BIG Specijali

2020

Besplatni internet za više od 400 učenika iz osetljivih grupa

Inicijativa „Digitalna Srbija“ najavljuje da će sva tri mobilna operatora koji su članovi ove neprofitne organizacije omogućiti pet gigabajta besplatnog interneta mesečno do kraja godine za učenike iz 424 društveno osetljive porodice. Prepoznajući da su ovi učenici u posebno neravnopravnom položaju u vremenu fizičkog distanciranja i obrazovanja na daljinu, kompanije Telekom Srbija, Telenor i Vip mobile udruženo će im pomoći da u ovom domenu uhvate korak sa svojim vršnjacima, navodi se u saopštenju Digitalne Srbije. Ideja za ovaj oblik podrške učenicima iz osetljivih grupa došla je iz Inicijative „Digitalna Srbija“ i odmah je prihvaćena od strane sva tri operatora.Tim povodom, Filip Banković, izvršni direktor za tehniku Telekoma Srbija, naglasio je da je jedna od značajnijih uloga obrazovnog procesa i to što omogućava društvenu pokretljivost, te da je zato jako važno da socijalni status ne bude prepreka za ravnopravni pristup obrazovanju. „Sasvim je izvesno da je pandemija i na globalnom nivou samo ubrzala proces većeg oslanjanja na digitalne alate u obrazovanju, tako da ova inicijativa dolazi u pravom trenutku, kada je neophodno da napravimo novi iskorak,” rekao je Banković. Filip Banković, Foto: Telekom SrbijaOvom akcijom obuhvaćena su domaćinstva u 28 gradova i opština širom Srbije – od Bečeja na severu do Bujanovca na jugu i od Čajetine na zapadu do Knjaževca na istoku zemlje. U svakom od 424 domaćinstva je bar jedan učenik sa pristupom mobilnom uređaju na kome do sada nije postojao internet.Saša Leković, izvršni direktor Tehnike u Telenoru istakao je da je period za nama, kada se sve prebacilo u onlajn svet, pokazao da fizička distanca ne znači nužno i socijalna distanca, ukoliko smo povezani putem interneta. „Drago nam je što smo i ovaj put bili u prilici da se odazovemo pozivu Inicijative „Digitalna Srbija” i za veliki broj porodica u našoj zemlji makar malo olakšamo izazovno vreme u kom se nalazimo,” naglasio je Leković.Saša Leković, Foto: Telenor Tokom epidemije, sva tri mobilna operatora omogućila su da obavezno obrazovanje u našoj zemlji ostane besplatno u svakom smislu te reči i tokom vanrednih okolnosti. Kako se školska nastava, pored televizije, preselila i na internet, sve tri kompanije prestale su da naplaćuju saobraćaj na najvećim obrazovnim internet platformama kao što su Moja škola ili portal za učenje programiranja Petlja.Ističući da im je zadovoljstvo što su kroz još jednu inicijativu, zajedno sa drugim operatorima, pokazali spremnost da pomognu učenicima da neometano koriste digitalne alate u svom obrazovanju, glavni direktor za tehniku u kompaniji Vip mobile Nenad Zeljković dodao je: „Telekomunikacije danas predstavljaju jedan od stubova razvoja društva i drago nam je da kao članovi „Digitalne Srbije“ doprinosimo njegovom razvoju i kroz ovakve društveno odgovorne projekte.“Nenad Zeljković, Foto: Vip mobileInicijativa „Digitalna Srbija“ identifikovala je domaćinstva koja će biti podržana kroz ovu akciju uz veliku pomoć Dečije fondacije Pestalozzi i CIP — Centra za interaktivnu pedagogiju. Značajan doprinos ovoj inicijativi dale su i druge partnerske organizacije civilnog društva. Pestalozzi se uključio u ovu akciju kao organizacija koja je, na osnovu analize potreba učenika i škola, nabavila na stotine tableta, štampača i drugog potrebnog materijala.„Ovo je mali deo problema koji rešavamo, ali doprinos nije zanemarljiv kada govorimo o stavljanju osnovaca i srednjoškolaca iz društveno osetljivih porodica u ravnopravan položaj s njihovim vršnjacima — pogotovo u vreme kada je internet nezaobilazna stvar u obrazovanju svakog mladog čoveka. Ova akcija, u koju smo se sa zadovoljstvom uključili zajedno sa organizacijom CIP Centar značajna je dopuna svakodnevnih napora svih organizacija i ustanove koje sarađuju sa nama,“ zaključila je Slavica Kijevčanin, direktorka kancelarije domaćeg predstavništva švajcarske Dečije fondacije Pestalozzi.

2020

Solidarnost kompanija u 10. nedelji pandemije

Unicef: Porodični paketi za učenje i igru za ugrožene porodiceKako bi obeležili Međunarodni dan porodice, UNICEF i Crveni krst Srbije, uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), danas su podelili porodične pakete za učenje i igru kako bi podržali ugrožene porodice tokom pandemije COVID-19 u Republici Srbiji. UNICEF pruža podršku roditeljima i starateljima za stvaranje podsticajnog okruženja kod kuće koje podržava rani razvoj dece i pomaže u prevazilaženju osećanja izolacije do kojih je došlo tokom pandemije. Igra i učenje kod kuće su od ključnog značaja za održavanje podsticajnih uslova za zajedničke i kreativne aktivnosti kod kuće i svođenje na minimum efekata stresa na porodični život u kriznim vremenima, ali i sada kada se svakodnevne aktivnosti polako vraćaju u normalu. Vlada Republike Srbije podržava porodice u ovim turbulentnim vremenima tako što se stara o zadovoljenju potreba najugroženijih porodica. „Danas, obeležavajući Međunarodni dan porodice, mi pružamo podršku svim našim porodicama, naročito onim najugroženijim, uz pomoć naših partnera, u vidu socijalne solidarnosti i prava na mirno društvo. Porodica je osnovni stub razvoja društva, ali danas se suočava sa velikim izazovima, naročito u kontekstu posledica pandemije COVID-19. Zaštita i primarnih i sekundarnih porodica ostaje naš prioritet, u skladu sa Agendom za 2030. godinu, uz poštovanje svih sloboda svakog pojedinca, jer je porodica ostala oaza radosti, sreće, naše sklonište i mesto iz kojeg crpimo energiju za sve naše životne poduhvate“, rekla je Slavica Đukić Dejanović, ministarka bez portfelja zadužena za demografiju i populacionu politiku i predsednica Saveta za prava deteta. „UNICEF-u je drago što je Vlada u ovim teškim vremenima odredila porodice kao prioritet. Ovo je poseban Dan porodice, jer se mnoge porodice suočavaju sa poteškoćama tokom pandemije korona virusa. Ali ovo je i vreme jedinstva, vreme da svi budemo solidarni. Važno je da pomognemo porodicama i deci tako što ćemo im pružiti podršku koja im je potrebna da se izbore sa posledicama pandemije COVID-19. Zahvaljujemo USAID-u na njihovom finansijskom doprinosu i Crvenom krstu jer je omogućio ovu isporuku“, rekla je Ređina De Dominićis, direktorka UNICEF-a u Srbiji. USAID je podržao UNICEF u Srbiji sa 500.000 američkih dolara u odgovoru na COVID-19. Ta sredstva se koriste za sprečavanje prenošenja korona virusa i ublažavanje uticaja epidemije kroz komunikaciju o riziku i učešće zajednice, obezbeđivanje ključnih higijenskih potrepština i prikupljanje i analizu podataka kako bi se unapredio celokupni odgovor na COVID-19.  „Na početku ove globalne krize, razmišljali smo kako da uparimo naše resurse sa potrebama koje je prepoznala Vlada Republike Srbije. I dok smo mi i naši prijatelji u EU i drugi partneri dopremali testove, zaštitnu opremu i druge medicinske potrepštine, drago mi je da je UNICEF razmišljao i o tome kako ova kriza utiče na decu, naročito jer su škole zatvorene. Kada se UNICEF obratio USAID-u sa idejom da se obezbede paketi za učenje kroz igru za stotine dece iz ugroženih porodica, bilo nam je zadovoljstvo da podržimo njihovu inicijativu“, rekao je Entoni Godfri, ambasador SAD u Republici Srbiji.Generali donirao 12 miliona dinara laboratoriji „Vatreno oko” i Vladi SrbijeGenerali je donirao 100.000 evra Vladi Republike Srbije za jačanje zdravstvenog sistema u savladavanju epidemije COVID-19 i laboratoriji „Vatreno oko” za nabavku laboratorijskog materijala i opreme, sredstava za higijenu i dezinfekciju, kanacelarijskog materijala i nameštaja, naknade za rad angažovanih lica i razvoj istraživačko-obrazovnog potencijala, saopštila je kompanija. Kako se navodi, donacija je obezbeđena iz sredstava Vanrednog međunarodnog fonda Generali grupe, koji je osnovan sa ciljem rešavanja vanrednih situacija uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19, a koji je dostupan u zemljama u kojima posluje Generali. Fond pruža momentalnu pomoć u aktulenoj krizi, a srednjoročno treba da podrži ekonomski oporavak zemalja pogođenih pandemijom. Dragan Filipović, predsednik Izvršnog odbora Generali Osiguranja Srbija, o donaciji je rekao: „Pandemija COVID-19 je izmenila život ljudi širom sveta. Sa željom da doprinese naporima zdravstvenih i naučnih radnika da adekvatno odgovore na povećanu potrebu za zaštitom zdravlja, Generali želi da podrži rad laboratorije ‘Vatreno oko’ i napore Vlade Republike Srbije da porazi epidemiju u Srbiji. Naučna zajednica je zajedno sa zdravstvenim sektorom stala na prvu liniju borbe sa novom bolešću. Ova laboratorija je doprinela da se značajno pojača intenzitet testiranja u Srbiji, a u budućnosti će doprineti jačanju zdravstvenog sistema Srbije kroz razvoj svog istraživačko-obrazovnog potencijala.” „Vatreno oko”, nacionalna laboratorija za molekularnu detekciju infektivnih agenasa u Kliničkom centru Srbije, jedinstvena je u regionu. Oko 350 m2 od ukupno 750 m2 njene površine u režimu je negativnog pritiska, koji infektivnim agensima onemogućava izlazak iz objekta, dodaje se u saopštenju.  Ključni deo analize koja se ovde obavlja oslanja se na dve robotizovane platforme koje automatski izoluju RNK i DNK i pripremaju uzorke za poslednju fazu analize, čime se ubrzava protok uzoraka kroz sistem i izdavanje rezultata.  Strogi protokoli za biološku bezbednost u laboratoriji jedinstveni su u regionu, a razvijeni su u saradnji sa kinsekim stručnjacima koji su bili u Vuhanu u doba epidemije. Četrdeset sedam iskusnih stručnjaka iz naših najboljih naučno-istraživačkih ustanova prošlo je obuku kod kineskih kolega i svoju ekspertizu stavilo u funkciju pomoći društvu. Laboratorijom, koja radi 24 časa dnevno, rukovodi dr Jelena Begović, direktor Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo Univerziteta u Beogradu. Mars donirao 27.000 čokoladica Crvenom krstu SrbijeKompanija Mars, koja stoji iza nekih od najomiljenijih svetskih brendova, donirala je 27.000 proizvoda, čokoladica Mars, Snikers i M&M’s, Crvenom krstu Srbije. Donaciju vrednu više od 1,5 miliona dinara, Crveni krst Srbije proslediće prvenstveno zdravstvenim radnicima u čitavoj zemlji kao znak zahvalnosti za njihovu izuzetnu posvećenost i  zalaganje u borbi protiv korona virusa. Zahvalnica za uloženi trud i pokazanu solidarnost u vidu slatkih paketa biće uručena i volonterima Crvenog krsta Srbije. “Moje kolege zdravstveni radnici kao i moji saradnici volonteri i zaposleni u Crvenom krstu svakoga dana su nesebično pokazivali koliko je važna ljudska solidarnost, humanost i lično požrtvovanje. Drago mi je da ste i vi to prepoznali i da ste za svog partnera izabrali najstariju humanitarnu organizaciju koja u Srbiji postoji 144 godine. U  različitim  krizama, nevoljama i teškim vremenima Crveni krst Srbije je mogao da pruži pomoć najranjivijim kategorijama našeg stanovništva poštujući svoje osnovne principe - humanost, nepristrasnost, neutralnost, nezavisnost, univerzalnost, dobrovoljnost i jedinstvo, ali i zahvaljujući dobrim namerama donatora i angažovanju volontera Crvenog krsta. Tokom trajanja vanrednog stanja u Srbiji u 165 organizacija Crvenog krsta u gradovima i opštinama bilo je  angažovano  2.823 volontera i 685 zaposlenih Crvenog krsta koji su svakodnevno prosečno prelazili  po 1.821 kilometara  da bi stigli do 352.904 građana Srbije kojima je neka vrsta pomoći bila potrebna.” – izjavio je prof. dr Dragan Radovanović, predsednik Crvenog krsta Srbije. “U kompaniji Mars verujemo da svet kakav želimo da vidimo sutra, počinje sa načinom kako poslujemo danas. Zbog toga smatramo da je važno da podržavamo jedni druge i verujemo da kompanije imaju veliku odgovornost u ovim neobičnim okolnostima. Naš pristup u radu tokom pandemije COVID-a bio je i ostaće i dalje da osiguramo sigurnost i dobrobit naših saradnika, i brinemo o našim zajednicama. U ovoj krizi smo zajedno i neophodno je da svi damo svoj doprinos u borbi da se situacija u svetu što pre vrati u normalu." – istakao je Predrag Milinčić, regionalni direktor kompanije Mars.Coca-Cola: U kriznim vremenima, najvažnija je solidarnost!U  Coca-Cola sistemu kažu da su se uvek vodili idejom da je veoma važno da se uz razvoj njihovog poslovanja razvija i zajednica u kojoj žive i rade. Baš zbog toga njihova podrška nije izostala ni u ovom trenutku, jer kako kažu zajedno smo u ovome. ,,Partner smo zajednice više od pola veka i trudimo se da joj budemo podrška, uvek, a posebno u vreme krize.  Naše aktivnosti usmerene su prvenstveno na one koji se nalaze na prvoj liniji borbe protiv COVID-19, medicinskim radnicima, vojsci, policiji, volonterima, kao i onima koji su egzistencijalno najugroženiji. Do sada smo pored donacije od 200 000 dolara Crvenom Krstu Srbije donirali i 150 000 litara naših proizvoda za nekoliko hiljada zaposlenih u  Kliničkom centru Srbije u saradnji sa Fondom B92,  i drugim covid bolnicima širom Srbije kao i pripadnicima policije, zatim obroke za medicinske radnike u saradnji sa Woltom i IT opremu Kliničkom centru Srbije. Sve svoje aktivnosti sprovodimo u partnerstvu sa organizacijama koje su najangažovanije u ovom trenutku. Duboko verujemo da samo zajedno možemo prevazići ovu situaciju i da ćemo iz svega izaći jači.’’, rekao je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca‑Cola HBC Srbija i naglasio da će Coca-Cola sistem nastaviti sa pružanjem pomoći. Od početka krize izazvane pandemijom virusa COVID-19, Crveni krst Srbije ostvario je 325.904 akcije humanitarne pomoći ka pojedincima kojima je ta humanitarna pomoć bila potrebna. Te akcije ostvarene su uz angažovanje 2.823 volontera i 685 profesionalnih saradnika na svim nivoima organizovanja Crvenog krsta. Ova organizacija je u uslovima vanredne situacije delovala na lokalnom i na nacionalnom nivou sa 165 lokalnih timova u opštinama i gradovima. Pomoć je bila sveobuhvatna i raznovrsna: od obezbeđivanja rada narodnih kuhinja koje su nedavno opremljene upravo uz pomoć Coca-Cola sistema, a koje su neophodne za život 33.000 korisnika, zatim pomoći starim licima koji su tokom vanrednog stanja bili najugroženiji, pružanja psiho-socijalne podrške građanima kojima je bilo ograničeno kretanje, ali i dobrovoljnog davanja krvi, koje je funkcionisalo i u ovom uslovima.Dezinfekcioni tunel za dom zdravlja od Metalca i Metalac-ProleteraTunel za dezinfekciju je 1.20m širine i 1.70m dužine, a 2.10 visine. Ima 16 prskalica i može raditi na bazi alkohola, a i na bazi vodonik-peroksida, dok je cisterna zapremine oko 200 litara i pokriva 6.000 prolazaka kroz tunel. Vrednost donacije je oko 5000 evra. Namera kompanije „Metalac“ i lokalnog trgovinskog lanca „Metalac Proletera“ je da se ovom donacijom smanji rizik od širenje virusa i poveća bezbednost sugrađana, što je u skladu sa celokupnom politikom kompanije „Metalac“ . "Najvažnije nam je da povećamo bezbednost građana u opštini u kojoj su i sve Metalčeve fabrike i naš trgovinski lanac Proleter. Mi ovde živimo, ovde dolaze naši roditelji i mi se ovde lečimo, pa prema tome logično je da pomognemo svi zajedno. Nismo jedina firma koja je to uradila i drugi privrednici su to prepoznali i svi zajedno do sada smo donirali tri tunela, da bi zajedno lakše izašli iz ove nesreće koja nas je snašla" – kazao je Aleksandar Marković generalni direktor kompanije „Metalac“. Osim generalnih direktora Metalca a.d. i Metalac Proletera, ovom događaju u Domu zdravlja, prisustvovali su i predsednik opštine Gornji Milanovac, kao i direktor zdravstvenog centra.  Henkel i Fondacija Novak Đoković donirali respiratore i kliničke monitore Opštoj bolnici u KruševcuUdruženim snagama, kompanija Henkel Srbija i Fondacija Novak Đoković uručili su vrednu donaciju Opštoj bolnici u Kruševcu, kao deo podrške zdravstvenim ustanovama u borbi protiv virusa Covid-19. Kruševačkoj bolnici uručeno je pet respiratora i pet kliničkih monitora, koji će biti od velikog značaja za sve pacijente ove ustanove kojima su oni neophodni u lečenju, kako u trenutnoj situaciji izazvanoj virusom korona, tako i ubuduće. „Kao odgovorna kompanija koja brine o zajednici u kojoj posluje i svim njenim članovima, zahvalni smo našem partneru Fondaciji Novak Đoković sa kojim delimo iste vrednosti kao što je pružanje pomoći kada je najpotrebnije, što su nam pomogli i omogućili nabavku pet respiratora. Donacijom pet najkvalitetnijih respiratora Opštoj bolnici u Kruševcu želeli smo da pomognemo ovoj zdravstvenoj ustanovi u lečenju pacijenata, ali i da medicinskim radnicima, našim herojima, pružimo podršku u borbi protiv koronavirusa. Verujemo da će ova oprema doprineti u lečenju pacijenata i nakon završetka epidemije“, naglasio je Dušan Antonijević, direktor fabrike Henkel u Kruševcu. Izuzetno mi je drago što možemo da pomognemo u suzbijanju pandemije korona virusa donacijom i dopremanjem medicinske opreme zdravstvenim ustanovama širom Srbije. Nabavku pet najkvalitetnijih respiratora i pet kliničkih monitora Opštoj bolnici u Kruševcu, obezbedili smo zajedničkim delovanjem sa kompanijom Henkel, što je nastavak dugogodišnje saradnje Fondacije Novak Đoković i Henkela u rešavanju problema od javnog značaja. Tim Fondacije Novak Đoković oseća dužnost da, koliko može, pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija, jer su solidarnost i odgovornost u ovim danima najvažniji“, istakla je Emina Potrić, menadžer za prikupljanje donacija Fondacije Novak Đoković. Sa željom da pruže podršku kada je najpotrebnije, i kompanija Henkel i Fondacija Novak Đoković su od početka pružili nesebičnu pomoć u borbi protiv Covid-19.MSD Srbija donirala više od 85.000 evra za borbu protiv pandemijeFarmaceutska kompanija MSD u Srbiji (Merck Sharp & Dohme) pridružila se inicijativi celog farmaceutskog sektora i svojim donacijama  pružila podršku u borbi protiv epidemije. Pomoć je podrazumevala podršku na tri glavna fronta u borbi protiv virusa i njegovih posledica: zdravstvenim institucijama, pacijentima na obaveznim terapijama i državi u pogledu doprinosa budžetu. • Donacijom u vrednosti od 25.000 evra pružena je pomoć onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom, u organizaciji prevoza na terapije;• Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala 60.000 evra kao pomoć državi, a dodatno je doprinela državnom budžetu odrekavši se olakšice da se svakom poslodavcu uplati minimalni iznos zarade za svakog zaposlenog;• 10 zaposlenih u MSD Srbija volontiralo je u okviru projekta AmCham-a, u popunjavanju baze podataka u vezi sa epidemijom u svetu.Onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom organizovan je prevoz do ambulanti kako bi primili neophodnu terapiju, ali i prevoz medicinskog osoblja do onih pacijenata koji nisu mogli da izlaze iz svojih kuća.  „Naša uloga je da sačuvamo i poboljšamo zdravlje ljudi i sve naše aktivnosti mere se uspešnim postizanjem tih ciljeva. Smatramo da je izuzetno važno da u ovim teškim trenucima budemo solidarni i pružimo podršku zdravstvenom sistemu, kao i pacijentima, što smo želeli da učinimo ovom donacijom. Mere opreza treba da ostanu glavna odgovornost svakog od nas. Time ćemo najbolje pomoći društvu da se izbori sa epidemijom“, istakao je Nebojša Škuljec, direktor predstavništva MSD Srbija. Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala sredstva u iznosu od 60.000 evra, i na taj način dodatno podržala napore države da posledice epidemije budu što manje.  Marbo Product donirao preko 90.000 evra Kliničkom centru SrbijeKompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo, u saradnji sa Fondom B92 i Srpskim filantropskim forumom, obezbedila je sredstva u iznosu od 92.032 evra za podršku Kliničkom centru Srbije.  Zahvaljujući ovoj donaciji, Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije danas je isporučeno sanitetsko vozilo u vrednosti od 39.432 evra. Od ukupnog iznosa koji Marbo Product donira kroz humanitarnu akciju Fonda B92, izdvojeno je 13.000 evra za kupovinu reanimacionog stola koji je namenjen Klinici za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije. Predstavnike kompanije Marbo Product i Fonda B92 danas je prilikom zvaničnog uručenja donacije dočekao direktor Klinike za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije prof. dr Aleksandar Stefanović koji se zahvalio na ovoj značajnoj donaciji istakavši da je GAK Višegradska tokom vanrednog stanja imala 1.158 porođaja, što je rekordan broj u ovako kratkom periodu. Tokom današnje posete i primopredaje donacije dvema klinikama obratio se generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan Nenad Miščević: „Donacije Kliničkom centru Srbije deo su našeg kontinuiranog napora podrške i pomoći zajednici, medicinskim radnicima i ustanovama, i građanima. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja i naša uloga se ne dovodi u pitanje. Za nas je važno da sarađujemo sa partnerima koji mogu da omoguće da pomoć bude usmerena tamo gde je najpotrebnija. U saradnji sa Fondom B92 smo odgovorili na najvažnije potrebe za medicinskom opremom i zahvaljujemo se na brzini realizacije ove donacije.“ Preostala sredstva od ove velike donacije u iznosu od 39.600 evra biće iskorišćena za opremanje intenzivne nege Klinike za kardiohirurgiju KC Srbije. Za kompletno opremanje ovog odeljenja neophodno je ukupno izdvojiti negde oko 200.000 evra, te Fond B92 apeluje na sve koji su u mogućnosti da slede primer kompanije Marbo Product i priključe se akciji. Predsednik UO Fonda B92 i direktor Srpskog filantropskog foruma Veran Matić ovom prilikom zahvalio se donatoru i naglasio: „Marbo je kompanija koja je prepoznala da nije dovoljno samo reagovati na aktuelni tok pandemije, već i dodatno trajno osnaživati naše zdravstvene institucije,  one koje su prve na udaru, poput Klinike za infektivne i tropske bolesti ili one koje su posvećene najnemoćnijima, bebama, kao i intenzivnim negama i šok sobama kao što je u Klinici za kardiohirurgiju. Verujemo da donatori neće posustati u ovom drugom talasu solidarnosti sa svima koji su ugroženi, od osoba sa posebnim potrebama, siromašnima, osobama sa invaliditetom, starima.“

