
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Ugovorena cena za popravku nadstrešnice na Železničkoj stanici Novi Sad, koja se 1. novembra obrušila, ubivši 15 i teško ranivši dvoje ljudi, iznosi blizu 29.000 dolara. Ovo se može videti u dokumentaciji koju je objavila Vlada Srbije.
Jedan od više stotina dokumenata koje je Vlada objavila na svom sajtu nakon pada nadstrešnice jeste i Aneks 2 komercijalnog ugovora o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske železničke pruge na teritoriji Republike Srbije, za deonicu Novi Sad – Subotica.
Ovaj dokument potpisali su 9. decembra 2022. godine tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i v.d. direktora Infrastruktura železnica Srbije Nebojša Šurlan sa izvođačima radova, tačnije predstavnicima kineskih kompanija CCCC i China Railway International Co.
Objavljena je i Odluka inženjera o prihvatanju dodatnih radova koji su predmet Aneksa, koje je izdala kompanija za nadzor “Utiber”. U tabeli koja je deo dokumenta, vidi se da je ukupna ugovorena vrednost svih radova oko 2,94 miliona američkih dolara.
Saglasnost na odluku inženjera poptpisala je Vesićeva pomoćnica Anita Dimoski, koja se nalazi u kućnom pritvoru.

Kako se navodi, potrebno je bilo obaviti “popravku nadstrešnice na južnoj fasadi krila B”. Upravo je to nadstrešnica koja se 1. novembra obrušila.
Ugovorena vrednost posla iznosila je tačno 28.782,43 dolara, odnosno, po tadašnjem kursu, oko 27.200 evra.
Izvođači radova, odnosno kineske kompanije, prethodno su predložile da ovi radovi koštaju nešto više, oko 30.800 dolara, ali je to Aneksom 2 smanjeno.
U dokumentu se, međutim, ne navodi šta tačno obuhvata popravka nadstrešnice, odnosno koje radove je potrebno izvesti.
Stoga, nije poznato da li su ovim obuhvaćeni svi radovi na nadstrešnici ili su vršeni i dodatni.
Nadstrešnica ipak nije jedini deo krila B koji je bilo potrebno popraviti.
Navodi se, naime, da je potrebno izvršiti „dodatne radove na krilu B, južnoj fasadi i u okruženju“. Ugovorena cena ovih radova je oo 82.000 dolara.
Iako su Vlada i Infrastruktura železnice objavile više stotina dokumenata, neki od ključnih nedostaju, o čemu je Nova ekonomija već pisala.
Među dokumentima koji nisu objavljeni, verovatno su najbitniji građevinski dnevnici u kojima inženjeri opisuju ono što je tokom dana urađeno. Ova dokumentacija je važna jer, iako i sami inženjeri tvrde da se dnevnici popunjavaju neredovno, nekada i samo jednom u toku nedelje, ipak daju sliku o tome šta se dešavalo na terenu.
Pored toga, nije objavljen ni statički proračun za nadstrešnicu, za koji se iz dokumenata saznaje da je urađen, ali samog proračuna nema.
Takođe, javnost nije dobila na uvid ni projekat izvedenih radova, koji je dopuna tehničke dokumentacije realizovanog projekta u kome su prikazane sve promene i odstupanja stvarno izvedenih radova naspram prvobitno planiranog stanja, na osnovu kog je izdata građevinska dozvola.
Podsećamo, nadstrešnica na Železničkoj stanici u Novom Sadu obrušila se 1. novembra. Na licu mesta poginulo je 14 osoba, a jedna je podlegla povredama u bolnici. Dve osobe teško su povređene.
Otvorena je istraga, a ministri Goran Vesić i Tomislav Momirović podneli su ostavke. Vesić je uhapšen, ali mu je u međuvremenu ukinut pritvor. Uhapšena je i v.d. direktora Infrastruktura železnice Jelena Tanasković, koja je takođe podnela ostavku, a koja se trenutno nalazi u kućnom pritvoru.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
HOĆE LI SE IKADA TA STANICA KORISTITI
Cena je preniska za bilo kakav ozbiljan rad. „Popravka na južnoj fasadi krila“ tj nadstrešnice, koja ima ukupno 2m2 (dva kvadrata), govori da je to bila neka kozmetička intervencija. Moguće da je površina samo premalterisana ili zamenjene pločice. Ako je bila takva intervencija onda je to lepa cena.
Ma lazu, Predsednik i kompanija su primarno rekli da rekonstrukcija iste nije ni radjena. Ocigledno je da nisu imali vremena da „ispeglaju“ svu dokumentaciju. Da su imali, kriva bi bila cistacica. Ovako, mozda bude njen sef.
Tu treba ljudima iz naroda dati slobodu ,da urade project I da se raspiše konkurs za isti.
Moj predlog 15(?) nosećih stubova koji bi nosili buduću tendu, 15 rožnjača,15 panels,15 ogledala, 15 mobilijarnih detalja ,15 stolova, tu bi se služili samo čajevi koji su besplatni I 15 profesijalnih kamera koje bi bile 24 časa onlajn.
Pare više nisu bitne ovde na ovom mestu, a usput pregledati porekla imovine od; ko god kupi 2 kile čvaraka do onih koji ne plaćaju porez Srbiji.
Ljudi, da li ste blesavi, pustite tužilaštvo neka radi svoj posao. Ako imate imalo pameti i čravnog razumevanja, pa razumite da je neka bitna dokumentacija strogo pov. i u Tužilaštvu je. U kojoj državi u svetu u procesu istrage se čublikuju bitna dokumenta, dok se ne završi proces i objavi presuda. I sad je profesorska i studentska opoziciona žgadija sa propalog Građevinskog fakulteta, mnogo pametna, bitna i merodavna. Mnogo stručno uče decu pa svuda padaju zgrade. Više niko pametan neće na ovaj propali fax.
Cena je bila 15 ZIVOTA.
Pa oni ništa ne znaju da urade za 29.000 €. Sitna je to lova za njih, samo milion i više milions ps nadalje.
Спомиње се цифра ид 62 милиона евра. Стартинг фирма кажу неки архитекте недодирљива. Зашто???
Znaci predswdnik je slagao kad je rekao da nadstresnica nije radjena? Molim
Gde su ovi što tvrdili da nije rekonstruisana nadstrešnica,u zatvor odmah!!!!!
29 miliona , a ne hiljada dolara
2,9 miliona
Dilema u vezi „stuba nastresnice“ ne postoji!
Misli se na stubove nastresnice koja nije pala, jer ona nije vezana zategama za testerasti krov. To je deo objekta pored glavne zgrade (desno od hale stanice), koji ima stubove!