
12 liderki Coca-Cola HBC Srbija: 12 priča o vođstvu, inspiraciji i promenama
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Intervju: Jasmina Nikolić, Regional Project Director SEE New Moment New Ideas Company Beograd
Na pitanje šta smatra zaslužnim za napredak u karijeri, Jasmina Nikolić kaže da je do uspeha došla uz puno rada i pomalo sreće.
„Daću prednost sreći, jer je za svaki uspeh stečen na pošten način rad neminovan preduslov“, kaže ona.
Imala sam sreće da se 2005. godine nađem na pravom mestu u pravom trenutku – na kafi sa drugaricom Brankom Conić. Ona je tada radila u New Momentu, a ja u drugoj agenciji. Slučaj je hteo da nam se u prelepoj bašti New Momenta u Hilandarskoj 14 pridruži Saki (Dragan Sakan) i tokom tog razgovora odmah mi ponudi prelazak. Nisam razmišljala. Već sam obožavala New Moment izdaleka, od fakultetskih dana i tokom magistarskih studija, dopadale su mi se magija kojom odiše, kreativnost, galerija i ideje.
U startu sam imala sreće i sa klijentima. Radila sam za RTS, za Disney, za Ministarstvo kulture na projektu predstavljanja Srbije na Venecijanskom bijenalu arhitekture, za Bitef i za klijente iz Francuske, Amerike i Britanije. Pogled iz ove perspektive na te početke je vrlo zanimljiv, jer će se ispostaviti da me tokom čitavog dosadašnjeg puta najviše ispunjava upravo da radim za kulturu, umetnost, kampanje i klijente koji daju svetu nadu, svrhu, lepotu, hrabrost i nadahnuće.
Provela sam i tri godine „na strani klijenta“ u RTS-u kao PR direktor Muzičke produkcije i kao deo PR tima za Evroviziju. Dragoceno iskustvo sa kojim sam se bogatija vratila u New Moment na Sakijev nagovor.
Po povratku u New Moment nisam se više bavila PR-om već advertajzingom i upravljanjem brendovima. To je prvi izlazak iz zone komfora jer o brend menadžmentu i advertajzingu nisam znala mnogo, a poverena mi je funkcija koja je podrazumevala seniornost u toj oblasti. Zauvek ću biti zahvalna na poverenju koje mi je dato, i sebi na rešenosti da ga opravdam. Pročitala sam mnogo knjiga, gledala najbolje prezentacije, radove koji su dobijali nagrade na kanskom festivalu kreativnosti… Deceniju kasnije, kreiraću program i držati predavanja na jednoj akademiji na modulu „Brend i marketing menadžment“.
U međuvremenu, puno sam radila i u tome sam mnogo uživala, jer radim ono što volim. To je za mene uspeh. A valorizacija tog uspeha dolazi kao prirodna posledica – nemoguće je ulagati energiju, ljubav i timski rad, a da to ne rezultira dobrim. U tom smislu, postigli smo fine uspehe: 10 kanskih lavova, Effie priznanja, i više od 100 nacionalnih, regionalnih i internacionalnih priznanja. New Moment je postao najveća nezavisna agencija u regionu.
U poslednjih par godina fokusirala sam se na specifične projekte u New Moment regionu Jugoistočne Evrope. Želim svojom ekspertizom i posvećenošću da podržim klijente, ideje i projekte koji čine svet boljim. Snažno verujem da je, pored poslovnih rezultata, važno da čuvamo ljudskost, kulturu i prirodu.
Vreme, AI i vrednovanje rada.
Vreme je najdragoceniji resurs koji svi imamo.
U tom smislu, dragocenost je imati klijente koji jasno artikulišu šta žele da bude rezultat komunikacije i/ili koji imaju poverenja u eksperte i svoj tim. Vreme koje uštedimo od brojnih iteracija korisnije je za promišljanje, suštinske razgovore i ideaciju.
AI je posebna tema u smislu korišćenja, regulative i buduće neizvesne okolnosti. Upoznata sam sa regulatornim inicijativama na nivou Evrope i sa neminovnošću njegovog cross-sektorskog uticaja.
Lično ga doživljavam i koristim kao alat, a videćemo u kom pravcu sve ide. Svakako, smatram da AI nije pretnja za nečiji posao, ali ljudi koji ga koriste jesu. Pored AI, velika i sve važnija tema je data science, upotreba podataka i predviđanje trendova.
Vrednovanje rada je već godinama izazov na tržištu komunikacija. Svi žele najbolje stručnjake po najnižoj ceni, što prosto finansijski i tržišno nije održivo.
Nemoguće je ulagati energiju, ljubav i timski rad, a da to ne rezultira dobrim
Vreme je najdragoceniji resurs, a ljudi su najvažniji. Zato su prilikom odlučivanja u centru svega ljudi sa svojim afinitetima, kapacitetima, aspiracijama, motivacijama i adekvatnošću za određeni posao ili tim.
