Radnici Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“ predvođeni zaposlenima u trolejbuskom pogonu „Dorćol“ doneli su odluku da danas, 13. marta, blokiraju važnu gradsku saobraćajnicu. Odluku su doneli zbog, kako su naveli, neispunjenja zahteva koje su radnici GSP-a još 5. februara zvanično predali gradonačelniku Beograda, predsedniku Skupštine grada i vršioca dužnosti sekretara Sekretarijata za javni prevoz.
Oni će, kako je saopšteno, u četvrtak, 13. marta u periodu od 14 do 16 časova izaći na ulicu i blokirati saobraćaj trasom: Kneginje Ljubice (sedište GSP-a) – Cara Dušana – Francuska – Braće Jugovića – Dečanska – Trg Nikole Pašića – Kneza Miloša – raskrsnica sa Ulicom kralja Milana, kod „Londona“, koja će biti blokirana za saobraćaj iz svih smerova.
„Blokada saobraćaja će uticati na rad deset linija javnog gradskog prevoza, i to autobuskih linija 23, 31, 37, 44, 58 i 74, trolejbuskih linija 29, 40 i 41 i linije EKO2“, istakli su radnici GSP-a.
Odluku da u potpunosti podrži ovaj protest i blokadu saobraćaja donelo je devet sindikata GSP „Beograd“, dok reprezentativni „Samostalni sindikat“ ne podržava radnike u zahtevima.
Devet sindikata koji podržavaju sutrašnju blokadu su: „Centar“ (GSP),Sindikat vozača (GSP), „Evrovozač“, „Sloga“ (GSP), Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda, sindikat radnika „Svi zajedno“ (GSP), „Solidarnost“ (GSP),“Pravda“ (GSP) i strukovni sindikat vozača i radnika održavanja GSP Beograd.
Iz devet sindikata koji su se priključili blokadi podsećaju da imaju više od 1.100 članova iz redova zaposlenih u GSP-u.
Radnici GSP-a zahtevaju da Skupština grada stavi van snage određene odluke.
Među njima je i ona o usvajanju „samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva„, koji je podnela privatna firma „Strela“ iz Obrenovca.
Kako navode, to je urađeno s namerom da se ukinu trolejbusi GSP-a i angažuju elektroautobusi „Strele“ na period od 20 godina po drastično većoj ceni za grad Beograd u odnosu na GSP, uz korišćenje trolejbuskog pogona „Dorćol“ od strane privatnika „koji nema nikakvo iskustvo sa elektrovozilima, niti odgovarajuće znanje, kapacitete i garaže“.
Radnici zahtevaju garanciju grada Beograda da pogon „Dorćol“ neće biti ustupljen privatnim prevoznicima na korišćenje, već da će ostati GSP-u, ali i da grad Beograd donese odluku o kupovini 100 novih modernih trolejbusa za potrebe GSP „Beograd“, kao i da se preispitaju ugovori o javno-privatnim partnerstvima kojima su oduzete desetine gradskih linija GSP-u i ustupljene privatnim prevoznicima.
Sindikati koji podržavaju radnike GSP-a, apeluju na gradonačelnika Beograda da što pre sednu za isti sto i počnu da razgovaraju „o načinu i rokovima ispunjenja zahteva radnika“.
Kako su dodali, svako ignorisanje zahteva i izostanak komunikacije sa upravom grada samo produbljuje situaciju u kojoj se GSP nalazi ali i povećava nezadovoljstvo zaposlenih „što može dovesti do radikalizacije“.
„Takođe molimo i korisnike javnog prevoza za razumevanje i izvinjavamo se zbog eventualnih neprijatnosti, međutim za ovakvu situaciju i izabrani metod borbe odgovornost snosi isključivo uprava grada Beograda, koja je do sada ignorisala zahteve radnika GSP-a što je radnike dovelo u situaciju da na ovaj način izraze svoje nezadovoljstvo“, naveli su sindikati GSP-a.
Sindikati GSP-a bili u pravu: Na tender za poteze 100 i 700 prijavila se samo Strela