2020

Marbo Product donirao preko 90.000 evra Kliničkom centru Srbije

Kompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo, u saradnji sa Fondom B92 i Srpskim filantropskim forumom, obezbedila je sredstva u iznosu od 92.032 evra za podršku Kliničkom centru Srbije. Zahvaljujući ovoj donaciji, Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije danas je isporučeno sanitetsko vozilo u vrednosti od 39.432 evra.Direktor Klinike za infektivne i tropske bolesti doc. dr Goran Stevanović izjavio je ovom prilikom: „Moram da se najpre, u ime pacijenata Klinike za infektivne i tropske bolesti KCS zahvalim donatorima na vrednoj donaciji, najsavremenijem sanitetskom vozilu. Izuzetno sam srećan kada vidim da, osim Ministarstva zdravlja, odnosno države koja prethodnih nekoliko godina zaista ulaže velika sredstva u zdravstvo, u zdravstvenu infrastrukturu, u izgradnju novih bolnica i rekonstrukciju postojećih, u najsavremeniju opremu i aparate, i društvo,  građani i društveno odgovorne kompanije prepoznaju značaj i ulogu zdravstvenih radnika, medicinskih sestara, tehničara i lekara, i doniraj opremu i sredstva. Tako je bilo i sada tokom ovih nekoliko teških meseci pandemije kovid-19, kada smo imali veliku i značajnu podršku kompanija, organizacija, sporista,  sportskih klubova i mnogih drugih  koji su želeli da pruže pomoć. Na kraju, uz zahvalnost svim donatorima na podršci, mogu samo da u ime svojih kolega zdravstvenih radnika Klinike za infektivne i tropske bolesti istaknem da ćemo nastaviti da najodgovornije i najposvećenije radimo svoj posao, odnosno brinemo o zdravlju naših pacijenata i građana Srbije." Od ukupnog iznosa koji Marbo Product donira kroz humanitarnu akciju Fonda B92, izdvojeno je 13.000 evra za kupovinu reanimacionog stola koji je namenjen Klinici za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije. Predstavnike kompanije Marbo Product i Fonda B92 danas je prilikom zvaničnog uručenja donacije dočekao direktor Klinike za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije prof. dr Aleksandar Stefanović koji se zahvalio na ovoj značajnoj donaciji istakavši da je GAK Višegradska tokom vanrednog stanja imala 1.158 porođaja, što je rekordan broj u ovako kratkom periodu. Tokom današnje posete i primopredaje donacije dvema klinikama obratio se generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan Nenad Miščević: „Donacije Kliničkom centru Srbije deo su našeg kontinuiranog napora podrške i pomoći zajednici, medicinskim radnicima i ustanovama, i građanima. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja i naša uloga se ne dovodi u pitanje. Za nas je važno da sarađujemo sa partnerima koji mogu da omoguće da pomoć bude usmerena tamo gde je najpotrebnija. U saradnji sa Fondom B92 smo odgovorili na najvažnije potrebe za medicinskom opremom i zahvaljujemo se na brzini realizacije ove donacije.“Preostala sredstva od ove velike donacije u iznosu od 39.600 evra biće iskorišćena za opremanje intenzivne nege Klinike za kardiohirurgiju KC Srbije. Za kompletno opremanje ovog odeljenja neophodno je ukupno izdvojiti negde oko 200.000 evra, te Fond B92 apeluje na sve koji su u mogućnosti da slede primer kompanije Marbo Product i priključe se akciji.Predsednik UO Fonda B92 i direktor Srpskog filantropskog foruma Veran Matić ovom prilikom zahvalio se donatoru i naglasio: „Marbo je kompanija koja je prepoznala da nije dovoljno samo reagovati na aktuelni tok pandemije, već i dodatno trajno osnaživati naše zdravstvene institucije,  one koje su prve na udaru, poput Klinike za infektivne i tropske bolesti ili one koje su posvećene najnemoćnijima, bebama, kao i intenzivnim negama i šok sobama kao što je u Klinici za kardiohirurgiju. Verujemo da donatori neće posustati u ovom drugom talasu solidarnosti sa svima koji su ugroženi, od osoba sa posebnim potrebama, siromašnima, osobama sa invaliditetom, starima.“

