Vesti iz zemlje

12.12.2022. 15:59

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Ministarstvo najavljuje edukaciju građana o „alkoholu sumnjivog porekla“

Dve casice i flasa rakije Foto: Nova ekonomija

Ministarstvo trgovine i Savez proizvođača rakije Srbije pokrenuće kampanju edukacije stanovništva po pitanju rizika od konzumacije i prodaje jakih alkoholnih pića od neregistrovanih proizvođača, „sumnjivog kvaliteta, potencijalno opasnog po zdravlje [potrošača]“.

„Srbija ima dobar i moderan Zakon o jakim alkoholnim pićima, ali i evidentan problem, jer veliki broj ljudi nije upoznat sa zakonskim regulativama koje im omogućavaju da posluju u legalnim tokovima, zaključeno je na sastanku Ministarstva trgovine i Saveta proizvođača rakije“, saopštilo je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine.

Ministarstvo trgovine apeluje na sve potrošače da proizvedena rakija, bez oznake porekla, zdravstvene kontrole i naplate poreza i akcize, nije bezbedan proizvod.

Domaća šljivovica konačno upisana na Uneskovu listu

Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović rekao je da će na taj  način svi potrošači biti u mogućnosti da konzumiraju visoko kvalitetne rakije i opšti kvalitet proizvoda će biti podignut na viši nivo.

„Moramo zajedničkim snagama da radimo na uređenju tržišta kako bi zaštitili potrošače i kako bi građani imali bezbedan i kvalitetan proizvod. Šljivovica nije običan proizvod, to je sasvim sigurno najveći brend u hrani i piću koji naša država ima i naša je dužnost da zaštitimo potrošače i zaštitimo rakiju kao nacionalni brend Srbije“, rekao je Momirović.

Veštine i znanja koja su  potrebna za pripremu srpske rakije šljivovice u domaćinstvima, kao i njena svakodnevna upotreba i običajne prakse u kojima se ona koristi, od sada se nalaze na Uneskovoj listi nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva, saopštilo je nedavno Ministarstvo kulture. 

Nije svaka šljiva za rakiju

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.