Javno komunalno preduzeće „Beogradski metro i voz“ oglasilo je tender za „projekt menadžera“ koji će da upravlja projektom i vrši nadzor izgradnje beogradskog metroa (na lokacijama depo Makiš i Linija 1).
Ugovor sa izabranim konsultantom će trajati oko devet godina i po godina, a podložan je produžetku, vidi se iz oglasa o javnoj nabavci.
Konsultant će u ime „Beogradskog metroa“ raditi kao „rukovodilac izgradnje“ za Ugovore o građevinskim radovima i Ugovore za sisteme.
Izabrani konsultant će upravljati projektom, vršiti ulogu rukovodioca izgradnje (po FIDIC Žutoj knjizi), radiće stručni nadzor, kao i tehničku kontrolu projekata za građevinsku dozvolu.
Radovi na realizaciji prve linije metroa podrazumevaju projektovanje i izgradnju linije 1 metroa (koji se realizuje u dve faze) i depoa u Makišu.
Radovi će se izvoditi na osnovu angažovanja dva glavna Izvođača kroz šest ugovora, piše u tehničkoj specifikaciji.
Izgradnja će početi kada se završi i odobri tehnička dokumentacija i izdaju potrebne dozvole, piše u tenderskoj dokumentaciji.
Jedan od uslova za izbor privrednoog subjekta je, između ostalog, da je u prethodne tri godine imao prihod od najmanje 250.000.000 evra.
Beogradski metro je u tenderskoj dokumentaciji dao okvirne datume završetka pojedinih ugovora vezanih za prvu liniju metroa.
Tako je okvirni datum za završtetak „ugovora za pripremne radove za depo Makiš“ poslednjem kvartalu 2024. godine.
Završetak građevinskih radova za depo Makiš očekuje se u poslednjem kvartalu 2028. godine.
Završetak „ugovora o građevinskim radovima za liniju 1“ (obe faze) je drugi kvartal 2030. godine.
Okvirni rok za završetak ugovora o sistemima za depo Makiš i liniju 1 (fazu 1) je poslednji kvartal 2028. godine, dok se završetak ugovora o sistemima za liniju 1 (faza 2) očekuje u 2. kvartalu 2030. godine.
Za beogradski metro do sada dato 3,5 miliona evra
Nedavno zakupljen softver za upravljanje dokumentima
Ovo javno preduzeće je nedavno je dodelilo ugovor vredan 8,4 miliona dinara za zakup softverskog rešenja za kolaborativno upravljanje dokumentima i modelima na projektu izgradnje beogradskog metroa.
Softver treba da omogući „kolaborativno upravljanje“ dokumentima i modelima, odnosno „saradnju timova“ unutar organizacije i eksternih partnera u procesu upravljanja dokumentacijom.
Posao je dodeljen firmi „Cadcam data“, vidi se u odluci.
Nabavka obuhvata instalaciju softvera, obuku, i jednogodišnje održavanje.
U januaru 2021. godine ministar finansija Siniša Mali je sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija potpisao Memorandum o razumevanju o izgradnji beogradskog metroa.
Memorandum je tada potpisan sa direktorom JKP „Beogradski metro i voz“ Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe „ALSTOM“ Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompanijama „Ežis rejl“ Olivijerom Buvarom i predstavnikom kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđijem.
Francuski partneri treba da rade na obezbeđivanju vagonskih kompozicija i izgradnji elektromašinskih podsistema dok će, sa druge strane, kineska kompanija izvoditi građevinske radove.
Vlada Francuske je odobrila kredit za finansiranje za deo koji će raditi francuske kompanije. Prema rečima ministra, reč je o 454 miliona evra.
Mali je tada (januar 2021.) rekao da se razgovara sa institucijama koje treba da obezbede finansiranje dela koji rade kineske kompanije.
Predstavnik kompanije „Pauer Čajna“ rekao je, nakon potpisivanja memoranduma, da je ta kompanija jedna od njavećih građevinskih kompanija koja koristi sopstvene resurse i iskustva u oblasti izgradnje metroa. On je istakao da bi vrednost njihovih radova trebalo da bude oko 1,3 milijarde evra.
Izgradnja prve dve linije metroa koštaće oko 4,4 milijardi evra, procenio je tada ministar Mali.
Za projekat beogradskog metroa, odnosno angažovanje različitih firmi, instituta i fakulteta putem tendera sprovedenih u Srbiji u poslednje dve godine izdvojeno je bar 400 miliona dinara (oko 3,5 miliona evra), vidi se na osnovu ugovora objavljenih na Portalu javnih nabavki.