JKP „Beogradski metro i voz“ razmatra mogućnost da se za deo linije 2 metroa od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka izmeni trasa.
To javno preduzeće raspisalo je tender za izradu digitalnog topografskog plana za izmenjenu trasu Liniije 2 beogradskog metroa.
U specifikaciji se navodi da je zbog brojnih tehničkih i prostornih ograničenja, konsultant „Egis rail“ definisao novo optimalnije rešenje deonice od Savskog trga do Grčića Milenka.
Kako piše eKapija, novo rešenje došlo bi sa velikom devijacijom ispod istorijskog centra, tunelom koji bi presecao osu Kralja Milana u zoni Novog dvora kao i pravac Knez Miloševe podno Turske ambasade.
Takođe, veza sa prigradskom železnicom (BG voz) više se ne planira u Makenzijevoj ulici, u kojoj neće biti ni novog železničkog podzemnog stajališta, već kod Karađorđevog parka.
Prema nezvaničnim saznanjima eKapije ni ovo rešenje nije u potpunosti izvesno, razmatra se i veza sa železnicom u podzemnom stajalištu Vukov spomenik, što bi značilo još veće promene na trasi planirane druge linije.
Druga linija metroa prvobitno je planirana da ide pravcem Depo Bežanija -Кvantaška pijaca – ŽS Zemun – Novi Novosadski put – Filipa Višnjića – Stadion Zemun – Senjski trg – Aleksandra Dubčeka – Opština Novi Beograd – Merkator – Arena – Sava centar – Blok 18 – Savski trg – Manjež – Makenzijeva – Južni bulevar – Šumatovačka – Vojislava Ilića – Cvetkova pijaca – Mite Ružića – Ustanička – Mirijevo.
Integracija trase Linije 2 na deonici od Savskog trga do Grčića Milenka onako kako je prvobitno planirano, naišla je na nekoliko ograničenja, između ostalog, na negativne uslove NBS za prolazak tunela neposredno uz objekat banke, kao i negativne uslove Infrastrukture železnica Srbije na povezivanju Linije 2 metroa sa gradskom železnicom u planiranoj stanici Makenzijeva.
Problem je i ukrštanje trase Linije 2 sa atmosferskim kolektorom u Resavskoj ulici i hidrotehničkim tunelom na Slaviji, postojeći i planirani kolektori u Južnom bulevaru i novoizgrađeni i objekti koji su u fazi izgradnje na pozicijama planiranim za stanice Južni bulevar i Grčića Milenka.
Zona izmene trase od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka, koja je predmet ove javne nabavke ima ukupnu dužinu od oko 4,6 kilometara i 6 stanica.
Foto: Printskrin/Tehnička specifikacija/JKP „Beogradski metro i voz“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Za sva domaćinstva koja papirni račun za struju zamene elektronskim i plate ga do 20. u mesecu, „Elektroprivreda Srbije“ omogućava popust od sedam odsto. Međutim, građani od strane EPS-a imaju i još neke opc...
Nešto više od pola godine pošto je prethodno Infrastruktura železnice Srbije (IŽS) raspisala javnu nabavku za detaljan pregled i ispitivanje Novog železničkog mosta na Savi u Beogradu, koji je izgrađen pre s...
Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže na snazi je nešto duže od tri meseca. Iako su, čini se, predstavnici vlasti od ove mere imali veća očekivanja, najavljivane do 20 odsto niže cene - nisu u potpuno...
Planirano je da građevinska dozvola za početak gradnje gasne interkonekcije između Srbije i Severne Makedonije bude dobijena sredinom 2026. i da odmah nakon toga počne izgradnja, izjavila je ministarka rud...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.