Grad Beograd objavio je idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa. Rešenja je 1izradio arhitektonski Studio Obe iz Beograda, a cilj konkursa bio je izbor najkvalitetnijeg idejnog rešenja sa „autentičnim stilom i konceptom dizajna“.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će metro linija broj jedan na potezu Makiš-Mirijevo biti duga oko 21,1 kilometar sa ukupno dvadeset i jednom stanicom.
Prema njegovim rečima, deo trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 kilometara:
„Potom će se na deonici dužine 11,2 kilometra od stanice Bele vode do stanice Pančevački most graditi metro u dubokom tunelu, da bi se poslednja deonica dužine 5,7 kilometara od stanice Pančevački most do Mirijeva radila u otvorenom iskopu“.
Foto: Grad Beograd
Kako se dodaje, linija 2 beogradskog metroa će biti na potezu Zemun – Mirijevo ukupne dužine 21,1 kilometar sa 23 stanice.
„Francuska kompanija ‘Ežis’ radi na projektovanju druge linije beogradskog metroa kao i na idejnom rešenju treće linije na potezu Banjica – Bežanija, ukupne dužine oko 24 kilometra sa 23 stanice“, rekao je Vesić.
ODBIJENE SVE PRIMEDBE GRAĐEVINSKOG FAKULTETA NA PROJEKAT BEOGRADSKOG METROA
Građevinski fakultet neće učestvovati u daljem razvoju projekta Beogradski metroPrema njegovim rečima, linije 1 i 2 ukrštati na stanici „Savski trg“, linije 2 i 3 na stanici „Park Manjež“ i na stanici „Beogradska arena“, a linije 1 i 3 na stanici „Trg Republike“. Vesić je ponovio da će prva linija beogradskog metroa biti završena do 2028. godine, a druga linija do 2030. godine.
Foto: Grad Beograd
Projekat metroa u srpskoj prestonici kritikuju mnogi stručnjaci i institucije. Građevinski fakultet u Beogradu pre nekoliko meseci odustao je od učeđća u tom projektu jer njegovi stručnjaci smatraju da usvojena ideja ne može da reši ključne saobraćajne probleme u Beogradu.
Poznati hidrogeolozi upozoravaju da će realizacija tog projekta koja je već počela na Makiškom polju ugroziti beogradsko vodoizvorište, o čemu je Nova ekonomija već pisala.
„Metro na Makišu mimo propisa, posledice ćemo tek osetiti“ (AUDIO)
JKP Beogradski metro i voz potpisao sporazum sa francuskim AlstomomI pored tih kritika, uprava Grada Beograda nije odustala od svoje namere da liniju metroa započne u nenaseljenom području, koje obuhvata i zaštićeno područje vodoizvorišta.