Javno komunalno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“, koje je osnovano prošle jeseni sa ciljem da od privatnika (firme Kentkart) preuzme poslove naplate karata u javnom prevozu, u protekla dva meseca oglasilo je deset tendera, a u većini slučajeva je i dodelilo višemilionske ugovore.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić od prošle godine najavljuje raskid ugovora o javno-privatnom partnerstvu sa kompanijom Kentkart koja je 2021. godine dobila posao naplate karata u javnom prevozu, vredan 10,5 milijardi dinara.
Kako bi Grad Beograd preuzeo posao naplate karata, osnovano je novo javno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“.
Dva „najizdašnija“ tendera koja su oglašena sredinom aprila, odnosila su se na sam sistem naplate karata, kao i na monitoring vozila javnog prevoza.
Međutim, pored tih nabavki, Naplata je u martu ove godine oglasila i tendere u kojima, kako se zaključuje iz dokumentacije, potražuje oprema za potrebe samog preduzeća.
Najveća nabavka novoosnovanog preduzeća bila je za „usluga provajdera za potrebe naplate prevozne usluge“, za koju je krajem aprila odabrana ponuda firme Komtrejd
Komtrejdu je dodeljen ugovor vredan 217,2 miliona dinara, vidi se iz obaveštenja na Portalu javnih nabavki.
U modelu ugovora (objavljenog na Portalu javnih nabavki) piše da je predmet nabavke „usluga provajdera za potrebe naplate prevozne usluge“, a iz firme Komtrejd su za N1 naveli da su od strane gradske komisije izabrani da budu tehnička podrška (SMS provajder) za naplatu karata u gradskom prevozu putem SMS poruka između grada Beograda i četiri mobilna operatera, prilikom čega će se platni promet odvijati direktno između grada i telekom operatera.
Trajanje ugovora, kako je pisalo u javnom pozivu, je dve godine (24 meseca).
Navodi se, u modelu ugovora, da se usluga pruža u kontinuitetu, i da usluge moraju da budu omogućene neprekidno u toku 24 sata, sedam dana u nedelji.
Pored tendera u kojem je tražilo provajdera, preduzeće je u aprilu objavilo oglas za nabavku opreme koja je trebalo da služi za „prikupljanje i monitoring informacija u vozilima javnog prevoza“.
Međutim taj tender, procenjene vrednosti 200 miliona dinara, što je uključivalo i softver sa modulom za monitoring i modulom za obračun, je obustavljen i neće ponavljati u toku ove godine, dok se ne sprovede novo istraživanje tržišta.
Kao razlog obustave navodi se da je naručilac (u ovom slučaju „Naplata“) kroz pitanja i sugestije zainteresovanih u postupku javne nabavke, došlo do saznanja da postoji mogućnost iznalaženja „boljih, alternativnih i drugačijih rešenja kojima bi se efikasnije obavljao monitoring i obračun u javnom prevozu“.
Konkretno, preduzeće je putem tog tendera planiralo da nabavi opremu za prikupljanje i monitoring informacija sa vozila, kao i softver sa modulom za monitoring i modulom za obračun.
Informacije koje bi se prikupljajale sa vozila u realnom vremenu su, između ostalog, stanje otvorenosti putničkih vrata na vozilu sa senzora vozila, upaljeno/ugašeno vozilo, napon akumulatora, izabrane rute vožnje, automatski identifikovan vozač preko mobilnog telefona i mobilne android aplikacije.
Dodeljeni ugovori i za softvere, servere, uređaje za skladištenje
Početkom marta, preduzeće je oglasilo javne nabavke štampača, računara, servera, uređaja za skladištenje podataka, kancelarijskog i potrošnog materijala, softvera za računovodstvo, softvera za pisarnicu.
Softver za računovodsto gradsko preduzeće će kupiti od Društva za izradu informacionih sistema Mega computer engineering (Beograd), vidi se iz obaveštenja o dodeli ugovora koji je vredan 12,5 miliona dinara bez PDV-a.
Od iste firme „Mega computer engineering“ nabaviće se i softver za pisarnicu vredan 11,6 miliona dinara bez PDV-a, vidi se na Portalu javnih nabavki.
Prema obaveštenju o dodeli ugovora, uređaj za skladištenje podataka „Naplata“ će nabaviti od firmi Controlit solutions 2019 (Beograd – Zemun) i Kompjuter – tehnika doo za kompjuterski inženjering (Novi Sad). Ugovor koji je dodeljen tim firmama, koje su zajedno podnele ponudu na ovom tenderu, je 6,2 miliona dinara.
Firmama Controlit solutions 2019 (Beograd – Zemun) i Kompjuter – tehnika je dodeljen i ugovor u postupku nabavke servera – vredan 9,7 miliona dinara.
Firma Kompjuter – tehnika će gradu isporučiti i računare sa windows operativnim sistemom (radna stanica – 35 komada, prenosni računar – 15 komada i monitor – 50 komada). Taj ugovor je vredan 6,6 miliona dinara.
Sekretarijat za javni prevoz je na svom sajtu obavestio građane da dok se ne steknu svi pravno-formalni uslovi i ne završe sve procedure oko usvajanja novog cenovnika i novog načina kupovine karata, ostaju da važe postojeća pravila u vezi sa javnim prevozom.
„Odlukom Skupštine Grada Beograda data je saglasnost na jednostrani raskid ugovora i stekli su se uslovi da se zvanično formira novi sistem javnog prevoza, kako zonski i tarifni sistem tako i novi cenovnik javnog prevoza. Nakon što budu formalno usvojene nove tarife i cene javnog prevoza, javnost će biti blagovremeno obaveštena o mogućnostima kupovine karata i svim ostalim važnim informacijama o novom sistemu javnog prevoza“, piše u obaveštenju od 21. aprila.
Dalje se navodi da će sva pravna lica koja su kupovala mesečne karte svojim zaposlenima, blagovremeno kontaktirati sa Javnim komunalnim preduzećem „Naplata prevozne usluge Beograd“ i uputiti ih u novi sistem funkcionisanja.