Ko je ko

27.06.2024. 10:06

Galenika

Autor: Nova ekonomija

Najbolje kompanije privlače i zadržavaju najbolje ljude

Intervju: Olivera Zdravković, direktor sektora poslova ljudskih resursa, Galenika

Foto: Galenika

Ko je ko

27.06.2024. 10:06

O uspehu i uspešnosti, specifičnostima HR-a u farmaceutskoj industriji, preduzetništvu žena, ulozi korporativne kulture za uspešno poslovanje, privlačenju talenata, kao i najnovijim trendovima na polju ljudskih resursa, razgovarali smo sa Oliverom Zdravković, direktorkom sektora poslova ljudskih resursa u Galenici

 

NE logo za pitanje u intervjuu Predstavljate uspešnu ženu. Možete li nam reći šta iz vašeg iskustva doprinosi uspehu žene današnjice?

Uspeh je relativan pojam i u mom slučaju zavisi od zastupljenosti svih, meni značajnih, životnih oblasti. Prvo i posebno mesto zauzima moja porodica, suprug i troje dece. Oni predstavljaju stub podrške u svemu što radim. Tu su da me uhvate za ruku kada padam, ali i da zajedno letimo. Naša zajednička snaga je tolika da ja mogu da ulažem vreme u dva posla, razne obuke, učim nove stvari, redovno vežbam, posećujem događaje, viđam se sa prijateljima i slično.

Smatram sebe uspešnom jer radim sve što volim, zadovoljna sam balansom koji sam napravila i uz to stalno postavljam nove ciljeve i planove za budućnost.

NE logo za pitanje u intervjuu Direktorka ste sektora poslova ljudskih resursa u Galenici. Po čemu je specifičan posao HR direktora u farmaceutskoj kompaniji?

Poslovi u farmaceutskoj industriji su raznoliki, zahtevaju puno znanja i poznavanje nove tehnologije. Projekti u ovoj industriji traju dugo do pojave prvih rezultata i zato je jedan od značajnijih izazova u poslu HR direktora održavanje visokog učinka i motivacije zaposlenih.

Stariji zaposleni polako odlaze u penziju, a novije generacije očekuju brže promene. Njih pokreću prilike za rast i razvoj veština, zato im moramo pružiti mogućnosti za učenje. Ključno je razumeti ih sve, identifikovati sličnosti, razlike, faktore motivacije i uložiti napor za razvoj efikasne strategije zadržavanja zaposlenih.

NE logo za pitanje u intervjuu Nedostatak talenata je izazov u svim industrijama, širom sveta. Kakva je situacija u Galenici i kako se nosite sa njom?

U Galenici postoje različite generacije zaposlenih, koje se, osim po godinama, razlikuju i po spremnosti za učenje i prihvatanje promena. Najbolje kompanije privlače i zadržavaju najbolje ljude tako da veoma važnu ulogu igra korporativna kultura, koja uključuje značajnu brigu o zaposlenima, njihovoj dobrobiti i ličnom razvoju. Ono na čemu intenzivno radimo je kreiranje okruženja koje je primamljivo i prijatno za rad.

Onima koji duže rade treba ohrabrivanje za korišćenje digitalnih tehnologija i brže prilagođavanje, te bi bilo poželjno omogućiti im prilike za dodatne obuke kako bi unapredili svoje veštine. Mlađi očekuju prilike za rast, razvoj i promociju, stoga ih treba zainteresovati za farmaceutsku industriju i omogućiti im različita iskustva. Svima je bitno da se njihov trud prepozna, primeti, kao i da se nagradi, zato je važno uključivati ljude u različite projekte gde mogu da se angažuju i iskažu, ostanu motivisani i zainteresovani za učešće u daljem razvoju kompanije. Veća autonomija u odlučivanju takođe utiče na zadovoljstvo zaposlenih i njihov razvoj, pa im treba češće davati prilike za to.

Korporativna kultura se gradi i razvija i od nje zavise uspeh i prepoznatljivost kompanije na tržištu, zadržavanje i privlačenje talenata, zadovoljstvo zaposlenih uopšte
NE logo za pitanje u intervjuu Imate značajno profesionalno iskustvo u projektima promene načina upravljanja, organizacionoj transformaciji i razvoju korporativne kulture zaposlenih. Na koji način korporativna kultura utiče na rast kompanije?

Vizija je slika koju kompanija kreira i kojoj teži, a njeno dostizanje zavisi od organizacione kulture. Danas je ovo jedna od najznačajnijih tema u kompanijama. Kada znaju šta žele da postignu, kompanije definišu misiju, vrednosti, strategije za razvoj poslovanja kako bi raščistile put ka cilju. Nekoliko puta sam vodila te procese.

To može značiti uvođenje malih promena i unapređenja, sve do potrebe za totalnom transformacijom i velikim promenama. U svakom slučaju, korporativna kultura se gradi i razvija i od nje zavise uspeh i prepoznatljivost kompanije na tržištu, zadržavanje i privlačenje talenata, zadovoljstvo zaposlenih uopšte, definisanje internih procesa i procedura i sve to utiče na poslovanje i rast kompanije.

NE logo za pitanje u intervjuu Koje najvažnije trendove u HR-u možemo da očekujemo u narednom periodu?

Najaktuelnija tema koja nas je prodrmala je definitivno sve veća zastupljenost veštačke inteligencije. To je već značajno uticalo na automatizaciju zadataka i podršku bržem donošenju odluka. Veštačka inteligencija preuzima neke svakodnevne i repetitivne zadatke, što ostavlja vremena zaposlenima za kreativniji rad i specijalizaciju za neke nove poslove. Efikasnost će biti uslovljena fleksibilnošću i zainteresovanošću zaposlenih da uče nove stvari.

NE logo za pitanje u intervjuu Kakav je vaš stav o ženskom preduzetništvu?

Nedavno sam se priključila jednom programu koji se tiče osnaživanja žena preduzetnica. Na otvaranju sam čula veoma interesantnu stvar – zašto pričamo o ženskom preduzetništvu, a ne o preduzetništvu uopšte? Smatram da i žene i muškarci podjednako treba da razvijaju preduzetnički način razmišljanja, kako u korporacijama, tako i u privatnom biznisu.

Pored posla koji obavljam u kompaniji, paralelno već neko vreme plovim preduzetničkim vodama kao konsultant i planiram da razvijem još jednu, potpuno drugačiju vrstu delatnosti. Sve je više žena čije liderske kompetencije dolaze do izražaja u kompanijama, a mnoge koriste svoju kreativnost i inovativnost da započnu svoj biznis. Svako ko ima dobru ideju, treba da se ohrabri da je realizuje. Postizanje cilja je izvesnije uz jasan i dobro razrađen biznis plan.

NE logo za pitanje u intervjuu Kako biste savetovali mlade žene koje sada treba da krenu svojim poslovnim putem – kojim stazama da se upute?

Budite posvećene svojim idejama i željenim destinacijama, strpljive i istrajne. Sve što ne znate pitajte, slobodno tražite pomoć. Budite spremne na greške, učite iz njih, kao i iz dobrih rezultata, kako biste stekle iskustvo i ekspertizu. Usudite se da koračate neutabanim stazama, to je put koji vodi ka vašem razvoju.

 

“Ko je ko – Uspešne poslovne žene”

PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.