Predstavnici sindikata GSP-a, koji su danas protestovali ispred beogradskog Sekretarijata za javni prevoz, naveli su da je tender kojim se traži partner za autobuski prevoz na više od 30 linija namešten za prevoznika „Strelu Obrenovac“. Naveli su da će, ukoliko se ne ispune zahtevi koje su podneli nadležnima, u petak blokirati jedan od pogona GSP-a.
Prema njihovim rečima, „Strela Obrenovac“ je već nabavila vozila, pa je tek nakon toga Grad Beograd rapisao nabavku za javno-privatno partnerstvo.
Vozila se, kako je na protestu rekao jedan od predstavnika prisutnih sidnikata, „već nalaze u garaži u Dobanovcima“.
Grad Beograd je raspisao javnu nabavku početkom aprila u kojoj traži privatnog partnera kojem će poveriti obavljanje autobuskog prevoza na više od 30 linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700), kao i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku oštinu Novi Beograd.
Predstavnici tri sindikata „Pravda“, „Sloga“ i „Centar“ podsetili su da će projektom javno-privatnog partnerstva GSP ostati bez 27 linija javnog previza i 133 autobusa.
Član sindikata „Centar“ Ivan Banković podsetio je da je prvi zahtev koji je upućen institucijama obustava projekta javno-privatno partnerstva, a drugi izrada studije o tome da li je potrebno da se GSP-u oduzme određeni broj linija ili je isplativije da se to da privatnim prevoznicima.
„Treći zahtev je donošenje održivog plana nabavki prevoza. Svedoci smo da se poslednjih nekoliko godina nabavke vozila sprovode od kamapanje do kapamanje. Mi ne znamo koliko će za GSP biti nabavljano vozila u narednim godinama. Nama je potrebno da znamo tačno koliko ćemo vozila nabavljati narevnih pet godina i kakva će ta vozila biti – ekološka ili zglobna“, rekao je Banković.
Poslednji zahtev je da nijedan saobraćajni pogon GSP-a ne bude zatvoren, odnosno da ne bude iseljen sa lokacije na kojoj se sada nalazi.
„Potrebno je da pričamo o tome kako da modernizujemo i rekonstruišemo saobraćajne pogone GSP-a. Na taj način, ne samo što bi zaposleni dobili bolje uslove za rad, već moramo da vodimo računa i o drugoj strani“, rekao je Banković.
Predstavnici sindikata naveli su da će građane Beograda samo ovaj projekat javno-privatnog partnerstva koštati oko 560 miliona evra na period od deset godina.
Dodali su da je predsednik Privremenog organa Grada Beograda naveo kako Grad nema novca da kupi nove autobuse, ali da podaci pokazuju da bi kupovina 134 autobusa renomiranih proizvođača kao što je na primer Mercedes (koliko ih se oduzima na linijama) koštala oko 55 miliona evra.
To bi, dodali su, koštalo mnogo manje novca grad, umesto da angažuje firmu koja će voziti sopstvene nove autobuse na pomenutim linijama.
Beograd planira da privatizuje više od 30 linija javnog prevoza