Održivost

2020

Elixir Group – Održivost i odgovornost za budućnost

U godini globalne pandemije virusa korona, uspeli smo da sačuvamo zdravlje zaposlenih i radna mesta, potvrđujući odgovornost i solidarnost i prema zajednici. Elixir Group bio je deo velike akcije nabavke respiratora i zaštitne opreme za medicinske radnike, čime smo želeli da doprinesemo stabilnosti zdravstvenog sistema        Svoju viziju da oplemenjujemo svet kroz prirodu koja raste, na opštu dobrobit zajednice i uspeh svakog pojedinca, poslovni sistem Elixir Group duže od dve decenije živi u sredinama u kojima poslujemo. Partner smo institucijama i nevladinom sektoru, prijatelj i komšija zajednici, jer smo uvereni da samo zajedničkim delovanjem, uz prepoznavanje realnih potreba, aktivizam i entuzijazam svih, možemo zajedno rasti.      I pre nego što postaje deo zakonskog okvira, društvena odgovornost mora biti deo naše svesti o pripadnosti zajednici i obaveza da delimo sve izazove sa kojim se suočava okruženje. Osim globalnih izazova, kojima svedočimo, svaki je dan novo otvoreno polje za rad i delovanje na svakom mestu na kom stvaramo i živimo . Odgovorno planiramo, proizvodimo i rastemo       Poslovni sistem Elixir Group danas zapošljava 1.500 radnika, proizvodeći mineralna đubriva i fosfornu kiselinu na lokacijama u Šapcu i Prahovu, nadomak Negotina.  „Tradicija nije obožavanje pepela, već održavanje vatre“                                                                                           G. Mahler      Elixir Group je 2011. privatizovao nekadašnju šabačku Fabriku mineralnih đubriva „Zorka“, koja je nastala još 1938. godine, a 2012. pokrenuo je proces revitalizacije pogona giganta hemijske industrije bivše Jugoslavije – Industriju hemijskih proizvoda „Prahovo“, nastalu 1960. godine.       Na ovaj način očuvane su decenije kontinuiteta hemijske industrije, a proizvodni proces modernizovan, uz poštovanje savremenih svetskih trendova u ovoj oblasti.      Odgovorno planiramo, proizvodimo i rastemo, usvajajući nova znanja i veštine. Stvaramo novu vrednost, gradimo partnerstva kroz poverenje i zajedno ostvarujemo pobede ! Odgovor u doba krize: ODGOVORNOST I SOLIDARNOST       U godini globalne pandemije virusa korona, uspeli smo da sačuvamo zdravlje zaposlenih i radna mesta, potvrđujući odgovornost i solidarnost i prema zajednici. Elixir Group je bio deo velike akcije nabavke respiratora i zaštitne opreme za medicinske radnike, čime smo želeli da doprinesemo stabilnosti zdravstvenog sistema.         U ovoj godini nastavili smo i dugogodišnju uspešnu saradnju sa zdravstvenim ustanovama u Negotinu i Šapcu i odgovorili na potrebe Opšte bolnice „Dr Laza K. Lazarević“ i Zdravstvenog centra Negotin. Polazeći od osnovnog postulata da naši sugrađani najbolje prepoznaju svoje potrebe, Elixir je nabavio neophodnu opremu za Službu opšte hirurgije i sredstva za sanaciju Službe fizikalne medicine u ZC u Negotinu, kao i potrebnu zaštitnu opremu tokom covid krize za šabačku bolnicu.          Podrška unapređenju kvaliteta zdravstvene usluge je kontinuirana, jer smatramo da je među osnovnim ljudskim pravima i pravo na dostupnu i bezbednu zdravstvenu zaštitu i očuvanje zdravlja . Cirkularna ekonomija – odgovor za budućnost        Cirkularna ekonomija je sve prisutnija tema i u našoj zemlji, kako zbog realnih potreba za održivim razvojem, tako i zbog primene svih standarda koje podrazumeva Poglavlje 27 u pristupnim pregovorima Srbije sa Evropskom unijom. Cirkularna ekonomija predstavlja novi poslovni model koji predviđa maksimalnu optimizaciju privrednih procesa, uz ponovno iskorišćenje raspoloživih sirovinskih i energetskih resursa iz otpadnih tokova, racionalno korišćenje energije i prirodnih resursa, uštedu u vremenu i načinu organizovanja poslovanja, uz maksimalnu redukciju negativnog uticaja na životnu sredinu i na klimatske promene.Odgovorni prema resursima         Proizvodnja u hemijskoj industriji podrazumeva značajnu potrošnju toplotne energije, gde dominira potrošnja vodene pare, za koncentaciju fosforne kiseline i za procese granulacije i sušenja NPK đubriva, a ona se trenutno podmiruje iz fosilnih goriva. Energetska efikasnost, upotreba energenata iz obnovljivih izvora i racionalizacija korišćenja prirodnih resursa deo su Strategije razvoja poslovnog sistema Elixir Group 2020-2025. U skladu sa tim, planiramo implementaciju koncepta „Waste to Energy“ koji podrazumeva proizvodnju energije primarnim tretmanima otpada ili preradom otpadnih materijala u energente, čime se ostvaruju višestruki benefiti . Inovativna rešenja za budućnost       Elixir Group je počeo rekonstrukciju skladišnih prostora na lokaciji u Šapcu i dobio dozvole za sakupljanje i privremeno skladištenje opasnog i neopasnog otpada, kao i za tretman neopasnog otpada. Pokrenuta su i dva kapitalna projekta na lokaciji Prahovo i to izgradnja postrojenja za insineraciju opasnog i neopasnog otpada, kao i instalacija postrojenja za pirolizu otpadnih guma. Oba projekta su u fazi pripreme tehničkih rešenja, i očekuje se da oba pogona budu u funkciji početkom 2022. godine. Jedna od važnih novina je i mogućnost korišćenja pepela od termičkog tretmana mulja iz prečišćavanja komunalnih voda. Ovaj materijal je izuzetno bogat fosforom i kao takav ima primenu u procesu proizvodnje mineralnih đubriva, kao nova sirovina i supstitut za sirovi fosfat kao prirodni resurs, u određenom procentu.      Ovakvi pionirski poduhvati doprinose širenju svesti o važnosti primene inovativnih rešenja sa ciljem uštede prirodnih resursa i energije, kao i očuvanja i zaštite životne sredine, što je i deo plana evropskih institucija u ovoj oblasti. Partner zajednice, komšija sugrađanima „Ništa ne čini čoveka toliko srećnim kao njegovo pošteno uverenje da je učinio sve što je mogao ulažući u svoj rad svoje najbolje sposobnosti“.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  M. PupinU nameri da svoj odgovor na potrebe okruženja učini sistematičnijim, a podršku snažnijom i delotvornijom, Elixir je krajem 2019. godine osnovao svoju fondaciju, čiji su ciljevi podrška održivom razvoju u lokalnim zajednicama – Šapcu, Negotinu/Prahovu, kao i unapređenju socijalne i zdravstvene zaštite, razvoju obrazovanja i kulture. U saradnji sa lokalnim sredinama, predstavnicima gradskih uprava i mesnih zajednica, institucija, organizacija i udruženja, utvrđujemo prioritete i pružamo podršku, ostvarujući ideju o dobrobiti cele zajednice.Verujemo da život mora biti održiv i da međusobnim razumevanjem doprinosimo zajedničkom napretku, zato podržavamo projekte koji u fokusu imaju poboljšanje uslova života ljudi. Tako smo partner Opštine Negotin i MZ Prahovo u asfaltiranju ulica u ovom selu, pomažemo u obezbeđenju zdrave, pijaće vode u Radujevcu, oslonac smo razvoju sporta i zdravog života mladih u ovom delu Srbije. „Za mojih 70 i kusur godina ovo selo nikad nije imalo asfalt. Ovo je prvi put i ovo najviše znači mojoj porodici – imam sina i ćerke, unuke i praunuke.“                                                                                                                                                                                             Borivoje Stojanović, Prahovo„Ovo nikad nije bilo, sad je prvi put. I ja da sam doživela da gazim na asfalt.“                                                                                                                                                             Dragica Radulović, Prahovo      U Šapcu smo partneri sa lokalnom Fondacijom „Humano srce Šapca“, čiji je najvažniji cilj borba protiv siromaštva i doprinos unapređenju socijalne zaštite. Na stotine porodica do sada je dobilo pomoć u hrani, ogrevu, odeći, lekovima, a za 11 godina rada ova organizacija je kupila, sagradila ili adaptirala oko 100 kuća za materijalno ugrožene.      Najznačajniji projekat, izgradnja predah-smeštaja za decu sa autizmom, kuće „Bogdaj“, u saradnji sa Eparhijom šabačkom, priveden je kraju, a početak rada se očekuje u 2021. Elixir je pružio punu podršku ovom i svim drugim projektima, sa uverenjem da smo na ovaj način istinski prijatelj sredine u kojoj stvaramo, pomažući onima kojima je naša podrška neophodna da ostvare svoje pravo na dostojanstven život . Priznanja za razvoj dobročinstva i filantropije       Za rad u zajednici Elixir Group i Elixir Fondacija dobitnici su priznanja za razvoj dobročinstva i filantropije za 2020. godinu. Priznanja su, na svečanosti povodom Nacionalnog dana davanja, koja je, u organizaciji Srpskog filantropskog foruma i Fonda B92, održana u Beogradu, uručili Veran Matić, izvršni direktor SFF i Zoran Đorđević, tadašnji ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u Vladi Republike Srbije.       Povelju „za izuzetan doprinos tokom bitke protiv korona virusa i za razvoj dobročinstva i filantropije“ dobio je Elixir Group, a naša Elixir Fondacija povelju je dobila za „izuzetan doprinos akciji Srbija bez barijera“. Svečanosti, koja je održana u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ u Beogradu, prisustvovala je Margareta Musić, upraviteljka Elixir Fondacije.       Pod sloganom „Srbija bez barijera“ treći po redu Nacionalni dan davanja ove godine bio je posvećen osobama sa invaliditetom, kroz akcije za uklanjanje prepreka i izgradnju infrastrukture koja bi omogućila pristup informacijama i kretanje svima, kako osobama sa invaliditetom, tako i starim osobama, majkama sa decom i svim građanima.        U okviru akcije „Srbija bez barijera“ Srpskog filantropskog foruma i Fonda B 92, Elixir Fondacija podržaće projekat obezbeđenja pristupačnosti šabačkog gradskog bazena osobama sa invaliditetom . Sinergijom i udruživanjem do ostvarenja ciljevaElixir Group je članica Foruma za odgovorno poslovanje, u čijim projektima aktivno učestvujemo, prepoznajući značaj sinergije koja se postiže umrežavanjem. Na ovaj način upoznajemo druga iskustva i dobre prakse, delimo svoja znanja i veštine, uvereni da se do ostvarenja zajedničkih ciljeva na ovaj način stiže brže i efikasnije . Sa tim uverenjem, Elixir Fondacija je postala deo mreže Srpskog filantropskog foruma, koji je inicijator i pokretač brojnih aktivnosti koje doprinose međusobnom umrežavanju, prepoznavanju potreba i rešavanju problema u društvu. Zalog za budućnost     Doprinos ostvarenju ciljeva održivog razvoja (SDGs), posvećena odgovornost i solidarnost sa zajednicom i podrška afirmaciji univerzalnih vrednosti način su da ostavimo trag o svom vremenu.      Sa uverenjem da posao onih koji vide, čuju i imaju srca za drugo(g) i drugačije, nikada nije završen, predano nastavljamo, snažniji za iskustvo i energiju svakog ko se u ovim vrednostima prepoznaje. Delimo dobro ! 

