12 liderki Coca-Cola HBC Srbija: 12 priča o vođstvu, inspiraciji i promenama
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Intervju: Jasmina Nikolić, Regional Project Director SEE New Moment New Ideas Company Beograd
Na pitanje šta smatra zaslužnim za napredak u karijeri, Jasmina Nikolić kaže da je do uspeha došla uz puno rada i pomalo sreće.
„Daću prednost sreći, jer je za svaki uspeh stečen na pošten način rad neminovan preduslov“, kaže ona.
Imala sam sreće da se 2005. godine nađem na pravom mestu u pravom trenutku – na kafi sa drugaricom Brankom Conić. Ona je tada radila u New Momentu, a ja u drugoj agenciji. Slučaj je hteo da nam se u prelepoj bašti New Momenta u Hilandarskoj 14 pridruži Saki (Dragan Sakan) i tokom tog razgovora odmah mi ponudi prelazak. Nisam razmišljala. Već sam obožavala New Moment izdaleka, od fakultetskih dana i tokom magistarskih studija, dopadale su mi se magija kojom odiše, kreativnost, galerija i ideje.
U startu sam imala sreće i sa klijentima. Radila sam za RTS, za Disney, za Ministarstvo kulture na projektu predstavljanja Srbije na Venecijanskom bijenalu arhitekture, za Bitef i za klijente iz Francuske, Amerike i Britanije. Pogled iz ove perspektive na te početke je vrlo zanimljiv, jer će se ispostaviti da me tokom čitavog dosadašnjeg puta najviše ispunjava upravo da radim za kulturu, umetnost, kampanje i klijente koji daju svetu nadu, svrhu, lepotu, hrabrost i nadahnuće.
Provela sam i tri godine „na strani klijenta“ u RTS-u kao PR direktor Muzičke produkcije i kao deo PR tima za Evroviziju. Dragoceno iskustvo sa kojim sam se bogatija vratila u New Moment na Sakijev nagovor.
Po povratku u New Moment nisam se više bavila PR-om već advertajzingom i upravljanjem brendovima. To je prvi izlazak iz zone komfora jer o brend menadžmentu i advertajzingu nisam znala mnogo, a poverena mi je funkcija koja je podrazumevala seniornost u toj oblasti. Zauvek ću biti zahvalna na poverenju koje mi je dato, i sebi na rešenosti da ga opravdam. Pročitala sam mnogo knjiga, gledala najbolje prezentacije, radove koji su dobijali nagrade na kanskom festivalu kreativnosti… Deceniju kasnije, kreiraću program i držati predavanja na jednoj akademiji na modulu „Brend i marketing menadžment“.
U međuvremenu, puno sam radila i u tome sam mnogo uživala, jer radim ono što volim. To je za mene uspeh. A valorizacija tog uspeha dolazi kao prirodna posledica – nemoguće je ulagati energiju, ljubav i timski rad, a da to ne rezultira dobrim. U tom smislu, postigli smo fine uspehe: 10 kanskih lavova, Effie priznanja, i više od 100 nacionalnih, regionalnih i internacionalnih priznanja. New Moment je postao najveća nezavisna agencija u regionu.
U poslednjih par godina fokusirala sam se na specifične projekte u New Moment regionu Jugoistočne Evrope. Želim svojom ekspertizom i posvećenošću da podržim klijente, ideje i projekte koji čine svet boljim. Snažno verujem da je, pored poslovnih rezultata, važno da čuvamo ljudskost, kulturu i prirodu.
Vreme, AI i vrednovanje rada.
Vreme je najdragoceniji resurs koji svi imamo.
U tom smislu, dragocenost je imati klijente koji jasno artikulišu šta žele da bude rezultat komunikacije i/ili koji imaju poverenja u eksperte i svoj tim. Vreme koje uštedimo od brojnih iteracija korisnije je za promišljanje, suštinske razgovore i ideaciju.
AI je posebna tema u smislu korišćenja, regulative i buduće neizvesne okolnosti. Upoznata sam sa regulatornim inicijativama na nivou Evrope i sa neminovnošću njegovog cross-sektorskog uticaja.
Lično ga doživljavam i koristim kao alat, a videćemo u kom pravcu sve ide. Svakako, smatram da AI nije pretnja za nečiji posao, ali ljudi koji ga koriste jesu. Pored AI, velika i sve važnija tema je data science, upotreba podataka i predviđanje trendova.
