Narodna banka Srbije (NBS) upozorava građane na učestale lažne ankete u ime banaka na društvenim mrežama Instagram i Fejsbuk, gde im se nudi nagrada u različitim iznosima (15.000 dinara, 30.000 dinara) ukoliko popune anketu i dostave određene informacije, saoptila je NBS.
„Takve ankete su zapravo kreirali kriminalci, koji se oglašavaju na lažnim profilima poslovnih banaka, pod njihovim imenom i logom. Njihov cilj je da se od građana pribave podaci koji će kriminalcima omogućiti pristup računima građana preko aplikacije elektronskog i mobilnog bankarstva“, navodi se u saopštenju NBS.
Narodna banka Srbije je u poslednjih nekoliko dana utvrdila lažne ankete kod kojih se od građana traži da dostave četiri poslednja broja kartice, podatke s korisničkog naloga elektronskog ili mobilnog bankarstva, uključujući i šifru, kao i da proslede poruke koje sadrže aktivacione kodove za pristup elektronskom bankarstvu.
Nakon što putem ankete dobiju ove podatke, kriminalci mogu da koriste platne kartice građana, a građani postaju svesni prevare tek kada im stigne poruka o zaduženju računa, navodi se u saopštenju NBS.
Narodna banka Srbije apeluje na građane da nikako ne odaju svoje podatke jer ako njihova poslovna banka ima nameru da im uplati određena novac, svakako već ima podatke o njihovom broju računa u toj banci, broju kartice, kao i druge podatke.
U slučaju da je neko već popunio sličnu anketu, neophodno je da se bez odlaganja javi svojoj banci i blokira dalje korišćenje kartice ili aplikacije elektronskog odnosno mobilnog bankarstva. Nakon što klijenti obaveste banku o zloupotrebi, dalji rizik transakcija prelazi na banku koja je izdala platnu karticu, saopštila je NBS.
Šta znači „prvi stambeni kredit“ i ko ima pravo na manju ratu, NBS odgovara