2020

Vrli krug solidarnosti i podrške u vreme pandemije

Kampanjom „Verujemo u pravu podršku“ želeli smo da pomognemo malim domaćim firmama da u uslovima pandemije očuvaju svoje poslovanje i radna mesta. Kao rezultat kampanje, njihovi proizvodi i brendovi postali su vidljiviji širom Srbije, prodaja poboljšana, a poslovanje unapređeno, prošireno i – očuvanoPrava podrška je ona koja stigne u pravom trenutku i da prave rezultate. Sledeći tekst predsednika Izvršnog odbora Erste Banke Slavka Carića  govori o motivima pokretanja kampanje „Verujemo u pravu podršku“, kojom je Erste Banka u kriznom periodu od aprila ove godine podržala domaće male biznise:Često volim da pomenem da nasuprot začaranog, za koji svi znamo, postoji i ’vrli krug’, sled događaja koji se ponavljaju i stvaraju sve veći blagotvorni efekat. Danas, u ovoj situaciji, želimo da budemo deo tog kruga.Zaista, razmere uticaja pandemije sa kojom smo se suočili još uvek niko ne može da predvidi, ali veoma je važno da u ovom momentu, kada se  ceo svet suočava sa krizom, svi mi pokažemo veliku dozu solidarnosti ne samo u oblasti zdravstva, već i ekonomije, obrazovanja, kao i deljenja pozitivnih iskustava.Našoj zemlji su potrebni ljudi koji veruju u sebe, I Banka koja veruje u njihMalim biznisima je podrška bila najpotrebnijaI sve ovo nas je navelo na razmišljanje kako još možemo da pomognemo? Širom naše zemlje, mnogi preduzetnici i firme, od početnika pa sve do porodičnih biznisa koji uspešno traju decenijama, usporili su ili čak zaustavili svoje poslovanje. Mnogi imaju zaposlene koji su od početka  zajedno sa njima ove firme gradili, sanjali istu ideju i usudili se da zakorače u neizvesne preduzetničke vode. Mnogi od njih su naši dugogodišnji klijenti, oni sa kojima skoro svakodnevno blisko sarađujemo i uz koje smo bili i bićemo kako u dobrim, tako i u izazovnim vremenima, poput ovom sad. Nataša i Đura, vlasnici krojačnice „Sara Home“ iz Nove PazoveZnajući koliko je potražnja, a samim tim i prodaja mnogih proizvoda opala, želeli smo da im osim standardne podrške tipične za finansijsku instituciju ponudimo i nešto više, drugačije, pokrenemo lanac solidarnosti, inspirišemo i motivišemo i druge kompanije da slede naš primer.  U vreme kada smo u medijima mahom viđali komunikaciju empatije, solidarnosti, humanosti, a znajući koliko je važno prisustvo u medijima i koliko ono može da pomogne kako većoj vidljivosti, tako i porastu prihoda, odlučili smo da svoj televizijski i onlajn prostor ne koristimo za oglašavanje naših usluga i proizvoda već da našim klijentima, našim partnerima, mikro, malim i socijalnim preduzećima, njihovim brendovima i proizvodima pomognemo u komunikaciji – ustupivši im naš oglasni prostor u reklamnim blokovima.  Odabrali smo i obradovali klijente čiji su nas hrabrost, inovativnost, strast i entuzijazam inspirisali. Podržali smo ih kako bi u javnosti ono čime se bave bilo što vidljivije, kako biste ih zapazili, saznali za njihove priče i ono u šta i oni, a pre svega njihovi zaposleni, ulažu sav svoj trud.Nadamo se da će vas njihove priče inspirisati, kao što su i nas. Jer, našoj zemlji su potrebni ljudi koji veruju u sebe. I Banka koja veruje u njih.Desanka Marinković, preduzetnica iz Beograda I zaista, pandemija je uticala na sve nas, a na značajan način upravo na privrednike – one koji sanjaju velike snove i bore se za svoje biznise. Dodatno su brinuli o zaposlenima, prilagođavali se situaciji na razne načine, ako su uopšte i bili u mogućnosti da to urade. Novonastala situacija je svakoga od nas i njih zatekla. Međutim, velike firme mogu da se oslone na svoje iskustvo i ljudstvo. Oslonac je najviše bio potreban onim najmanjim, kao i onima koje su se tek osnažile i načinile veće korake u svom poslu, verujući u svoje ideje.Dodatno, želeli smo da skrenemo pažnju na važnost podrške privredi, da podstaknemo druge da se uključe ako su u prilici i nastave lanac solidarnosti. Da pričama klijenata, ali i nesvakidašnjom vrstom podrške, inspirišemo i pokrenemo javnost.Kako zavrteti vrli krug solidarnosti?Više od 200 godina, Erste Banka je uz svoje klijente i dobrim i izazovnim vremenima, ali je pandemija bila nova za svakoga. U takvoj situaciji je bilo važno reagovati na vreme, delati brzo i učiniti nešto što će zaista pomoći onima koji su u teškoj poziciji. Zato smo odlučili da svoje resurse, znanje, iskustvo, kao i deo budžeta marketinga i komunikacija, iskoristimo kako za zakup medija u trajanju od šest nedelja, tako i za produkciju sedam TV spotova kojima su se naši klijenti, neki i prvi put, predstavili javnosti i ispričali svoje priče. Stoja Meseldžija, direktorka kompanije „Stotex“Pored TV i onlajn reklama, ustupili smo im i svoje PR kanale i društvene mreže, animirali medije da se uključe i podrže one koji i u izazovnoj situaciji veruju u ono što rade, veruju u sebe, svoje zaposlene i ono što stvaraju. Klijente smo dodatno promovisali i putem marketinškog, kao i PR plasiranja priča medijima, kako u vidu pripremljenih tekstova i materijala, tako i intervjua i TV gostovanja, dok smo paralelno kroz intervjue predstavnika Banke skretali pažnju na neophodnost podrške privredi. Na veb-sajtu Banke kreiran je poseban segment sa manifestom kampanje i video-pričama klijenata. Rezultati kampanje, iz ugla domaćih firmiVećina ovih domaćih firmi kao jedan od ključnih rezultata marketing i PR kampanje „Verujemo u pravu podršku“ ističe veću vidljivost, a samim tim i prepoznatljivost svojih proizvoda kao i samog brenda, što je sve uticalo i doprinelo poboljšanju prodaje, daljem širenju i - očuvanju poslovanja.Potrošači su počeli u većoj meri da obraćaju pažnju na naše proizvode i brend zahvaljujući kampanji, a i prodaja je porasla u pojedinim našim objektima. Na našim prostorima televizijska reklama je još uvek najuticajniji vid oglašavanja, tako da nam je ova kampanja pomogla da dobijemo veću vidljivost na domaćem tržištu, kaže preduzetnik Nikola Stanišić, 26-godišnji osnivač firme „Stanišić Bio“ iz Veternika, koja proizvodi premijum namaze od šumskih pečuraka pod brendom „Šumska tajna“, a ovaj autentični proizvod plasira i van granica naše zemlje.Nikola Stanišić, osnivač „Stanišić Bio“Mlada Ana Dolovac je 2018. osnovala „Dolovac Organic“ sa željom da ponudi zdrave organske proizvode i uspešno vodi ovo preduzeće sa svega 26 godina. Ističe da je naišla na veoma pozitivnu reakciju sugrađana i potrošača uopšte: Efekat kampanje je zaista veliki. Pre svega sugrađani, a potom i svi drugi, počeli su da nas prepoznaju i češće kupuju naše proizvode.Ana Dolovac, vlasnica „Dolovac Organic“Osnivač „Dogma Brewery“, mladi tehnolog Vladimir Stojković, naglašava da je kampanja uticala na veću prepoznatljivost ovog brenda u Srbiji. Futoškom porodičnom poljoprivrednom gazdinstvu „Dolovac Organic“, koje proizvodi organske sušene voćne rolnice i sokove, ali i ovoj beogradskoj pivari, javili su se trgovinski lanci kao novi potencijalni partneri koji im mogu pomoći da još bolje plasiraju proizvode.Proizvodnja, Dogma BreweryVeću vidljivost svojih tekstilnih proizvoda za domaćinstva i hotele, kao i same kompanije ističe i Dražen Tolevski, menadžer prodaje i razvoja u preduzeću „Stotex“ iz Starih Banovaca. Prema njegovim rečima, to će im olakšati i širenje poslovanja koje imaju u planu, a veruju da će zahvaljujući reklami biti prepoznatljiviji i kao poslodavac. Ova kompanija najvećim delom zapošljava žene, te osim komercijalne ima i značajnu društvenu ulogu.Naša prodaja je porasla tri puta i kampanja je tome svakako doprinela. Novi klijenti pominjali su tekstove koje su videli u medijima o nama, kao i informacije na društvenim mrežama, kaže Nataša Treskavica, suvlasnica krojačke radnje „Sara Home“ iz Nove Pazove.S druge strane, kompaniji „NS-Steel 1989“ iz Veternika počeli su da se javljaju nekadašnji klijenti sa kojima odavno nisu sarađivali. Imali smo i mnogo pozitivnih reakcija na društvenim mrežama, na kojim su ljudi primetili naš novi proizvod, mašinu za čišćenje filtera, koja smanjuje emisiju štetnih gasova motornih vozila. Prodaja tih mašina je stagnirala za vreme vanrednog stanja i sad je ponovo pokrenuta, čemu je reklamna podrška značajno doprinela, navodi Saša Vranješ, direktor kompanije „NS-Steel 1989“, koja je osnovana pre više od tri decenije kao mala metaloprerađivačka radnja.Danas „NS-Steel 1989“ sarađuje sa renomiranim kompanijama iz naftne, poljoprivredne, procesne, hemijske, prehrambene i drugih industrija, u našoj zemlji i regionu.Igor Denić, direktor leskovačke kompanije „DCP Hemigal“, koja već četvrt veka proizvodi i na tržište Srbije i regiona plasira kozmetičke preparate kao što su popularni „pavlogal“ i „konjski balsam“, pored pozitivnih reakcija potrošača ističe i činjenicu da je značajan broj njih počeo u većoj meri da povezuje ove, ali i druge etablirane proizvode kompanije sa brendom „DCP Hemigal“. Emitovanjem na kablovskim TV kanalima sa nacionalnom pokrivenošću postignuto je da približno polovina (46%) ciljane populacije (25-55 godina) TV reklamu u okviru kampanje vidi bar jednom. U medijima je zabeleženo približno 90 objava, a video-klipovi klijenata na FB strani Banke zabeležili su više od 2,3 miliona impresija i oko 1,4 miliona pregleda. Televizijska i onlajn kampanja podrške domaćim firmama samo je jedan u nizu koraka koje Erste Banka preduzima i sa kojim će nastaviti kako bi podržala privrednike i veću vidljivost njihovih proizvoda i usluga. Inicijativa će biti nastavljena tokom cele godine, a ostala preduzeća biće u fokusu kroz različite forme promotivne podrške. Video-priče domaćih firmi možete pogledati na sajtu Erste Banke: https://www.erstebank.rs/sr/verujusebe.

2020

Podrška zajednici – prioritet i tokom pandemije

Ova godina donela je mnoge promene i izazove, a epidemija korona virusa i brojna ograničenja i poteškoće u svakodnevnom funkcionisanju, stavljajući u fokus društveno odgovorno poslovanje. Odgovornost prema zajednici u kojoj posluje integralni je deo strategije Eurobanke, koja je i u ovim izazovnim vremenima svojim aktivnostima pokazala šta znači biti solidaran, uz visok stepen odgovornosti prema zaposlenima, klijentima i partnerimaOd početka pandemije, čitavo društvo se ujedinilo da pomogne u realizaciji istog cilja – pomoći zdravstvenom sistemu da lakše podnese ogroman udar pod kojim se našao, a pacijentima da omogući kvalitetnije lečenje. Neposredno nakon proglašenja vanrednog stanja, Eurobanka se među prvima odazvala pozivu Unicefa da pomogne onima kojima je bilo najpotrebnije. Zahvaljujući dugogodišnjoj saradnji sa ovom humanitarnom organizacijom, Eurobanka je imala jasnu sliku koje su trenutne potrebe zdravstvenog sistema u Srbiji. Bilo je neophodno olakšati rad lekarima, a pacijentima koji se leče od korona virusa obezbediti bolju zdravstvenu zaštitu. Eurobanka je izdvojila sredstva u iznosu oko šest miliona dinara za kupovinu hirurških maski i maski N95, zaštitnih ogrtača, hirurških rukavica, vizira, skafandera i mobilnih respiratora. Cela akcija sprovedena je u izuzetno kratkom vremenskom roku, pa je prošlo svega nekoliko dana od doniranja sredstava do trenutka kada je neophodna oprema stigla do onih kojima je namenjena.Tokom leta, Eurobanka je Kliničkom centru Srbije uručila dvadeset kiseoničkih protokomera, opreme potrebne za terapiju kiseonikom gotovo svih pacijenata kojima još nije neophodan respirator. Banka je po osam kiseoničkih protokomera obezbedila za Klinički centar u Nišu i Klinički centar u Kragujevcu. Donacija Eurobanke je realizovana preko fondacije Fond B92 i Srpskog filantropskog foruma, koji su pokrenuli humanitarnu akciju sa ciljem unapređenja uslova lečenja i boravka pacijenata i zdravstvenih radnika u zdravstvenim ustanovama u Srbiji tokom pandemije korona virusa. Kao članica Srpskog filantropskog foruma Eurobanka je dobila priznanje za izuzetan doprinos u borbi protiv korona virusa i za razvoj dobročinstva i filantropije.Eurobanka je Kliničkom centru Srbije uručila dvadeset kiseoničkih protokomera, opreme potrebne za terapiju kiseonikom gotovo svih pacijenata kojima još nije neophodan respirator. Banka je po osam kiseoničkih protokomera obezbedila za Klinički centar u Nišu i Klinički centar u KragujevcuVirtus nagrada za doprinos lokalnoj zajedniciDa društvena odgovornost predstavlja jednu od glavnih vrednosti banke, potvrđuje i VIRTUS nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, koja je  dodeljena Eurobanci za projekat „Mančester junajted škola fudbala za decu“.Trag fondacija, koja ovo prestižno priznanje dodeljuje pojedincima i kompanijama istaknutim na polju društveno odgovornog poslovanja, prepoznala je vrednost ovog projekta, budući da su polaznici ove svetski priznate škole fudbala bila deca zaposlenih, deca klijenata i partnera Eurobanke, ali i štićenici domova za decu bez roditeljskog staranja, SOS Dečijeg sela Kraljevo i Dečijeg sela iz Sremske Kamenice.Eurobanka je ovo značajno priznanje dobijala i ranije u različitim kategorijama, i to 2009, 2010, 2011. i 2014. godine.Eurobanka je dobila i specijalnu nagradu novinarskog žirija Društva Srbije za odnose sa javnošću za realizaciju i komunikaciju projekta „Mančester junajted škola fudbala“, koja se ove godine dodeljuje prvi put.Škola kao nacrtana za VasBanka je  nastavila realizaciju svog dugoročnog projekta „Škola kao nacrtana za Vas“, koji sprovodi uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Cilj projekta je poboljšanje i unapređenje uslova za rad i učenje u srednjim školama u Srbiji i rezultat je sinergije Eurobanke i njenih klijenata – sredstva se prikupljaju od svake transakcije izvršene humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce“. Zahvaljujući donaciji u okviru projekta „Škola kao nacrtana za Vas“, učenicima Ekonomske srednje škole „Bosa Milićević“ iz Subotice, na putu profesionalnog usavršavanja, na raspolaganju je modernizovani kabinet virtuelne banke. Eurobanka je opremila kabinet za statistiku i računovodstvo Prve ekonomske škole u Beogradu i obezbedila opremu za elektronsku jezičku laboratoriju Ekonomskoj školi „Stana Milanović" iz Šapca. Epidemija korona virusa nije uticala na to da Banka nastavi sa svojim projektom, pa je nova donacija realizovana krajem septembra u Ekonomskoj školi „Đuka Dinić“ u Leskovcu. Škola je zahvaljujući donaciji opreme dobila modernizovani kabinet, a nova oprema naročito će koristiti u daljem stručnom usavršavanju đacima obrazovnog profila službenik u bankarstvu i osiguranju.Osim donacija neophodne računarske opreme, projekat ima još jednu važnu komponentu – kroz predavanja zaposlenih iz Eurobanke, učenici srednjih ekonomskih škola stiču nova teorijska i praktična znanja o bankarstvu.U projekat „Škola kao nacrtana za Vas", Eurobanka je uložila više od 4,2 miliona dinara, a uprkos izazovnim  vremenima, i u narednom periodu planira da nastavi sa njegovom realizacijom.Magija je u rukama nastavnikaKao kompanija koja svoje društveno odgovorno poslovanje temelji na promociji obrazovanja i kulture, Eurobanka je i tokom epidemije podržala i projekte iz oblasti obrazovanja. Neposredno po proglašenju vanrednog stanja, časovi u školama širom Srbije su obustavljeni, a Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pokrenulo je proces nastave na daljinu. To je zahtevalo da se nastavnici, uprkos veoma kratkom roku i gotovo bez ikakvih prethodnih priprema, prilagode na novonastale okolnosti i iz učionica presele na digitalne platforme.Banka je obezbedila dva laptopa sa instaliranim softverom za čitanje e-knjiga kao nagrade za najbolji primer interaktivne nastave i upotrebe informacionih tehnologija u nastaviPrepoznajući njihov trud, i želeći da nagradi njihovo zalaganje, Banka se na poziv NALED-a, kao jedan od pokrovitelja, priključila konkursu za izbor najboljih primera nastave na daljinu „Magija je u rukama nastavnika”. Konkurs koji je trajao do 31. maja bio je namenjen nastavnicima osnovnih i srednjih škola u Srbiji, koji su osmišljavali i izvodili nastavu na daljinu. Banka je obezbedila dva laptopa sa instaliranim softverom za čitanje e-knjiga kao nagrade u dve kategorije – za najbolji primer interaktivne nastave i najbolji primer upotrebe informacionih tehnologija u nastavi. Dodatno, Eurobanka je obezbedila finansijska sredstva za  nabavku uređaja Power Tech, koji je značajan za dezinfekciju umetničko istorijskih predmeta za Narodni muzej u Beogradu.Banka i njeni zaposleni pružaju pomoć najugroženijimaPodrška najugroženijim društvenim kategorijama predstavlja jedan od stubova korporativne društvene odgovornosti Eurobanke i razlog zbog kog je Banka nastavila da pruža podršku onima kojima je ona najpotrebnija. Među njima su i prodavci magazina LICEULICE, koji su uvođenjem vanrednog stanja i posebnih mera zaštite od korona virusa, suočeni sa nepremostivom preprekom – potpunom obustavom prodaje, pa samim tim i izostankom materijalnih prihoda. Imajući to u vidu, Eurobanka je otkupila jedan deo tiraža i na taj način im pružila podršku i iskazala solidarnost. Veliki deo društveno odgovornog poslovanja Eurobanke zasniva se na ličnom angažmanu zaposlenih, koji su tokom godina, a naročito tokom epidemije, uzeli učešća u brojnim volonterskim inicijativama. Dodatno, Eurobanka je u vreme trajanja epidemije obezbedila neophodna zaštitna i dezinfekciona  sredstva  najosetljivijim kategorijama – porodicama dece koja boluju od autizma iz Udruženja „Autizam Valjevo“. Odgovornost prema zaposlenima i klijentimaKako je kriza izazvana korona virusom stavila pred nas nove izazove, prioritet Eurobanke je da bude odgovoran poslodavac i da zaštiti zaposlene i njihove porodice, ali i da klijentima omogući da nesmetano koriste sve neophodne usluge i proizvode, obezbeđujući stabilnost poslovanja. U svim poslovnim prostorijama Banke primenjivale su se sve neophodne mere zaštite u skladu sa zvaničnim preporukama i instrukcijama nadležnih institucija, uključujući redovnu dezinfekciju radnog prostora i bankomata, obavezno nošenje maski za zaposlene, zatim dezinfekciju obuće pre ulaska u ekspoziture i poslovne zgrade banke, i druge preventivne aktivnosti. I tokom trajanja vanrednog stanja, funkcionisanje mreža ekspozitura je bilo neophodno, pa je Banka, kao društveno odgovorna kompanija, preduzela sve preventivne mere kako bi mogućnost daljeg širenja virusa svela na minimum. Obezbeđena je pojačana higijena svih poslovnica Eurobanke, kao i maksimalna primena preporuka za zaštitu od korona virusa. Neke od svojih svakodnevnih aktivnosti Banka je dodatno unapredila kako bi klijentima omogućila alternativne i digitalne kanale za nesmetano obavljanje transakcija, bez potrebe za odlaskom u ekspozituru. U cilju smanjenja socijalnih kontakata i zaštite klijenata i zaposlenih, za obavljanje bankarskih poslova, Eurobanka je savetovala upotrebu e-b@nking i m-b@nking aplikacija, a za isplatu novca bankomate. Dodatno, omogućena je registracija za e-servise https://www.eurobank.rs/stanovnistvo/stanovnistvo.1845.html. Takođe, za sva dodatna pitanja, umesto u ekspoziture, Banka je klijente upućivala na kol centar, društvene mreže i veb-sajt, gde su aktivno komunicirane najvažnije aktivnosti i preporuke.U skladu sa merama Vlade Republike Srbije, Eurobanka je omogućila zastoj u otplati obaveza – moratorijum na otplatu kredita, a građanima starijim od 65 godina mogućnost isplate penzija na osnovu jednokratnog ovlašćenja licu od poverenja.Na taj način, Eurobanka je još jednom pokazala da je jedan od lidera društveno odgovornog poslovanja, dajući pravi primer kako da se odnosimo prema društvu i zajednici u kojoj živimo i poslujemo, naročito u teškim i izazovnim vremenima.

