
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Prvi put emitovana dolarska ESG obveznica

Srbija se na međunarodnom finansijskom tržištu zadužila za dodatnih 1,5 milijardi, emisijom desetogodišnjih dolarskih održivih ESG evroobveznica. Novac prikupljen ovim putem biće namenjen socijalnim projektima, obrazovanju, izgradnji metroa kao i prugom na severu zemlje, saopštilo je Ministarstvo finansija.
Ministarstvo dodaje da su obveznice emitovane po kuponskoj stopi od šest odsto u dolarima, a da je nakon svop transakcije obezbeđena kamata od 4,754 odsto, „pri čemu je ostvarena ušteda od skoro jednog procentnog poena u odnosu na to da su obveznice emitovane u evrima“.
Prodate su hartije u ukupnom dok je tražnja investitora tokom dana bila višestruko veća – premašila je iznos od 6,5 milijardi dolara, a ministar finansija Siniša Mali saopštio je je da je Srbija po prvi put na međunarodnom tržištu emitovala održive obveznice (ESG – environmental, social, governance – životna sredina, društvo i upravljanje).
Kako je objašnjeno iz Narodne banke Srbije (NBS), kao i u slučaju prethodnih emisija dolarskih evroobveznica, akako bi smanjila devizni i kamatni rizik, Srbija je zaključila i hedžing transakcije.
Takvim transakcijama je obaveze po osnovu emisije dolarskih evroobveznica odmah konvertovala u obaveze u evrima.
Time je, pored smanjenja izloženosti deviznom riziku kretanja dolara prema evru, smanjen i faktički trošak zaduživanja države, tako da on nakon hedžinga za evroobveznicu iznosi 4,75 odsto, prema saopštenju NBS
Novac od zaduženja će se rasporediti po projektima: za dodelu pomoći od 20.000 evra za kupovinu prvog stana ili kuće za roditelje koji dobiju dete u tekućoj godini, zatim projekat koji se tiče kupovine seoskih kuća sa okućnicom, dalje tu je projekat „Moja prva plata“, povećanje budžeta za lečenje retkih bolesti, za završetak i opremanje bolnica, izgradnja Centra za rani razvoj dece i inkluziju…
Kada je reč o obrazovanju, tu je i individualna podrška studentima, razvoj IT infrastrukture u obrazovnim ustanovama, izgradnja trening centra u Staroj Pazovi i Vranju.
Za zelenu komponentu tu projekti poput izgradnje beogradskog metroa, pruge Beograd-Budimpešta, projekti vezani za reciklažu, poboljšanje energetske efikasnosti itd.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
„Obezbedili smo“ ??? ej, ništa nije obezbeđeno već se država zadužila!!! Kamata od 4,7 % povoljna??? Pa što ne ponudite te obveznice građanima za npr. kamatu od 3,5 ili 4 %, em bi kamata bila manja em bi građani nesto i zaradili od tog duga a ne da ih banke iskorišćavaju sa kamatom od 2 % ili manjom a toj istoj ovoj državi te iste pare plasiraju za 4,7 %. Ko je ovde lud a ko blesav ili opet nečiji interesi??? Drugo, verujem da je sve napred pobrojano je sića u odnosu na sumu za metro u Beogradu. Znači država pravi metro u Beogradu od para svih građana Srbije !? Zašto se Beograd ne zaduži za izgradnju metroa? Tako je pravljen i autoput kroz Beograd pa će sada biti jedan od bulevara u Bgd-u. Pa će onda i Expo zar ne? Sećam se i slovenci i hrvati se svojevremeno žalili na uzurpaciju državnog budžeta za potrebe Beograda (ali im nismo verovali). Sada opet. Srbija radi – Beograd se gradi! Pa DOKLE VIŠE !!!???