Održivost

2020

Coca- Cola HBC Srbija smanjila potrošnju vode za 53,8 odsto

Coca - Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode po litru proizvedenog pića za 53,8 odsto, dok je ukupna potrošnja energije po litru proizvedenog pića do 2019. godine smanjena za 52 procenta, saopštila je kompanija povodom objavljivanja sedmog Izveštaja o održivom poslovanju za 2019. godinu.Kako se navodi, samo u 2019. godini, u projekte koji podstiču razvoj zajednice Coca-Cola HBC Srbija je uložila preko 36 miliona dinara. Istovremeno, Coca-Cola HBC Srbija nastoji da smanji i uticaj svoje ambalaže na životnu sredinu i to povećanjem sadržaja recikliranog materijala u ambalaži i razvijanjem pakovanja manje težine. Samo u 2019. godini, ostvarena je ušteda od 295 tona PET materijala.  Na taj način, kompanija želi da ostvari cilj da do 2025. godine 35 odsto PET ambalaže sadrži reciklirani material, kao i da prikupi 75 odsto primarne ambalaže svojih proizvoda, navodi se u saopštenju.Kompanija navodi i da je poslovni poduhvat koji je obeležio 2019. godinu akvizicija kompanije Bambi od strane kompanije Coca-Cola HBC AG. "Poslovanje Bambija ima dugu tradiciju uspeha. Posvećen potrošačima, inovativnosti, raznovrsnom portfoliju brendova, Bambi je više od 50 godina sinonim kvaliteta i uspeha. Akvizicija koja je finalizovana prošle godine za Bambi je označila nove razvojne mogućnosti i proširenje, a za Coca-Cola HBC priliku da se stvore dodatne vrednosti za kompaniju, kupce i akcionare". Podseća se i da je Coca-Cola HBC Srbija  već godinama unazad prepoznata kao najpoželjniji poslodavac koji zaposlenima nudi podsticajno radno okruženje, ravnopravan pristup i podjednaku šansu za profesionalni razvoj. Tome u prilog svedoči i indeks privrženosti zaposlenih koji iznosi 90 odsto. 

2020

Coca-Cola novom kampanjom pruža podršku HoReCa sektoru

„Ko kaže da moramo da se vratimo na staro? Šta ako smo najveća promena ti i ja? Šta ako odlučimo da budemo otvoreni, kao nikada pre?”, stihovi su pesme poznatog britanskog umetnika Pesnika Džordža, koji se udružio sa Coca-Colom u prvoj, dugo očekivanoj kampanji poznatog svetskog brenda od početka pandemije korona virusa.  Inspirativna pesma, centralna je tema kampanje ,,Otvoreni kao nikada pre’’ i treba da podstakne  ljude da se otvore za nove mogućnosti, da pokrenu promene koje zavise od njih samih i da cene sve sitnice koje čine život. od početka globalne pandemije Pesnik Džordž je bio izuzetno aktivan u širenju podrške kroz svoje stihove. On poručuje da ne uzimamo stvari zdravo za gotovo, da možemo da uživamo više u onome što nas okružuje, da negujemo odnose sa ljudima koji su nam bliski i poziva na solidarnost i empatiju među ljudima jer se sve prepreke prevazilaze lakše kada smo udruženi.Ovo je prva kampanja posle pauze u marketinškim aktivnostima za Coca-Cola sistem, budući da je već na početku ove globalne pandemije odlučeno da se svi resursi preusmere u pružanje humanitarne pomoći širom sveta. Zajedno sa partnerskim punionicama i Coca-Cola Fondacijom, globalno je donirano preko 120 miliona dolara organizacijama u znak podrške i za borbu protiv korona virusa. I u Srbiji su svi resursi bili  preusmereni na glavne prioritete, a humanitarne aktivnosti realizovane su u tri faze: tokom prve, pomoć je išla za zdravstvene centre i medicinske radnike koji su bili na prvoj liniji borbe sa korona virusom, u drugoj fazi u partnerstvu sa Crvenim krstom obezbeđena je donacija u vrednosti 200.000 dolara za najugroženije, dok se u trećoj- fazi oporavka, pažnja usmerava ka oporavku privrede i preduzetnika.  ,, Nakon prve dve faze pomoći, naš fokus je sada na podršci koju ćemo u narednom periodu pružiti partnerima iz Horeca sektora koji su u ovoj situaciji pretrpeli značajne ekonomske gubitke. Predstojeća kampanja nije samo motivišuća - ona ima jedan jasan i konkretan cilj: da podrži male biznise, lokalne hotele, kafiće i restorane, od kojih su mnogi tek sada otvorili svoja vrata posle veoma izazovnog perioda. Ugostiteljski sektor u Srbiji zapošljava preko 65 000 ljudi, koji se trenutno bore za opstanak i mi želimo da im u tome pomognemo.“, rekao je Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija. U okviru kampanje ,,Otvoreni kao nikada pre’’ Coca-Cola će odabranim ugostiteljima staviti na raspolaganje deo svog digitalnog oglasnog prostora, a neki od najautentičnijih će imati priliku i da ispričaju svoje priče na digitalnim kanalima. Kroz različite aktivacije Coca-Cola će u narednom periodu podržati preko 600 ugostiteljskih objekata širom Srbije. „ Za nas ,,Otvoreni kao nikada pre’’ nije samo kampanja, već proširenje naše svrhe i potpuno novo razmišljanje u izmenjenom svetu. Pored posvećenosti i želje da ponudimo najbolje osvežavajuće napitke koji odgovaraju na sve potrebe potrošača, želimo da inspirišemo ljude da krenu napred, i učinimo svet drugačijim i boljim, ujedno pomažući i jedan od najznačajnijih sektora u privredi na svetu“, izjavila je Andrea Dragan, direktorka marketinga za gazirane napitke kompanije Coca-Cola.