2020

Galenika i liderstvo primerom: Prevencija u našim planovima

Biti čuvar zdravlja nije samo fraza, to je misija koju Galenika živi i vrednost koju donosi svim generacijama, uključujući i mlade. Inovativnu ilustraciju ovoga videli smo kroz projekat i platformu „ZDRAVO DVADESETE“, sa kojom je Galenika pionirski pokrenula temu prevencije hroničnih oboljenja, posebno upućenu mladimaBiti čuvar zdravlja nije samo fraza, to je misija koju Galenika živi i vrednost koju donosi svim generacijama, uključujući i mlade. Inovativnu ilustraciju ovoga vidimo kroz projekat ZDRAVO DVADESETE, kojim je Galenika pionirski pokrenula temu prevencije hroničnih oboljenja, posebno ka mladima.Reći da je 2020. godina bila teška je isuviše blag izraz. Bila je neverovatno teška. Kompanija koje su, uprkos izazovima, uspele da održe uspešno poslovanje, razviju timove, inoviraju i pokazuju društvenu odgovornost tokom cele godine obeležene pandemijom, nešto je što donosi nadu u solidarnost i zaslužuje poštovanje.Galenika je iz mnogih razloga jedan od blistavih primera u publikaciji Lideri društvene odgovornosti. Ova kompanija je dala značajnu donaciju srpskom zdravstvenom sistemu na vrhuncu pandemije. Njen brend aktivizam je bio vidljiv tokom cele godine, a zatim je tokom Meseca borbe protiv raka dojke donirala 10 hiljada evra nacionalnom Institutu za onkologiju i Radiologija Srbije.Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd. Foto: Aleksandar Jančević, Profit magazin„Naša društvena odgovornost, kao deo održivog poslovanja, dokazuje da je Galenika odgovorna - prema sebi, svojim zaposlenima i javnosti. Sve što radimo odražava se kroz našu korporativnu kulturu, proizvodnju, zaštitu životne sredine, marketing, naše ljude. Važno je da liderstvo u društvenoj odgovornosti bude očigledna i izbalansirana komponenta celokupnog Galenikinog poslovanja“, rekao je Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd.#ZdravoDvadesete ( www.dvadesete.rs )Kao čuvar zdravlja, Galenika je temu prevencije postavlja  kao veoma važnu, i pokreće platformu za unapređenje životnog stila i razvoja zdravijih navika među mladima. Istraživanje koje je Galenika realizovala sredinom godine pokazalo je da je mladim generacijama itekako potrebna podrška u usvajanju zdravijih navika, jer više od polovine se ne bavi fizičkim aktivnostima i sportom, 44,6% njih ne jede povrće svaki dan, dok gotovo polovina ne jede voće svaki dan. Kao najveći zdravstveni problem 53% mladih navodi stres, 41% studenata prijavljuje bolove u kičmi i leđima; na poremećaj sna se žali 31% ispitanih, zatim slede problemi sa očima i vidom (25,3%), hormonalni problemi (18,4%) i problemi sa varenjem i metabolizmom (17,3%).Tokom studentskog perioda mladi se osamostaljuju. Imaju puno obaveza, a malo vremena za sve što žele da postignu tokom dana, zbog čega su vrlo često izloženi stresu i nisu svesni opasnosti koje leže u neuravnoteženom načinu života. Fizičko i mentalno zdravlje su osnova ličnog blagostanja koji utiču na našu interakciju sa drugima, ali i na to kako mi utičemo i kako na nas utiče sve što nas okružuje. Prema svetskim istraživanjima, brojna oboljenja među studentima predstavljaju posledicu njihovog načina života i nedostatak svesti o važnosti sopstvenog zdravlja, higijene i regularnih sistematskih pregleda. Galenika je pokrenula široku inicijativu pod nazivom ZDRAVO DVADESETE kroz www.dvadesete.rs i e-Vodič za zdrave navike i stručne savete u sedam oblasti koji su na osnovu istraživanja najrelevantnije za ovu starosnu grupu: ishrana, fizička aktivnost, mentalno zdravlje, kontracepcija, zavisnosti, hormoni i alergije.Onlajn saveti za zdrav životOvo je jedinstvena, inovativna platforma koja ima za cilj da mlade podrži da se informišu i osnaže i da jačaju svest o tome da na zdravlje gledaju kao prioritet broj jedan, tako što će praviti pozitivne izbore u životu. E-vodič su napisali iskusni i uvaženi doktori, stručnjaci iz i izvan Galenike, udružujući napore u ovom važnom cilju edukacije o prevenciji koz savete i stručna objašnjenja.„ZDRAVO DVADESETE je za nas mnogo više od projekta. Na korporativnom nivou to je inicijativa vođena misijom koja odražava Galeniku kao čuvara zdravlja. Na profesionalnom, ličnom i timskom nivou, ovo je naš način da pomognemo društvu  i razvoju zdravih i srećnijih generacija. Održavanje zdravlja je nešto što možemo da naučimo i na šta možemo da utičemo i zbog toga smo veoma ponosni na ovu inicijativu“, izjavila je Jelena Parojčić, izvršna direktorka za ljudske resurse u kompaniji Galenika a.d. Beograd.Platforma ZDRAVO DVADESETE nudi podršku i zajednicu za dijalog o važnim zdravstvenim temama. U kontekstu pandemijske krize i na širem planu, ZDRAVO DVADESETE pruža određenu sigurnost u vremenu u kome dominira nesigurnost. Značaj platforme prepoznali su Ministarstvo omladine i sporta, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razboja, Univerzitet u Beogradu, Studenski centar „Beograd“ i studentske i omladinske organizacije.Brend Galenika označava poverenje i kvalitet i ovo obećanje kompanija shvata veoma ozbiljno. Čini se da misija Galenike kao Čuvara zdravlja zapravo predstavlja rezime njihovog višedecenijskog liderstva. Istovremeno, poverenje koje ovaj brend predstavlja, visoki industrijski standardi, stručnost timova, inovativan pristup prevenciji... sve je usmereno ka zdravijoj i boljoj budućnosti.

