Srbija

22.09.2023. 08:40

Autor: Katarina Pantelić

Sve se manje kupuje na pijacama, marketi prejaka konkurencija

Foto: Paola Felix Meza

Srbija

22.09.2023. 08:40

Pijace u Srbiji imaju oko 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda na teritoriji cele zemlje, što je trend pada u odnosu na poslednjih desetak godina, naveo je izvršni direktor Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“ Savo Duvnjak.

On je, na svečanoj sednici povodom 20 godina postojanja Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“, rekao i da je pad prometa na pijacama bio očekivan s obzirom da se one suočavaju sa sve izraženijom konkurencijom „super i mega marketa“, kao i novim načinima prodaje putem interneta i dostavom na kućnu adresu.

Objasnio je i da je jedan od problema zašto je poljoprivrednih proizvođača na pijacama manje to što je prosečan zakupac na pijacama star oko 57 godina, navela je PKS u saopštenju.

„Promet na pijacama u tekućim cenama prošle godine bio veći za oko 21 odsto u odnosu na godinu pre. Međutim, to ne znači da je promet realno rastao, jer su cene poljoprivrednih proizvoda u istom periodu porasle za više od 30 odsto“, rekao je Duvnjak.

Na sednici je upućena inicijativa nadležnima da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode na pijacama, sa 20 smanji na 10 odsto.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.