Vesti iz zemlje

22.09.2023. 08:40

Autor: Katarina Pantelić

Sve se manje kupuje na pijacama, marketi prejaka konkurencija

Foto: Paola Felix Meza

Pijace u Srbiji imaju oko 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda na teritoriji cele zemlje, što je trend pada u odnosu na poslednjih desetak godina, naveo je izvršni direktor Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“ Savo Duvnjak.

On je, na svečanoj sednici povodom 20 godina postojanja Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“, rekao i da je pad prometa na pijacama bio očekivan s obzirom da se one suočavaju sa sve izraženijom konkurencijom „super i mega marketa“, kao i novim načinima prodaje putem interneta i dostavom na kućnu adresu.

Objasnio je i da je jedan od problema zašto je poljoprivrednih proizvođača na pijacama manje to što je prosečan zakupac na pijacama star oko 57 godina, navela je PKS u saopštenju.

„Promet na pijacama u tekućim cenama prošle godine bio veći za oko 21 odsto u odnosu na godinu pre. Međutim, to ne znači da je promet realno rastao, jer su cene poljoprivrednih proizvoda u istom periodu porasle za više od 30 odsto“, rekao je Duvnjak.

Na sednici je upućena inicijativa nadležnima da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode na pijacama, sa 20 smanji na 10 odsto.

Finansijski sektor narednog leta očekuje inflaciju od sedam odsto

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.