2021

dm drogerije u tržnim centrima ostaju otvorene do 21:00 tokom vikenda

Sve dm drogerije u zemlji, uključujući i one u tržnim centrima, ostaju otvorene tokom vikenda prema dosadašnjem radnom vremenu, budući da je kompanija dm prepoznata kao prioritetan lanac snabdevanja koji u svom asortimanu sadrži prehrambene i druge proizvode koji su ključni za ispunjenje svakodnevnih potreba građana. Pored apoteka i supermarketa, dm drogerije su prodajni objekti koji ne podležu novim merama Kriznog štaba zbog značaja proizvoda koje kompanija ima u svom asortimanu, u prvom redu prehrambenih i proizvoda za higijenu i ličnu negu. Sve detalje o aktuelnom radnom vremenu drogerijskog lanca možete da pronađete na zvaničnom sajtu dm-a.Kompanija dm će nastaviti da prilagođava svoje poslovanje merama Vlade Republike Srbije u cilju suzbijanja i sprečavanja širenja virusa Covid 19, ispunjavajući sve preporučene higijenske standarde.

2021

Pokrenuta nova digitalna platforma za donaciju hrane „Tanjir po tanjir“

Počela je sa radom prva digitalna platforma za donaciju hrane u Srbiji „Tanjir po tanjir“ (www.tanjirpotanjir.rs). Zahvaljujući saradnji kompanije Delez Srbija i Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) prvi put u našoj zemlji je moguće organizovati proces donacija samo jednim klikom.Digitalna platforma je nadgradnja humanitarnog projekta „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, koji od 2015. godine realizuju Banka hrane Beograd i kompanija Delez Srbija. Do sada je donirano više od 5.000 tona voća i povrća. Sve organizacije uključene u taj projekat dobile su svoje naloge na platformi „Tanjir po tanjir“, što znači da će jednim klikom moći da rezervišu namirnice koje u toku dana Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go radnje izdvoje za doniranje. Prodavnice će na ovoj platformi svakodnevno ažurirati informacije o dostupnim količinama voća i povrća, a ukoliko se ukaže potreba, jedna organizacija će moći da preuzima namirnice i iz više radnji. Istovremeno je omogućena prijava novih zainteresovanih humanitarnih organizacija i udruženja, koje će posredstvom Banke hrane dobiti svoj nalog i mogućnost da svakodnevno preuzimaju dostupne namirnice.„Odgovoran pristup u upravljanju viškovima hrane i pružanje pomoći onima kojima je ona najpotrebnija godinama su strateški deo našeg poslovanja. Da bismo dodatno unapredili delovanje ka zajedničkom cilju, uz podršku naših partnera, razvili smo nov model upravljanja viškovima hrane, koji će omogućiti da na godišnjem nivou veće količine dođu do krajnjih korisnika, do onih kojima je pomoć najpotrebnija“, izjavila je Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija.Platforma je predstavljena na online panelu, na kojem je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Foruma za odgovorno poslovanje, vodio učesnike kroz priču o važnosti pronalaženja rešenja za viškove hrane. Putem platforme „Tanjir po tanjir“, humanitarne organizacije će onog trenutka kada radnje objave donaciju na platformi, dobijati informaciju o njenoj raspoloživosti, nakon čega je potrebno da rezervišu donaciju i odu da je preuzmu.„Zahvaljujući kontinuiranoj podršci kompanije Delez Srbija korisnici više od 70 humanitarnih organizacija godinama unazad mogu da računaju na obezbeđen svakodnevni obrok. Drago nam je da će zahvaljujući novoj, digitalnoj platformi moći da se poveća količina hrane koja se donira, a samim tim i da ona dođe do što većeg broj korisnika Banke hrane Beograd“, istakla je Katarina Žigić Blagojević, izvršna direktorka Banke hrane Beograd.Novu digitalnu platformu za doniranje hrane u Srbiji razvio je IT tim UNDP-a. Ona je zasnovana na blokčejn tehnologiji, što omogućava da se ceo proces donacija prati od prvog do poslednjeg koraka i čini ga transparentnijim i sigurnijim. „UNDP je na razvoju platforme ’Tanjir po tanjir’ blisko sarađivao sa kompanijom Delez Srbija, Bankom hrane i drugim humanitarnim organizacijama, kako bismo osigurali da ona bude što jednostavnija i u skladu sa potrebama korisnika, ali i da lako mogu da je koriste i druge kompanije koje pozivamo da slede primer koji je dao Delez Srbija i priključe se ovoj inicijativi. Doniranjem viškova hrane doprinosimo odgovornom korišćenju resursa, razvoju cirkularne ekonomije i smanjenju emisija gasova sa efektom staklene bašte, što istovremeno doprinosi ostvarivanju više ciljeva održivog razvoja“, rekla je Fransin Pikap, stalna predstavnica UNDP-a u Srbiji. Doniranje viškova hrane doprinosi posebno ostvarivanju Cilja 2 – Svet bez gladi i Cilja 12 – Odgovorna potrošnja i proizvodnja, dok istovremeno utiče na smanjenje emisija štetnih gasova sa efektom staklene bašte (GHG) koje proizvodi organski otpad, čime doprinosi borbi protiv klimatskih promena (Cilj 13).„Mi smo kontinuirano posvećeni pokretanju društvenog dijaloga na važne teme, edukaciji, inspiraciji i motivaciji društva u celini. Održiva kreativnost i UN ciljevi održivog razvoja su deo naše poslovne strategije, što pokazuju i naše kampanje i inicijative. Prevashodno se to odnosi na cilj broj 17 - Izgradnja partnerstva za postizanje ciljeva održivog razvoja. Ovo je ključni cilj, jer izazovi sa kojima se suočavamo postaju sve veći i kompleksniji. Brendovi imaju moć da učine svet boljim mestom za život, a projekat ‘Tanjir po tanjir’ je idealan primer za to”, naglasila je Jelena Jazić, direktorka agencije McCann Beograd, koja je učestvovala u kreiranju vizuelnog identiteta platforme.Procenjuje se da se godišnje u Srbiji baci 250.000 tona hrane, dok svaka osma osoba u zemlji živi u riziku od siromaštva. 