2020

„Od tebe kreće“: Za Kragujevčane besplatne maske od Plaze

Šoping centar Kragujevac Plaza podelio je brendirane pamučne maske za višekratnu upotrebu, pokazujući time još jednom brigu za zdravlje i bezbednost svojih zakupaca, posetilaca i sugrađana. U okviru kampanje „Od tebe kreće – sigurna kupovina“, tokom tri dana, od 4. do 6 avgusta, promoterke centra delile su besplatne maske Kragujevčanima na najprometnijim gradskim tačkama – na Đačkom trgu kod studentskog doma „Vita Janjić“, zatim u Velikom parku u blizini Gerontološkog centra, kao i na platou ispred šoping centra.Humanost jednog društva ogleda se u odnosu prema njegovim najranjivijim pripadnicima, pa su maske poklonjene i zaposlenima i korisnicama Sigurne kuće „Kneginja Ljubica“. Šoping centar Kragujevac Plaza nije zaboravio ni online zajednicu i brendirane maske će dobiti najaktivniji na društvenim mrežama tokom avgusta.Samo ličnom i zajedničkom odgovornošću prema zdravlju cele zajednice naše društvo se može što pre vratiti normalnom životu, a Šoping centar Kragujevac Plaza i ovom akcijom pokazuje da nastavlja da postavlja standarde u Srbiji i regionu. „To su prepoznali i svetski stručnjaci za procenu sigurnosti šoping centara. Nedavno smo dobili sertifikat o usaglašenosti sa COVID-19 sigurnosnim merama Centra za bezbednu kupovinu (SSC) iz Švedske i tako se našli među odabranim centrima koji ispunjavaju međunarodne zdravstvene standarde u bezbednosti posetioca“, izjavio je menadžer Šoping centra Kragujevac Plaza Nemanja Savčić.Ova akcija je još jedna potvrda da centar, u saradnji sa kragujevačkim Institutom za javno zdravlje i Regionalnom privrednom komorom Kragujevac, sve vreme sprovodi mere prevencije – propisane higijenske i dezinfekcione mere, poštovanje fizičke udaljenosti od najmanje dva metra i nošenje zaštitnih maski, kako zaposlenih tako i posetilaca. Šoping centar Kragujevac Plaza otvoren je za posetioce svakog dana od 10 do 22 časa, dok ugostiteljski lokali, prema odluci gradske uprave, za sada rade do 20 časova. Za detalje o aktuelnim dešavanjima posetite web-sajt www.kragujevacplaza.rs ili Facebook i Instagram profile centra.

2020

BAT donirao vrednu medicinsku opremu gerontološkom centru Beograd

Kompanija British American Tobacco (BAT) donirala je sredstva za nabavku vredne medicinske opreme Ustanovi Gerontološki centar Beograd. Opremanje najsavremenijim aparatima doprineće poboljšanju zdravstvenih uslova za korisnike ustanove, dok će se ujedno olakšati rad zaposlenima u požrtvovanoj borbi protiv pandemije izazvane virusom COVID-19. Jedan od osnovnih ciljeva donacije jeste podrška institucijama socijalne zaštite, naročito u situaciji koja je pogodila čitav svet, ali i sve veća neophodnost lečenja i rehabilitacije savremenim medicinskim aparatima.British American Tobacco, kao najveći britanski investitor u Srbiji, nastavlja da pomaže državi i lokalnoj zajednici, te da podstice i druge privredne subjekte na slične akcije i podršku zdravstvenim i socijalnim ustanovama. 

2020

Reklamna podrška: veća vidljivost i prodaja, nova partnerstva

U proteklih skoro mesec i po dana, domaće firme koje je Erste Banka podržala tako što je za njih i njihove proizvode kreirala TV i onlajn reklamnu kampanju, zabeležile su brojne pozitivne efekte ovog vida podrške, prvenstveno na poboljšanje prodaje proizvoda i širenje svog poslovanja.Aktuelna pandemija odrazila se i na ekonomiju – na brojne domaće firme čije je poslovanje usporilo i koje pronalaze načine da se prilagode okolnostima. Zbog toga su podrška i solidarnost sa privredom posebno značajni.Osim kreditne podrške likvidnosti preduzeća, Erste Banka je tokom maja i juna ove godine pružila i reklamnu podršku za nekoliko svojih klijenata mikro i malih biznisa, kako bi im pomogla da povećaju vidljivost svojih proizvoda i na taj način takođe unaprede poslovanje. Za njih je kreirala TV i onlajn reklame i zakupila reklamni prostor u trajanju od približno mesec i po dana.Većina ovih domaćih firmi kao jedan od ključnih rezultata televizijske i onlajn kampanje ističe veću prepoznatljivost i vidljivost svojih proizvoda i brenda, što im je značajno za poboljšanje prodaje, ali i za dalje širenje poslovanja.„Potrošači su počeli u većoj meri da obraćaju pažnju na naše proizvode i brend zahvaljujući kampanji, a i prodaja je porasla u pojedinim našim objektima. Na našim prostorima televizijska reklama je još uvek najuticajniji vid oglašavanja, tako da nam je ova kampanja pomogla da dobijemo veću vidljivost na domaćem tržištu“, kaže preduzetnik Nikola Stanišić, 26-godišnji osnivač firme „Stanišić Bio“ iz Veternika, koja proizvodi premium namaze od šumskih pečuraka pod brendom „Šumska tajna“, a ovaj autentični proizvod plasira i van granica naše zemlje.Mlada Ana Dolovac je 2018. osnovala „Dolovac Organic“ sa željom da ponudi zdrave, organske proizvode i uspešno vodi ovo preduzeće sa svega 26 godina. Ističe da je naišla na veoma pozitivnu reakciju sugrađana i potrošača uopšte: „Efekat kampanje je zasad zaista veliki. Pre svega sugrađani, a potom i svi drugi, su počeli da nas prepoznaju i češće kupuju naše proizvode“. Osnivač „Dogma Brewery“, mladi tehnolog Vladimir Stojković, naglašava da je kampanja uticala na veću prepoznatljivost ovog brenda u Srbiji i da usled aktuelne situacije očekuje da će u predstojećem periodu biti na pravi način vidljivi njeni rezultati, kako u rastu prodaje kvalitetnih zanatskih piva koje proizvodi, tako i u novim saradnjama.Futoškom porodičnom poljoprivrednom gazdinstvu „Dolovac Organic“, koje proizvodi organske sušene voćne rolnice i sokove, ali i beogradskoj pivari „Dogma Brewery“, javili su se pojedini trgovinski lanci kao novi potencijalni partneri koji im mogu pomoći da još bolje plasiraju proizvode.Veću vidljivost svojih tekstilnih proizvoda za domaćinstva i hotele, kao i same kompanije ističe i Dražen Tolevski, menadžer prodaje i razvoja u preduzeću „Stotex“ iz Starih Banovaca. Prema njegovim rečima, to će im olakšati i širenje poslovanja koje imaju u planu, jer veruju da će biti više prepoznatljivi i kao poslodavac. Ova kompanija najvećim delom zapošljava žene, te osim komercijalne ima i značajnu društvenu ulogu.S druge strane, kompaniji „NS-Steel 1989“ iz Veternika počeli su da se javljaju nekadašnji klijenti sa kojima odavno nisu sarađivali. „Imali smo i mnogo pozitivnih reakcija na društvenim mrežama, na kojim su ljudi primetili naš novi proizvod, mašinu za čišćenje filtera koji smanjuju emisiju štetnih gasova motornih vozila. Njena prodaja je stagnirala za vreme vanrednog stanja i sad je ponovo pokrenuta, čemu je reklamna podrška značajno doprinela“, navodi Saša Vranješ, direktor ove kompanije, koja je pre više od tri decenije započela kao mala metaloprerađivačka radnja.Danas „NS-Steel 1989“ sarađuje sa renomiranim kompanijama iz naftne, poljoprivredne, procesne, hemijske, prehrambene i drugih industrija, u našoj zemlji i regionu.Igor Denić, direktor leskovačke kompanije „DCP Hemigal“, koja već četvrt veka proizvodi i na tržište Srbije i regiona plasira kozmetičke preparate kao što su popularni „Pavlogal“ i „Konjski balsam“, pored pozitivnih reakcija potrošača ističe i činjenicu da je značajan broj njih počeo u većoj meri da povezuje ove, ali i druge etablirane proizvode kompanije sa brendom „DCP Hemigal“.Televizijska i onlajn kampanja podrške domaćim firmama samo je jedan u nizu koraka koje Erste Banka već preduzima i sa kojim će nastaviti kako bi podržala privrednike i veću vidljivost njihovih proizvoda i usluga. Inicijativa će trajati i po završetku televizijske kampanje, a ostala preduzeća biće u fokusu kroz različite forme promotivne podrške.

2020

Štark Arena kao oslonac i strateški važan objekat za grad i državu

Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom Corona virusom i odlukom Skupšine grada, da Arena bude centralni magacin za skladištenje i distribuciju robe penzionerima kao najugroženijoj kategoriji društva u ovim uslovima, ništa nije bio manje zahtevan zadatak u odnosu na 2014.godinu, tokom poplave u Obrenovcu i okolini.Napraviti detaljne procedure ulaska robe, ljudstva i njihova zaštita, način pakovanja i dostava uz obaveznu dezinfekciju poštujući posebna pravila i procedure, su nam stvorile dragoceno iskustvo i trasirale dobru primenjivu praksu drugim objektima slične vrste i namene. Stavljanje u funkciju celokupne infrastrukture Arene (parking, magacinski prostor, kancelarije, kompletna dvorana i sl.) zajedno sa ljudstvom, uspeli smo da efikasno odgovorimo na potrebe društvene zajednice, umreživši pri tome sve aktivnosti brojnih donatora, dobavljača, klijenata sa društvenim potrebama. Zajedno sa gradskim Štabom za vanredne situacije, pratili smo tok razvoja pandemije i veoma brzo po njihovoj instrukciji, a zajedno sa Vojskom Srbije, preduzeli obavezu postavke COVID bolnice koja je trebala da služi za smeštaj obolelih ukoliko pandemija uzme veći zamah.  Poslednje iskustvo sa pandemijom Corona virusa, stavili bismo u mnogo viši kontekst u odnosu na sve predhodne aktivnosti ove vrste koje smo imali. Svesni smo da posle pandemije corona virusa više ništa neće biti isto kao do sada u sferama zaštite ljudstva, poslovne komunikacije, medijske prisutnosti i protoka informacija, a zaštita ljudstva i materijalnih dobara u svim poslovnim sistemima moraće da funkcioniše na mnogo višim nivoima. Štark Arene je spremna da prihvati sve nove izazove ukoliko ih bude bilo ali i da veruje da ćemo svi kao zajednica i pojedinci izaći iz ove situacije mnogo jači i spremniji za evidentno nove uslove u poslovanju.Dugogodišnja praksa i iskustvo u organizaciji brojnih međunarodnih događaja, koncerata inostranih i domaćih muzičkih zvezda, organizacija velikih međunarodnih sposrtskih takmičenja, brojne kongresne i sajamske manifestacije stvorili su nam dobru bazu da brzo odreagujemo u svakoj situaciji. U skladu sa datim okolnostima spremni smo da brzo napravimo pravila i procedure po kojima ćemo funcionisati i uz mobilizaciju svih potrebnih resursa odgovorimo maksimalno izazovima koji su pred nama . Slobodno možemo da kažemo, da smo tokom svih ovih 13 godina, koliko Arena aktivno radi, stekli ogromno samopouzdanje i respektabilnost, da služimo gradu Beogradu i svim građanima Srbije na najbolji mogući način. Skupština grada Beograda i sve prateće relevantne gradske i državne institucije,  vide u Areni oslonac u svim važnim društvenim događajima i mi smo im zahvalni na tome jer samo tako možemo zajedno da stvaramo jednu novu razvojnu vrednost za dobrobit društva u celini. Poplave koje su zadesile Obrenovac i okolinu 2014. godine, kada je po odlici Štaba za vanredne situacije grada Beograda odlučeno da Arena bude prostor za kolektivni smeštaj najugroženijih lica, prvi put je novi izazov pred nas stavio težak i veoma odgovoran zadatak. Osmisliti smeštaj najugroženijih porodica, učiniti njihovo prisustvo uslovnim za život i boravak u Areni, a pri tom sačuvati njihovo ljudsko dostojanstvo je bio prvi humani izazov te vrste koji nam je trasirao put u stvaranju jedne nove korporativne i društvene vrednosti. Naglašavamo, da nam je prisustvo volontera, njihova energija i posvećenost bila od ključne pomoći i velika podrška. Zajednička borba i briga cele društvene zajednice za nesreću svakog pojedinca pospešuje kvalitetne ljudske vrednosti u svakom građaninu. Arena je na svom primeru pokazala da smo mesto gde se takve vrednosti neguju.

2020

Besplatni internet za više od 400 učenika iz osetljivih grupa

Inicijativa „Digitalna Srbija“ najavljuje da će sva tri mobilna operatora koji su članovi ove neprofitne organizacije omogućiti pet gigabajta besplatnog interneta mesečno do kraja godine za učenike iz 424 društveno osetljive porodice. Prepoznajući da su ovi učenici u posebno neravnopravnom položaju u vremenu fizičkog distanciranja i obrazovanja na daljinu, kompanije Telekom Srbija, Telenor i Vip mobile udruženo će im pomoći da u ovom domenu uhvate korak sa svojim vršnjacima, navodi se u saopštenju Digitalne Srbije. Ideja za ovaj oblik podrške učenicima iz osetljivih grupa došla je iz Inicijative „Digitalna Srbija“ i odmah je prihvaćena od strane sva tri operatora.Tim povodom, Filip Banković, izvršni direktor za tehniku Telekoma Srbija, naglasio je da je jedna od značajnijih uloga obrazovnog procesa i to što omogućava društvenu pokretljivost, te da je zato jako važno da socijalni status ne bude prepreka za ravnopravni pristup obrazovanju. „Sasvim je izvesno da je pandemija i na globalnom nivou samo ubrzala proces većeg oslanjanja na digitalne alate u obrazovanju, tako da ova inicijativa dolazi u pravom trenutku, kada je neophodno da napravimo novi iskorak,” rekao je Banković. Filip Banković, Foto: Telekom SrbijaOvom akcijom obuhvaćena su domaćinstva u 28 gradova i opština širom Srbije – od Bečeja na severu do Bujanovca na jugu i od Čajetine na zapadu do Knjaževca na istoku zemlje. U svakom od 424 domaćinstva je bar jedan učenik sa pristupom mobilnom uređaju na kome do sada nije postojao internet.Saša Leković, izvršni direktor Tehnike u Telenoru istakao je da je period za nama, kada se sve prebacilo u onlajn svet, pokazao da fizička distanca ne znači nužno i socijalna distanca, ukoliko smo povezani putem interneta. „Drago nam je što smo i ovaj put bili u prilici da se odazovemo pozivu Inicijative „Digitalna Srbija” i za veliki broj porodica u našoj zemlji makar malo olakšamo izazovno vreme u kom se nalazimo,” naglasio je Leković.Saša Leković, Foto: Telenor Tokom epidemije, sva tri mobilna operatora omogućila su da obavezno obrazovanje u našoj zemlji ostane besplatno u svakom smislu te reči i tokom vanrednih okolnosti. Kako se školska nastava, pored televizije, preselila i na internet, sve tri kompanije prestale su da naplaćuju saobraćaj na najvećim obrazovnim internet platformama kao što su Moja škola ili portal za učenje programiranja Petlja.Ističući da im je zadovoljstvo što su kroz još jednu inicijativu, zajedno sa drugim operatorima, pokazali spremnost da pomognu učenicima da neometano koriste digitalne alate u svom obrazovanju, glavni direktor za tehniku u kompaniji Vip mobile Nenad Zeljković dodao je: „Telekomunikacije danas predstavljaju jedan od stubova razvoja društva i drago nam je da kao članovi „Digitalne Srbije“ doprinosimo njegovom razvoju i kroz ovakve društveno odgovorne projekte.“Nenad Zeljković, Foto: Vip mobileInicijativa „Digitalna Srbija“ identifikovala je domaćinstva koja će biti podržana kroz ovu akciju uz veliku pomoć Dečije fondacije Pestalozzi i CIP — Centra za interaktivnu pedagogiju. Značajan doprinos ovoj inicijativi dale su i druge partnerske organizacije civilnog društva. Pestalozzi se uključio u ovu akciju kao organizacija koja je, na osnovu analize potreba učenika i škola, nabavila na stotine tableta, štampača i drugog potrebnog materijala.„Ovo je mali deo problema koji rešavamo, ali doprinos nije zanemarljiv kada govorimo o stavljanju osnovaca i srednjoškolaca iz društveno osetljivih porodica u ravnopravan položaj s njihovim vršnjacima — pogotovo u vreme kada je internet nezaobilazna stvar u obrazovanju svakog mladog čoveka. Ova akcija, u koju smo se sa zadovoljstvom uključili zajedno sa organizacijom CIP Centar značajna je dopuna svakodnevnih napora svih organizacija i ustanove koje sarađuju sa nama,“ zaključila je Slavica Kijevčanin, direktorka kancelarije domaćeg predstavništva švajcarske Dečije fondacije Pestalozzi.

2020

Solidarnost kompanija u 10. nedelji pandemije

Unicef: Porodični paketi za učenje i igru za ugrožene porodiceKako bi obeležili Međunarodni dan porodice, UNICEF i Crveni krst Srbije, uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), danas su podelili porodične pakete za učenje i igru kako bi podržali ugrožene porodice tokom pandemije COVID-19 u Republici Srbiji. UNICEF pruža podršku roditeljima i starateljima za stvaranje podsticajnog okruženja kod kuće koje podržava rani razvoj dece i pomaže u prevazilaženju osećanja izolacije do kojih je došlo tokom pandemije. Igra i učenje kod kuće su od ključnog značaja za održavanje podsticajnih uslova za zajedničke i kreativne aktivnosti kod kuće i svođenje na minimum efekata stresa na porodični život u kriznim vremenima, ali i sada kada se svakodnevne aktivnosti polako vraćaju u normalu. Vlada Republike Srbije podržava porodice u ovim turbulentnim vremenima tako što se stara o zadovoljenju potreba najugroženijih porodica. „Danas, obeležavajući Međunarodni dan porodice, mi pružamo podršku svim našim porodicama, naročito onim najugroženijim, uz pomoć naših partnera, u vidu socijalne solidarnosti i prava na mirno društvo. Porodica je osnovni stub razvoja društva, ali danas se suočava sa velikim izazovima, naročito u kontekstu posledica pandemije COVID-19. Zaštita i primarnih i sekundarnih porodica ostaje naš prioritet, u skladu sa Agendom za 2030. godinu, uz poštovanje svih sloboda svakog pojedinca, jer je porodica ostala oaza radosti, sreće, naše sklonište i mesto iz kojeg crpimo energiju za sve naše životne poduhvate“, rekla je Slavica Đukić Dejanović, ministarka bez portfelja zadužena za demografiju i populacionu politiku i predsednica Saveta za prava deteta. „UNICEF-u je drago što je Vlada u ovim teškim vremenima odredila porodice kao prioritet. Ovo je poseban Dan porodice, jer se mnoge porodice suočavaju sa poteškoćama tokom pandemije korona virusa. Ali ovo je i vreme jedinstva, vreme da svi budemo solidarni. Važno je da pomognemo porodicama i deci tako što ćemo im pružiti podršku koja im je potrebna da se izbore sa posledicama pandemije COVID-19. Zahvaljujemo USAID-u na njihovom finansijskom doprinosu i Crvenom krstu jer je omogućio ovu isporuku“, rekla je Ređina De Dominićis, direktorka UNICEF-a u Srbiji. USAID je podržao UNICEF u Srbiji sa 500.000 američkih dolara u odgovoru na COVID-19. Ta sredstva se koriste za sprečavanje prenošenja korona virusa i ublažavanje uticaja epidemije kroz komunikaciju o riziku i učešće zajednice, obezbeđivanje ključnih higijenskih potrepština i prikupljanje i analizu podataka kako bi se unapredio celokupni odgovor na COVID-19.  „Na početku ove globalne krize, razmišljali smo kako da uparimo naše resurse sa potrebama koje je prepoznala Vlada Republike Srbije. I dok smo mi i naši prijatelji u EU i drugi partneri dopremali testove, zaštitnu opremu i druge medicinske potrepštine, drago mi je da je UNICEF razmišljao i o tome kako ova kriza utiče na decu, naročito jer su škole zatvorene. Kada se UNICEF obratio USAID-u sa idejom da se obezbede paketi za učenje kroz igru za stotine dece iz ugroženih porodica, bilo nam je zadovoljstvo da podržimo njihovu inicijativu“, rekao je Entoni Godfri, ambasador SAD u Republici Srbiji.Generali donirao 12 miliona dinara laboratoriji „Vatreno oko” i Vladi SrbijeGenerali je donirao 100.000 evra Vladi Republike Srbije za jačanje zdravstvenog sistema u savladavanju epidemije COVID-19 i laboratoriji „Vatreno oko” za nabavku laboratorijskog materijala i opreme, sredstava za higijenu i dezinfekciju, kanacelarijskog materijala i nameštaja, naknade za rad angažovanih lica i razvoj istraživačko-obrazovnog potencijala, saopštila je kompanija. Kako se navodi, donacija je obezbeđena iz sredstava Vanrednog međunarodnog fonda Generali grupe, koji je osnovan sa ciljem rešavanja vanrednih situacija uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19, a koji je dostupan u zemljama u kojima posluje Generali. Fond pruža momentalnu pomoć u aktulenoj krizi, a srednjoročno treba da podrži ekonomski oporavak zemalja pogođenih pandemijom. Dragan Filipović, predsednik Izvršnog odbora Generali Osiguranja Srbija, o donaciji je rekao: „Pandemija COVID-19 je izmenila život ljudi širom sveta. Sa željom da doprinese naporima zdravstvenih i naučnih radnika da adekvatno odgovore na povećanu potrebu za zaštitom zdravlja, Generali želi da podrži rad laboratorije ‘Vatreno oko’ i napore Vlade Republike Srbije da porazi epidemiju u Srbiji. Naučna zajednica je zajedno sa zdravstvenim sektorom stala na prvu liniju borbe sa novom bolešću. Ova laboratorija je doprinela da se značajno pojača intenzitet testiranja u Srbiji, a u budućnosti će doprineti jačanju zdravstvenog sistema Srbije kroz razvoj svog istraživačko-obrazovnog potencijala.” „Vatreno oko”, nacionalna laboratorija za molekularnu detekciju infektivnih agenasa u Kliničkom centru Srbije, jedinstvena je u regionu. Oko 350 m2 od ukupno 750 m2 njene površine u režimu je negativnog pritiska, koji infektivnim agensima onemogućava izlazak iz objekta, dodaje se u saopštenju.  Ključni deo analize koja se ovde obavlja oslanja se na dve robotizovane platforme koje automatski izoluju RNK i DNK i pripremaju uzorke za poslednju fazu analize, čime se ubrzava protok uzoraka kroz sistem i izdavanje rezultata.  