Vrednovanje rada je već godinama izazov na tržištu komunikacija. Svi žele najbolje stručnjake po najnižoj ceni, što prosto finansijski i tržišno nije održivo.
Nemoguće je ulagati energiju, ljubav i timski rad, a da to ne rezultira dobrim
Vreme je najdragoceniji resurs, a ljudi su najvažniji. Zato su prilikom odlučivanja u centru svega ljudi sa svojim afinitetima, kapacitetima, aspiracijama, motivacijama i adekvatnošću za određeni posao ili tim.
U tom smislu, odluke u poslu donosim oslanjajući se na svoje iskustvo, mišljenje onih kojima verujem, stomak i nameru. Važno je da odluke koje su možda upitne u datom trenutku čine da iz njih nešto shvatimo, rastemo i reflektujemo.
Kada su u pitanju situacije u kojima se klijentu ili potencijalnom klijentu kaže „ne“, one su zaista veoma retke. Recimo, ne učestvujemo u procesima za dobijanje poslova u kojima je jedini kriterijum najniža cena jer time obezvređujemo i svoj rad i struku.
Iako to zavisi od specifičnog konteksta i regiona, žene verovatno gravitiraju ka marketingu iz nekoliko razloga. Na primer, kreativnost i komunikacijske veštine, esencijalne za advertajzing i komunikacije, prirodno privlače žene naročito za account i PR pozicije, zatim finansije, kreativu i copywriting. Postoji stereotip da žene imaju veću sklonost za razumevanje potrošača i psihologije, da imaju više empatije, da su preciznije i istrajnije u obavljanju zadataka. Takođe, tu je i fleksibilnije radno okruženje u poređenju sa tradicionalnim industrijama koje ženama omogućava bolji balans posla i porodičnog života.
U New Momentu je taj balans polova spontano uspostavljen, možda slično pomenutoj statistici sa nešto više zaposlenih žena nego muškaraca. Naša industrija neprestano evoluira i generalno mislim da je važno da se biraju najadekvatniji ljudi za određeni posao bez obzira na pol.
Da li se ipak i u takvom okruženju, kakav je advertajzing i marketing, nailazi na prepreke u napredovanju ka rukovodećim pozicijama, s obzirom na to da procenti zastupljenosti žena, kad se posmatraju više pozicije, značajno opadaju?
Imam utisak da advertajzing i marketing nemaju opterećenost takvom statistikom. U poređenju sa drugim industrijama, ipak ovde imamo solidnu zastupljenost žena na visokim pozicijama, direktorke marketinga, predsednice upravnih odbora, sve je više agencija u Srbiji koje vode žene.
U New Momentu, pored Žarka i Lazara Sakana, bord direktora ima nešto više žena. Ostavljam prostora da pretpostavim da ima žena koje i da mogu, ne moraju nužno želeti najviše pozicije.
Sveukupno zadovoljstvo poslom je jedini kriterijum koji me motiviše, da radim ono što volim, u okruženju koje podržava talenat, radoznalost i lični razvoj. Uspon u karijeri je napredovanje onda kada nam omogućava da budemo najbolja verzija sebe i kao takvi doprinesemo biznisu.
Ne govori se bez razloga o čuvenom work life balansu. To je zaista veliki izazov danas. Ja se trudim da se disciplinujem. Kada neretko izgubim balans, svesno zakazujem privatne dogovore i obaveze tako da ga povratim. Čuvam jednostavan život – porodica, prijatelji, sport i hobi. Idem u prirodu što više da promenim perspektivu i sagledam stvari sa distance.
Znanjem i komunikacijom. Stavom, dostojanstvom i integritetom. Pristojnošću. Osnaživanjem mladih žena kad god sam u prilici.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Ključno je biti fleksibilan i otvoren za promene, kontinuirano učiti i prilagođavati se novim okolnostima. Takođe sam naučila važnost izgradnje snažnih timova - svako u organizaciji mora da radi i odgovara z...
Na grupnim fotografijama važnih događaja proviri tek poneka žena. Iako je moja priča potpuno drugačija, ne mogu da ne primetim ovu činjenicu. Ja sam izgleda imala sreće da u celoj svojoj karijeri radim u kom...
Kada ste na početku i kada je biznis još uvek „mlad“, svaka podrška predstavlja korak napred u postizanju poslovnog uspeha. Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj - NALED, kompanija Philip Morris i ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE