Srbija

26.01.2022. 15:18

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Oko 435 kilometara srpskih pruga odlazi u staro gvožđe

U naredne dve godine biće uklonjeno oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se saobraćaj već decenijama ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju, saopštila Infrastruktura železnice Srbije. Objašnjava se da je reč...

Foto: Pixabay

Srbija

26.01.2022. 15:18

U naredne dve godine biće uklonjeno oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se saobraćaj već decenijama ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju, saopštila Infrastruktura železnice Srbije. Objašnjava se da je reč je o prugama čije „funkcionisanje, održavanje i rekonstuisanje ne bi bilo isplativo“.

Od toga se skoro 400 kilometara starih pruga nalazi se u Vojvodini, a na nekim od njih vozovi ne saobraćaju i više od 40 godina.

Nakon postupka javne prodaje, železnice su potpisale ugovor s kompanijom ZGOP iz Novog Sada o prodaji šina, skretnica, delova za skretnice i kolosečnog pribora koji se budu dobili demontaže 15 pruga.

Ti delovi tretiraće se kao sekundarne sirovine, kojih prema proceni ima oko 25.000 tona.

Njihovom prodajom Infrastruktura železnice će zaraditi nešto više od 302 miliona dinara, a planirano trajanje ugovora je dve godine.

U otpad idu šine sa preko 15 deonica u Srbiji

Podseća se da je prethodnih decenija bilo više pokušaja da se uradi taj veliki posao i reši problem starih pruga u Srbiji.

„Međutim, svi ti pokušaju su se završavali neuspešno“, navodi se u saopštenju.

U naredne dve godine biće demontirane i uklonjene pruge na sledećim relacijama u Srbiji:

Bečej – Senta, Senta – Кanjiža, Sečanj – Jaša Tomić, Sombor – Bački Breg, Sombor – Riđica, Vladimirovci – Кovin, Bečej – Vrbas, Zrenjanin fabrika – Vršac, Horgoš – Кanjiža, Кaravukovo – Bač, Petrovaradin – Beočin, Žabalj – Bečej, Кikinda – Banatsko Aranđelovo, Sombor – Apatin fabrika (21,6 km), Sopot Požarevački – Кostolac.

Kompaniju ZGOP iz Novog Sada je kazahstanska firma Integra Constuction prodala je domaćem preduzeću Extra-auto transport iz Vrbasa u poslednjem kvartalu prethodne godine, kako je pisala Nova ekonomija.

ZGOP trenutno izvodi radove na modernizaciji i rekonstrukciji železničke pruge koja povezuje Mađarsku i Srbiju na deonici Beograd centar-Stara Pazova.

Privredno društvo za građenje, remont i održavanje pruga – ZGOP a.d. Novi Sad osnovano je 1957. godine, u okviru Jugoslovenskih Železnica, odnosno ŽTP Beograd i ŽTP Novi Sad, piše na sajtu kompanije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.