Inicijativa „Digitalna Srbija“ i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) pokrenuli su internet portal BelgradeGets.digital. Cilj je da promovišu Beograd kao atraktivnu destinaciju za život i rad digitalnih nomada i drugih digitalnih profesionalaca iz celog sveta.
Sajt posetiocima daje informacije kako da doputuju, gde da odsednu, kako da pronađu prostor za rad, ali i prijatno okruženje za opuštanje.
Tu su i preporuke za kulturne sadržaje i lokalnu hranu koju treba probati, navodi se između ostalog u saopštenju.
Pored toga, sajt pruža podršku korisnicima i u vidu besplatnih vaučera koji se mogu iskoristiti za konsultacije sa advokatima i računovođama o administrativnim procedurama koje ih čekaju.
Kroz inicijativu BelgradeGets.digital, poteklu iz domaće digitalne i startap zajednice, Beograd kreće u odbranu titule jedne od 20 najpopularnijih destinacija prema ocenama korisnika Nomad List, sajta koji okuplja najveću svetsku mrežu digitalnih nomada.
Beograd među najpopularnijim destinacijama za digitalne nomade
Ideja ovog projekta je i da se Beograd predstavi u novom svetlu onima koji sebe možda ne doživljavaju kao digitalne nomade, ali se sada odlučuju da novostečenu mogućnost „rada od kuće“ zamene „radom sa bilo koje tačke na planeti“.
Sajt korisnicima predstavlja iskustva drugih digitalnih nomada iz celog sveta koji su već boravili u našoj prestonici kroz video intervjue, ali i direktni kontakt sa onima koji su se pridružili mreži „ambasadora Beograda“.
„Smatramo da se ovakvim pozicioniranjem Beograda proširuje mreža digitalnih profesionalaca koji u lokalnu zajednicu donose potrebna znanja i međunarodne kontakte, kreiraju nove prilike“, kaže Tijana Stefanović, predstavnik „Digitalne Srbije“.
Razvoj sajta pratilo je istraživanje i testiranje utisaka onih nomada koji su već bili u Beogradu, kao i brojni razgovori sa nomadima koji do sada nisu posetili našu zemlju, što je objavljeno u izveštaju „Skener digitalnih nomada„.
Estonija zove digitalne nomade
„Mislimo da trend rada na daljinu može da ima značaj kako za Srbiju tako i region, jer može da utiče na smer i intenzitet ekonomskih migracija,“ rekla je Kristina Jazinka Nikolić iz UNDP-a.
Napominje se da je dodatni adut Beograda izuzetno živa digitalna i startap scena koja poslednjih godina privlači sve veću međunarodnu pažnju.
Razvoj platfome BelgradeGets.digital i pozicioniranja Beograda na digitalnoj mapi sveta je zajednička inicijativa koju su pokrenuli i razvili Nova Iskra, Share Fondacija i Startit.
U razvoj projekta uključio se i Kulturni centar Grad, dok je agencija Direct Media United Solutions, kao član Inicijative „Digitalna Srbija“, doprinela razvoju vizuelnog identiteta koji prati brend BelgradeGets.digital.
U svetu sve više zemalja pokreće međunarodnu promociju za digitalne nomade, a među njima su i neke egzotične turističke destinacije poput Barbadosa i Kosta Rika. Tu su i evropske zemlje poput Češke i Estonije, Hrvatske i Crne Gore.