2020

MSD Srbija donirala više od 85.000 evra za borbu protiv pandemije

Farmaceutska kompanija MSD u Srbiji (Merck Sharp & Dohme) pridružila se inicijativi celog farmaceutskog sektora i svojim donacijama  pružila podršku u borbi protiv epidemije. Pomoć je podrazumevala podršku na tri glavna fronta u borbi protiv virusa i njegovih posledica: zdravstvenim institucijama, pacijentima na obaveznim terapijama i državi u pogledu doprinosa budžetu. • Donacijom u vrednosti od 25.000 evra pružena je pomoć onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom, u organizaciji prevoza na terapije;• Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala 60.000 evra kao pomoć državi, a dodatno je doprinela državnom budžetu odrekavši se olakšice da se svakom poslodavcu uplati minimalni iznos zarade za svakog zaposlenog;• 10 zaposlenih u MSD Srbija volontiralo je u okviru projekta AmCham-a, u popunjavanju baze podataka u vezi sa epidemijom u svetu.Onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom organizovan je prevoz do ambulanti kako bi primili neophodnu terapiju, ali i prevoz medicinskog osoblja do onih pacijenata koji nisu mogli da izlaze iz svojih kuća.  „Naša uloga je da sačuvamo i poboljšamo zdravlje ljudi i sve naše aktivnosti mere se uspešnim postizanjem tih ciljeva. Smatramo da je izuzetno važno da u ovim teškim trenucima budemo solidarni i pružimo podršku zdravstvenom sistemu, kao i pacijentima, što smo želeli da učinimo ovom donacijom. Mere opreza treba da ostanu glavna odgovornost svakog od nas. Time ćemo najbolje pomoći društvu da se izbori sa epidemijom“, istakao je Nebojša Škuljec, direktor predstavništva MSD SrbijaNa poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala sredstva u iznosu od 60.000 evra, i na taj način dodatno podržala napore države da posledice epidemije budu što manje.  Takođe, ova kompanija se odrekla olakšice o uplati minimalnog iznosa za svakog zaposlenog čime je  doprinela budžetu Republike Srbije, u vrednosti približnoj 33.000 evra. Indirektan doprinos budžetu je i veći, oko 180 000 evra, budući da MSD nije iskoristio opciju odlaganja poreza i doprinosa za narednu godinu, već će sav iznos uplatiti tokom ove godine. Dodatnu podršku je pružilo i njihovo desetoro zaposlenih, volontiranjem  u okviru projekta AmCham-a, koji se odnosi na popunjavanje baze podataka o relevantnim medicinskim informacijama u svetu. Ova baza podataka je od izuzetnog značaja lekarima u kriznom štabu da lakše dođu do relevantnih informacija kako bi delovali u uslovima epidemije u Srbiji.

2020

Henkel i Fondacija Novak Đoković donirali respiratore i kliničke monitore Opštoj bolnici u Kruševcu

Udruženim snagama, kompanija Henkel Srbija i Fondacija Novak Đoković uručili su vrednu donaciju Opštoj bolnici u Kruševcu, kao deo podrške zdravstvenim ustanovama u borbi protiv virusa Covid-19. Kruševačkoj bolnici uručeno je pet respiratora i pet kliničkih monitora, koji će biti od velikog značaja za sve pacijente ove ustanove kojima su oni neophodni u lečenju, kako u trenutnoj situaciji izazvanoj virusom korona, tako i ubuduće. „Izuzetno smo ponosni na činjenicu da naš prijateljski odnos sa kompanijom Henkel Srbija datira godinama unazad i počiva na najsvetlijim principima humanosti. U ovim danima najvažniji su solidarnost i odgovornost. Saradnja sa Fondacijom Novak Đoković započela je tokom vanrednog stanja. Donacija monitora i respiratora znači više šanse za spasavanje života ljudi, više stabilnosti za naš zdravstveni sistem i veliku podršku zdravstvenim radnicima, što je pored adekvatnog zbrinjavanja bolesnika, naš najviši cilj. Zahvalni smo Fondaciji Novak Đoković i Henkel Srbija, što su razumeli potrebe naše ustanove i na taj način doprineli unapređenju kvaliteta zaštite bolesnika“, izjavila je V.D. Direktora Opšte bolnice Kruševac, Prim. mr sci. med. Vesna Stević-Gajić, spec. opšte medicine.„Drago mi je što smo se danas okupili dobrim povodom, ovi respiratori i klinički monitori su oprema poslednje tehnološke generacije i biće nam od velikog značaja za lečenje pacijenata koji boluju i od drugih bolesti, a ne samo od virusa Covid19“, rekao je dr Savko Marković, anesteziolog kruševačke Opšte bolnice.„Kao odgovorna kompanija koja brine o zajednici u kojoj posluje i svim njenim članovima, zahvalni smo našem partneru Fondaciji Novak Đoković sa kojim delimo iste vrednosti kao što je pružanje pomoći kada je najpotrebnije, što su nam pomogli i omogućili nabavku pet respiratora. Donacijom pet najkvalitetnijih respiratora Opštoj bolnici u Kruševcu želeli smo da pomognemo ovoj zdravstvenoj ustanovi u lečenju pacijenata, ali i da medicinskim radnicima, našim herojima, pružimo podršku u borbi protiv koronavirusa. Verujemo da će ova oprema doprineti u lečenju pacijenata i nakon završetka epidemije“, naglasio je Dušan Antonijević, direktor fabrike Henkel u Kruševcu.„Izuzetno mi je drago što možemo da pomognemo u suzbijanju pandemije korona virusa donacijom i dopremanjem medicinske opreme zdravstvenim ustanovama širom Srbije. Nabavku pet najkvalitetnijih respiratora i pet kliničkih monitora Opštoj bolnici u Kruševcu, obezbedili smo zajedničkim delovanjem sa kompanijom Henkel, što je nastavak dugogodišnje saradnje Fondacije Novak Đoković i Henkela u rešavanju problema od javnog značaja. Tim Fondacije Novak Đoković oseća dužnost da, koliko može, pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija, jer su solidarnost i odgovornost u ovim danima najvažniji“, istakla je Emina Potrić, menadžer za prikupljanje donacija Fondacije Novak Đoković.Sa željom da pruže podršku kada je najpotrebnije, i kompanija Henkel i Fondacija Novak Đoković su od početka pružili nesebičnu pomoć u borbi protiv Covid-19. Kompanija Henkel Srbija je u okviru Henkelovog globalnog programa solidarnosti, donirala proizvode u vrednosti većoj od 385.000 evra organizacijama Crvenog krsta u Kruševcu i u Beogradu, kao i Domu zdravlja u Inđiji, dok su osnivači Fondacije, Jelena i Novak Đoković donirali milion evra za nabavku neophodne medicinske opreme za naše bolnice i zdravstvene ustanove, kako bi se olakšali napori lekara i zdravstvenih radnika koji se bore protiv Covid-19. O opremi:Respiratori Hamilton C-1, renomiranog švajcarskog proizvođača medicinske opreme Hamilton Medical pogodni su kako za invazivnu, tako i za neinvazivnu ventilaciju pluća. Budući da poseduju efikasnu vazdušnu turbinu pogodni su i za upotrebu u jedinicama intenzivne nege, ali i za transport. Pored svih klasičnih modova ventilacije, ovaj model aparata poseduje i jedinstveni Hamiltonov ASV mod (Adaptive Support Ventilation) - mod automatske ventilacije.  Klinički monitori BISTOS BT 770 koriste se za dobijanje fizioloških signala poput EKG, brzine disanja, neinvazivnog krvnog pritiska i zasićenja krvi kiseonikom. Upotrebljavaju se u odeljenjima intenzivne nege, kardiološkim odeljenjima, operacionim salama i hitnoj službi kako bi se dobile dodatne informacije o fiziološkom stanju pacijenta. 

2020

Dezinfekcioni tunel za dom zdravlja od Metalca i Metalac-Proletera

Tunel za dezinfekciju je 1.20m širine i 1.70m dužine, a 2.10 visine. Ima 16 prskalica i može raditi na bazi alkohola, a i na bazi vodonik-peroksida, dok je cisterna zapremine oko 200 litara i pokriva 6.000 prolazaka kroz tunel. Vrednost donacije je oko 5000 evra. Namera kompanije „Metalac“ i lokalnog trgovinskog lanca „Metalac Proletera“ je da se ovom donacijom smanji rizik od širenje virusa i poveća bezbednost sugrađana, što je u skladu sa celokupnom politikom kompanije „Metalac“ ."Najvažnije nam je da povećamo bezbednost građana u opštini u kojoj su i sve Metalčeve fabrike i naš trgovinski lanac Proleter. Mi ovde živimo, ovde dolaze naši roditelji i mi se ovde lečimo, pa prema tome logično je da pomognemo svi zajedno. Nismo jedina firma koja je to uradila i drugi privrednici su to prepoznali i svi zajedno do sada smo donirali tri tunela, da bi zajedno lakše izašli iz ove nesreće koja nas je snašla" – kazao je Aleksandar Marković generalni direktor kompanije „Metalac“.Osim generalnih direktora Metalca a.d. i Metalac Proletera, ovom događaju u Domu zdravlja, prisustvovali su i predsednik opštine Gornji Milanovac, kao i direktor zdravstvenog centra.  

