Za kupovinu autobusa i tramvaja GSP Beograd će se zadužiti još 22 milijarde dinara, predviđeno je novom odlukom ovog javnog komunalnog preduzeća, za koju je „zeleno svetlo“ dala Skupština Beograda u sredu 25. decembra, piše N1.
Kako navodi portal, ništa od ovoga nije bilo predviđeno Programom poslovanja GSP za 2025, koji je pred gradske odbornike stigao nedelju dana pre sednice. Program je „preko noći“ izmenjen, a iznos za kupovinu novih vozila uvećan za čak 24,76 milijardi dinara.
Umesto 17,24 milijarde dinara, koliko je GSP Beograd ukupno trebalo da utroši na kupovinu novih vozila tokom šest godina – od 2025. zaključno sa 2030, ovo javno komunalno preduzeće u tu svrhu opredelilo je čak 42 milijarde dinara tokom istog perioda.
Ovo je predviđeno „revidiranim“ Programom poslovanja GSP Beograd za 2025. godinu na koju je Skupština Beograda dala saglasnost.
Naime, u dnevni red, sedam dana pre sednice održane 25. decembra, uvrštena je jedna verzija Programa poslovanja GSP Beograda, kojom je za nova vozila predviđeno pomenutih 17,24 milijarde dinara, u periodu od 2025-2030. godine.
U prilogu Programa se navodi da je opredeljeno po 3,45 milijardi dinara u 2025, 2026. i 2027. godini, što čini ukupno 10,34 milijarde dinara.
Međutim, novim Programom poslovanja GSP Beograd za iduću godinu, dostavljenim Skupštini Beograda svega nekoliko dana kasnije, za nova vozila predviđen je ukupan trošak od 42 milijarde dinara, i to po sedam milijardi svake naredne godine, zaključno sa 2030. godinom.
Planirana finansijska sredstva za nabavku svih dobara samo u 2025. godini tako su, sa 5,53 milijarde dinara iz prvobitnog plana, porasla za gotovo tri milijarde – na 8,49 milijardi dinara koliko se navodi novim programom poslovanja.
Uz novi program – novo i zaduženje
U paketu sa revidiranim Programom poslovanja GSP za 2025. godinu, odbornicima je stigla i Odluka o dugoročnom finansijskom zaduženju JKP GSP Beograd, koju je doneo Nadzorni odbor ovog preduzeća 23. decembra – svega dva dana pre održavanja sednice Skupštine Beograda.
Obrazloženje u odluci je šturo. Samo je navedeno da će se GSP dugoročno zadužiti kod poslovnih banaka u iznosu od 22 milijarde dinara, „na ime investicionih ulaganja predviđenih Programom poslovanja za 2025. i budućim programima ulaganja, sa planiranim periodom realizacije od 2025. do 2030. godine“.
Investiciono ulaganje se odnosi na nabavku novih vozila za prevoz putnika, a na sednici je precizirano da je reč o autobusima i tramvajima.
„Za donošenje predloženog akta postoji neodložna potreba jer bi se nesprovođenjem javne nabavke vozila onemogućilo ili znatno otežalo obezbeđenje kvalitetnog, nesmetanog i kontinuiranog obavljanja prevoza u punom obimu, što bi imalo štetne posledice po interese građana, odnosno za obavljanje poslova iz nadležnosti grada“, stoji u obrazloženju odluke ovog javnog komunalnog preduzeća.
Ovo se navodi kao razlog zašto je predloženo da se, po hitnom postupku, dopuni predloženi dnevni red sednice Skupštine Grada Beograda.
Šapić najavio ukidanje trolejbusa, zameniće ih električna vozila