Ministarstvo trgovine i Savez proizvođača rakije Srbije pokrenuće kampanju edukacije stanovništva po pitanju rizika od konzumacije i prodaje jakih alkoholnih pića od neregistrovanih proizvođača, „sumnjivog kvaliteta, potencijalno opasnog po zdravlje [potrošača]“.
„Srbija ima dobar i moderan Zakon o jakim alkoholnim pićima, ali i evidentan problem, jer veliki broj ljudi nije upoznat sa zakonskim regulativama koje im omogućavaju da posluju u legalnim tokovima, zaključeno je na sastanku Ministarstva trgovine i Saveta proizvođača rakije“, saopštilo je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine.
Ministarstvo trgovine apeluje na sve potrošače da proizvedena rakija, bez oznake porekla, zdravstvene kontrole i naplate poreza i akcize, nije bezbedan proizvod.
Domaća šljivovica konačno upisana na Uneskovu listu
Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović rekao je da će na taj način svi potrošači biti u mogućnosti da konzumiraju visoko kvalitetne rakije i opšti kvalitet proizvoda će biti podignut na viši nivo.
„Moramo zajedničkim snagama da radimo na uređenju tržišta kako bi zaštitili potrošače i kako bi građani imali bezbedan i kvalitetan proizvod. Šljivovica nije običan proizvod, to je sasvim sigurno najveći brend u hrani i piću koji naša država ima i naša je dužnost da zaštitimo potrošače i zaštitimo rakiju kao nacionalni brend Srbije“, rekao je Momirović.
Veštine i znanja koja su potrebna za pripremu srpske rakije šljivovice u domaćinstvima, kao i njena svakodnevna upotreba i običajne prakse u kojima se ona koristi, od sada se nalaze na Uneskovoj listi nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva, saopštilo je nedavno Ministarstvo kulture.
Nije svaka šljiva za rakiju