2020

Coca-Cola: U kriznim vremenima, najvažnija je solidarnost!

U  Coca-Cola sistemu kažu da su se uvek vodili idejom da je veoma važno da se uz razvoj njihovog poslovanja razvija i zajednica u kojoj žive i rade. Baš zbog toga njihova podrška nije izostala ni u ovom trenutku, jer kako kažu zajedno smo u ovome. ,,Partner smo zajednice više od pola veka i trudimo se da joj budemo podrška, uvek, a posebno u vreme krize.  Naše aktivnosti usmerene su prvenstveno na one koji se nalaze na prvoj liniji borbe protiv COVID-19, medicinskim radnicima, vojsci, policiji, volonterima, kao i onima koji su egzistencijalno najugroženiji. Do sada smo pored donacije od 200 000 dolara Crvenom Krstu Srbije donirali i 150 000 litara naših proizvoda za nekoliko hiljada zaposlenih u  Kliničkom centru Srbije u saradnji sa Fondom B92,  i drugim covid bolnicima širom Srbije kao i pripadnicima policije, zatim obroke za medicinske radnike u saradnji sa Woltom i IT opremu Kliničkom centru Srbije. Sve svoje aktivnosti sprovodimo u partnerstvu sa organizacijama koje su najangažovanije u ovom trenutku. Duboko verujemo da samo zajedno možemo prevazići ovu situaciju i da ćemo iz svega izaći jači.’’, rekao je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca‑Cola HBC Srbija i naglasio da će Coca-Cola sistem nastaviti sa pružanjem pomoći. Od početka krize izazvane pandemijom virusa COVID-19, Crveni krst Srbije ostvario je 325.904 akcije humanitarne pomoći ka pojedincima kojima je ta humanitarna pomoć bila potrebna. Te akcije ostvarene su uz angažovanje 2.823 volontera i 685 profesionalnih saradnika na svim nivoima organizovanja Crvenog krsta.Ova organizacija je u uslovima vanredne situacije delovala na lokalnom i na nacionalnom nivou sa 165 lokalnih timova u opštinama i gradovima. Pomoć je bila sveobuhvatna i raznovrsna: od obezbeđivanja rada narodnih kuhinja koje su nedavno opremljene upravo uz pomoć Coca-Cola sistema, a koje su neophodne za život 33.000 korisnika, zatim pomoći starim licima koji su tokom vanrednog stanja bili najugroženiji, pružanja psiho-socijalne podrške građanima kojima je bilo ograničeno kretanje, ali i dobrovoljnog davanja krvi, koje je funkcionisalo i u ovom uslovima.Predsednik Crvenog krsta Srbije prof. dr Dragan Radovanović kaže da su volonteri Crvenog krsta svakodnevno komunicirali sa građanima, isporučivali im lekove i druge potrepštine i pomagali im da uspostave kontakt sa zdravstvenim ustanovama. Veliku pomoć dobili su i od odgovornih kompanija, a jedna od njih je i Coca-Cola sistem, koja je tradicionalni partner CK.,,Ova kriza je još jednom pokazala da je u teškim vremenima solidarnost najvažnija. Coca-Cola sistem je demonstrirao snagu pravog partnera, koji je među prvima reagovao i pružio pomoć. Zahvaljujući njima već u prvim danima krize bili smo u mogućnosti da svojim korisnicima doniramo proizvode, i da u vozilima koje su nam ustupili prevozimo pakete pomoći. Takođe tu je značajna finansijska pomoć Coca-Cola Fondacije od 200 000 američkih dolara za podršku građanima u Srbiji, koja nam omogućava da realizujemo konkretne aktivnosti i pomognemo najugroženijima. U okviru projekta, obezbeđeno je 4511 higijenskih porodičnih paketa i dezinfekcionih sredstava koji će biti podeljeni u 19 opština, kao i lična zaštitna oprema za volontere. Međutim, ta pomoć ne mora biti samo finansijske prirode, već se ona ogleda i u jednom prijateljskom i ljudskom odnosu koji i nama i najugroženijim građanima, znači. ’’, izjavio je predsednik Crvenog krsta Srbije prof. dr Dragan Radovanović. Crveni krst Srbije zajedno sa svojim partnerima još jednom dokazuje da samo ujedinjeni možemo proći kroz krizne situacije. I to predstavlja dodatni impuls za još intenzivniju i hrabriju borbu u korist najugroženijih. 

2020

Mars donirao 27.000 čokoladica Crvenom krstu Srbije

Kompanija Mars, koja stoji iza nekih od najomiljenijih svetskih brendova, donirala je 27.000 proizvoda, čokoladica Mars, Snikers i M&M’s, Crvenom krstu Srbije. Donaciju vrednu više od 1,5 miliona dinara, Crveni krst Srbije proslediće prvenstveno zdravstvenim radnicima u čitavoj zemlji kao znak zahvalnosti za njihovu izuzetnu posvećenost i  zalaganje u borbi protiv korona virusa. Zahvalnica za uloženi trud i pokazanu solidarnost u vidu slatkih paketa biće uručena i volonterima Crvenog krsta Srbije.“Moje kolege zdravstveni radnici kao i moji saradnici volonteri i zaposleni u Crvenom krstu svakoga dana su nesebično pokazivali koliko je važna ljudska solidarnost, humanost i lično požrtvovanje. Drago mi je da ste i vi to prepoznali i da ste za svog partnera izabrali najstariju humanitarnu organizaciju koja u Srbiji postoji 144 godine. U  različitim  krizama, nevoljama i teškim vremenima Crveni krst Srbije je mogao da pruži pomoć najranjivijim kategorijama našeg stanovništva poštujući svoje osnovne principe - humanost, nepristrasnost, neutralnost, nezavisnost, univerzalnost, dobrovoljnost i jedinstvo, ali i zahvaljujući dobrim namerama donatora i angažovanju volontera Crvenog krsta. Tokom trajanja vanrednog stanja u Srbiji u 165 organizacija Crvenog krsta u gradovima i opštinama bilo je  angažovano  2.823 volontera i 685 zaposlenih Crvenog krsta koji su svakodnevno prosečno prelazili  po 1.821 kilometara  da bi stigli do 352.904 građana Srbije kojima je neka vrsta pomoći bila potrebna.” – izjavio je prof. dr Dragan Radovanović, predsednik Crvenog krsta Srbije.Na globalnom nivou, kompanija Mars izdvojila je 20 miliona dolara u novcu i proizvodima za podršku stotinama zajednica u kojima posluje, kao i zajednicama od kojih nabavlja sirovine, a koje su najviše pogođene pandemijom COVID-19. “U kompaniji Mars verujemo da svet kakav želimo da vidimo sutra, počinje sa načinom kako poslujemo danas. Zbog toga smatramo da je važno da podržavamo jedni druge i verujemo da kompanije imaju veliku odgovornost u ovim neobičnim okolnostima. Naš pristup u radu tokom pandemije COVID-a bio je i ostaće i dalje da osiguramo sigurnost i dobrobit naših saradnika, i brinemo o našim zajednicama. U ovoj krizi smo zajedno i neophodno je da svi damo svoj doprinos u borbi da se situacija u svetu što pre vrati u normalu." – istakao je Predrag Milinčić, regionalni direktor kompanije Mars.Kompanija Mars pridružila se i humanitarnoj akciji #WakeUpCall koju u Srbiji organizuje Marketing Mreža, i u saradnji sa ostalim kompanijama, obezbeđeni su prehrambeni paketi za samohrane roditelje, porodice bez osnovnih primanja i beskućnike, koje su volonteri svakodnevno distribuirali najugroženijima. Kao kompanija koja je u potpunosti u privatnom vlasništvu jedne porodice, Mars je zadržao svojih pet osnovnih principa poslovanja – kvalitet, odgovornost, uzajamnost, efikasnost i sloboda – od nastanka do danas, što se pokazalo kao stub funkcionisanja tokom vanredne situacije u čitavom svetu.

2020

Solidarnost kompanija u 9. nedelji pandemije

Pismo United Grupe: Ispunili smo obećanje građanima SrbijePomoć u medicinskoj opremi za zdravstvene centre u Srbiji i donacija u novcu u vrednosti od milion dolara isporučena je u potpunosti Vladi Srbije. United Grupa tako je ispunila obećanje građanima Srbije da će im pomoći u borbi sa virusom korona. Pored nadljudskog truda svih zaposlenih u medicinskim ustanovama koji su spašavali živote ljudi, nadamo se da smo i našom donacijom doprineli borbi protiv Covida 19. Iz naše kompanije SBB uplatili smo 570.000 dolara, obezbedili 250.000 maski, 8.800 kompleta testova, 440 toplomera i 7.000 zaštitnih naočara. Završena je isporuka poslednjeg kontigenta, a medicinska oprema pristizala je tokom celog aprila. Pored donacije od million dolara, dodatno smo kupili još 221.500 maski za potrebe medicinskog osoblja u vrednosti od 67.000 dolara, koje će stići sredinom maja, i donirali 600 litara alkohola Kliničkom centru Kragujevac. Sa žaljenjem konstatujemo da dok smo među prvima još 15.marta naručili i platili opremu za Srbiju, da se humanitarna akcija United Grupe sakrivala od građana i ignorisala od državnih funkcionera i medija bliskih vlasti, uz organizovane napade sa ciljem da se negira naša podrška građanima Srbije. United Grupa ukupno je donirala više od tri miliona dolara za pomoć građanima sedam država u regionu u borbi sa Covidom 19. Pored Srbije, pomoć je dostavljena i Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji i Bugarskoj.Galenika proizvodi lek Hidroksihlorokin uz pomoć sestrinske kompanijeKljučni cilj Galenike tokom pandemije COVID 19 bilo je obezbeđivanje kontinuiteta u proizvodnji i snabdevanju lekova u potrebnim količinama, za sve korisnike proizvoda i medicinske ustanove, navodi se u saopštenju kompanije. Kada je lek Hidroksihlorokin postao nada čitavog sveta, ujedinjenim naporima Galenike i naše sestrinske kompanije EMS iz Brazila koja je solidarno obezbedila transfer tehnologije za proizvodnju ovog leka, uspeli smo da građanima Srbije obezbedimo dodatnu sigurnost. Osim solidarnosti, ovo je ujedno i značajan primer strateškog partnerstva Galenike i EMS-a u kojem tehnološki transfer ima važnu ulogu, kako sada tako i u budućnosti, navodi se u saopštenju. Kompanija je objavila video 75 godina čuvari zdravlja čija je glavna poruka “Naša pomoć za sve ljude”. Ova poruke  predstavlja udružene napore zaposlenih, pokazujući sa koliko posvećenosti i ozbiljnosti kompanija, ističe se u kompanijskom saopštenju.Lesaffre donirao kvasac najugroženijima u Beogradu i ZaječaruKompanija Lesaffre Srbija donirala je Banci hrane u Beogradu i Narodnoj kuhinji u Zaječaru sveži pekarski kvasac koji će podmiriti jednomesečnu proizvodnju svežeg hleba za korisnike ovih ustanova. Prema rečima Miodraga Jelića, generalnog direktora kompanije Lesaffre za Srbiju, Rumuniju i Bugarsku radi se o kockicama svežeg pekarskog kvasca, koji je namenjen proizvodnji hleba i peciva za  najugroženije stanovništvo. „Bez obzira na trenutnu situaciju, u kojoj se sve polako vraća na staro, kompanija Lesaffre i dalje nastavlja sa dobrom praksom i željom da bude podrška građanima kojima je pomoć neophodna. Nastavljamo da doniramo naše proizvode i time pokažemo da smo stabilan oslonac zajednice, da ćemo biti tu za naše građane i posle pandemije“, naglasio je Jelić. Od izbijanja pandemije korona virusa i proglašenja vanrednog stanja u Srbiji, kompanija Lesaffre je kontinuirano podizala svoje kapacitete u skladu sa potrebama tržišta, iako je potražnja za kvascem  u jednom trenutku bila šest do sedam puta veća od uobičajene.Mastercard dobio Virtus glavnu nagradu za doprinos na nacionalnom nivouKompanija Mastercard dobitnik je ovogodišnje VIRTUS Glavne nagrade za doprinos na nacionalnom nivou, saopštila je kompanija. VIRTUS nagrada za filantropiju, koju Trag fondacija ove godine dodeljuje 13. put, dodeljena je za donaciju uručenu Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka, a koja za cilj ima doprinos izgradnji do sada najveće roditeljske kuće u Beogradu. Kampanja ,,Zajedno za kuću koju zaslužuje svaki superheroj” predstavlja do sada najveću lokalno društveno odgovornu kampanju koju je kompanija Mastercard sprovela u Srbiji, a ujedno je i kampanja od nacionalnog značaja s obzirom na to da je Beograd najveći dijagnostički i terapeutski centar u koji na lečenje dolaze deca iz cele Srbije i regiona. U cilju podizanja svesti o potrebi za izgradnjom nove, najveće roditeljske kuće, Mastercard je realizovao šestomesečnu donatorsku kampanju, nakon koje je donirao 250.000 evra. Izuzetno smo ponosni na ovu nagradu koja ujedno predstavlja i dokaz uspešnosti naše kampanje koja je za cilj imala da motiviše pojedince da jednostavnim činom beskontaktnog, mobilnog ili onlajn plaćanja daju svoj doprinos inicijativi, stanu uz male superheroje i na taj način započnu nešto neprocenjivo. Osnovni postulat našeg poslovanja je da poslujemo dobro čineći dobro, a to ostvarujemo tako što našu tehnologiju i proizvode upošljavamo u korist lokalne zajednice.NIVEA obezbeđuje donacije nacionalnim organizacijama u SrbijiKompanija Beiersdorf koja stoji iza brenda NIVEA, donirala je 30.000 eur u okviru svog međunarodnog programa podrške kolektivnoj borbi društva protiv širenja i uticaja Covid-19, dvema organizacijama u Srbiji: Udruženju medicinskih sestara, tehničara i babica i Mreži za zdravstvenu zaštitu HumanaS, koja brine o starim licima. Program direktne podrške u skladu je sa novom koncepcijom kompanije „Care Beyond Skin“, koja svesrdno nastoji da izađe iz okvira svoje osnovne delatnosti - brige o nezi kože - i pruži maksimalan doprinos društvu i planeti. Branko Kotarac, generalni direktor Beiersdorfa za Srbiju: „Pandemija COVID-19 je u vrlo kratkom vremenskom periodu postala pretnja zdravlju i zamrzla društveni život svakog pojedinca, što je do sad bilo gotovo nezamislivo. Ovim donacijama Beiersdorf Srbija želi da pruži podršku nacionalnim organizacijama koje pomažu svim licima kojima je potrebna pomoć u ovim teškim vremenima, kao što su i Udruženje medicinskih sestara, tehničara i babica i Mreža zdravstvene zaštite HumanaS.” Veliki broj zdravstvenih radnika, uključujući mnoge medicinske sestre, tehničare i babice, nalazi se na prvoj liniji borbe sa COVID-19. Iz tog razloga, Beiersdorf Srbija želi da im pomogne da dobiju potrebnu medicinsku opremu - zaštitna odela, naočare, maske i antiseptike. Od početka pandemije COVID-19, volonteri u Udruženju HumanaS nesebično su pomagali stariijim licima, kojima je ta pomoć najviše i potrebna u ovom periodu. Iz tog razloga, kompanija Beiersdorf Srbija donirala je novčana sredstva organizaciji HumanaS-u, kako bi omogućili da se obezbede paketi hrane i higijenskih sredstava za najstarije građane, kao i zaštitna oprema za volontere koji su u stalnom kontaktu sa njima. Krajem marta, kompanija Beiersdorf AG objavila je svoj međunarodni program podrške: Grupacija namerava da dodeli donacije u iznosu od 50 miliona evra za pomoć u upravljanju u kriznim situacijama, naročito u epicentrima bolesti, kao i za regione sa slabo razvijenim sistemom zdravstvene zaštite i lošom infrastrukturom. Beiersdorf će sarađivati sa međunarodnim organizacijama i lokalnim organima vlastima kako bi pružio maksimalnu podršku ljudima kojima je pomoć potrebna.PepsiCo donirao preko 200.000 dolara za zdravstvenu opremu i životne namirniceKompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo koja već 11 godina posluje na tržištima Zapadnog Balkana, uputila je donacije u vrednosti više od 200 000 dolara za potrebe zdravstvenih institucija, ali i građana koji žive u najsiromašnijim opštinama u Srbiji, Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj. U saradnji sa Fondom B92, a u skladu sa potrebama Ministarstva zdravlja Republike Srbije donirana su sredstva za nabavku visoko-kvalitetne medicinske opreme. Deo sredstava je usmeren za nabavku hrane i proizvoda za higijenu i zajedno sa proizvodima kompanije Marbo namenjen je ugroženim domaćinstvima najnerazvijenijih opština, kroz aktivnosti Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj u Srbiji (NALED) i Crvenog Krsta Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine. Zahvaljujući donaciji kompanije Marbo Product nabavljeno je medicinski opremljeno ambulantno vozilo za prevoz pacijenata, koje će biti donirano Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije. Kupljena je i oprema za jedinicu intenzivne nege, koja će biti isporučena Klinici za kardiohirurgiju Kliničkog centra Srbije, dok će Klinici za ginekologiju i akušerstvo Kliničkog Centra Srbije biti doniran topli sto za reanimaciju. „Snaga kompanije i potreba za podrškom je sada vidljivija više nego ikada. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja, a u cilju zaštite i naših zaposlenih, kao i celokupne zajednice. Kao korporativni građanin, naša uloga i podrška zdravstvenim institucijama i zajednici se ne dovodi u pitanje. Fokusirali smo se na neophodnosti i najvažnije potrebe koje u saradnji sa partnerima sprovodimo i trudimo se da pomoć stigne tamo gde je najpotrebnija.“ istakao je Nenad Miščević, generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan.Credit Agricole: Subvencionisani krediti za poljoprivreduCrédit Agricole Srbija u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede šumarstva i vodoprivrede odobrava subvencionisane kredite za poljoprivredu u dinarima sa fiksnim kamatnim stopama od 1 do 3% godišnje. Subvencionisani krediti namenjeni su nabavci poljoprivredne mehanizacije i opreme, repromaterijala, za biljnu ili stočarsku proizvodnju. Osim toga, ove godine, usled poteškoća izazvanih bolešću COVID-19 odobravaju se i krediti  za očuvanje likvidnosti sa fiksnom kamatnom stopom 1% godišnje, na rok do 36 meseci  u maksimalnom iznosu do tri miliona dinara. Ovi krediti se odobravaju poljoprivrednim gazdinstvima, poljoprivrednim domaćinstvima, preduzetnicima, pravnim licima i zadrugama. Kamatne stope za kredite za mehanizaciju iznose  3%, a za sve ostale namene iznose 1% godišnje.  Za povlašćene kategorije u koje spadaju žene nosioci poljoprivrednog gazdinstva, mladi farmeri – do 40 godina starosti i nosioci gazdinstva koja su registrovana na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi odobrava se rok do 36 meseci i kamatna stopa iznosi 1% i za mehanizaciju. Maksimalni iznos kredita za individualna poljoprivredna gazdinstva i preduzetnike je do 6 miliona dinara, dok za pravna lica on iznosi do 18 miliona dinara. U zavisnosti od namene i ročnosti kredita koja može biti od jedne do pet godina, otplata kredita je moguća u mesečnim, kvartalnim, polugodišnjim ili godišnjim ratama uz odloženi rok vraćanja glavnice od 12 do 24 meseca. Rok za podnošenje zahteva je 01.11.2020. godine, a bankraski službenici Crédit Agrciole Srbija, specijalizovani za poljoprivredno bankarstvo, su na raspolaganju svim klijentima za savetodavne usluge i detaljnije informacije o ovom programu.Procter&Gamble donirala 5,5 miliona dinara ugroženim porodicamaKompanija Procter & Gamble, proizvođač čuvenih brendova robe široke potrošnje među kojima su Ariel, Fairy i Always, uputila je donaciju vrednu više od 5,5 miliona dinara Crvenom krstu Srbije u vidu finansijske podrške i proizvoda za ličnu higijenu i higijenu domaćinstva. Ova donacija je deo posvećenosti kompanije ublažavanju posledica pandemije virusa COVID-19 u Srbiji. Kompanija će pružiti podršku lokalnoj zajednici obezbeđivanjem finansijskih sredstava za kupovinu prehrambenih paketa za ugrožene porodice. Pored toga, onima koji su najviše pogođeni pandemijom, biće dodeljeni i paketi P&G proizvoda neophodni za svakodnevno funkcionisanje. “Danas se suočavamo sa izazovima koji ne pogađaju samo poslovno tržište, već i naše komšije i našu zajednicu. Drugim rečima, svaki aspekt našeg života. Ujedinjeni, P&G i Crveni krst Srbije čine iskorak kao sila dobrote u službi zajednice. Briga o onima kojima je pomoć potrebna je naš prioritet” – izjavio je Antoan Brun, potpredsednik kompanije P&G za Jugoistočnu Evropu . d izbijanja pandemije, P&G sa dugogodišnjim partnerskim organizacijama radi na iznalaženju najboljih načina da pruži pomoć svima koji su ugroženi ovom globalnom opasnošću. Kompanija Procter & Gamble je 27. marta 2020. godine najavila donacije ukupne vrednosti 15 miliona dolara u proizvodima za domaćinstvo, zdravstvenim uslugama i sredstvima za dezinfekciju za radnike u prvim redovima, kao i za ugrožene porodice. Kao deo ove podrške, P&G Europe najavila je donaciju u iznosu od million dolara Međunarodnom pokretu Crvenog krsta i Crvenog polumeseca sa ciljem obezbeđivanja zdravstvene zaštite, medicinske opreme i higijenske edukacije ugroženim pojedincima širom Evrope.McDonald’s u Srbiji donirao preko 4 miliona dinara u novcu i obrocimaNakon što je ukinuto vanredno stanje, i koliko toliko se i poslovanje i životi vraćaju u „normalne“ tokove, kompanija McDonald’s je rezimirala na koje načine je sve doprinela zajednici u kojoj posluje. Neprekidno, već 32 godine postojanja na srpskom tržištu, McDonald’s je pouzdani partner, i u dobrim, i u teškim vremenima. Odmah nakon proglašenja epidemije COVID-19 u Srbiji, McDonald’s se aktivno uključio u podršku zajednici kroz svakodnevne donacije obroka. Najpre je, uz podršku Fondacije „Fond B92“ i Filantropskog foruma Srbije, donirano preko 4000 obroka medicinskom osoblju Urgentnog centra Srbije, a zatim i dečijoj bolnici „Dr Olga Dedijer“ - 180 obroka. Kompanija je samostalno donirala odeljenju pulmologije u Kliničkom centru Srbije 750 obroka, Crvenom krstu Beograda - 570 obroka i Licu ulice - 200 obroka. Ukupna vrednost svim doniranih obroka je preko 2 miliona dinara. Osim obroka, McDonald’s je bio među prvim kompanijama koje su podržale Privrednu komoru Srbije u naporima da se najstarijim građanima obezbede paketi sa namirnicama i donirao milion dinara za nabavku osnovnih životnih namirnica. Donirano je i 300.000 dinara gradu Novom Sadu za nabavku paketa sa osnovnim životnim namirnicama najugroženijim građanima ovog grada. Pored navedenog, McDonald’s je donirao i 200.000 dinara za kupovinu infuzione pumpe za Institut za ortopedsko hirurške bolesti Banjica, kao i za kupovinu 250 komada mantila od polipropilena za potrebe Klinike za pulmologiju Kliničkog centra Srbije i sve ovo uz podršku Fondacije „Fond B92“. Ukupna donacija koju je McDonald’s donirao Srbiji u vreme COVID-19 pandemije iznosi preko 4 000 000 dinara.

