Srbija

05.10.2015. 10:41

Novosti

Autor: Nova Ekonomija

Još se ne zna koliko je spornih Folksvagenovih vozila završilo u Srbiji

Srbija

05.10.2015. 10:41

Dok svet gleda kako da od Folskvagena naplati odštetu zbog prevarantskog softvera, Srbija uopšte nema statistiku koliko je uvezla spornih automobila.
Australija će, na primer, za svako vozilo koje je imalo „grešku“ tražiti nadoknadu od 1,1 miliona dolara po vozilu, a Švajcarci su već zabaranili prodaju oko 180.000 ovih vozila sa dizel-motorima.
Naša država još nema plan da li će tražiti odštetu kako građana koji su bili prinuđeni da udišu neprimerenu količinu otrova, tako i kupaca, uverenih da su pazarili najbolje i najsavremenije motore.
Da ova situacija bude još gora, u Srbiji ne postoji nijedna referentna laboratorija koja bi mogla da utvrdi da li su „dizelaši“ koji su prodavani na našem tržištu bili opremljeni ovim softverom! 
Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije je uradila jedino što je mogla u takvoj situaciji i zatražila je od proizvođača potrebne podatke. 
„Zbog pravovremene i pouzdane informisanosti javnosti, Agencija za bezbednost saobraćaja će iz svoje nadležnosti, preduzeti odgovarajuće aktivnosti i izdati posebno saopštenje za javnost na ovu temu čim dobije potrebne odgovore od predstavnika proizvođača, a u zavisnosti od sadržine odgovora eventualno obavestiti i druge državne organe u Republici Srbiji”, kaže se u saopštenju koje je potpisao v. d. direkora Agencije Milan Božović. 
Zasedala je i Srpska asocijacija uvoznika novih automobila i delova (SAUNAD). 
„Skandal sa „folksvagenom“, koji je priznao da je specijalnim softverom u vozilima lažno prikazivao emisiju izduvnih gasova, neće imati uticaj na srpsko tržište, s obzirom na to da je u pitanju veoma mali broj tih vozila”, izjavio je Milan Vukasović, predsednik SAUNAD, navodeći da je u prvih osam meseci ove godine u Srbiji prodato ukupno oko 14.000 novih automobila. 
Vukasović pretpostavlja da će država Srbija pokrenuti, u ekološkom smislu, nekakav predlog za nadoknadu: 
„Ta ekološka šteta će „po starom dobrom običaju renomiranih proizvođača“ biti nadoknađena zamenom softvera. 
Državni sekretar u Ministarstvu privrede Miloš Petrović kaže da pored problema sa „folskvagenom“ on ukazuje i na stari eko-problem. 
„Neravnopravno su naplaćivane ekološke takse za nove, a nisu za polovne automobile. To moramo da rešimo. Ne možemo imati najgore evronormative za motore u Evropi”, istakao je Petrović. 
Prema njegovim rečima, za polovne automobile koji se uvoze u Srbiju trebalo bi najmanje da se traži „evro 4“ standard, s obzirom na to da smo za proizvodnju novih odnosno „fijat“ uveli „evro 6“. „Ako proizvođača teramo da proizvodi „evro 6“, a to je u Srbiji „Fijat“, ne možemo da dozvoljavamo da se ovde uvozi ono što Evropa neće”, zaključio je Petrović.
„MI svakodnevno pratimo situaciju, ali iz centrale „Folskvagena“ još nema nikakvih obaveštenja”, kažu u Poršeu SCG, uvozniku vozila „Folskvagen grupe“ u Srbiji. 
I dalje se u „Folksvagenu“ radi analiza na osnovu koje će se znati da li je i koliki broj vozila sa spornim softverom uvezen u našu zemlju. „Niko ne beži od odgovornosti, ali je bitno istaći da ta vozila nemaju nikakav drugi problem koji bi mogao da ugrozi vlasnika”, kažu u Poršeu SCG.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.