Vesti iz zemlje

04.08.2023. 10:15

Autor: Katarina Baletić

Zbog druge linije metroa moguće rušenje i stambenih zgrada

Beogradski metro Foto: Nova ekonomija

Prilikom izgradnje druge linije beogradskog metroa koja ide od Bežanijske kose do Mirijeva, biće moguće rušenje i stambenih zgrada jer je ova linija „komplikovanija“ kada je u pitanju ekproprijacija od prve linije, rekao je direktor „Beogradskog metroa i voza“ Andreja Mladenović za RTS.

„U toku je projektovanje druge linije. Podelili smo je na dve etape, od Bežanijske kose do Merkatora i od Merkatora sve do Mirijeva. (…) Ima i stambenih zgrada, prolazite kroz neke ulice i neke delove grada gde ćete morati da „okačite“ i neku zgradu“, rekao je Mladenović.

Kako objašnjava, prilikom izgradnje prve linije metroa biće minimalno raseljavanja i rušenja, naročito stambenih objekata. Međutim, druga linija će podrazumevati komplikovanije procese i u vezi sa eksproprijacijom.

„Metro se gradi u gradu koji je već urbano zagušen i ne možete baš na svakoj lokaciji korektni, da baš nijednu kuću ili zgradu porušite“, kazao je Mladenović.

Biće zatvaranja ulica

Prilikom planiranja, napominje Mladenović, gledalo se da se maksimalno izbegne zatvaranje saobraćajnica.

„Što se tiče same prve linije metroa, imaćemo minimalno zaustavljanje saobraćaja. Ono što je sigurno, to je Trgovačka ulica i stanica u Trgovačkoj. To je jedna od prvih stanica koja će se sigurno graditi“, navodi Mladenović.

Mašine koje kopaju, krtice, objasnio je Mladenović, biće položene na dva mesta – Bele vode i Pančevački most.

„One će krenuti jedna ka drugoj i negde kod Sajma bi trebalo da se susretnu pri kraju 2027. godine“, kaže Mladenović.

Prema njegovim rečima, saobraćajnice će delimično biti uzurpirane na stanicama kod Sajma, Banovog brda, Ade Ciganlije, Mostarske petlje.

Nikakvog zaustavljanja saobraćaja neće biti, dodao je, kod Savskog trga, Trga Republike, Bajlonijove pijace.

Iako se kasni sa potpisivanjem ugovora za izgradnju depoa, za šta je rok bio februar 2022. godine, to neće pomeriti druge rokove koji se odnose na izgradnju metro jer je depo izdvojen iz prve linije, kaže Mladenović.

„Mi ćemo u toku avgusta meseca potpisati ugovor sa Pauer Čajnom za izgradnju i projektovanje, znači konstruktivni deo samog depoa“, navodi Mladenović, a prenosi RTS.

Početak kopanja tunela najavljivan za ovu godinu

Podsetimo, bivši zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavio je u aprilu 2022. godine da će se sa kopanjem tunela početi u leto ili jesen 2023. godine.

„Tokom leta (2022. godine) ćemo potpisati dva nova ugovora, ugovor za izgradnju depoa i ugovor za izgradnju prve linije. Depo ćemo početi da radimo u novmebru, saobraćajnice ćemo početi da radimo sledeće, 2023. godine, a kopanje, dve krtice počinju da rade, u leto, jesen 2023. godine kada ulazimo sa dve krtice koje se već prave i počinju da se rade dva tunela, za prvu i drugu liniju“, rekao je Vesić prilikom gostupovanja na Hepi televiziji.

Tom prilikom je najavio i da će stanice za prvu liniju početi da se grade u novemrbu 2023. godine.

„Tako će biti sve do 2028. godine kada ćemo završiti prvu liniju metroa, a 2030. godine ćemo završiti drugu liniju metroa,“ kazao je tada Vesić.

Za izgradnju metroa je u republičkom budžetu za ovu godinu izdvojeno oko 255 miliona evra, o čemu je Nova ekonomija već pisala.

Republika Srbija će u 2023. godini imati i mogućnost da za beogradski metro (prvu fazu) odobri zajam od 80 miliona evra sa „stranim fondovima i vladama“, kao i zajam od milijardu evra sa „stranim investicionim korporacijama, fondovima i bankama“, piše u predlogu budžeta.

Izgradnja beogradskog metroa koštaće oko šest milijardi evra

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(6)

  1. Prvo da se srusi ona zgrada Sapiceva na Novom Beogradu koju je legalizovao cim je seo u stolicu gradonacelnika. Ona njegova nelegalno gradjena kucetina koju je smestio u naselje gde su kuce zidane po urbanistickom planu i koja sada strci tamo i zaklanja pogled vlasnicima legalno izgradjenih privatnih kuca.

  2. Боравио сам у Сингапуру током 2016-те године. Метро је у том моменту имао 92 станице и 60 у изградњи. Укупна цена 15 млрд US$. Сатом да је свака станица максимално повезана са околином и има толико садржаја да је то невероватно за западне услове. Не мање од 4 (али и 6-7) нивоа, продавнице, самопослуге, адвокати, зубари, копирнице и шта све не. Па и робне резерве а цео систем је замишљен као џиновско склониште за комплетну популацију, затворе се огромна врата и безбедан си. Не малим делом иде и по површини или на стубовима, без проблема и нико никога не угрожава. Већином су радиле локалне компаније уз асистенцију страних око критичних делова. Могу читав чланак написати о томе. Поздрав редакцији и читаоцима.

    1. Živela 7 godina u SIN,Pored svih stanica koje se ukrštaju sa glavnim linijama su veliki parkinzi,i s njih kreću lokalne linije autobusa koji opslužuju žitelje okolnih blokova.
      Linije su građene Istok -zapad,pa sever- jug ,a onda su spajanje s jednim,pa drugim koncentričnim krugom.Samo kroz centar ide ispod zemlje,99% je na stubovima.Dvokolosečna je i potpuno automatizovana.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.