Strogi protokoli za biološku bezbednost u laboratoriji jedinstveni su u regionu, a razvijeni su u saradnji sa kinsekim stručnjacima koji su bili u Vuhanu u doba epidemije. Četrdeset sedam iskusnih stručnjaka iz naših najboljih naučno-istraživačkih ustanova prošlo je obuku kod kineskih kolega i svoju ekspertizu stavilo u funkciju pomoći društvu. Laboratorijom, koja radi 24 časa dnevno, rukovodi dr Jelena Begović, direktor Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo Univerziteta u Beogradu. Mars donirao 27.000 čokoladica Crvenom krstu SrbijeKompanija Mars, koja stoji iza nekih od najomiljenijih svetskih brendova, donirala je 27.000 proizvoda, čokoladica Mars, Snikers i M&M’s, Crvenom krstu Srbije. Donaciju vrednu više od 1,5 miliona dinara, Crveni krst Srbije proslediće prvenstveno zdravstvenim radnicima u čitavoj zemlji kao znak zahvalnosti za njihovu izuzetnu posvećenost i  zalaganje u borbi protiv korona virusa. Zahvalnica za uloženi trud i pokazanu solidarnost u vidu slatkih paketa biće uručena i volonterima Crvenog krsta Srbije. “Moje kolege zdravstveni radnici kao i moji saradnici volonteri i zaposleni u Crvenom krstu svakoga dana su nesebično pokazivali koliko je važna ljudska solidarnost, humanost i lično požrtvovanje. Drago mi je da ste i vi to prepoznali i da ste za svog partnera izabrali najstariju humanitarnu organizaciju koja u Srbiji postoji 144 godine. U  različitim  krizama, nevoljama i teškim vremenima Crveni krst Srbije je mogao da pruži pomoć najranjivijim kategorijama našeg stanovništva poštujući svoje osnovne principe - humanost, nepristrasnost, neutralnost, nezavisnost, univerzalnost, dobrovoljnost i jedinstvo, ali i zahvaljujući dobrim namerama donatora i angažovanju volontera Crvenog krsta. Tokom trajanja vanrednog stanja u Srbiji u 165 organizacija Crvenog krsta u gradovima i opštinama bilo je  angažovano  2.823 volontera i 685 zaposlenih Crvenog krsta koji su svakodnevno prosečno prelazili  po 1.821 kilometara  da bi stigli do 352.904 građana Srbije kojima je neka vrsta pomoći bila potrebna.” – izjavio je prof. dr Dragan Radovanović, predsednik Crvenog krsta Srbije. “U kompaniji Mars verujemo da svet kakav želimo da vidimo sutra, počinje sa načinom kako poslujemo danas. Zbog toga smatramo da je važno da podržavamo jedni druge i verujemo da kompanije imaju veliku odgovornost u ovim neobičnim okolnostima. Naš pristup u radu tokom pandemije COVID-a bio je i ostaće i dalje da osiguramo sigurnost i dobrobit naših saradnika, i brinemo o našim zajednicama. U ovoj krizi smo zajedno i neophodno je da svi damo svoj doprinos u borbi da se situacija u svetu što pre vrati u normalu." – istakao je Predrag Milinčić, regionalni direktor kompanije Mars.Coca-Cola: U kriznim vremenima, najvažnija je solidarnost!U  Coca-Cola sistemu kažu da su se uvek vodili idejom da je veoma važno da se uz razvoj njihovog poslovanja razvija i zajednica u kojoj žive i rade. Baš zbog toga njihova podrška nije izostala ni u ovom trenutku, jer kako kažu zajedno smo u ovome. ,,Partner smo zajednice više od pola veka i trudimo se da joj budemo podrška, uvek, a posebno u vreme krize.  Naše aktivnosti usmerene su prvenstveno na one koji se nalaze na prvoj liniji borbe protiv COVID-19, medicinskim radnicima, vojsci, policiji, volonterima, kao i onima koji su egzistencijalno najugroženiji. Do sada smo pored donacije od 200 000 dolara Crvenom Krstu Srbije donirali i 150 000 litara naših proizvoda za nekoliko hiljada zaposlenih u  Kliničkom centru Srbije u saradnji sa Fondom B92,  i drugim covid bolnicima širom Srbije kao i pripadnicima policije, zatim obroke za medicinske radnike u saradnji sa Woltom i IT opremu Kliničkom centru Srbije. Sve svoje aktivnosti sprovodimo u partnerstvu sa organizacijama koje su najangažovanije u ovom trenutku. Duboko verujemo da samo zajedno možemo prevazići ovu situaciju i da ćemo iz svega izaći jači.’’, rekao je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca‑Cola HBC Srbija i naglasio da će Coca-Cola sistem nastaviti sa pružanjem pomoći. Od početka krize izazvane pandemijom virusa COVID-19, Crveni krst Srbije ostvario je 325.904 akcije humanitarne pomoći ka pojedincima kojima je ta humanitarna pomoć bila potrebna. Te akcije ostvarene su uz angažovanje 2.823 volontera i 685 profesionalnih saradnika na svim nivoima organizovanja Crvenog krsta. Ova organizacija je u uslovima vanredne situacije delovala na lokalnom i na nacionalnom nivou sa 165 lokalnih timova u opštinama i gradovima. Pomoć je bila sveobuhvatna i raznovrsna: od obezbeđivanja rada narodnih kuhinja koje su nedavno opremljene upravo uz pomoć Coca-Cola sistema, a koje su neophodne za život 33.000 korisnika, zatim pomoći starim licima koji su tokom vanrednog stanja bili najugroženiji, pružanja psiho-socijalne podrške građanima kojima je bilo ograničeno kretanje, ali i dobrovoljnog davanja krvi, koje je funkcionisalo i u ovom uslovima.Dezinfekcioni tunel za dom zdravlja od Metalca i Metalac-ProleteraTunel za dezinfekciju je 1.20m širine i 1.70m dužine, a 2.10 visine. Ima 16 prskalica i može raditi na bazi alkohola, a i na bazi vodonik-peroksida, dok je cisterna zapremine oko 200 litara i pokriva 6.000 prolazaka kroz tunel. Vrednost donacije je oko 5000 evra. Namera kompanije „Metalac“ i lokalnog trgovinskog lanca „Metalac Proletera“ je da se ovom donacijom smanji rizik od širenje virusa i poveća bezbednost sugrađana, što je u skladu sa celokupnom politikom kompanije „Metalac“ . "Najvažnije nam je da povećamo bezbednost građana u opštini u kojoj su i sve Metalčeve fabrike i naš trgovinski lanac Proleter. Mi ovde živimo, ovde dolaze naši roditelji i mi se ovde lečimo, pa prema tome logično je da pomognemo svi zajedno. Nismo jedina firma koja je to uradila i drugi privrednici su to prepoznali i svi zajedno do sada smo donirali tri tunela, da bi zajedno lakše izašli iz ove nesreće koja nas je snašla" – kazao je Aleksandar Marković generalni direktor kompanije „Metalac“. Osim generalnih direktora Metalca a.d. i Metalac Proletera, ovom događaju u Domu zdravlja, prisustvovali su i predsednik opštine Gornji Milanovac, kao i direktor zdravstvenog centra.  Henkel i Fondacija Novak Đoković donirali respiratore i kliničke monitore Opštoj bolnici u KruševcuUdruženim snagama, kompanija Henkel Srbija i Fondacija Novak Đoković uručili su vrednu donaciju Opštoj bolnici u Kruševcu, kao deo podrške zdravstvenim ustanovama u borbi protiv virusa Covid-19. Kruševačkoj bolnici uručeno je pet respiratora i pet kliničkih monitora, koji će biti od velikog značaja za sve pacijente ove ustanove kojima su oni neophodni u lečenju, kako u trenutnoj situaciji izazvanoj virusom korona, tako i ubuduće. „Kao odgovorna kompanija koja brine o zajednici u kojoj posluje i svim njenim članovima, zahvalni smo našem partneru Fondaciji Novak Đoković sa kojim delimo iste vrednosti kao što je pružanje pomoći kada je najpotrebnije, što su nam pomogli i omogućili nabavku pet respiratora. Donacijom pet najkvalitetnijih respiratora Opštoj bolnici u Kruševcu želeli smo da pomognemo ovoj zdravstvenoj ustanovi u lečenju pacijenata, ali i da medicinskim radnicima, našim herojima, pružimo podršku u borbi protiv koronavirusa. Verujemo da će ova oprema doprineti u lečenju pacijenata i nakon završetka epidemije“, naglasio je Dušan Antonijević, direktor fabrike Henkel u Kruševcu. Izuzetno mi je drago što možemo da pomognemo u suzbijanju pandemije korona virusa donacijom i dopremanjem medicinske opreme zdravstvenim ustanovama širom Srbije. Nabavku pet najkvalitetnijih respiratora i pet kliničkih monitora Opštoj bolnici u Kruševcu, obezbedili smo zajedničkim delovanjem sa kompanijom Henkel, što je nastavak dugogodišnje saradnje Fondacije Novak Đoković i Henkela u rešavanju problema od javnog značaja. Tim Fondacije Novak Đoković oseća dužnost da, koliko može, pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija, jer su solidarnost i odgovornost u ovim danima najvažniji“, istakla je Emina Potrić, menadžer za prikupljanje donacija Fondacije Novak Đoković. Sa željom da pruže podršku kada je najpotrebnije, i kompanija Henkel i Fondacija Novak Đoković su od početka pružili nesebičnu pomoć u borbi protiv Covid-19.MSD Srbija donirala više od 85.000 evra za borbu protiv pandemijeFarmaceutska kompanija MSD u Srbiji (Merck Sharp & Dohme) pridružila se inicijativi celog farmaceutskog sektora i svojim donacijama  pružila podršku u borbi protiv epidemije. Pomoć je podrazumevala podršku na tri glavna fronta u borbi protiv virusa i njegovih posledica: zdravstvenim institucijama, pacijentima na obaveznim terapijama i državi u pogledu doprinosa budžetu. • Donacijom u vrednosti od 25.000 evra pružena je pomoć onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom, u organizaciji prevoza na terapije;• Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala 60.000 evra kao pomoć državi, a dodatno je doprinela državnom budžetu odrekavši se olakšice da se svakom poslodavcu uplati minimalni iznos zarade za svakog zaposlenog;• 10 zaposlenih u MSD Srbija volontiralo je u okviru projekta AmCham-a, u popunjavanju baze podataka u vezi sa epidemijom u svetu.Onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom organizovan je prevoz do ambulanti kako bi primili neophodnu terapiju, ali i prevoz medicinskog osoblja do onih pacijenata koji nisu mogli da izlaze iz svojih kuća.  „Naša uloga je da sačuvamo i poboljšamo zdravlje ljudi i sve naše aktivnosti mere se uspešnim postizanjem tih ciljeva. Smatramo da je izuzetno važno da u ovim teškim trenucima budemo solidarni i pružimo podršku zdravstvenom sistemu, kao i pacijentima, što smo želeli da učinimo ovom donacijom. Mere opreza treba da ostanu glavna odgovornost svakog od nas. Time ćemo najbolje pomoći društvu da se izbori sa epidemijom“, istakao je Nebojša Škuljec, direktor predstavništva MSD Srbija. Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala sredstva u iznosu od 60.000 evra, i na taj način dodatno podržala napore države da posledice epidemije budu što manje.  Marbo Product donirao preko 90.000 evra Kliničkom centru SrbijeKompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo, u saradnji sa Fondom B92 i Srpskim filantropskim forumom, obezbedila je sredstva u iznosu od 92.032 evra za podršku Kliničkom centru Srbije.  Zahvaljujući ovoj donaciji, Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije danas je isporučeno sanitetsko vozilo u vrednosti od 39.432 evra. Od ukupnog iznosa koji Marbo Product donira kroz humanitarnu akciju Fonda B92, izdvojeno je 13.000 evra za kupovinu reanimacionog stola koji je namenjen Klinici za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije. Predstavnike kompanije Marbo Product i Fonda B92 danas je prilikom zvaničnog uručenja donacije dočekao direktor Klinike za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije prof. dr Aleksandar Stefanović koji se zahvalio na ovoj značajnoj donaciji istakavši da je GAK Višegradska tokom vanrednog stanja imala 1.158 porođaja, što je rekordan broj u ovako kratkom periodu. Tokom današnje posete i primopredaje donacije dvema klinikama obratio se generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan Nenad Miščević: „Donacije Kliničkom centru Srbije deo su našeg kontinuiranog napora podrške i pomoći zajednici, medicinskim radnicima i ustanovama, i građanima. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja i naša uloga se ne dovodi u pitanje. Za nas je važno da sarađujemo sa partnerima koji mogu da omoguće da pomoć bude usmerena tamo gde je najpotrebnija. U saradnji sa Fondom B92 smo odgovorili na najvažnije potrebe za medicinskom opremom i zahvaljujemo se na brzini realizacije ove donacije.“ Preostala sredstva od ove velike donacije u iznosu od 39.600 evra biće iskorišćena za opremanje intenzivne nege Klinike za kardiohirurgiju KC Srbije. Za kompletno opremanje ovog odeljenja neophodno je ukupno izdvojiti negde oko 200.000 evra, te Fond B92 apeluje na sve koji su u mogućnosti da slede primer kompanije Marbo Product i priključe se akciji. Predsednik UO Fonda B92 i direktor Srpskog filantropskog foruma Veran Matić ovom prilikom zahvalio se donatoru i naglasio: „Marbo je kompanija koja je prepoznala da nije dovoljno samo reagovati na aktuelni tok pandemije, već i dodatno trajno osnaživati naše zdravstvene institucije,  one koje su prve na udaru, poput Klinike za infektivne i tropske bolesti ili one koje su posvećene najnemoćnijima, bebama, kao i intenzivnim negama i šok sobama kao što je u Klinici za kardiohirurgiju. Verujemo da donatori neće posustati u ovom drugom talasu solidarnosti sa svima koji su ugroženi, od osoba sa posebnim potrebama, siromašnima, osobama sa invaliditetom, starima.“

