Pijace u Srbiji imaju oko 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda na teritoriji cele zemlje, što je trend pada u odnosu na poslednjih desetak godina, naveo je izvršni direktor Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“ Savo Duvnjak.
On je, na svečanoj sednici povodom 20 godina postojanja Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“, rekao i da je pad prometa na pijacama bio očekivan s obzirom da se one suočavaju sa sve izraženijom konkurencijom „super i mega marketa“, kao i novim načinima prodaje putem interneta i dostavom na kućnu adresu.
Objasnio je i da je jedan od problema zašto je poljoprivrednih proizvođača na pijacama manje to što je prosečan zakupac na pijacama star oko 57 godina, navela je PKS u saopštenju.
„Promet na pijacama u tekućim cenama prošle godine bio veći za oko 21 odsto u odnosu na godinu pre. Međutim, to ne znači da je promet realno rastao, jer su cene poljoprivrednih proizvoda u istom periodu porasle za više od 30 odsto“, rekao je Duvnjak.
Na sednici je upućena inicijativa nadležnima da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode na pijacama, sa 20 smanji na 10 odsto.
Finansijski sektor narednog leta očekuje inflaciju od sedam odsto