U tom smislu, odluke u poslu donosim oslanjajući se na svoje iskustvo, mišljenje onih kojima verujem, stomak i nameru. Važno je da odluke koje su možda upitne u datom trenutku čine da iz njih nešto shvatimo, rastemo i reflektujemo.
Kada su u pitanju situacije u kojima se klijentu ili potencijalnom klijentu kaže „ne“, one su zaista veoma retke. Recimo, ne učestvujemo u procesima za dobijanje poslova u kojima je jedini kriterijum najniža cena jer time obezvređujemo i svoj rad i struku.
Iako to zavisi od specifičnog konteksta i regiona, žene verovatno gravitiraju ka marketingu iz nekoliko razloga. Na primer, kreativnost i komunikacijske veštine, esencijalne za advertajzing i komunikacije, prirodno privlače žene naročito za account i PR pozicije, zatim finansije, kreativu i copywriting. Postoji stereotip da žene imaju veću sklonost za razumevanje potrošača i psihologije, da imaju više empatije, da su preciznije i istrajnije u obavljanju zadataka. Takođe, tu je i fleksibilnije radno okruženje u poređenju sa tradicionalnim industrijama koje ženama omogućava bolji balans posla i porodičnog života.
U New Momentu je taj balans polova spontano uspostavljen, možda slično pomenutoj statistici sa nešto više zaposlenih žena nego muškaraca. Naša industrija neprestano evoluira i generalno mislim da je važno da se biraju najadekvatniji ljudi za određeni posao bez obzira na pol.
Imam utisak da advertajzing i marketing nemaju opterećenost takvom statistikom. U poređenju sa drugim industrijama, ipak ovde imamo solidnu zastupljenost žena na visokim pozicijama, direktorke marketinga, predsednice upravnih odbora, sve je više agencija u Srbiji koje vode žene.
U New Momentu, pored Žarka i Lazara Sakana, bord direktora ima nešto više žena. Ostavljam prostora da pretpostavim da ima žena koje i da mogu, ne moraju nužno želeti najviše pozicije.
Sveukupno zadovoljstvo poslom je jedini kriterijum koji me motiviše, da radim ono što volim, u okruženju koje podržava talenat, radoznalost i lični razvoj. Uspon u karijeri je napredovanje onda kada nam omogućava da budemo najbolja verzija sebe i kao takvi doprinesemo biznisu.
Ne govori se bez razloga o čuvenom work life balansu. To je zaista veliki izazov danas. Ja se trudim da se disciplinujem. Kada neretko izgubim balans, svesno zakazujem privatne dogovore i obaveze tako da ga povratim. Čuvam jednostavan život – porodica, prijatelji, sport i hobi. Idem u prirodu što više da promenim perspektivu i sagledam stvari sa distance.
Znanjem i komunikacijom. Stavom, dostojanstvom i integritetom. Pristojnošću. Osnaživanjem mladih žena kad god sam u prilici.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Ključno je biti fleksibilan i otvoren za promene, kontinuirano učiti i prilagođavati se novim okolnostima. Takođe sam naučila važnost izgradnje snažnih timova - svako u organizaciji mora da radi i odgovara z...
Na grupnim fotografijama važnih događaja proviri tek poneka žena. Iako je moja priča potpuno drugačija, ne mogu da ne primetim ovu činjenicu. Ja sam izgleda imala sreće da u celoj svojoj karijeri radim u kom...
Kada ste na početku i kada je biznis još uvek „mlad“, svaka podrška predstavlja korak napred u postizanju poslovnog uspeha. Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj - NALED, kompanija Philip Morris i ...
Danas sam pozvana u MUP Zrenjanin u 13 časova na informativni razgovor zato što sam, kao i drugi građani, prijavila zdravstvene probleme nakon studentskog protesta 15. marta, kaže za Danas narodna poslanica Sonja Per...
Novosadski studenti u blokadi “pronašli” su danas rektora Dejana Madića na Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje. Tamo je bio u jednoj od kancelarija, zaključan, koju su...
Nećemo prihvatiti tu pruženu krvavu šaku kako bi mu omogućili da započne i peti izgubljeni rat, ovoga puta protiv sopstvenih građana. Nasilje ne može da izrodi normalno društvo i...
Začetak delfinarijuma, temelji metroa pre beogradskog ili stanova za mlade, posledice udara zvučnog topa, meteorita, satelita, „udžbenici” za Ćacilend, zamke za protestante... ili samo rezultat nemara i nebrige...
Francuski sud je danas zabranio Marin Le Pen da se zbog pronevere kandiduje za javnu funkciju na pet godina, što je odluka koja odmah stupa na snagu....
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења