim radovima i Ugovore za sisteme, za liniju 1 i depo na Makišu.
Firme će upravljati projektom, vršiti ulogu rukovodioca izgradnje (po FIDIC Žutoj knjizi), radiće stručni nadzor, kao i tehničku kontrolu projekata za građevinsku dozvolu.
Ugovor sa izabranim konsultantom će trajati oko devet i po godina, a podložan je produžetku, vidi se iz oglasa o javnoj nabavci.
Na tender stigle tri ponude
Javno komunalno preduzeće „Beogradski metro i voz“ oglasilo je krajem novembra javnu nabavku pod nazivom „Projekt menadžer za liniju 1 – Upravljanje projektom i nadzor nad izgradnjom beogradskog metroa na lokacijama depo Makiš i Linija 1“
Pored izabranih firmi, ponudu (vrednu 6,3 milijarde dinara) je i dala i grupa firmi Vikoti Mernok Iroda Kft (iz Mađarske), Egis d.o.o. (Beograd), Egis International, Egis Rail, i Ingerop conseil et ingenierie (Francuska).
Na tender se javilo i Preduzeće za tehnička ispitivanja i analize SGS iz Beograda, koji je dalo ponudu da tražene usluge projekt menadžera obavi za 6,9 milijardi dinara.
Radovi na realizaciji prve linije metroa podrazumevaju projektovanje i izgradnju linije 1 metroa (koji se realizuje u dve faze) i depoa u Makišu.
Izgradnja će početi kada se završi i odobri tehnička dokumentacija i izdaju potrebne dozvole, pisalo je u tenderskoj dokumentaciji.
Beogradski metro je u tenderskoj dokumentaciji dao okvirne datume završetka pojedinih ugovora vezanih za prvu liniju metroa.
Tako je okvirni datum za završtetak 2ugovora za pripremne radove za depo Makiš“ u poslednjem kvartalu 2024. godine.
Završetak građevinskih radova za depo Makiš očekuje se u poslednjem kvartalu 2028. godine.
Završetak „ugovora o građevinskim radovima za liniju 1“ (obe faze) je drugi kvartal 2030. godine.
Okvirni rok za završetak ugovora o sistemima za depo Makiš i liniju 1 (fazu 1) je poslednji kvartal 2028. godine, dok se završetak ugovora o sistemima za liniju 1 (faza 2) očekuje u 2. kvartalu 2030. godine.
Za projekat izgradnje beogradskog metroa u 2023. godini planirano izdvajanje od 30 milijardi dinara (oko 255 miliona evra).
Tih 30 milijardi dinara za metro se nalaze se u republičkom budžetu za 2023. i predstavljaju kapitalne transfere Gradu Beogradu od strane Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Izrada tehničke dokumentacije i izvođenje radova na izgradnji prve faze linije 1 metro sistema procenjuje se na 329,8 milijardi dinara (2,8 milijardi evra), vidi se u planu javnih investicija Grada Beograda 2023-2025.
Izrada tehničke dokumentacije i izvođenje radova na izgradnji druge faze linije 1 metro sistema procenjuje je na 89,5 milijardi dinara (753,4 miliona evra), piše u planu javnih investicija.
Vrednost izarade tehničke dokumentacije i izvođenja građevinskih radova na izgradnji depoa u Makišu procenjena je na 11,5 milijardi dinara (98 miliona evra).
U januaru 2021. godine ministar finansija Siniša Mali je sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija potpisao Memorandum o razumevanju o izgradnji beogradskog metroa.
Memorandum je tada potpisan sa direktorom JKP „Beogradski metro i voz“ Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe „ALSTOM“ Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompanijama „Ežis rejl“ Olivijerom Buvarom i predstavnikom kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđijem.
Francuski partneri treba da rade na obezbeđivanju vagonskih kompozicija i izgradnji elektromašinskih podsistema dok će, sa druge strane, kineska kompanija izvoditi građevinske radove.