2020

McDonald’s u Srbiji donirao preko 4 miliona dinara u novcu i obrocima

Nakon što je ukinuto vanredno stanje, i koliko toliko se i poslovanje i životi vraćaju u „normalne“ tokove, kompanija McDonald’s je rezimirala na koje načine je sve doprinela zajednici u kojoj posluje. Neprekidno, već 32 godine postojanja na srpskom tržištu, McDonald’s je pouzdani partner, i u dobrim, i u teškim vremenima. Odmah nakon proglašenja epidemije COVID-19 u Srbiji, McDonald’s se aktivno uključio u podršku zajednici kroz svakodnevne donacije obroka. Najpre je, uz podršku Fondacije „Fond B92“ i Filantropskog foruma Srbije, donirano preko 4000 obroka medicinskom osoblju Urgentnog centra Srbije, a zatim i dečijoj bolnici „Dr Olga Dedijer“ - 180 obroka. Kompanija je samostalno donirala odeljenju pulmologije u Kliničkom centru Srbije 750 obroka, Crvenom krstu Beograda - 570 obroka i Licu ulice - 200 obroka. Ukupna vrednost svim doniranih obroka je preko 2 miliona dinara.Osim obroka, McDonald’s je bio među prvim kompanijama koje su podržale Privrednu komoru Srbije u naporima da se najstarijim građanima obezbede paketi sa namirnicama i donirao milion dinara za nabavku osnovnih životnih namirnica. Donirano je i 300.000 dinara gradu Novom Sadu za nabavku paketa sa osnovnim životnim namirnicama najugroženijim građanima ovog grada.Pored navedenog, McDonald’s je donirao i 200.000 dinara za kupovinu infuzione pumpe za Institut za ortopedsko hirurške bolesti Banjica, kao i za kupovinu 250 komada mantila od polipropilena za potrebe Klinike za pulmologiju Kliničkog centra Srbije i sve ovo uz podršku Fondacije „Fond B92“.Ukupna donacija koju je McDonald’s donirao Srbiji u vreme COVID-19 pandemije iznosi preko 4 000 000 dinara.

2020

Credit Agricole: Subvencionisani krediti za poljoprivredu

Crédit Agricole Srbija u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede šumarstva i vodoprivrede odobrava subvencionisane kredite za poljoprivredu u dinarima sa fiksnim kamatnim stopama od 1 do 3% godišnje.Subvencionisani krediti namenjeni su nabavci poljoprivredne mehanizacije i opreme, repromaterijala, za biljnu ili stočarsku proizvodnju. Osim toga, ove godine, usled poteškoća izazvanih bolešću COVID-19 odobravaju se i krediti  za očuvanje likvidnosti sa fiksnom kamatnom stopom 1% godišnje, na rok do 36 meseci  u maksimalnom iznosu do tri miliona dinara.Ovi krediti se odobravaju poljoprivrednim gazdinstvima, poljoprivrednim domaćinstvima, preduzetnicima, pravnim licima i zadrugama. Kamatne stope za kredite za mehanizaciju iznose  3%, a za sve ostale namene iznose 1% godišnje.  Za povlašćene kategorije u koje spadaju žene nosioci poljoprivrednog gazdinstva, mladi farmeri – do 40 godina starosti i nosioci gazdinstva koja su registrovana na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi odobrava se rok do 36 meseci i kamatna stopa iznosi 1% i za mehanizaciju. Maksimalni iznos kredita za individualna poljoprivredna gazdinstva i preduzetnike je do 6 miliona dinara, dok za pravna lica on iznosi do 18 miliona dinara. U zavisnosti od namene i ročnosti kredita koja može biti od jedne do pet godina, otplata kredita je moguća u mesečnim, kvartalnim, polugodišnjim ili godišnjim ratama uz odloženi rok vraćanja glavnice od 12 do 24 meseca.Rok za podnošenje zahteva je 01.11.2020. godine, a bankraski službenici Crédit Agrciole Srbija, specijalizovani za poljoprivredno bankarstvo, su na raspolaganju svim klijentima za savetodavne usluge i detaljnije informacije o ovom programu.

