Ko je ko

24.06.2024. 15:37

Banca Intesa

Autor: Nova ekonomija

Čeka nas još jedna velika transformacija

Intervju: Zorana Branković, članica Izvršnog odbora i direktorka za upravljanje operativnim poslovima Banca Intesa

Foto: Banca Intesa

Ko je ko

24.06.2024. 15:37

S pojavom generativne veštačke inteligencije, bankarstvo se, kao i mnoge industrije, ponovo nalazi na početku još jedne velike transformacije koja će neizostavno uticati na promenu procesa poslovanja banaka iznutra i spolja. Do pre nekoliko godina, tehnologija se u bankama koristila samo u svojstvu podrške poslovnim procesima, a kao neophodnost u funkcionisanju čitavog sistema. Danas je jedna od glavnih strateških odrednica u poslovnoj strategiji banaka, a koliko je značajna govori to da poslovni uspeh banaka zavisi od toga koliko dobro koriste tehnologije

U bankarstvo je, kaže Zorana Branković, ušla zapravo sasvim slučajno.

„Počela sam da radim još u studentskim danima u kompaniji koja se bavila uvozom sportske opreme. U tom periodu, saznala sam i da tadašnja Delta banka ima otvoren konkurs za zaposlenje u tehničkoj podršci za elektronsko bankarstvo. Budući da je te 2002. ono još uvek bilo na začetku i u fazi priprema za prve korisnike i transakcije, zainteresovala sam se, prijavila i dobila posao“, priseća se ona.

Od tada, punih dvadeset godina, upravljala je brojnim projektima koji su doneli novitete u oblasti digitalnog bankarstva na naše tržište, a svojim najvećim uspehom do sada smatra inicijativu koju je pre nekoliko godina, pokrenula sa partnerima iz Kancelarije za informacione tehnologije i e-upravu.

„U pitanju je izdavanje Consent ID, kvalifikovanog sertifikata u cloud-u koji je razvila e-uprava, a koji se koristi kao elektronska zamena za svojeručni potpis. Ujedno, Banca Intesa postala je prva institucija koja podržava proces elektronskog izdavanja ovog sertifikata kroz novu funkcionalnost u okviru mobilnog bankarstva. Zahvaljujući tome, omogućili smo korišćenje ConsentID-a za ugovaranje usluga i proizvoda banke onlajn, bez odlaska u ekspozituru. Tako, odnedavno, naši klijenti putem digitalnog bankarstva mogu da ugovore i realizuju keš kredit na iznos od 1.200.000 dinara, koliko je maksimalno moguće podići i na šalterima banke, a planiramo da u narednom periodu, ovaj proces primenimo i na niz drugih proizvoda i usluga“, kaže Zorana Branković.

NE logo za pitanje u intervjuu Već dvadeset godina ste u ovoj oblasti. Koliko se bankarstvo promenilo od tada i šta nas tek očekuje?

Banca Intesa timu sam se pridružila u periodu kada se tek uvodilo elektronsko bankarstvo, te je transformacija kojoj sam svedočila bila zaista ogromnih razmera. Takva da nas je dovela do toga da danas imamo preko 600.000 digitalnih korisnika, 98 odsto digitalizovanih transakcija i sve više usluga koje se mogu obaviti potpuno digitalno. Neke od aplikacija bez kojih danas ne možemo da zamislimo bankarstvo, poput mobilne aplikacije ili digitalnih novčanika, tada nisu ni postojale, a promenilo se i tradicionalno bankarstvo – ekspoziture su sada, pre svega, tu da ponude savetodavnu uslugu koja će klijentima olakšati izbor proizvoda banke koji može da zadovolji njihove potrebe i očekivanja.

Ipak, s pojavom generativne veštačke inteligencije, bankarstvo se, kao i mnoge industrije, ponovo nalazi na početku još jedne velike transformacije koja će neizostavno uticati na promenu procesa poslovanja banaka iznutra i spolja. Do pre nekoliko godina, tehnologija se u bankama koristila samo u svojstvu podrške poslovnim procesima, a kao neophodnost u funkcionisanju čitavog sistema. Danas je jedna od glavnih strateških odrednica u poslovnoj strategiji banaka, a koliko je značajna govori to da poslovni uspeh banaka zavisi od toga koliko dobro koriste tehnologije, što najbolje opisuje razmere promena koje nam je digitalna transformacija donela.

Kontinuirano smo posvećeni i unapređenju liderskih kompetencija naših koleginica. Primer je projekat Woman4Future, koji je naša matična Intesa Sanpaolo grupa pokrenula sa ciljem da podstakne inovativan način razmišljanja i osnaži žene kroz niz specijalizovanih treninga i edukacija. Prošle godine smo ga pokrenuli i na lokalu
NE logo za pitanje u intervjuu Bankarstvo se doskoro smatralo muškom profesijom. Deluje da se danas taj odnos polako menja, imajući u vidu da raste broj žena zaposlenih u sektoru. Koliko je za mlade žene koje tek ulaze u posao važno da se u okviru same kompanije neguje kultura podrške ženama i njihovog napretka na poslovnoj lestvici? 

Iako se bankarstvo i tehnologije i dan-danas smatraju pretežno muškim profesijama, moje iskustvo bilo je potpuno drugačije. Imala sam veliku sreću što sam se razvijala i napredovala u kompaniji u kojoj se oduvek negovala kultura meritokratije i osnaživanja žena, čemu u prilog govori činjenica da trenutno na rukovodećim pozicijama u banci radi preko 57 odsto žena, kao i da je čak pune dve decenije i na njenom čelu bila upravo žena.

Stoga smo kontinuirano posvećeni i unapređenju liderskih kompetencija naših koleginica. Primer je projekat Woman4Future, koji je naša matična Intesa Sanpaolo grupa pokrenula sa ciljem da podstakne inovativan način razmišljanja i osnaži žene kroz niz specijalizovanih treninga i edukacija. Prošle godine smo ga pokrenuli i na lokalu. Uz pažljivo razvijeni edukativni program, koji smo im stavili na raspolaganje, 40 naših koleginica, delom budućih, a delom već iskusnih liderki, povezali smo i kroz sistem mentorstva omogućivši im da razmenjuju znanja, iskustva i otvaraju nove perspektive zajedničkog razvoja i poslovanja.

NE logo za pitanje u intervjuu Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili tokom svoje karijere i šta biste savetovali budućim liderkama?

Svaki novi dan donosi nam prilike da naučimo nešto novo, nezavisno od toga koliko se dugo bavimo određenom oblašću. Uvek to treba imati na umu, a mladim, budućim liderkama, poručila bih da je od velikog značaja da pronađu oblast, odnosno profesiju koja ih ispunjava i inspiriše, kao i da nikada ne prestanu da rade na sebi, čitaju, konstantno se unapređuju, ali i da uče ne samo iz svojih, već i iz tuđih grešaka – one su sastavni deo puta ka uspehu.

Važno je i da dobro poslože prioritete, vođene ličnim i profesionalnim aspiracijama, kako bi održale dobar balans i imale vremena za sve one oblasti, potrebe i interesovanja koja ih pokreću u životu. Za kraj, neka biraju saradnike tako da ih nadopunjuju, jer je dobar tim onaj koji pravi najbolje rezultate, a rezultati su tu da ih vode ka uspehu.

“Ko je ko – Uspešne poslovne žene”

PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.