Vesti iz zemlje

23.12.2022. 12:41

eKapija, Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Moguće izmene trase druge metro linije, u delu od Savskog trga do Grčića Milenka

Nova ekonomija

JKP „Beogradski metro i voz“ razmatra mogućnost da se za deo linije 2 metroa od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka izmeni trasa. 

To javno preduzeće raspisalo je tender za izradu digitalnog topografskog plana za izmenjenu trasu Liniije 2 beogradskog metroa.

U specifikaciji se navodi da je zbog brojnih tehničkih i prostornih ograničenja, konsultant „Egis rail“ definisao novo optimalnije rešenje deonice od Savskog trga do Grčića Milenka.

Kako piše eKapija, novo rešenje došlo bi sa velikom devijacijom ispod istorijskog centra, tunelom koji bi presecao osu Kralja Milana u zoni Novog dvora kao i pravac Knez Miloševe podno Turske ambasade.

Takođe, veza sa prigradskom železnicom (BG voz) više se ne planira u Makenzijevoj ulici, u kojoj neće biti ni novog železničkog podzemnog stajališta, već kod Karađorđevog parka.

Prema nezvaničnim saznanjima eKapije ni ovo rešenje nije u potpunosti izvesno,  razmatra se i veza sa železnicom u podzemnom stajalištu Vukov spomenik, što bi značilo još veće promene na trasi planirane druge linije.

Druga linija metroa prvobitno je planirana da ide pravcem Depo Bežanija -Кvantaška pijaca – ŽS Zemun – Novi Novosadski put – Filipa Višnjića – Stadion Zemun – Senjski trg – Aleksandra Dubčeka – Opština Novi Beograd – Merkator – Arena – Sava  centar – Blok  18 – Savski  trg – Manjež – Makenzijeva – Južni  bulevar – Šumatovačka – Vojislava Ilića – Cvetkova pijaca – Mite Ružića – Ustanička – Mirijevo.

Integracija trase Linije 2 na deonici od Savskog trga do Grčića Milenka onako kako je prvobitno planirano, naišla je na nekoliko ograničenja, između ostalog,  na negativne uslove NBS za prolazak tunela neposredno uz objekat banke, kao i negativne uslove Infrastrukture železnica Srbije na povezivanju Linije 2 metroa sa gradskom železnicom u planiranoj stanici Makenzijeva. 

Problem je i ukrštanje trase Linije 2 sa atmosferskim kolektorom u Resavskoj ulici i hidrotehničkim tunelom na Slaviji, postojeći i planirani kolektori u Južnom bulevaru i novoizgrađeni i objekti koji su u fazi izgradnje  na pozicijama planiranim za stanice Južni bulevar i Grčića Milenka.

Zona izmene trase od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka, koja je predmet ove javne nabavke ima ukupnu dužinu od oko 4,6 kilometara  i 6 stanica.

 

Foto: Printskrin/Tehnička specifikacija/JKP „Beogradski metro i voz“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.