Zašto banane u marketima uvek nose šifru 1 na vagama za merenje? Da li je tu reč o još jednoj trgovačkoj manipulaciji koja za cilj ima da pospeši prodaju? Kad već razne tehnike manipulacije na nama vežbaju mediji i političke strukture, pa što ne bi i trgovci? Nije tajna da i oni koriste dosta fora i fazona da nas nateraju da iz radnji izađemo sa više kupljenih stvari nego što smo planirali da kupimo kad smo došli (pritom ponekad čak zaboravimo da kupimo ono PO ŠTA SMO DOŠLI), ali sa bananama to nije slučaj.
Prosto, mi potrošači naterali smo trgovce da se prilagode našim navikama i olakšaju nam kupovinu banana. Volimo banane i to mnogo i to je jedini razlog zašto su one gotovo uvek broj 1 na vagama. Od banana smo učinili najprodavanije svetsko voće, ali ne samo to – one su i četvrta najvrednija prehrambena kultura na planetu, odmah iza pšenice, mleka i pirinča. Pojedemo ih u neverovatnom broju od sto miljardi godišnje i zato su banane idealan primer kako za nešto što je dobro marketing gotovo da nije ni potreban i ne mora niko da nas ubeđuje ili, još gore, laže da bismo ih kupili.
Političari bi, na primer, mogli da mnoge poduhvate, ekonomske, infrastrukturne ili bilo koje druge, jednostavno rade onako kako bi trebalo – dobro, kvalitetno i odgovorno. Na to su dužni i zbog činjenice da se ti projekti plaćaju iz budžeta koji punimo svi mi, građani. I tim projektima ne bi onda bili potrebni nikakvi fingirani hvalospevi i nikakva megalomanska svečana otvaranja, oni bi govorili sami za sebe, baš poput banana.
Međutim, političari vole kombinacije, vole da tu i tamo uštinu malo (ili mnogo) za sebe, vole da nameste koji tender kumu, prijatelju ili rodbini, drugim rečima vole sve samo ne da se ponašaju odgovorno i da rade dobro i kvalitetno. Zato će, umesto da ulože ozbiljan novac u projekte, uložiti u njih neki neophodni minimum, ali zato će onda uložiti dodatni novac u propagandu i manipulaciju kako bi nas ubedili da su traljavi projekti zapravo dobri i kvalitetni. A kad već ulažu u propagandu, pa biće i tu nekog posla za kumove, prijatelje i rodbinu.
A kakve veze sa tim ima hleb od banane iz naslova? Pa, skoro nikakve, ali kad smo već tu i toliko volimo banane, pa što ne bismo napravili jednu turu? Makar nam neće biti potrebna nikakva propaganda da bi se pojelo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Reći da su princes krofne princeze među kolačima bilo bi suviše lako, ali da imaju neku posebnu prefinjenost i stil, to je definitivno. Malo ko im se neće obradovati kad ih vidi, a svakoj trpezi daće “premij...
Većina ljudi će reći da ne voli ukalupljivanje i bilo kakve kalupe (mada, paradoksalno, većina ljudi istovremeno jeste ukalupljena), ali kalupi ponekad nisu loši. Evo uzmite za primer Kuglof.Taj specifič...
Doboš torta nije baš najjednostavnija torta. Štaviše, kada je mađarski poslastičar Jozef Doboš smišljao ovu poslasticu u 19. veku, čini se da je pokušao da svojim kolegama po struci, ali i kulinarskim entuzi...
Palačinke su jedan od slatkiša koji se može prilagoditi svačijem ukusu, a i džepu. Bilo da su u pitanju klasične palačinke, krepe ili one nešto malo deblje i vezdušastije, američke, nadevi i kombinacije ukus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok