
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Foto: Nova ekonomija/Paola Felix MezaNarodna banka Srbije (NBS) upozorava korisnike platnih kartica povodom ponuda na društvenim mrežama za izradu platne kartice, sa izmenjenim dizajnom i novim materijalom, da ih ne zamenjuju novom karticom, saopštila je Narodna banka Srbije.
„Ističemo da takve usluge navode korisnike na postupanje suprotno ugovorima i na taj način ih izlažu dodatnim rizicima, a pored toga dovode i do povrede intelektualne svojine i pravila kartičnih sistema plaćanja. Bezbednost izdavanja i korišćenja platnih kartica jedan je od najvažnijih segmenata u poslovima s platnim karticama, pa se iz tog razloga primenjuju standardi, pravila i postupci kojih se pridržavaju svi učesnici u sistemu platnih kartica“, piše u saopštenju NBS.
Zakonom o platnim uslugama propisana je obaveza korisnika platnih usluga da koriste platni instrument u skladu sa ugovorenim uslovima kojima se uređuju izdavanje i korišćenje, kao i da je izdavalac platne kartice, u okvirnom ugovoru s korisnikom platnih usluga u obavezi da navede i mere koje je korisnik dužan da preduzme radi zaštite (obaveštavanje o gubitku, krađi ili zloupotrebi kartice).
„Slanjem platne kartice korisnik može postupiti suprotno obavezama iz Zakona jer deli personalizovane sigurnosne elemente, koji su od značaja za njeno korišćenje, zbog čega može snositi i odgovornost za eventualne zloupotrebe“, ističe NBS.
S tim u vezi, korisnik bi snosio punu odgovornost za štetu koja bi mu bila naneta eventualnom zloupotrebom platne kartice. Reč je o neovlašćenoj proizvodnji platnih kartica, što kao posledicu može imati i druge zloupotrebe koje mogu nastati usled samovoljnog davanja platnih kartica i podataka s njih, upozorava centralna banka.
NBS: OMOGUĆEN REPROGRAM KREDITA POLJOPRIVREDNICIMA I HLADNJAČARIMA
Narodna banka Srbije podseća sve korisnike na bezbedno korišćenje kartica.
Platne kartice su sredstvo plaćanja i u skladu s tim se čuvaju i koriste. Кarticu može koristiti isključivo korisnik čije ime je odštampano na kartici, izuzev u slučajevima posebnih vrsta kartica, poput pripejd poklon-kartica, kada na kartici nije odštampano ime korisnika.
Nakon dobijanja koverte s PIN-om, ovaj broj je potrebno zapamtiti. PIN sme da zna samo korisnik kartice i ne sme ga saopštavati nikome drugom, a posebno je važno istaći da PIN nikako ne treba zapisivati na samoj kartici, niti ga nositi zajedno s karticom (na primer u novčaniku). Isto tako, prilikom podizanja novca s bankomata preporučljivo je zakloniti rukom tastaturu kada se unosi PIN, savetuje NBS.
U slučaju krađe ili gubitka kartice, potrebno je u što kraćem roku o tome obavestiti banku. Banka će odmah blokirati karticu i na taj način eliminisati mogućnost njenog neovlašćenog korišćenja. Кorisnik kartice snosi rizik za eventualne zloupotrebe koje nastanu do momenta prijave krađe odnosno gubitka kartice, do iznosa definisanog važećim propisima. U slučaju da naknadno pronađe karticu koja je prijavljena kao ukradena odnosno izgubljena, korisnik je ne sme koristiti, već je obavezan da je vrati banci.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE