Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji je tokom prošle godine porasla za 15,5 odsto, što je najmanja stopa rasta još od 2015. godine. Ipak, utrošeno je rekordnih 83,6 miliona evra, u poređenju sa 72 miliona evra prošle godine, piše Netokracija.
Potrošnja na digitalno oglašavanje po glavi stanovnika i ostala je jedna od najnižih u Evropi (12,6 evra), u poređenju sa evropskim prosekom od 115 evra (2021).
Ključni segmenti su: Display (54,2 miliona evra i rast od 15,8 odsto), Paid Search (13,9 miliona evra i rast od 14 odsto), Classifieds and Directories (9,1 miliona evra i rast 21 odsto)
Rezultati AdEx istraživanja za 2022. godinu ukazuju da je onlajn video oglašavanja lane ostvarilo rast od 18,1 odsto i dostiglo vrednost od 15,04 miliona evra.
Na oglašavanja na društvenim mrežama ukupno je potrošeno 25,7 miliona evra (rast od 22 odsto) i to ubedljivo najviše na Fejsbuku.
Fejsbuk je daleko iza sebe ostavio ostale društvene mreže – LinkedIn (1,07 miliona), Twitter (559.000 evra), Snapchat (354.000 evra) i Viber(300.000 evra).
Influenser marketing takođe predstavlja relevantan segment za ulaganje (uz rast od 18 odsto).
Sa druge strane, Local Display, nakon dvogodišnjeg negativnog trenda, beleži rast od dva odsto.
Budućnost oglašavanja: Kompleksnije kampanje zasnovane na podacima