Poznat izgled beogradskih metro stanica (FOTO)

Foto: Grad Beograd

Grad Beograd objavio je idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa. Rešenja je 1izradio arhitektonski Studio Obe iz Beograda, a cilj konkursa bio je izbor najkvalitetnijeg idejnog rešenja sa "autentičnim stilom i konceptom dizajna".

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će metro linija broj jedan na potezu Makiš-Mirijevo biti duga oko 21,1 kilometar sa ukupno dvadeset i jednom stanicom.

Prema njegovim rečima, deo trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 kilometara:

"Potom će se na deonici dužine 11,2 kilometra od stanice Bele vode do stanice Pančevački most graditi metro u dubokom tunelu, da bi se poslednja deonica dužine 5,7 kilometara od stanice Pančevački most do Mirijeva radila u otvorenom iskopu".

Foto: Grad Beograd

Kako se dodaje, linija 2 beogradskog metroa će biti na potezu Zemun - Mirijevo ukupne dužine 21,1 kilometar sa 23 stanice.

"Francuska kompanija 'Ežis' radi na projektovanju druge linije beogradskog metroa kao i na idejnom rešenju treće linije na potezu Banjica - Bežanija, ukupne dužine oko 24 kilometra sa 23 stanice", rekao je Vesić.

ODBIJENE SVE PRIMEDBE GRAĐEVINSKOG FAKULTETA NA PROJEKAT BEOGRADSKOG METROA
Građevinski fakultet neće učestvovati u daljem razvoju projekta Beogradski metro

Prema njegovim rečima, linije 1 i 2 ukrštati na stanici "Savski trg", linije 2 i 3 na stanici "Park Manjež" i na stanici "Beogradska arena", a linije 1 i 3 na stanici "Trg Republike". Vesić je ponovio da će prva linija beogradskog metroa biti završena do 2028. godine, a druga linija do 2030. godine.

Foto: Grad Beograd

Projekat metroa u srpskoj prestonici kritikuju mnogi stručnjaci i institucije. Građevinski fakultet u Beogradu pre nekoliko meseci odustao je od učeđća u tom projektu jer njegovi stručnjaci smatraju da usvojena ideja ne može da reši ključne saobraćajne probleme u Beogradu.

Poznati hidrogeolozi upozoravaju da će realizacija tog projekta koja je već počela na Makiškom polju ugroziti beogradsko vodoizvorište, o čemu je Nova ekonomija već pisala.

"Metro na Makišu mimo propisa, posledice ćemo tek osetiti" (AUDIO)
JKP Beogradski metro i voz potpisao sporazum sa francuskim Alstomom

I pored tih kritika, uprava Grada Beograda nije odustala od svoje namere da liniju metroa započne u nenaseljenom području, koje obuhvata i zaštićeno područje vodoizvorišta. 


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.