JKP „Beogradski metro i voz“ razmatra mogućnost da se za deo linije 2 metroa od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka izmeni trasa.
To javno preduzeće raspisalo je tender za izradu digitalnog topografskog plana za izmenjenu trasu Liniije 2 beogradskog metroa.
U specifikaciji se navodi da je zbog brojnih tehničkih i prostornih ograničenja, konsultant „Egis rail“ definisao novo optimalnije rešenje deonice od Savskog trga do Grčića Milenka.
Kako piše eKapija, novo rešenje došlo bi sa velikom devijacijom ispod istorijskog centra, tunelom koji bi presecao osu Kralja Milana u zoni Novog dvora kao i pravac Knez Miloševe podno Turske ambasade.
Takođe, veza sa prigradskom železnicom (BG voz) više se ne planira u Makenzijevoj ulici, u kojoj neće biti ni novog železničkog podzemnog stajališta, već kod Karađorđevog parka.
Prema nezvaničnim saznanjima eKapije ni ovo rešenje nije u potpunosti izvesno, razmatra se i veza sa železnicom u podzemnom stajalištu Vukov spomenik, što bi značilo još veće promene na trasi planirane druge linije.
Druga linija metroa prvobitno je planirana da ide pravcem Depo Bežanija -Кvantaška pijaca – ŽS Zemun – Novi Novosadski put – Filipa Višnjića – Stadion Zemun – Senjski trg – Aleksandra Dubčeka – Opština Novi Beograd – Merkator – Arena – Sava centar – Blok 18 – Savski trg – Manjež – Makenzijeva – Južni bulevar – Šumatovačka – Vojislava Ilića – Cvetkova pijaca – Mite Ružića – Ustanička – Mirijevo.
Integracija trase Linije 2 na deonici od Savskog trga do Grčića Milenka onako kako je prvobitno planirano, naišla je na nekoliko ograničenja, između ostalog, na negativne uslove NBS za prolazak tunela neposredno uz objekat banke, kao i negativne uslove Infrastrukture železnica Srbije na povezivanju Linije 2 metroa sa gradskom železnicom u planiranoj stanici Makenzijeva.
Problem je i ukrštanje trase Linije 2 sa atmosferskim kolektorom u Resavskoj ulici i hidrotehničkim tunelom na Slaviji, postojeći i planirani kolektori u Južnom bulevaru i novoizgrađeni i objekti koji su u fazi izgradnje na pozicijama planiranim za stanice Južni bulevar i Grčića Milenka.
Zona izmene trase od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka, koja je predmet ove javne nabavke ima ukupnu dužinu od oko 4,6 kilometara i 6 stanica.
Foto: Printskrin/Tehnička specifikacija/JKP „Beogradski metro i voz“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
JKP Beogradski metro i voz obustavilo je javnu nabavku softvera za planiranje, sprovođenje i praćenje javnih nabavki, koju je raspisalo krajem septembra, jer je prestala potreba za ovim softverom, objavljeno...
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...
Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.