Vesti iz zemlje

06.06.2024. 09:59

Autor: Katarina Pantelić

Sindikati GSP-a bili u pravu: Na tender za poteze 100 i 700 prijavila se samo Strela

BETA/BEOINFO BETA/BEOINFO

BETA/BEOINFO

Jedinu ponudu na tenderu za javno-privatno partnerstvo sa Gradom Beogradom za obavljanje autobuskog prevoza na više od 30 linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700), podnela je firma Strela Obrenovac zajedno sa Strelom Ub.

Ukupna cena ponude koju je Strela dostavila je 54,1 milijardi dinara bez PDV-a, a procenjena vrednost nabavke je bila oko 55,9 milijardi dinara.

Ova ponuda potvrđuje podatak koji su predstavnici sindikata GSP-a izneli ranije na protestu, da je tender kojim se traži partner za autobuski prevoz na više od 30 linija „namešten“ za prevoznika „Strelu Obrenovac“.

Kako su tada istakli sindikati, „Strela Obrenovac“ je već nabavila vozila, pa je tek nakon toga Grad Beograd rapisao nabavku za javno-privatno partnerstvo.

Vozila se, kako je na protestu rekao jedan od predstavnika prisutnih sidnikata, „već nalaze u garaži u Dobanovcima“.

Grad Beograd planira da privatnom partneru poveri obavljanje autobuskog prevoza na više od 30 linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700), kao i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku oštinu Novi Beograd.

Ugovor bi, kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, trebalo da se sa privatnikom zaključi na deset godina.

Obaveza „Strele“ biće da pruža uslugu javnog autobuskog gradskog prevoza putnika, finansiranje, nabavka novih vozila, unapređenje pusluga prevoza putnika implementiranjem sistema za brojanje putnika, implementiranjem video nadzora, bežičnog interneta, dok je javni partner (Grad Beograd) u obavezi da redovno izvršava plaćanje ugovorene naknade privatnom parteneru za vršenje poverene usluge.

Glavni razlog za pokretanje ovog javno-privatnog parnerstva je, kako je pisalo u Nacrta Odluke o usvajanju predloga projekta javno-privatnog partnerstva, jeste to što su vozila na ovoj relaciji zastarela.

Prosečna starost tih vozila trenutno iznosi 8,37 godina za solo, 17,86 godina za zglobna vozila, a 11,5 godina za minibuseve, dok je pređena godišnja kilometraža za solo vozila 862.000 kilometara, za zglobne autobuse 1.839.000 kilometara, a minibuseve 1.184.000 kilometara, odnosno stanje vozila je nezadovoljavajuće.

Do 1998. godine Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) je bio jedini prevoznik u sistemu javnog gradskog prevoza u Beograda, kada su se, usled smanjenja raspoloživih kapaciteta preduzeća, angažovali i privatni prevoznici.

Beograd planira da privatizuje više od 30 linija javnog prevoza

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(8)

  1. Neka privatizuju gsp ali nek ukinu drzavni vozni park pa neka se goveda polliticari voze sa ovcama a ne da donose neka lopovska resenja a oni da se voze skodama i audijima o drzavnom trosku

      1. Bus plus oteraju kao mi nismo slepci da drugi uzimaju pare naplacuju karte pa proda sve liniije kakav kralj drzi se ti druze vaterpola

  2. Ne sviđa mi se šta vlast radi inače, ali Strela Obrenovac je uzela linije 600 i mnogo je bolje nego dok je bio GSP. Šta će biti sa GSP mogu samo da predpoostavim i sa time se ne slažem isto kao što se ne slažem šta je bilo sa drugim državnim firmama ali što se Strele tiče tu mogu samo da dam +.

  3. Sramota šta sve rade…pogotovo.od dolaska Šapića…sve rasteruje i uništava, izmešta u nedođiju, rasprodaje strancima i mafijašima atraktivne lokacije…sramota…vratite nam grad…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.