2020

PepsiCo donirao preko 200.000 dolara za zdravstvenu opremu i životne namirnice

Kompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo koja već 11 godina posluje na tržištima Zapadnog Balkana, uputila je donacije u vrednosti više od 200 000 dolara za potrebe zdravstvenih institucija, ali i građana koji žive u najsiromašnijim opštinama u Srbiji, Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj. U saradnji sa Fondom B92, a u skladu sa potrebama Ministarstva zdravlja Republike Srbije donirana su sredstva za nabavku visoko-kvalitetne medicinske opreme. Deo sredstava je usmeren za nabavku hrane i proizvoda za higijenu i zajedno sa proizvodima kompanije Marbo namenjen je ugroženim domaćinstvima najnerazvijenijih opština, kroz aktivnosti Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj u Srbiji (NALED) i Crvenog Krsta Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine. Zahvaljujući donaciji kompanije Marbo Product nabavljeno je medicinski opremljeno ambulantno vozilo za prevoz pacijenata, koje će biti donirano Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije. Kupljena je i oprema za jedinicu intenzivne nege, koja će biti isporučena Klinici za kardiohirurgiju Kliničkog centra Srbije, dok će Klinici za ginekologiju i akušerstvo Kliničkog Centra Srbije biti doniran topli sto za reanimaciju. „Snaga kompanije i potreba za podrškom je sada vidljivija više nego ikada. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja, a u cilju zaštite i naših zaposlenih, kao i celokupne zajednice. Kao korporativni građanin, naša uloga i podrška zdravstvenim institucijama i zajednici se ne dovodi u pitanje. Fokusirali smo se na neophodnosti i najvažnije potrebe koje u saradnji sa partnerima sprovodimo i trudimo se da pomoć stigne tamo gde je najpotrebnija.“ istakao je Nenad Miščević, generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan. Kompanija Marbo Product podržala je i humanitarnu akciju NALED-a  kojom je obezbeđena donacija od 45 tona hrane za 10.000 domaćinstava u 20 gradova i opština, a narednih dana biće usmerena i dodatna sredstva korisnicima Narodne kuhinje u Nišu. Kroz saradnju sa Crvenim krstom u Republici Srpskoj i u Federaciji Bosne i Hercegovine, Marbo će isporučiti više od 200 000 svojih proizvoda.Donirana sredstva deo su pomoći koju je kompanija PepsiCo obezbedila državama širom sveta kako bi se osnažile zajednice u kojima kompanija PepsiCo posluje.

2020

Mastercard dobio Virtus glavnu nagradu za doprinos na nacionalnom nivou

Kompanija Mastercard dobitnik je ovogodišnje VIRTUS Glavne nagrade za doprinos na nacionalnom nivou, saopštila je kompanija. VIRTUS nagrada za filantropiju, koju Trag fondacija ove godine dodeljuje 13. put, dodeljena je za donaciju uručenu Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka, a koja za cilj ima doprinos izgradnji do sada najveće roditeljske kuće u Beogradu. Kampanja ,,Zajedno za kuću koju zaslužuje svaki superheroj” predstavlja do sada najveću lokalno društveno odgovornu kampanju koju je kompanija Mastercard sprovela u Srbiji, a ujedno je i kampanja od nacionalnog značaja s obzirom na to da je Beograd najveći dijagnostički i terapeutski centar u koji na lečenje dolaze deca iz cele Srbije i regiona. U cilju podizanja svesti o potrebi za izgradnjom nove, najveće roditeljske kuće, Mastercard je realizovao šestomesečnu donatorsku kampanju, nakon koje je donirao 250.000 evra. Pored ambasadora kampanje,  podršku kampanji u vidu podizanja svesti pružili su i RTS, NALED i AS media, nacionalni ali i mediji širom Srbije, poznate ličnosti, kao i 20 poslovnih partnera kompanije Mastercard. Međutim, podrška NURDOR-u se tu ne završava - Mastercard razvija inovativna rešenja koja treba da doprinesu obezbeđivanju finansijske stabilnosti NURDOR-a i da omoguće efikasnije prikupljanje donacija u budućnosti.,,Izuzetno smo ponosni na ovu nagradu koja ujedno predstavlja i dokaz uspešnosti naše kampanje koja je za cilj imala da motiviše pojedince da jednostavnim činom beskontaktnog, mobilnog ili onlajn plaćanja daju svoj doprinos inicijativi, stanu uz male superheroje i na taj način započnu nešto neprocenjivo. Osnovni postulat našeg poslovanja je da poslujemo dobro čineći dobro, a to ostvarujemo tako što našu tehnologiju i proizvode upošljavamo u korist lokalne zajednice. Naš cilj je da i ubuduće realizujemo projekte koji će doprineti boljitku lokalne zajednice i inspirisati pojedince da budu deo borbe za opšte dobro”, izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard. Joland Korora predsednica NURDOR udruženja je ovim povodom izjavila: „Posebno mi je drago da je Mastercard dobio ovu nagradu, ne samo zbog toga što smo ih mi i kandidovali, već zbog toga što je veoma važno da ovakve aktivnosti budu prepoznate. Ne samo da smo dobili najveću pojedinačnu donaciju do sada, već je Mastercard uložio sredstva u kampanju za podizanje svesti kako bi promovisao našu organizaciju i jedne specifične i važne potrebe koje naše društvo ima. I zbog toga smo im veoma zahvalni. Izgradnja roditeljske kuće u Beogradu je veoma veliki poduhvat i nismo ni sami verovali da ćemo imati ovakvu podršku. Borba koju vodimo svaki dan, svi divni ljudi koji su posvećeni NURDORu mnogo lakše i bolje mogu da rade svoj posao ukoliko imamo obezbeđene uslove za naše mališane“.

2020

Lesaffre donirao kvasac najugroženijima u Beogradu i Zaječaru

Kompanija Lesaffre Srbija donirala je Banci hrane u Beogradu i Narodnoj kuhinji u Zaječaru sveži pekarski kvasac koji će podmiriti jednomesečnu proizvodnju svežeg hleba za korisnike ovih ustanova.Prema rečima Miodraga Jelića, generalnog direktora kompanije Lesaffre za Srbiju, Rumuniju i Bugarsku radi se o kockicama svežeg pekarskog kvasca, koji je namenjen proizvodnji hleba i peciva za  najugroženije stanovništvo.„Bez obzira na trenutnu situaciju, u kojoj se sve polako vraća na staro, kompanija Lesaffre i dalje nastavlja sa dobrom praksom i željom da bude podrška građanima kojima je pomoć neophodna. Nastavljamo da doniramo naše proizvode i time pokažemo da smo stabilan oslonac zajednice, da ćemo biti tu za naše građane i posle pandemije“, naglasio je Jelić.Od izbijanja pandemije korona virusa i proglašenja vanrednog stanja u Srbiji, kompanija Lesaffre je kontinuirano podizala svoje kapacitete u skladu sa potrebama tržišta, iako je potražnja za kvascem  u jednom trenutku bila šest do sedam puta veća od uobičajene.Na tržištu Srbije, kompanija Lesaffre prisutna je dve decenije nudeći raznovrstan asortiman sirovina za pekarske proizvode. Kompanija Lesaffre kroz brojne društveno odgovorne projekte pomaže ugroženim licima i ustanovama, ali i daje podršku mladim pekarima i tehnolozima kroz brojne praktične obuke i edukacije.

2020

Galenika proizvodi lek Hidroksihlorokin uz pomoć sestrinske kompanije

Ključni cilj Galenike tokom pandemije COVID 19 bilo je obezbeđivanje kontinuiteta u proizvodnji i snabdevanju lekova u potrebnim količinama, za sve korisnike proizvoda i medicinske ustanove, navodi se u saopštenju kompanije.Kada je lek Hidroksihlorokin postao nada čitavog sveta, ujedinjenim naporima Galenike i naše sestrinske kompanije EMS iz Brazila koja je solidarno obezbedila transfer tehnologije za proizvodnju ovog leka, uspeli smo da građanima Srbije obezbedimo dodatnu sigurnost.Osim solidarnosti, ovo je ujedno i značajan primer strateškog partnerstva Galenike i EMS-a u kojem tehnološki transfer ima važnu ulogu, kako sada tako i u budućnosti, navodi se u saopštenju. Kompanija je objavila video 75 godina čuvari zdravlja čija je glavna poruka “Naša pomoć za sve ljude”. Ova poruke  predstavlja udružene napore zaposlenih, pokazujući sa koliko posvećenosti i ozbiljnosti kompanija, ističe se u kompanijskom saopštenju.Farmaceutska kompanija Galenika osnovana je 1945. godine. Nakon privatizacije u novembru 2017. godine, postala je deo NC Grupe (www.gruponc.net.br), koja obuhvata i EMS - najveću farmaceutsku kompaniju u Brazilu i jednu od najvećih farmaceutskih kompanija u celoj Južnoj Americi. Galenika je na drugom mestu po tržišnom učešću u Srbiji, a proizvodi generičke lekove, dijetetske suplemente, medicinska sredstva i proizvode za svakodnevnu upotrebu,stoji u saopštenju.Strategija novog vlasnika jeste razvoj Galenike kao moderne i fleksibilne kompanije, fokusirane na istraživanja i razvoj, koja konstantno radi na unapređenju svojih proizvoda za unapređenje zdravlja i kvaliteta života.