Vesti iz zemlje

01.12.2023. 16:01

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Nataša Pavlović Bujas, globalna predsednica IPRA za 2024: Svakoj firmi je potreban mentor

Foto: Privatna arhiva

Direktorka Blumen Grupe Nataša Pavlović Bujas izabrana je za globalnu predsednicu Međunarodne asocijacije za PR (International Public Relations Association – IPRA) za 2024. godinu, saopšteno je jutros na sajtu IPRA.

U Beogradu je nedavno organizovan Program „The Fortune-U.S. Department of State Global Women’s Mentoring Partnership“, koji godišnje prima maksimalno 20 žena iz celog sveta.

Srbija u ovom elitnom programu u poslednje dve godine ima svoje predstavnice.

Srbiju je ove godine predstavljala Anja Stanišić, izvršna direktorka platforme „Original“ Novak Đokovic Fondacije, a prošle godine upravo Nataša Pavlović Bujas.

Pavlović Bujas za Novu ekonomiju govorila je o Programu koji okuplja preduzetnice i menadžerke iz celog sveta, uticaju novih tehnologija na marketing i brendiranje kompanija.

„The Fortune-U.S. Department of State Global Women’s Mentoring Partnership je program koji jednom godišnje okuplja do 20 mentorina – žena iz celog sveta, preduzetnica, menadžerki ili liderki organizacija civilnog društva. Posle osam godina u kojima Srbija nije imala predstavnicu u ovom programu, ja sam bila učesnica u 2022. godini“, kaže Pavlović Bujas, koju su prošle godine kandidovali Udruženje poslovnih žena Srbije, čija je dugogodišnja članica i ambasada SAD-a u Beogradu.

Ove godine u Beogradu održan je skup alumnistkinja – učesnica programa iz svih generacija, sa teritorije Evrope i Evroazije, (iz Srbije, BiH, Turske, Poljske, Ukrajine, i drugih zemalja). Program partnerski organizuju Vital Voices – međunarodna organizacija za ljudska prava i posebno prava žena, Fortune Most Powerful Women – poslovna asocijacija najuspešnijih žena u USA i US Department of State.

Za učešće u ovom Programu, odabrana je, kako kaže, prošle godine zbog svojih poslovnih rezultata.

Više od 25 godina je u preduzetništvu i dobitnica je više međunarodnih priznanja, ali se istakla i po društveno odgovornim i filantropskim aktivnostima u društvu.

Mentoring program

„Moje iskustvo u ovom mentorskom programu bilo je zaista fantastično i kako danas kažu „life changing“. Dodeljene su mi dve divne mentorke – Džil Kramer, direktorka marketinga kompanije Accenture i Elin Šuk, direktorka razvoja ljudskih resursa u istoj kompaniji. Provela sam dve nedelje u sedištu kompanije u Njujorku, a mentorke, koleginice i kolege su se potrudile da mi na raspolaganju budu svi njihovi resursi, što je ponekad bilo i previše intenzivno jer je Accenture fantastična, inovativna kompanija budućnosti, koja globalno zapošljava više od 700.000 ljudi“, kaže ona.

Kroz mentorski rad koji je imala sa stručnjacima Vital Voices organizacije, mogla je da sagleda svoje realne snage i načine na koje može sve biti uticajnija podrška drugima u našem okruženju, jer kako napominje, „nije dobro ako je samo tebi dobro“.

Prema njenom uverenju, svakoj firmi, timu i pojedincu potrebna je podrška u svakoj fazi razvoja. Iako je mentorka i kouč duže od decenije, ona kaže da i danas ima učitelje, mentore, one koji je inspirišu za nove projekte.

Nataša Pavlović BujasFoto: Privatna arhiva

„Firma je živi organizam, a ne neko mesto na kome dobijamo platu, a to znači da sve što se u našim životima dešava utiče i na život firme i obrnuto. Mi smo boutique agencija senior konsultanata, koja posvećeno pomaže malim i srednjim preduzećima da razviju svoje biznise u skladu sa svojom pravom prirodom, ali pomažemo i organizacijama civilnog društva da njihove ideje i aktivnosti dobiju što širu podršku“, kaže Pavlović Bujas.

Brendovi u novom dobu

Na naš posao u marketingu i PR-u već godinama značajno utiču nove tehnologije, AI, ali i promena psihologije potrošača i životnih navika ljudi, a to su, kako ona kaže, danas veoma intenzivne promene.

„Sve se danas promenilo a opet – kao da se sve vraća na svoju suštinu. Uvek je važilo da je osnov brenda kvalitet proizvoda ili usluge, međutim godinama je pažnja brendova bila usmerena više na formu nego na suštinu. Isto tako, više na brend kao vizuelni izraz i ključne poruke nego kao na učesnika u realnom životu potrošača. Nove tehnologije donele su novi fokus, opet više u tehničkom smislu: poznavanje i upotreba novih komunikacijskih kanala“, ukazuje ona.

Danas su brend i kupac jedno.

Kupac kaže: „Dobro, ja kupujem proizvod i kompanija živi od toga – a šta je benefit za mene? Kako kompanija uzvraća – obraća li pažnju na mene, okolinu, društvo, prirodu?

Zato se od brendova danas očekuje (a pogotovo to očekuje Z generacija) iskrenost, autentičnost, reakcija na društvena događanja, iniciranje boljitka u okruženju, zeleno i održivo poslovanje. Kvalitet više nije tema već se podrazumeva, kao i prepoznatljivost, negovanje odnosa sa kupcima i sve što je bilo važno ranijih godina. Kupci će voleti brendove, i male i velike – koji su glasni u zastupanju stavova i vrednosti koje delimo u društveno odgovornoj zajednici, ukazuje Pavlović Bujas.

PKS i SAM zajedno za jačanje ženskog i omladinskog preduzetništva

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.