Vesti iz zemlje

02.10.2023. 13:00

Autor: Katarina Pantelić

Podržavaju li građani meru nošenja kacige i prsluka za trotinetaše?

Foto: Pixabay

Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja po prvi put regulišu električne trotinete na ulicama. Prema zakonu, vozači električnih trotineta moraće da nose kacigu i prsluk, u ušima ne smeju imati slušalice i kretaće se pešačkim stazama ili biciklističkim stazama.

Neki od njih, u zavisnosti od broja godina, moći će da učestvuju u saobraćaju na samom kolovozu.

Nova ekonomija je uradila anketu na društvenoj mreži Fejsbuk, u kojoj smo pitali čitaoce da li podržavaju ideju da vozači trotineta treba da nose kacige i žute prsluke.

Većina odgovora je bila pozitivna, dok su neki istakli da danju nema smisla nositi prsluke, ali da bi vozači trebalo da imaju osvetljenje napred i pozadi kao i katadioptere (crvena svetla) sa strana.

„Za prsluk i nisam ali kaciga da. Biće im jasno prvi put kada padnu, a pašće sigurno“, napisao je jedan od čitalaca.

Neki od komentara su i da vozači treba da imaju i zvonce, dok postoje i oni koji kažu da „treba pustiti ljude da uživaju u vožnji“.

Profesor na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu Boris Antić rekao je nedavno za Novu ekonomiju da treba insistirati na većem broju staza za bicikle i trotinete, ali da nije dobro to što su biciklisti izričito protiv zaštitnih kaciga.

Dodao je i da je Pariz proterao električne trotinete sa trotoara, a da u Londonu nikada nisu ni bili dozvoljeni.

Kako je kazao, trebalo je da električni trotineti rasterete saobraćaj, međutim ljudi koji su koristil automobile nisu prešli na trotinet, već su to samo pešaci učinili.

Predstavnik udruženja “Sigurne staze” iz Bora i master inženjer saobraćaja Igor Velić smatra da novi zakon demotiviše vozače električnih vozila da budu prisutni u saobraćaju.

Dodao je da su, kada je u pitanju mera obaveznog nošenja kaciga i prsluka, u zemljama kao što su Australija i Amerika ukinuta ova zaštitna oprema jer se pokazalo da ljudi manje koriste ova prevozna sredstva baš zbog takvih pravila.

“Bezbednost biciklista i trotinetaša raste ako njih ima više u saobraćaju jer se vozači samim tim navikavaju da oni postoje u saobraćaju i da se pazi na njih. Čak su i preporuke Evropske federacije biciklista da se to ne radi. Priča za uvođenje kaciga i prsluka postoji već 20 godina. Kazne ne rešavaju problem”, rekao je on.

Vozači električnih trotineta će moći da voze samo trotinete koji imaju određenu kubikažu i težinu, što znači da neki već postojeći više neće moći da se nađu na ulicama u Srbiji.

Električni trotineti će morati da imaju nalepnicu, a vozači prsluk i kacigu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.