Putarina će se od sledeće godine, osim na auto-putevima, naplaćivati i na brzim saobraćajnicama u Srbiji, a za najveće šlepere i na opterećenim magistralnim putevima. Biće formirano posebno preduzeće koje će se samo baviti naplatom putarine, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić.
„Putarina se po našem zakonu naplaćuje samo na auto-putevima. Već do 2026. godine imaćemo završenih skoro 180 kilometara brzih saobraćajnica pa će se naplaćivati i njihovo korišćenje, ali ne preko rampi već satelitskim praćenjem vozila. Cena putarine na brzoj saobraćajnici ne može da bude ista kao na auto-putu, ali će se korišćenje naplaćivati“, rekao je Vesić u intervjuu za Bloomberg Adria.
Kako je kazao, sa naplatom putarine na auto-putevima, brzim saobraćajnicama i najvećim šleperima na pojedinim magistralnim pravcima očekuje se da prihod bude oko tri puta veći nego ove godine kada se očekuje više od 40 milijardi dinara.
„Takav posao prevazilazi kapacitete Puteva Srbije“, rekao je Vesić i dodao da će morati da se napravi reorganizacija po pitanju putarskih firmi u narednim godinama.
Jedna od frimi trebalo bi da se bave samo auto-putevima, druga koja bi trebalo da se bavi svim ostalim putevima i posebna-treća koja će naplaćivati putarinu.
Putevi Srbije će ove godine, prema Vesićevim rečima, imati veću naplatu putarine za dve milijarde dinara nego što je planirano, ali to, prema njegovim rečima nije dovoljno za održavanje puteva.
„U Srbiji postoji još oko šest hiljada kilometara magistralnih puteva koji treba da se rekonstruišu, od 15.000 kilometara koliko ih ukupno ima. Ne mogu samo iz ovog izvora da se rekonstruišu putevi. Država ima obavezu da ulaže u putnu infrastrukturu“, kazao je on.
Na pitanje zašto još uvek nije uspostavljen zajednički TAG za elekronsku naplatu putarine sa Hrvatskom iako je za to bio rok 15. maj, Vesić je kazao da su u pitanju bila nerealna obećanja i „nerad pojedinih ljudi u Putevima Srbije koji su zaduženi za primeni sistema jedinstvene naplate putarine“.
„Tražiću da direktor Puteva Srbije sprovede istragu i utvrdi ko je odgovoran. TAG sa Crnom Gorom je proradio ovog meseca, ali sa zakašnjenjem jer je trebalo da se to dogodi prošlog septembra. Obećali su da će da proradi TAG sa Grčkom i Hrvatskom što se nije dogodilo. Jedan od rukovodilaca Puteva, Darko Savić, dao je u martu izjavu za medije sa ovim obećanjima i obmanuo ljude što je bilo vrlo neozbiljno“, dodao je Vesić u intervjuu za Bloomberg Adriu.
Kako je kazao, TAG sa Severnom Makedonijom se pokazao kao koristan, a do sada je oko 50.000 TAG-ova prekonfigurisano.
Spojеna brza pruga od Novog Sada do Budimpеštе: Vozovi kreću do kraja godine
Jedinstveni smo u svetu…ovake kriminalce na vlasti…nema niko !!
Naplata putarine satelitskim praćenjem! Na čemu su ovi likovi? Umesto da su uveli vinjetu oni prave gomilu naplatnih rampi, sve je skuplje, gomila radnika…. Strašno!