Testiranje izmena na poslovnim softverima koje domaća privreda koristi, koje po državnim propisaima moraju da budu završena do 1. septembra, nije moguća. Razlog za to je što demo verzija sistema elektronskih faktura (SEF) još uvek nije puštena u rad, saopštilo je Udruženje proizvođača softvera Srbije (UPSS) .
Izmene i dopune Pravilnika o elektronskom fakturisanju i Pravilnika o porezu na dodatnu vrednost, koji uređuju ovu oblast, doneti su početkom avgusta ove godine.
Oni bi trebalo da stupe na snagu već 1. septembra.
UPSS navodi da su sarađivali sa Ministarstvom finansija i da su informaciju o karakteru ovih izmena i dopuna dobili „mesec dana pre nego što su objavljene“.
Međutim, kako su naveli, to su samo bile informacije o planovima ministarstva na osnovu kojih nije moglo ništa da se preduzme.
„U očekivanju konačne verzije razvojne dokumentacije i testnog okruženja praktično dočekasmo poslednju nedelju pred planirano puštanje sistema u produkciju. Uz sve razumevanje za proceduralne radnje unutar Ministarstva finansija, moramo izraziti zabrinutost članova UPSS zbog neprimereno kratkih rokova za detaljno izučavanje i implementaciju izmena u poslovne i računovodstvene programe koje proizvodimo“, naveli su iz Udruženja.
Dodali su da je, pored kratkih rokova za implementaciju, bilo potrebno i analizirati zahteve Ministarstva finansija, pa napraviti plan izmena na postojećim softverima i programirati izmene u softveru. Uprkos tome:
Zvananično objavljena dokumentacija Ministarstva finansija je oskudna i nepotpuna. Postoje pojmovi koji su nejasno definisani. Nedostaju objašnjenja i primeri evidencije nekih graničnih poslovnih zapisa.
Kao veoma bitan problem istakli su i instalaciju novih verzija programa na opremu korisnika kao i njihovu obuku za rad „po novim pravilima“.
„UPSS je pokušao u razgovorima sa Ministarstvom finansija da prolongira rokove za početak primene pravilnika, ali predlog nije prihvaćen. Očekuje se da će programeri rešiti sve probleme i da će privreda nesmetano da nastavi sa radom od 1. septembra ove godine, kada počne primena novih Pravilnika“, naveli su iz UPSS-a.
Članovi UPSS su takođe apelovali na Ministarstvo finansija sa jedne strane i korisnike njihovih programa sa druge da „razumeju da je pred nama komplikovan posao koji se mora uraditi u nenormalno kratkom roku“.
„Ovo naročito važi za knjigovođe kojih se izmene i dopune najviše dotiču. Radićemo koliko god možemo brzo ali nije realno da ćemo ceo posao završiti na vreme, jer je za ovako veliki projekat potrebno i više meseci da sve bude urađeno kako treba“, dodali su u saopštenju.
Komisija za zaštitu konkurencije ispituje Kaspersky distributere