Vesti iz zemlje

17.01.2022. 13:43

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Poznat izgled beogradskih metro stanica (FOTO)

Grad Beograd objavio je idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa. Rešenja je kako se navodi izradio arhitektonski Studio Obe iz Beograda. Cilj konkursa bio je kako se navodi da se izabere najkvalitetnije idejno...

Foto: Grad Beograd

Grad Beograd objavio je idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa. Rešenja je 1izradio arhitektonski Studio Obe iz Beograda, a cilj konkursa bio je izbor najkvalitetnijeg idejnog rešenja sa „autentičnim stilom i konceptom dizajna“.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će metro linija broj jedan na potezu Makiš-Mirijevo biti duga oko 21,1 kilometar sa ukupno dvadeset i jednom stanicom.

Prema njegovim rečima, deo trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 kilometara:

„Potom će se na deonici dužine 11,2 kilometra od stanice Bele vode do stanice Pančevački most graditi metro u dubokom tunelu, da bi se poslednja deonica dužine 5,7 kilometara od stanice Pančevački most do Mirijeva radila u otvorenom iskopu“.

Foto: Grad Beograd

Kako se dodaje, linija 2 beogradskog metroa će biti na potezu Zemun – Mirijevo ukupne dužine 21,1 kilometar sa 23 stanice.

„Francuska kompanija ‘Ežis’ radi na projektovanju druge linije beogradskog metroa kao i na idejnom rešenju treće linije na potezu Banjica – Bežanija, ukupne dužine oko 24 kilometra sa 23 stanice“, rekao je Vesić.

ODBIJENE SVE PRIMEDBE GRAĐEVINSKOG FAKULTETA NA PROJEKAT BEOGRADSKOG METROA
Građevinski fakultet neće učestvovati u daljem razvoju projekta Beogradski metro

Prema njegovim rečima, linije 1 i 2 ukrštati na stanici „Savski trg“, linije 2 i 3 na stanici „Park Manjež“ i na stanici „Beogradska arena“, a linije 1 i 3 na stanici „Trg Republike“. Vesić je ponovio da će prva linija beogradskog metroa biti završena do 2028. godine, a druga linija do 2030. godine.

Foto: Grad Beograd

Projekat metroa u srpskoj prestonici kritikuju mnogi stručnjaci i institucije. Građevinski fakultet u Beogradu pre nekoliko meseci odustao je od učeđća u tom projektu jer njegovi stručnjaci smatraju da usvojena ideja ne može da reši ključne saobraćajne probleme u Beogradu.

Poznati hidrogeolozi upozoravaju da će realizacija tog projekta koja je već počela na Makiškom polju ugroziti beogradsko vodoizvorište, o čemu je Nova ekonomija već pisala.

„Metro na Makišu mimo propisa, posledice ćemo tek osetiti“ (AUDIO)
JKP Beogradski metro i voz potpisao sporazum sa francuskim Alstomom

I pored tih kritika, uprava Grada Beograda nije odustala od svoje namere da liniju metroa započne u nenaseljenom području, koje obuhvata i zaštićeno područje vodoizvorišta. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.