
Dizel pojeftinio za tri dinara po litru
Litar evrodizela u Srbiji danas od 15 sati do petka, 12. decembra u isto vreme, koštaće maksimalno 198 dinara, a benzina evropremijum BMB 181 dinar.Prethodna cena evrodizela iznosila je 201 dinar po litr...

Foto: Jovana Kulašević
Više od 2.000 inženjera iz različitih oblasti tehničkih nauka najavili su da će se u sredu, 29. januara, okupiti ispred zgrade Inženjerske komore Srbije, u znak podrške studentima i njihovim zahtevima, gde će predati i svoje zahteve, objavio je danas nedeljnik „Vreme„.
Inženjeri iz oblasti građevinarstva, mašinstva, elektrotehnike, arhitekture, saobraćaja i ostalih tehničkih nauka traže od Ministarstva građevinarstva izmenu Zakona o planiranju i izgradnji i postavljanje stručnjaka na ključne pozicije u nadležnim institucijama.
Najavili su okupljanje na ulici, petnaestominutnu tišinu pred zgradom Inženjerske komore Srbije za stradale u rušenju nadstrešnice u Novom Sadu 1. novembra 2024. godine, obraćanje i predaju zahteva.
„Datum predaje zahteva nadležnom ministarstvu biće objavljen kasnije“, rekla je za „Vreme“ građevinska inženjerka za konstrukcije i jedna od potpisnica zahteva Andrijana Milovanović.
Reč je, kako je navela, o samoorganizovanoj grupi inženjera, članova različitih strukovnih udruženja, iza koje, kako je dodala, ne stoji nijedno udruženje.
„Pozvali smo članove da se pridruže, ali ne želimo da se bilo koje društvo kao institucija pridruži, da neko zloupotrebi inicijativu. Od toga se ograđujemo“, rekla je Milovanović.
Na internet stranici inicijative piše da su mnogi inženjeri Srbije, zbog „višegodišnje postepene degradacije struke, ugleda i časti, sa krajnjom posledicom tragedije koja se desila na železničkoj stanici u Novom Sadu, dovedeni do tačke posle koje nije moguće profesionalno nastaviti rad u ovoj državi i živeti mirno“.
Prvi zahtev, kako je navedeno, odnosi se na depolitizaciju i nezavisnost Inženjerske komore Srbije od rada Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
„Tražimo depolitizaciju, ne da ministarstvo i politika utiču na nas, već da obrnemo situaciju – da mi učestvujemo u donošenju zakona, pravilnika, statuta Komore i da poboljšamo uslove rada i pre svega, da radimo ispravno naš posao, stručno, a ne kako nam se kaže“, rekla je Milovanović.
Drugim zahtevom traže da za ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture bude izabran master ili diplomirani inženjer iz usko stručne oblasti vezane za rad tog ministarstva sa minimum 10 godina radnog iskustva u oblasti projektovanja i/ili izvođenja radova.
„Mi nemamo u Ministarstvu građevinarstva ni ministra ni pomoćnike koji su adekvatno obrazovani. Kapitalne projekte koji vrede milijarde evra vode ljudi koji ne razumeju ni infrastrukturu, ni zgradarstvo, ništa što je vezano za mašinsku struku, elektro struku. Imamo diplome koje su upitne. Mi želimo pre svega stručnog ministra, nekog ko ima veliko iskustvo, a ne nekog ko uopšte ne razume tu oblast i naravno da se promeni ekipa koja to vodi“, kazala je ona.
Navedeno je da je stanje i u zakonodavstvu u Inženjerskoj komori Srbije i ostalim društvima „otišlo je u ruke nekompetetnih ljudi koji menjaju zakone da bi se prilagodili nestručnosti, nekompetentnosti i ubrzanju investicija, a da smo jedino mi inženjeri odgovorni“.
U trenutnom sastavu Vlade Srbije mesto ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je upražnjeno, pošto je Goran Vesić podeno ostavku posle rušenja nadstrešnice železničke stanice u Novom Sadu, piše nedeljnik „Vreme“.
Milovanović je kazala da Inženjerska komora Srbije više od godinu dana nema predsednika.
„Sada niko nije kriv, jer nemamo predsednika i Skupština je raspuštena. Neko mora biti odgovoran“, dodala je ona.
Inženjeri okupljeni u toj grupi zahtevaju i hitnu izmenu Zakona o planiranju i izgradnji i Pravilnika o sadržini, načinu i postupku izrade i načinu vršenja kontrole tehničke dokumentacije prema klasi i nameni objekata.
Milovanović je objasnila da je dodatni povod za taj zahtev nedavna izmena lex specialisa za EXPO.
Zahtevaju da se uvede obavezna tehnička kontrola projekta za izvođenje i kontrola usaglašenosti sa projektom za građevinsku dozvolu, a pre prijavljivanja početka izvođenja radova, zatim da se za sve kategorije objekata uvede kao obaveza izrada projekta konstrukcije, te da se kao obavezan deo projektne dokumentacije, za objekte koji se rekonstruišu, uvede obaveza izrade elaborata o proceni stanja postojeće konstrukcije, čiji će obavezan sastavni deo biti istražni radovi.
„Tražimo da postoji obavezujući elaborat utvrđivanja stanja postojećih konstrukcija, ne samo kada su u pitanju konstrukcije, već i da se oformi baza podataka svih važnih objekata i da se oni prema pravilnicima na svakih pet, 10, 20 godina, kako je propisano, održavaju. To je bio propust kod železničke stanice u Novom Sadu“, ukazala je Milovanović.
U Srbiji ima 30.000 inženjera, a njih oko 17.000 ima aktivne licence.
Inženjer Đajić uputio novo otvoreno pismo Vladi Srbije: Nemoj, pa se ne boj
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Litar evrodizela u Srbiji danas od 15 sati do petka, 12. decembra u isto vreme, koštaće maksimalno 198 dinara, a benzina evropremijum BMB 181 dinar.Prethodna cena evrodizela iznosila je 201 dinar po litr...

Više od 3.000 kvadratnih metara u Palati Albanija prodato je za 13,3 miliona evra kompaniji Logga plus doo, saznaje Nova ekonomija. Vlasnik ovog preduzeća je Vladan Miketić, funkcioner kluba Crvena Zvezda ko...

Javno preduzeće Srbijagas zvanično je osnovalo novo zavisno društvo pod nazivom "Gas infrastruktura", a rešenje o registraciji ovog privrednog subjekta donela je danas Agencija za privredne registre (APR), p...

Ukupni krediti privrede, građana i preduzetnika na kraju novembra ove godine iznosili su oko 4.283 milijarde dinara, što je 1,6 odsto više nego u oktobru, objavilo je Udruženje banaka Srbije.Pozajmice pr...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
A Mrkonjić vam nije odgovarao?