Vesti iz zemlje

07.03.2023. 17:10

021

Autor: Nova ekonomija

Šta piše u kineskom projektu za most na novosadskom Šodrošu?

Projekat konačno dostupan...

Foto: Pxhere

Most slobode u Novom Sadu

Javnosti je konačno jdostupan projekat novog mosta koji bi trebalo da se gradi u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu. Ukupni troškovi izgradnje su 168,97 miliona evra, bez PDV-a, a kako se objašnjava, ekonomska analiza je „pokazala opravdanost“ projekta. 

O mostu se priča već godinama, a pripremni radovi započeti su pre objavljivanja projekta. Izgradnja ovog mosta, o čemu je više puta pisao i portal Nove ekonomije, naišao je na veliki otpor građana, posebno onih koji su okupljeni u grušu Ekološki front Novi Sad.

Sredinom oktobra upravo je ta organizacija tražila objavljivanje dokumentaicje za izgradnju ovog novog mosta na Šodrošu.

DOKUMENTAICJA MOŽE DA SE PRONAĐE NA SLEDEĆEM LINKU.

Kako je preneo portal 021, projekat je objavljen u okviru tendera za tehničku kontrolu tehničke dokumentacije i u njemu se, detaljnije nego ranije, objašnjava kako će most izgledati i kako će proces gradnje biti podeljen.

Glavna mostovska konstrukcija gradi se u osam faza, počevši od izrade šipova, preko gradnje stubova i pilona, pa do finalnih radova. Predviđeno je da gradnja traje 946 dana.

Most je, kako je i ranije bilo poznato, ukupne dužine 2.267 metara, a podeljen je na glavnu konstrukciju preko Dunava (880 metara) i prilazne konstrukcije (1.387 metara).

Aktivisti traže objavljivanje dokumentacije za projekat na Šodrošu

Rang saobraćajnice je gradska magistrala, pa je na osnovu tog kriterijuma predviđena najveća brzina od 80 kilometara na čas na samom mostu.

Kako se navodi u projektu, zbog planirane marine-privezišta za čamce u rukavcu Dunava, Šodrošu, položaj stubova određen je tako da ne remeti gradnju i funkcionisanje marine.

Na konstrukciji glavnog mosta biće po dve saobraćajne trake za oba smera kretanja vozila, širine po sedam metara. Pred kraj mosta, na sremskoj strani, kolovoz se širi u po tri saobraćajne trake, širine po 10,5 metara.

Maksimalna visina mosta je iznad pilonskog stuba i iznosi 8,6 metara, dok je najmanja visina u sredinama raspona, 4,6 metara.Projektovane su i četiri biciklističko-pešačke rampe, dve u zoni kružne raskrsnice ulice za Ribarsko ostrvo, a dve uz pilon glavnog mosta koji se nalazi na obali Dunava.

Na predmetnoj trasi projektovano je ukupno osam potpornih zidova sa obe strane puta.

Trasa počinje odmah iza raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića. Na delu pre mosta predviđeni su potporni zidovi sa obe strane. Nastavlja se ka Heroja Pinkija, nakon čega počinje kružna krivina. Potez od Ulice Tone Hadžića do Ulice 1.300 kaplara je pretežno izgrađen (posebno sa desne strane). Projektanti su predvideli rušenje postojećih objekata.

Nakon ulice 1.300 kaplara sledi još jedna kružna krivina, a potom put prelazi preko odbrambenog nasipa. U zoni raskrsnice Ribarsko ostrvo, završava se i ulica koja ide paralelno ispod mosta, posle čega počinje glavna mostovska konstrukcija.

I sa sremske strane, u Karađorđevoj ulici, predviđena je kružna raskrsnica.

NISU PLANIRANI GRADSKI AUTOBUSI

Planirani su i zidovi kojima bi se umanjio negativan uticaj saobraćajne buke.

Paralelno sa bulevarom, predviđene su i niše za parkiranje, i to od Dalmatinske ulice na levoj strani i od Ulice braće Grulovića po levoj strani.

Na ovoj deonici se, prema analizi koja je deo projekta, ne očekuje teretni saobraćaj, ali se smatra da će intenzivni lokalni saobraćaj ometati sve one koji tranzitiraju ovom deonicom.

Procene su da će ovom deonicom u 2029. godini prolaziti oko 38.500 vozila na dan, a da će se taj broj do 2045. godine povećati na 52.700.

Što se tiče autobuskog saobraćaja, on kako se navodi, nije analiziran saobraćajnom studijom.

Za sada, kako se dodaje, nema planova da se novi most koristi za javni prevoz putnika, osim ukoliko se na njega ne preusmeri saobraćaj sa Mosta slobode.

Kako se navodi u projektu, ukoliko se saobraćaj preusmeri, ne očekuje se da bi taj broj mogao biti povećan na više od 235 autobusa do 2045. godine.

Aktivisti: Država ne poštuje zakon na novosadskom Šodrošu

Rezultati analize pokazuju da poplavni talas neće dovesti u opasnost priobalje.

Koridor mosta delom se nalazi unutar granica staništa strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta od nacionalnog značaja i međunarodnog ekološkog koridiora Dunav. Zato je neophodno ispoštovati uslove Zavoda za zaštitu prirode u pogledu osvetljenja i nivoa buke.

Saobraćaj će tokom gradnje biti regulisan u devet faza.

Predviđen je dvostrani raspored stubova za osvetljenje, visine po 10 metara. Svetiljke će koristiti LED izvore svetlosti. Za osvetljavanje pešačkih i biciklističkih staza koristiće se stubovi visine četiri metra.

Dekorativno osvetljenje mosta je projektovano tako da se osvetle telo mosta, piloni i sajle, kako bi se istakla jedinstvena konstrukcija objekta.

Projektanti su ostavili mogućnost i korišćenja različitih boja svetla i kreiranja dinamičkih scenarija za različita doba dana i posebna dešavanja kao što su državni praznici.

Projekat spoljnog uređenja Bulevara Evrope obuhvata 63.659 kvadrata javnih zelenih površina.

Na ovoj deonici puta nalazi se 96 stabala drveća, od čega će 39 biti uklonjeno, a planirano je da se posadi 258 komada novog lišćarskog drveća.

Aktivisti: Država ne poštuje zakon na novosadskom Šodrošu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.