Vesti iz zemlje

08.08.2022. 10:24

Nova ekonomija, Čedomir Savković

Autor: Nova Ekonomija

Urađena procena uticaja za brzu prugu Beograd-Niš

Foto: Nova ekonomija

Javno preduzeće Infrastrukture železnice Srbije saopštilo je da je urađena Procena uticaja na životnu sredinu i socijalna pitanja projekta izgradnje brze pruge Beograd-Niš. Posebno strateško mesto na toj pruzi kako se naglašava predstavlja deonica Stalać-Đunis.

Kako se navodi u saopštenju, to je urađeno u okviru aktivnosti za obezbeđivanje finansijskih sredstava za realizaciju projekta izgradnje te brze pruge.

Istraživanja biodiverziteta su pokazala da lokalitet Vrtište, koji se nalazi duž poddeonice Đunis-Međurovo, ima visoku ekološku vrednost, jer je to je retko močvarno stanište na jugu Srbije. 

„Na tom lokalitetu planirano je izmeštanje pruge za 180 metara što će direktno uticati i vrlo verovatno rezultirati isušivanjem te močvare. Dizajn Projekta u ovoj oblasti treba ponovo razmotriti. Trebalo bi predložiti, analizirati i oceniti alternativu koja prati postojeće usklađivanje kako bi se potencijalno izbegao veliki uticaj na biodiverzitet u ranim fazama Projekta“, piše u studiji.

Ko vozi ovaj voz

Dodaje se da se pristupni putevi, smeštaj radnika ili druge (privremene) konstrukcije se ne smeju graditi unutar zaštićenih područja, odnosno ekoloških oblasti koje podležu toj analizi.

„Ovo će biti dozvoljeno samo ukoliko ne postoji druga izvodljiva alternativa i mora biti praćeno adekvatnim i reciprocitetnim ublažavanjem i/ili adekvatnim strategijama kako bi se garantovalo da nema gubitaka“, navodi se u saopštenju.

Dizajn projekta treba da bude u skladu sa važećim nacionalnim standardima projektovanja, koji će uključivati projektovanje odgovarajućih parametara životne sredine (poplava, stabilnost tla), uključujući klimatske promene.

IMA LI MAŠINOVOĐE U VOZU

Novi pristupni putevi ili preuređenje postojećih puteva moraju biti projektovani sa razmatranjem da se uticaji svedu na minimum.

Svi planirani mostovi i propusti moraju imati zadovoljavajući hidraulički profil za prolaz velikih voda.

Kako se naglašava, treba predvideti zaštitu železničkog nasipa i dovoljnog broja propusta na deonici Velika Plana-Gilje, a posebno Paraćin-Stalać, gde železnička pruga predstavlja prepreku za nesmetan tok vode u vreme poplava.

DVESTA NA SAT, ALI ZA MINIMALAC (VIDEO)

Projektovanje zvučne zaštite treba da bude u skladu sa odredbama nacionalnog i evropskog zakonodavstva.

Napominje se da će ta dokumenta u naredna četiri meseca biti dostupna u prostorijama i na sajtovima Infrastrukture železnice Srbije i Grada Niša, kao i na sajtu Evropske banke za obnovu i razvoj.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.