2020

Marbo Product donirao preko 90.000 evra Kliničkom centru Srbije

Kompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo, u saradnji sa Fondom B92 i Srpskim filantropskim forumom, obezbedila je sredstva u iznosu od 92.032 evra za podršku Kliničkom centru Srbije. Zahvaljujući ovoj donaciji, Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije danas je isporučeno sanitetsko vozilo u vrednosti od 39.432 evra.Direktor Klinike za infektivne i tropske bolesti doc. dr Goran Stevanović izjavio je ovom prilikom: „Moram da se najpre, u ime pacijenata Klinike za infektivne i tropske bolesti KCS zahvalim donatorima na vrednoj donaciji, najsavremenijem sanitetskom vozilu. Izuzetno sam srećan kada vidim da, osim Ministarstva zdravlja, odnosno države koja prethodnih nekoliko godina zaista ulaže velika sredstva u zdravstvo, u zdravstvenu infrastrukturu, u izgradnju novih bolnica i rekonstrukciju postojećih, u najsavremeniju opremu i aparate, i društvo,  građani i društveno odgovorne kompanije prepoznaju značaj i ulogu zdravstvenih radnika, medicinskih sestara, tehničara i lekara, i doniraj opremu i sredstva. Tako je bilo i sada tokom ovih nekoliko teških meseci pandemije kovid-19, kada smo imali veliku i značajnu podršku kompanija, organizacija, sporista,  sportskih klubova i mnogih drugih  koji su želeli da pruže pomoć. Na kraju, uz zahvalnost svim donatorima na podršci, mogu samo da u ime svojih kolega zdravstvenih radnika Klinike za infektivne i tropske bolesti istaknem da ćemo nastaviti da najodgovornije i najposvećenije radimo svoj posao, odnosno brinemo o zdravlju naših pacijenata i građana Srbije." Od ukupnog iznosa koji Marbo Product donira kroz humanitarnu akciju Fonda B92, izdvojeno je 13.000 evra za kupovinu reanimacionog stola koji je namenjen Klinici za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije. Predstavnike kompanije Marbo Product i Fonda B92 danas je prilikom zvaničnog uručenja donacije dočekao direktor Klinike za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije prof. dr Aleksandar Stefanović koji se zahvalio na ovoj značajnoj donaciji istakavši da je GAK Višegradska tokom vanrednog stanja imala 1.158 porođaja, što je rekordan broj u ovako kratkom periodu. Tokom današnje posete i primopredaje donacije dvema klinikama obratio se generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan Nenad Miščević: „Donacije Kliničkom centru Srbije deo su našeg kontinuiranog napora podrške i pomoći zajednici, medicinskim radnicima i ustanovama, i građanima. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja i naša uloga se ne dovodi u pitanje. Za nas je važno da sarađujemo sa partnerima koji mogu da omoguće da pomoć bude usmerena tamo gde je najpotrebnija. U saradnji sa Fondom B92 smo odgovorili na najvažnije potrebe za medicinskom opremom i zahvaljujemo se na brzini realizacije ove donacije.“Preostala sredstva od ove velike donacije u iznosu od 39.600 evra biće iskorišćena za opremanje intenzivne nege Klinike za kardiohirurgiju KC Srbije. Za kompletno opremanje ovog odeljenja neophodno je ukupno izdvojiti negde oko 200.000 evra, te Fond B92 apeluje na sve koji su u mogućnosti da slede primer kompanije Marbo Product i priključe se akciji.Predsednik UO Fonda B92 i direktor Srpskog filantropskog foruma Veran Matić ovom prilikom zahvalio se donatoru i naglasio: „Marbo je kompanija koja je prepoznala da nije dovoljno samo reagovati na aktuelni tok pandemije, već i dodatno trajno osnaživati naše zdravstvene institucije,  one koje su prve na udaru, poput Klinike za infektivne i tropske bolesti ili one koje su posvećene najnemoćnijima, bebama, kao i intenzivnim negama i šok sobama kao što je u Klinici za kardiohirurgiju. Verujemo da donatori neće posustati u ovom drugom talasu solidarnosti sa svima koji su ugroženi, od osoba sa posebnim potrebama, siromašnima, osobama sa invaliditetom, starima.“

2020

MSD Srbija donirala više od 85.000 evra za borbu protiv pandemije

Farmaceutska kompanija MSD u Srbiji (Merck Sharp & Dohme) pridružila se inicijativi celog farmaceutskog sektora i svojim donacijama  pružila podršku u borbi protiv epidemije. Pomoć je podrazumevala podršku na tri glavna fronta u borbi protiv virusa i njegovih posledica: zdravstvenim institucijama, pacijentima na obaveznim terapijama i državi u pogledu doprinosa budžetu. • Donacijom u vrednosti od 25.000 evra pružena je pomoć onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom, u organizaciji prevoza na terapije;• Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala 60.000 evra kao pomoć državi, a dodatno je doprinela državnom budžetu odrekavši se olakšice da se svakom poslodavcu uplati minimalni iznos zarade za svakog zaposlenog;• 10 zaposlenih u MSD Srbija volontiralo je u okviru projekta AmCham-a, u popunjavanju baze podataka u vezi sa epidemijom u svetu.Onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom organizovan je prevoz do ambulanti kako bi primili neophodnu terapiju, ali i prevoz medicinskog osoblja do onih pacijenata koji nisu mogli da izlaze iz svojih kuća.  „Naša uloga je da sačuvamo i poboljšamo zdravlje ljudi i sve naše aktivnosti mere se uspešnim postizanjem tih ciljeva. Smatramo da je izuzetno važno da u ovim teškim trenucima budemo solidarni i pružimo podršku zdravstvenom sistemu, kao i pacijentima, što smo želeli da učinimo ovom donacijom. Mere opreza treba da ostanu glavna odgovornost svakog od nas. Time ćemo najbolje pomoći društvu da se izbori sa epidemijom“, istakao je Nebojša Škuljec, direktor predstavništva MSD SrbijaNa poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala sredstva u iznosu od 60.000 evra, i na taj način dodatno podržala napore države da posledice epidemije budu što manje.  Takođe, ova kompanija se odrekla olakšice o uplati minimalnog iznosa za svakog zaposlenog čime je  doprinela budžetu Republike Srbije, u vrednosti približnoj 33.000 evra. Indirektan doprinos budžetu je i veći, oko 180 000 evra, budući da MSD nije iskoristio opciju odlaganja poreza i doprinosa za narednu godinu, već će sav iznos uplatiti tokom ove godine. Dodatnu podršku je pružilo i njihovo desetoro zaposlenih, volontiranjem  u okviru projekta AmCham-a, koji se odnosi na popunjavanje baze podataka o relevantnim medicinskim informacijama u svetu. Ova baza podataka je od izuzetnog značaja lekarima u kriznom štabu da lakše dođu do relevantnih informacija kako bi delovali u uslovima epidemije u Srbiji.