Vesti iz zemlje

01.04.2022. 13:00

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Polovni automobili više ne voze u poresku upravu

Foto: Nova ekonomija/Čedomir Savković

Kada se kupuju polovni automobili, novi vlasnici više ne moraju da idu u filijalu poreske uprave kako bi im se odredilo koliki je porez na prenos apsolutnih prava koji treba da plate. Taj porez sada može da se plati putem onlajn formulara i kupac ga sam obračunava po formuli koja uključuje zapreminu, snagu i starost polovnog automobila.

Samim tim, vrednost polovnog automobila, na koju se obračunava taj porez po stopi od 2,5 odsto, više neće biti kataloška cena polovnih vozila koju propisuje Auto-moto savez Srbije (AMSS). 

Poreski službenici odmah mogu da vide uplatu poreza na prenos apsolutnih prava obavljenu elektronskim putem, posle čega se odmah realizuje prenos vlasništva i podnosi zahtev za saobraćajnu dozvolu.

Ipak, nova formula za obračun tog poreza neće usrećiti vlasnike polovnih automobila starijih od 10 godina, pošto se amortizacija vozila obračunava samo za prvih 10 godina starosti.

Posle toga, porez na prenos je isti, bilo da polovni automobili stari 11 ili 20 godina.

Foto: Screenshot/Odredbe Zakona o porezima na imovinu

Elektronska usluga plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava nalazi se na sledećem LINKU.
Uputstvo za njeno plaćanje možete pronaći OVDE.

Kako navode u Poreskoj upravi, dostupna je samo kod kupoprodaje polovnog automobila, kamiona ili motocikla između dva fizička lica, koja nisu obveznici poreza na dodatu vrednost (PDV).

To ne važi za polovne automobile za koje može da ostvariti poresko oslobođenje, kao što je ambulantno vozilo, putničko vozilo za obuku, polovni automobil registrovan za taksi delatnost i polovni automobil za „rent a car“.

SAMO JEDNA OSOBA NA SVETU MOŽE DA VOZI BEZ DOZVOLE

REGISTRACIJA AUTOMOBILA

Kod registracije vozila ove godine dobro će proći građani koji registruju polovne automobile sa zapreminom motora od preko 2.000 kubika i starosti između pet i 20 godina. Njima će značajno biti umanjen porez.

Na taj način je minimalno ispravljen nelogičan i nepravedan namet za vlasnike vozila veće kubikaže, iako je ministar finansija Siniša Mali najavljivao kako će to oporezivanje odgovarati realnoj vrednosti vozila. 

Nažalost i dalje favorizovati najbogatiji građani koji će plaćati mali porez za nova vozila do 2.000 kubika, koja mogu da vrede i više od 100.000 evra.

Vlasnici vozila veće kubikaže i dalje će plaćati mnogo veći porez nego što to odgovara vrednosti tih vozila.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.