Srbija

14.07.2023. 14:44

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Sistem za isplatu državne pomoći potrebno „nadograditi“

Foto: Pixabay

Srbija

14.07.2023. 14:44

Postojeći informacioni sistem preko kojeg su se građani prijavljivali za dobijanje novčane pomoći od države potrebno je da se nadogradi novim funkcionalnostima koje su vezane za najavljenu isplatu pomoći majkama za decu do 16 godina.

Takođe, deo tendera koji je danas oglasila Uprava za trezor potrebno je i unapređenje registra PIO fonda za Penzionerske kartice. 

Ministarstvo finansija (Uprava za trezor) je zbog toga raspisalo javnu nabavku „implementacija funkcionalnosti“ na Sistem za evidenciju isplate direktne pomoći građanima Republike Srbije.

Isporuku ovih funkcionalnosti i usluge implementacije dodatnih funkcionalnosti sistema IDP potrebno izvršiti do 18. avgusta, dok  je rok za podnošenje ponuda na tender 14. avgust, što znači da izabrana firma ima najviše četri dana za izvršenje ovog posla. 

Pravo na učešće u postupku javne nabavke ima ponuđač koji je „autorizovan od strane proizvođača ili ovlašćenog predstavnika proizvođača softverskog rešenja za Sistem za evidenciju isplate direktne pomoći građanima Republike Srbije, odnosno, GSR“.

Izabrani ponuđač je u obavezi da izvrši usluge implementacije sledećih funkcionalnih i tehničkih zahteva na Sistemu IDP:

1. Privremeni registar majki i drugih lica kojima se isplaćuje novčana pomoć.

2. Registar RF PIO, Penzionerske kartice

S obzirom da je planu isplata pomoći majkama, po 10.000 dinara za svako dete do 16 godina, potrebno je da se takozvani „Sistem IDP“ nadogradi „privremenim registrom majki i drugih lica kojima se isplaćuje novčana pomoć“.

U opisu te usluge se navodi da je potrebno izvršiti nadogradnju sistema za evidenciju isplate direktne novčane pomoći građanima Srbije tako da se sredstva koja se prebacuju na račune građana isplaćuju iz budžeta Srbije, odnosno preko platnog prometa Uprave za Trezor.

Između ostaloig je potrebno da se uspostavi „Privremeni registar dece i njihovih odgovarajućih zakonskih zastupnika“ (PRZZ) na osnovu podnetih prijava za isplatu jednokratne pomoći od strane roditelja koji vrši roditeljsko pravo prema detetu, staratelja, odnosno hranitelja – jer se novčana pomoć isplaćuje za svako dete za navedena lica.

Za validnost podataka o privremenom registru PRZZ, nadležno je Ministarstvo javne uprave i lokalne samouprave koje je integrativno povezano sa IDP uslugom.

Кako fizički podnosioci prijave nisu lica na koja se odnosi isplata novčane pomoći, potrebno je da se implementiraju dodatni sistemi provere kao i da se unapredi zaštita od maliciozne upotrebe servisa, piše u specifikaciji.

Navodi se da prilikom prijave za isplatu pomoći, sistem mora da kontroliše unete podatke o zakonskom zastupniku i da izvrši evidenciju odgovarajućih ličnih podataka dece koja su obuhvaćena podnetom prijavom.

Neophodno je fizičkom licu koje vrši prijavu, nakon uspešne prijave, prikazati lične podatke dece koja su obuhvaćena podnetom prijavom.

Ministar finansija Siniša Mali naveo je da će se prijave za dodelu 10.000 dinara pomoći svakom detetu do 16 godina obavljati od 20. avgusta do 20. septembra. Prijava će se obavljati putem portala Uprave za trezor. 

Za tu meru biće potrebno oko 12 milijardi dinara i novac će biti isplaćen krajem septembra, navodi se na sajtu Ministarstva finanasija. 

Građani će unositi jedinstveni matični broj građana (JMBG) i broj lične karte roditelja, kao i JMBG deteta, a biraće i u banku putem koje žele da im novac bude isplaćen novac.

„Biće jednostavno, Uprava za trezor. Imaćete ime i prezime, JMBG majke, JMBG deteta, i račun u banci gde želite da mi vama uplatimo taj novac“, rekao je Mali.

PIO fond za nedelju dana raspisao IT tendere vredne četiri miliona evra

Kada se radi o Penzionerskim karticama, u tenderskoj dokumentaciji se objašnjava da je potrebna nadogradnja servisa putem kojeg se korsnici PIO fonda prijavljuju za Penzionerske kartice.

Unapređenje su odnosi na rad operatera i službenika PIO fonda u tom servisu.

Navodi se da je servis potrebno unaprediti, između ostalog, tako da službenik/operater u RF PIO sistemu, nakon što se prijavi na servis (sa korisničkim imenom i lozinkom) ima mogućnost tabelarnog pregleda svih korisnika PIO fonda, koje je moguće filtrirati i sortirati po svim relevantnim kriterijumima, kao i sačuvati u Eksel formatu.

Takođe potrebno je da operater ima i mogućnost pojedinačnog pregleda detalja korisnika PIO fonda (odabirom pojedinačnog sloga u tabelarnom pregledu) koji pruža uvid u celokupan skup podataka dostupan za odabrano lice.

Pored pregleda, potrebno je nadogradnja servisa tako da se omogući „kreiranje lotova i izdavanje kartice“.

To znači da slanje podataka operater za izradu penzionerskih kartica treba da obavlja paketno (u tzv. „lotovima“).

Operater treba i da izabere proizvoljan broj korisnika, bilo nasumično, po određenom kriterijumu ili na osnovu podataka iz penzionerskog broja (šifra filijale), a potom da za odabrane korisnike kreira lot.

Osim toga, nakon izrade kartica, operater PIO fonda mora da ima mogućnost „prihvatanja lota“, koje će sve korisnike RF PIO koji pripadaju datom lotu (paketu) obavestiti o mogućnosti podizanja kartica u odgovarajućim filijalama, a na osnovu podataka dostavljenih prilikom prijave na portal.

Takođe, treba omogućiti i da se podnosi zahtev za zamenu kartice, ako je korsnicima potrebna zamena iz bilo kog razloga, a nakon šalterskog zahteva.

Pravo na izdavanje i korišćenje personalizovane Penzionerske kartice  ostvaruju svi penzioneri PIO fonda, korisnici novčanih naknada, privremene naknade po osnovu druge i treće kategorije invalidnosti, odnosno preostale radne sposobnosti, korisnici privremene naknade za vreme nezaposlenosti koji nisu prevedeni u invalidsku penziju, invalidna deca  – korisnici privremene naknade preko Fonda PIO.

Penzionerska kartica glasi na ime korisnika prava i služi za dokazivanje statusa korisnika u svakoj situaciji kada je potrebno, a pored toga, omogućava korisniku i ostvarivanje određenih pogodnosti  –  popusta, poklona i ostalih benefita.

Zahtev za penzionersku karticu se može uputiti elektronski na zvaničnom sajtu Fonda  ili u organizacionoj jedinici Fonda.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.