2020

Ljudi pre svega

Temelji društveno odgovornog poslovanja Halkbanke se nalaze u izgradnji dobrih odnosa kako sa našim klijentima tako i sa zaposlenimaMoto Ljudi pre svega za nas nije samo rečenica, već deo naše korporativne kulture. U 2020. naša banka je  prepoznata od strane međunarodne kompanije ICERITAS  kao institucija koja ima poseban pristup klijentima (Customers Friend Approach). Ponosni smo na odnose koje gradimo sa našim korisnicima, jer je njihovo zadovoljstvo slika napora koje kao banka ulažemo u cilju postizanja najboljih rezultata. Uspostavljanje dobrih odnosa sa klijentima i sa lokalnom i globalnom zajednicom je od velikog značaja jer želimo da gradimo bolje okruženje za zajednički rast i razvoj.Prilagođavanje na novu stvarnostKao društveno odgovorna banka uvideli smo značaj pomoći zdravstvenom sistemu u ovom teškom periodu. Više nego ikada, potrebno je da se oslonimo jedni na druge i da pokažemo solidarnost. Podršku Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje banka je pokazala kroz donaciju sredstava u iznosu od 1.200.000,00 dinara za kupovinu neophodne medicinske opreme za suzbijanje epidemije COVID-19. Osim ove donacije banka je donirala dodatna sredstva za finansiranje zdravstvenih ustanova u gradu Novom Pazaru kada je to bilo najpotrebnije. Čovečanstvo je doživelo iskustvo koje nikada neće zaboraviti, i  ponovo se shvata potreba za jakim zdravstvenim sistemom. Davanje doprinosa suzbijanju pandemije je od velikog značaja za nas, ali to pored novčane donacije podrazumeva i preduzimanje mera predostrožnosti i usklađivanje našeg poslovanja sa novonastalom situacijom. Želimo da se naši klijenti i zaposleni osećaju bezbedno u našim prostorijama pa se u našim filijalama strogo primenjuju mere zaštite počevši od nošenja maski, dezinfekcije i obaveznog merenja temperature zaposlenih pre ulaska na posao. Naše poslovanje smo unapredili tako da kroz našu SmartHALK aplikaciju i elektronski servis uvek možete koristiti naše usluge bez dolazaka u filijale. Želimo da naši klijenti znaju da brinemo o njihovom zdravlju i da se prilagođavamo njihovim potrebama.Pomoć fondacijamaHalkbank je pokazala posebnu brigu u oblastima zdravstva i brige o deci. Podržali smo inicija¬tive fondacija „Budi human“ i  „Podrži život“  2019, donirajući sredstva u želji da pomognemo deci čiji je život ugrožen. Ove fondacije posluju sa ciljem pružanja pomoći pojedincima i ustanovama kojima je to potrebno. Energija mladih kao generator budućeg uspehaMladi su ključni za prosperitet društva, a mi smo želeli da podstaknemo njihov razvoj ulaganjem u obrazovanje. Priključili smo se 2019. akciji pod nazivom „Partnerski za obrazovanje“ i pomogli đacima OŠ „Vuk Karadžić“ donirajući sredstva za štampanje knjiga. Shvatajući značaj ulaganja u znanje u jesen 2018. potpomogli smo održavanje studentske konferencije IBAC koja se održala u Zagrebu. Ova konferencija ima internacionalni karakter, a održava se jednom godišnje. Svake godine neka od balkanskih zemalja je domaćin ove konferencije. Donacije u obrazovanje gledamo kao investiciju jer mladi su oni koji grade budućnost naše zemlje. Ulaganjem u obrazovanje ulažemo u napredak našeg društva.Zajedno ka digitalizacijiPomaganje lokalnoj zajednici i doprinošenje njenom razvoju su visoko na našoj listi prioriteta. Ukazala nam se prilika da pomognemo Međuopštinskom istorijskom arhivu Čačak donacijom opreme za mikrofilm. Ovom donacijom želeli smo da podstaknemo napredak u domenu digitalizacije, koji je od velikog značaja za Arhiv. Ova oprema će pomoći digitalizaciji celokupne arhivske građe koja predstavlja kulturno dobro Republike Srbije.Pokretačka snaga kompanijeDruštveno odgovorno poslovanje Halkbanke počinje upravo od principa na kojima gradimo naše poslovanje. Držimo visoke standarde u svim sferama poslovanja i uvek težimo da korisnicima obezbedimo uslugu najboljeg kvaliteta. Mi smo banka koja klijente stavlja na prvo mesto. Brzina, kvalitet usluge i kontinuirani rad na unapređenju korisničkog iskustva su ono čime opravdavamo poverenje naših klijenata. Ovo ne bi bilo moguće bez velikog truda naših zaposlenih koji su pokretačka snaga banke. Težimo da obezbedimo zdravo okruženje za razvitak svakog radnika konstantno ulažući u njihov razvoj kroz stručna usavršavanja, seminare i obuke. Naš fokus je na zajedničkom napretku naših klijenata i zaposlenih.Ljudi pre svegaNova realnost u kojoj smo se svi našli samo nas je dodatno podsetila da je društveno odgovorno poslovanje ono što svaka kompanija treba da neguje, kako kroz svoje principe poslovanja tako i kroz delovanje. Ne smemo zaboraviti da okruženje koje gradimo gradi nas i da je svaki doprinos koji dajemo značajan. Halkbanka će kroz svoju poslovnu praksu i društveno odgovorno poslovanje nastaviti da pokazuje da smo uvek ljudi pre svega.GLOSA 1. Međuopštinskom istorijskom arhivu Čačak donirali smo opremu za mikrofilmGLOSA 2: Pored donacije RFZO-u, banka  je donirala dodatna sredstva za finansiranje zdravstvenih ustanova u gradu Novom Pazaru kada je to bilo najpotrebnijeHalkbankLjudi pre svegaThe foundations of Halkbank's socially responsible business are in building good relations with both our clients and employees The motto Ljudi pre svega is not just a sentence for us, but a part of our corporate culture. In 2020, our bank was recognized by the international company ICERITAS as an institution that has a special approach to clients, which led to winning Customers Friend award . We are proud of the relationships we build with our customers, because their satisfaction is a picture of the efforts that our Bank invests in order to achieve the best results. Establishing good relationships with clients and with the local and global community is of great importance because we want to build a better environment for joint growth and development.Adapting to a new realityAs a socially responsible bank, we realized the importance of helping the health system in this difficult period. More than ever, we need to rely on each other and show solidarity. The bank showed its support to the Republic Health Insurance Fund through a donation of funds in the amount of 1,200,000.00 dinars for the purchase of the necessary medical equipment to help in coping with COVID-19 epidemic. In addition to this donation, the bank donated additional funds for financing health institutions to the City of Novi Pazar when it was most needed. Humanity has went through an experience that will never be forgotten, and the need for a strong health system is being realized again. Contributing to the suppression of the pandemic is of great importance for us, but in addition to the monetary donation, it also means taking precautionary measures and harmonizing our business with the new situation. We want our clients and employees to feel safe in our premises, so our branches strictly apply protection measures, starting with wearing masks, disinfection and mandatory temperature measurement of employees before entering work. We have improved our business so that through our SmartHALK application and electronic service you can always use our services without coming to the branches. We want our clients to know that we care for their health and we are constantly adapting to their needs.Helping foundationsHalkbank has shown special care in the areas of health and child care. We supported the initiatives of the "Budi human" and "Podrži život" foundations in 2019 by donating funds in the desire to help children whose lives are endangered. These foundations operate with the aim of providing assistance to individuals and institutions in need.Youth energy as a future success generator Young people are key to the prosperity of society, and we wanted to encourage their development by investing in education. In 2019, we joined an action called "Partnerski za obrazovanje" and helped the students of the elementary school "Vuk Karadzic" by donating funds for the printing of schoolbooks.Realizing the importance of investing in knowledge in the fall of 2018, we supported the organization of IBAC student conference, which took place in Zagreb. This conference has an international character and is held once a year. Every year, some of the Balkan countries host this conference. We see donations in education as an investment because young people are the ones who build the future of our country. By investing in education we invest in the progress of our society.Together towards digitalizationHelping the local community and contributing to its development are high on our list of priorities. We were given the opportunity to help the Inter-Municipal Historical Archive of Čačak by donating microfilm equipment. With this donation, we wanted to encourage progress in the field of digitalization, which is of great importance for the Archive. This equipment will help digitize the entire archive material, which is a cultural treasure of the Republic of SerbiaThe driving force of the companyHalkbank's socially responsible business starts from the principles on which we build our business. We maintain high standards in all areas of business and always strive to provide customers with the best quality service. We are the Bank that puts customers first. We justify the trust of our customers by delivering the high quality of service, efficiency and continuous work on improving the user experience. This would not have been possible without the great effort of our employees who are the driving force of the Bank. We strive to provide a healthy environment for the development of every worker by constantly investing in their growth through professional development, seminars and training. Our focus is on the mutual progress of our clients and employees.Ljudi pre svegaThe new reality in which we all found ourselves only further reminded us that socially responsible business is what every company should nurture both through its business principles and through action. We must not forget that the environment we build builds us and that every contribution we make is significant. Through its business practice and socially responsible business, Halkbank will continue to show that we are always people first and foremost.Glosa 1. The bank donated additional funds for financing health institutions to the City of Novi Pazar when it was most neededGLOSA2.We were given the opportunity to help the Inter-Municipal Historical Archive of Čačak by donating microfilm equipment

2020

Posvećeni održivosti kroz lični primer

Pored svih izazova, u avgustu smo očistili četiri vodena dragulja: Ćelije kod Kruševca, Gradsko jezero u Beloj Crkvi, Zavojsko jezero kod Pirota i beogradsku Adu Ciganliji. Nastavljamo sa edukacijom j...

2020

Posvećeni i odgovorni

U jeku pandemije, kompanija Imlek donela je odluku da usled novonastale situacije u zemlji neće smanjivati otkupnu cenu mleka svojim kooperantima, pa je nastavila sa redovnim prikupljanjem mleka od svojih farmera, i pored otežavajućih okolnosti rada u vanrednom stanjuU današnje vreme je više nego ikada važno biti deo društveno odgovornog poslovanja, pokazati solidarnost, humanost i podršku. Kao istaknuti lider na domaćem i regionalnom tržištu, kompanija Imlek je i ove godine, tokom najtežeg perioda pandemije, dokazala da je strateški orijentisana na društveno odgovorno poslovanje i različitim donacijama širom zemlje pomogla onima kojima je to najpotrebnije.Početkom godine, u jeku pandemije, kompanija Imlek donela je odluku da usled novonastale situacije u zemlji neće smanjivati otkupnu cenu mleka svojim kooperantima, pa je nastavila sa redovnim prikupljanjem mleka od svojih farmera, i pored otežavajućih okolnosti rada u vanrednom stanju. Važno je napomenuti da kompanija Imlek sarađuje sa oko 4.000 farmera-kooperanata na teritoriji Republike Srbije, a dnevni otkup mleka je blizu milion litara.Odgovornost kompanije Imlek ogleda se i u odzivu na poziv Vlade Republike Srbije, nakon čega je obezbedila sredstva za kupovinu sedam respiratora potrebnih za lečenje pacijenata sa najtežim oblicima bolesti kovid-19, koji su raspoređeni u zdravstvene centre širom Srbije. Imlek je ovom prilikom poručio da je društveno odgovorno poslovanje sastavni deo njihove poslovne kulture, kojom su obuhvaćeni svi zaposleni, korisnici i saradnici. Više desetina tona mleka donirano je pacijentima i osoblju najvećih medicinskih centara u Republici Srbiji kao što su Klinički centri Srbije, Vojvodine i Niša, ali i opštim bolnicama u Valjevu, Vršcu, Pančevu, Sremskoj Mitrovici, kao i GAK „Narodni front“, KBC „Dr Dragiša Mišović“, Zemunskoj bolnici i Crvenom krstu. Na preporuku Skupštine grada Beograda donirane su i značajne količine mlečnih proizvoda Banci hrane, koja je dalje distribuirala robu najugroženijem stanovništvu – narodnim kuhinjama i udruženjima za socijalno ugrožene.  Odgovorni prema zaposlenimaPomoć nije izostala ni u zemljama regiona, te su robna i medicinska pomoć upućene zdravstvenim ustanovama u Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori. Predstavnici kompanije su ovom prilikom poručili da su pored svih donacija medicinskim ustanovama i građanima odgovorni i prema svojim zaposlenima. Zaposleni kompanije koji poslove obavljaju u proizvodnji, od početka proglašenja vanrednog stanja, prema preporuci Vlade su raspoređeni na rad u smenama i pod zaštitnom opremom kako bi njihovo zdravlje ostalo neugroženo, a kako bi se tržište neometano snabdevalo mlekom i mlečnim proizvodima, dok su ostali zaposleni radili iz svojih domova.U oktobru ove godine Imlek je uz podršku Grada Beograda i Sekretarijata za socijalnu zaštitu, povodom Dečije nedelje zdravlja donirao Prihvatilištu za decu u Beogradu mlečne proizvode, kao i opremu za prevenciju pandemije. Imajući u vidu još uvek aktuelnu pandemiju korona virusa, Imlek je odlučio da štićenike Prihvatilišta za decu u Beogradu obraduje paketićima Moja kravica čokoladnog mleka i Moja kravica milkšejka, kao i da im obezbedi dezinfekciona sredstva, beskontaktne toplomere i Moja kravica zaštitne maske. Obezbedili smo sredstva za kupovinu sedam respiratora potrebnih za lečenje pacijenata sa najtežim oblicima bolesti kovid-19Kompanija Imlek svoje društveno važne projekte usmerava ka ugroženim kategorijama stanovništva, promociji zdravog načina života, očuvanju životne sredine, razvoju lokalne zajednice, ali zasigurno prednjače aktivnosti koje za cilj imaju da najmlađima obezbede sigurno okruženje i zdravije odrastanje. Tako je kroz socijalna pitanja kojima se bavi, Imlek odlučio da najveću pažnju posveti deci i socijalno ugroženim strukturama društva.Društveno odgovornim akcijama koje godinama sprovodi, Imlek nastoji da uzvrati široj zajednici tako što pruža podršku u različitim oblastima, kategorijama i segmentima. Neki od najznačajnijih projekata, kojima je Imlek doprineo poboljšanju kolektivne svesti i razvoju lokalne zajednice su „Moja kravica - Rasti srećno“, „Put mleka“, „Dan majki“, „Moja kravica Dan porodice“, ali i projekti kojima se podstiče očuvanje životne sredine.Moja kravica - Rasti srećnoDruštveno odgovorna aktivacija koju je kompanija Imlek sprovodila, a koja je značajno uticala na razvoj lokalne zajednice, jeste projekat „Moja kravica - Rasti srećno“ u okviru koga su se najmlađima iz Novog Sada, Kruševca, Niša i Beograda obezbedili srećno detinjstvo i lepše okruženje za igru i bezbrižno odrastanje. U ovoj akciji izgrađena su igrališta za decu svih uzrasta.Svetski dan mleka je projekat koji kompanija Imlek tradicionalno, već duži niz godina, obeležava i obilazi veliki broj mališana iz ustanova za bolesnu i nezbrinutu decu iz gradova širom Srbije. Brend Moja kravica svakako je najviše usmeren aktivnostima koje podrazumevaju brigu o najmlađima i ulaganje u njihovo zdravo odrastanje. Samim tim se ovoj manifestaciji najviše raduju deca za koju se organizuju brojni edukativno-zabavni programi i donacije mleka i mlečnih proizvoda. Kompanija Imlek kontinuirano planira nove aktivnosti i projekte koji se tiču poboljšanja i očuvanja životne sredine naše zemlje. Tako je 2018. godine restauracijom klupa i dvorišta u Studentskom gradu ulepšao okruženje studentima. Kako je jedna od poruka koje Imlek šalje svojim potrošačima značaj bavljenja fizičkom aktivnošću, sa brendom Balans+ je u 2018. započeo projekat postavljanja samouslužnih stanica za bicikle u gradovima širom Srbije, koji traje i danas, a sproveden je u velikom broju gradova. Više desetina tona mleka donirano je pacijentima i osoblju najvećih medicinskih centara u Srbiji Pored toga, zaposleni u Imleku povodom Svetskog dana zaštite životne sredine svake godine organizuju volonterske akcije. Protekle godine organizovana je volonterska akcija u okviru koje su  uredili i oplemenili dvorište Instituta za majku i dete u Beogradu, a tekuće 2020. godine su povodom istog datuma u Imlekovoj fabrici u Padinskoj Skeli organizovali sadnju aromatičnog bilja, koje predstavlja neophodan resurs za život jedne od najugroženijih vrsta insekata – pčela. Kompanija Imlek još od 1957. godine sarađuje i sa Unicefom, svetskom humanitarnom organizacijom, putem brojnih uspešno realizovanih projekata i društveno korisnih akcija, kao što su „Škola bez nasilja”, priručnici za roditeljstvo „Pametne knjige za mame i tate” i mnoge druge.Kompanija Imlek dosledna je svojoj tradiciji da inicira i pomaže različite humanitarne aktivnosti koje će najmlađima obezbediti bolje i zdravije odrastanje, kao i svom trajnom opredeljenju koje podrazumeva pomoć mališanima, i u skladu sa tim nastaviće da redovno upućuje donacije različitim centrima i ustanovama za bolesnu i nezbrinutu decu, kao i da motiviše druge kompanije, koje su u mogućnosti, na slične aktivnosti.

2021

UNICEF i Johnson & Johnson Fondacija nabavili ličnu zaštitnu opremu za zdravstvene radnike

UNICEF je isporučio ličnu zaštitnu opremu za zdravstvene radnike u KOVID bolnici u Batajnici i Kliničkom centru Srbije. Zahvaljujući donaciji Johnson & Johnson Fondacije i kompaniji Janssen Srbija (deo farmaceutske kompanije Johnson & Johnson), vrednoj 70.000 američkih dolara, nabavljeno je 3000 zaštitnih vizira, 2000 komada jednokratnih rukavica, 2000 skafandera, 10.000 mantila i 8000 KN 95 maski. „UNICEF nastavlja da daje svoju punu podršku nacionalnim naporima da se zaštiti stanovništvo kroz nabavku potrebne opreme za zdravstveni sistem. Poslovna zajednica pokazala je istinsku solidarnost, i u uslovima ekonomske neizvesnosti deo svojih prihoda opredelila za pomoć društvu. Samo u Kovid bolnici u Batajnici vrši se oko 1600 presvlačenja zaposlenih dnevno da bi se zdravstveni radnici zaštitili od infekcije kada ulaze u crvenu zonu. Veoma cenimo doprinos Johnson & Johnson Fondacije našem radu – posebno u vanrednim situacijama poput ove sa kojom se sada svi suočavamo. Zahvaljujući njihovoj podršci možemo efikasnije da se izborimo sa korona virusom i sačuvamo živote ljudi u Srbiji“, izjavila je Vesna Savić Đukić, šefica sektora za saradnju sa privatnim sektorom. Direktorka Kovid bolnice u Batajnici, dr Tatjana Adžić Vukičević izrazila je zahvalnost UNICEF-u za donaciju zdravstvenom sistemu naše zemlje.⠀„U ime svi zaposlenih u Kovid bolnici u Batajnici i u moje ime, želim da izrazim zahvalnost UNICEF-u i kompaniji Janssen na pomoći koju su pružili Kovid bolnici u vidu lične zaštitne opreme i sredstava za dezinfekciju. Ovde se trenutno nalazi oko 400 bolesnika, od kojih je u jedinicama intenzivnog lečenja njih 50. Ovde je danonoćna borba za život ljudi koji pristižu ne samo iz Beograda, već iz cele Srbije. Nadam se da ćemo sa procesom imunizacije za 2 ili 3 meseca stati na put ovoj bolesti i da ćemo se vratiti u normalne tokove života“, izjavila je direktorka Kovid bolnice u Batajnici, dr Tatjana Adžić Vukičević.Predstavnici kompanije Janssen Srbija (deo farmaceutske kompanije Johnson & Johnson) izjavili su da su ponosni na partnerstvo Johnson & Johnson Fondacije sa UNICEF-om, putem kojeg je obezbeđena donacija zaštitne opreme za zdravstvene radnike Republike Srbije u borbi protiv korona virusa, u vrednosti od 70.000 američkih dolara.Johnson & Johnson Fondacija ovom donacijom, u saradnji sa UNICEF-om u Srbiji, učestvuje u nabavci neophodne medicinske opreme, koja će unaprediti i ojačati zdravstveni sistem Srbije.

2021

Pametne klupe Gradskoj opštini Vračar

U cilju unapređenja kvaliteta života na Vračaru i ugodnijeg boravka na javnim površinama predsednik Gradske opštine Vračar prof. dr Milan A. Nedeljković i kompanija dm drogerie markt Srbija pot...

2020

Godina humanosti za I&F Grupu

Komunikacije su sada u službi čovečanstva više nego ikada. Kampanje više nisu tu da privlače pažnju i bude znatiželju, već da osvoje poverenje ljudi koji prolaze kroz teške trenutke i ogromne promene u svojoj svakodnevici Mnogo više nego neke prethodne, 2020. godina uspostavila je svoje standarde, rasplamsala trendove i donela pregršt noviteta u industriju oglašavanja. Neki su joj se prilagodili, neki malo manje, ali test inteligentnog osluškivanja tržišta u nekoj svojoj ogoljenoj biti ostao je nepromenjen. Apsolutno sve ostalo - promenilo se iz korena.Nakon decenija uspešnih kampanja koje su osvajale pažnju miliona svojom inovativnošću, odvažnošću, pa i pokojom šokantnošću, marketinški stručnjaci kolektivno su se vratili na „tablu za crtanje“, doduše ovaj put digitalnu, preselili u svoje radne sobe, a iz ove izložene privatnosti i borbe sa signalom na Zoom-u proizašlo je nešto jednostavno rečeno ljudsko. Kreativna snaga njihovih umova dobila je, sticajem teških okolnosti, plemenit fokus – komunikacije su sada u službi čovečanstva više nego ikada. Od humanitarnih kampanja, društvene odgovornosti i opšte uzev delovanja marketinških agencija i njihovih klijenata u mesecima pandemije, zavisio je njihov integritet. Kampanje više nisu tu da privlače pažnju i bude znatiželju, već da osvoje poverenje ljudi koji prolaze kroz teške trenutke i ogromne promene u svojoj svakodnevici. Na testu humanosti svakako nije mogao da padne komunikacioni sistem kom je integritet jedan od nosećih stubova, a I&F Grupa danas se može pohvaliti brojnim izvojevanim pobedama u ime humanosti, etike i, na kraju krajeva, preko potrebnog optimizma.Stub optimizma: Superheroji današnjiceNije bilo tih influensera, poznatih ličnosti, prestižnih brendova i globalnih fenomena koji su mogli nadmašiti značaj jednog zdravstvenog radnika, prožetog otiscima od zaštitne opreme po licu, nemoćnog da zagrli sopstvenu porodicu i prebledelog od ko zna koliko vezanih smena. Zahvalnost ovim ženama i muškarcima u najdramatičnijim danima bila je dužnost čitavih industrija. Njihova lica možda je i najbolje prikazala naša industrija, a zahvalnost im je ukazana velikom regionalnom kampanjom pod nazivom „HVALA VAM, DOKTORI“.Agencije McCann i UM, članice I&F Grupe, kao i njihovi medijski partneri, ispunili su istovremeno ulice Beograda, Zagreba, Sarajeva, Podgorice, Tirane i Skoplja kreativnim rešenjima, porukama podrške, zahvalnosti lekarima i medicinskom osoblju, kao i preko potrebnim optimizmom u pogledu naše budućnosti. Akciji se iz dana u dan priključivao veliki broj kreativnih timova, koji su iza sebe ostavili preko stotinu postera i poruka zahvalnosti, dok je svetska i domaća javnost oduševljeno reagovala na rešenje agencije McCann Beograd, koja je na jednostavan način prikazala lekare u ulozi superheroja.„Uradili smo isto ono što smo svakoga dana radili i u ’normalno’ vreme – tražili najbolju ideju. Situacija u kojoj su mnoge pozicije u medijima bile slobodne inspirisala je inicijativu zahvalnosti i podrške doktorima koja se sprovodi u brojim zemljama jugoistočne Evrope. Mi smo joj se sa velikim entuzijazmom priključili i u našem regionu. Svoje znanje, talenat, dizajn i misao stavili smo u službu nečega većeg i zbog toga smo veoma srećni. Sva osvojena priznanja, pohvale i nagrade posvećujemo upravo svim doktorima i zdravstvenim radnicima u našem regionu, kao izraz duboke zahvalnosti za njihove napore u 2020“, rekla je Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka agencije McCann Beograd.Svetska i domaća javnost oduševljeno je reagovala na našu kampanju, koja je na jednostavan način prikazala lekare u ulozi superheroja. Naša kampanja je obišla ceo svet, a glavno idejno rešenje ekskluzivno je objavljeno na specijalnim naslovnim stranicama magazina „Nedeljnik“. „Fotografije medicinskog osoblja koje su se pojavile u medijima, u potpunosti su me ostavile bez reči. Tada sam shvatila težinu situacije, njihovu veličinu i hrabrost. Ideja se nekako sama nadovezala“, objašnjava Head of Art u McCann Beograd, Lidija Milovanović, dizajnerka kreativnog rešenja koje je obišlo svet.Stub pristojnosti: Donacija respiratoraSvakome je postalo jasno kroz šta prolaze medicinski radnici, ali u datoj situaciji i najveće „hvala“ neće značiti ništa ukoliko se na njemu stane. Uz poruku zajedništva, I&F Grupa uz pomoć zaposlenih donirala je sredstva za nabavku pet respiratora za zdravstvene ustanove u Srbiji. Ovim potezom, Grupa se odazvala pozivu Unicefa i uključila u veliku akciju nabavke respiratora, zaštitne opreme i higijenskih paketa koji su usmeravani ka najugroženijim područjima zahvaćenih virusom Covid-19. „U ovakvim trenucima potrebna je podrška i solidarnost jer samo zajedno možemo da pobedimo. Donacijom za nabavku pet respiratora pružili smo preko potrebnu pomoć našem zdravstvenom sistemu i građanima Srbije. Teška vremena uvek stvaraju velike heroje, a to su gotovo uvek anonimni pojedinci koji se nesebično i hrabro žrtvuju za dobrobit drugih. To su žene i muškarci u mantilima, zaštitnoj opremi, iza tesnih maski i naočara, doktori i zdravstveni radnici, kojima smo odali poštovanje kroz kampanju ’Hvala vam, doktori’. Pored toga, kolege iz naše agencije SDG u Norveškoj kreirale su kampanju Stronger Together, a i na drugim tržištima na kojima smo prisutni učestvovali smo u različitim akcijama“, kaže Srđan Šaper, osnivač I&F Grupe.Kreativna sila koja stvara, radi i sposobna je da oblikuje jaku poruku pretočenu u plemenita dela, nikada se neće isključiti i zatvoriti u karantinStub znatiželje: WeCannNa brojnim panelima posvećenim takozvanoj novoj normali među kojima se istakla i serija WeCann panela, ustanovljeno je da bilo koja kampanja bez praktičnog delanja može pogubno uticati na odnos koji će u toj novoj normalnosti ljudi imati prema brendovima, kompanijama, oglašavanju uopšte. Iz 2020. godine kao pobednici mogu izaći oni na koje će, kada god se bude uspostavila nova normalnost, moći da se pokaže i kaže „oni su bili ljudi na prvom mestu“.Bivanje čovekom u vanrednim okolnostima počinje od sopstvene kuće, zbog čega je u skladu sa Gandijevom izrekom „Budi promena koju želiš da vidiš“, I&F Grupa u svih 12 zemalja u kojima posluje sprovela logistički poduhvat koji je malo kome u potpunosti uspešno pošao za rukom - od samog početka vanrednog stanja, svim timovima bio je omogućen rad od kuće. Organizovana je besplatna psihološka podrška, podrška roditeljima, edukacija o pandemiji i korona virusu, obezbeđeni nebrojeni besplatni sadržaji za zaposlene i njihove porodice, kao i zaštitna oprema i higijenski uslovi za neometan rad onih koji su radili u kancelarijama.Samo je u takvim okolnostima jedan marketinški mozak mogao da funkcioniše, da opstane, da traži nova rešenja i modele, da ostane kreativan, znatiželjan i uključen u svet, iako je fizički iz njega bio isključen.„Važno je da znamo sa čime se kao ljudi suočavamo, kako to utiče na naše svakodnevno funkcionisanje, da li smo i u kom kapacitetu jednako efikasni i efektivni sa radom od kuće, kao i iz kancelarije. Pre nego je epidemija zvanično počela, naše IT odeljenje je u saradnji sa HR-om pripremilo sve kapacitete kako bismo bili spremni da u roku od 24 sata svi na nivou sistema pređemo na rad od kuće. Zaštitnu opremu za zaposlene, plan komunikacije, kao i sve druge zaštitne materijale zaposleni su dobili pre ili tokom samog početka izbijanja epidemije. Tokom prvih nedelja, komunikacija sa svim zaposlenima je bila konstantna i skoro pa dnevna. Sada, krajem 2020. godine, kada svemu dodamo doživljaj kontinuirane krize - značaj i sadržaj komunikacije sa zaposlenima ima dodatnu vrednost“, istakla je Nevena Radovanović, Chief People Officer, I&F Grupa.Ovome u prilog govori i interno istraživanje koje smo sproveli, kao kompanija koja posluje u 12 zemalja, sa preko 650 zaposlenih. Značaj komunikacije i informacija koje su zaposleni dobijali na nivou kompanije, ali i od neposrednih menadžera se pokazao kao izuzetno bitan, i preko 80 odsto naših ispitanika je bilo zadovoljno kvalitetom sadržaja koje su dobijali/dobijaju. Pored toga, gotovo 74 odsto  zaposlenih je kao važnu procenilo brigu kompanije o njihovoj psihološkoj dobrobiti i mentalnom zdravlju. I najvažnije, gotovo svim zaposlenima je od velike važnosti bezbednost i higijena radnog mesta, način i briga oko korišćenja gradskog prevoza i briga o svom zdravlju i uticaju koji možemo da imamo na bliske osobe.Stub integriteta: Članstvo u EASAJedan od ključnih stubova odgovornog i održivog poslovanja I&F Grupe je zalaganje za unapređenje kvaliteta i standarda cele industrije. Samo snažna, stabilna i objedinjena industrija predstavlja prostor za razvoj i pojedinačnih agencija i same industrije.Sa mrežom od 40 organizacija od kojih su 27 tela za samoregulaciju u oglašavanju, a 13 organizacija iz samog sektora oglašavanja, Evropska asocijacija za oglašivačke standarde (EASA) predstavlja bastion istinitosti, pristojnosti, iskrenosti i etičnosti u oglašavanju. Svojom Poveljom, ona postavlja najviše standarde i ukazuje na pozitivne primere kojima bi se trebalo voditi u ovoj industriji. Na (online) sednici Generalne skupštine EASA, održanoj 14. maja ove godine, jedan od tih primera postala je Nacionalna asocijacija za etičke standarde u oglašavanju (NAESO), čiji je jedan od osnivača I&F Grupa. NAESO je primljena u članstvo jednoglasnom odlukom nacionalnih samoregulatornih organizacija iz zemalja širom Evrope.U svojstvu člana posmatrača, NAESO će dobijati od ove asocijacije neprocenjivu pomoć u vidu primera najboljih praksi, pregleda iskustava i omogućavanja kontakata sa članovima asocijacije, kao i mnoge druge vidove podrške za razvoj i promociju samoregulacije u oglašavanju u Srbiji.„Ulazak NAESO u evropsku porodicu samoregulatornih tela u oblasti oglašavanja veoma je važno dostignuće i prekretnica za našu industriju. Verujem da je činjenica da smo baš ove godine, u ovakvoj situaciji, kritičnoj, ali i veoma izazovnoj i inspirativnoj za industriju, primljeni u najviše telo čija je svrha poštovanje, promovisanje i učenje etičnosti u komunikacijama, sama po sebi snažna poruka za sve nas koji smo svoje poslovno i životno opredeljenje pronašli u ovoj oblasti. To treba da nas čini ponosnim“, rekla je Vanda Kučera, predsednica Upravnog odbora NAESO i potpredsednica I&F Grupe.Uz poruku zajedništva, I&F Grupa uz pomoć zaposlenih donirala je sredstva za nabavku pet respiratora za zdravstvene ustanove u SrbijiStub različitosti: Šta je kraj, a šta početak?Niko ne može sa sigurnošću da kaže kada ćemo naše živote ponovo moći da nazovemo „normalnim“, niti da u tom trenutku sa sigurnošću znamo da li je to zaista normalno, ili je adaptacija normalnog. Kako se godina bliži kraju, malo ko uopšte ima želju da sumira svoje doživljaje tokom nje. No, kreativna sila koja stvara, radi i sposobna je da oblikuje jaku poruku pretočenu u plemenita dela, nikada se neće isključiti i zatvoriti u karantin. Njena je budućnost, šta god ona nosila, a I&F Grupa je u 2020. godini pokazala kako jedna industrija okrenuta potrebama čovečanstva i te kako može preživeti globalnu krizu.

2020

Prilika da vodimo pozitivne promene

U kompaniji PepsiCo verujemo da postoji prilika da utičemo na način na koji se proizvode, distribuiraju, konzumiraju i odlažu hrana i piće kako bismo se borili sa zajedničkim izazovima sa kojima se suočavam...