Ovaj hrskavi tart se često služi pojedincima, grupama, institucijama, pa i celim nacijama. Propaganda su informacije koje su oblikovane tako da utiču na to što radite ili mislite, i pozitivno i negativno.
Onaj ko vam nudi ovaj kolač želi da kontroliše vaš um. Međutim, za to nije potrebna nikakva magija već ovakve kolače po porudžbini političara, kompanija ili drugih „sladokusaca“ prave čitavi timovi propagandnih poslastičara.
Priprema Tart propaganda sa višnjama
Iz medija koji šire propagandu građani dobijaju jednostranu sliku ulepšane političke i ekonomske stvarnosti, ili sliku određenog „neprijatelja, mrzitelja, izdajnika“ koji nije zadovoljan napretkom Srbije, koji „mrzi“ što Srbija gradi puteve i privlači investitore, „mrzi“ što je Srbija „ekonomski tigar“ i slično.
Problem nastaje kada mediji, naročito tradicionalni mediji (TV sa nacionalnom frekvencijom, štampani mediji pod vladinom kontrolom) koji u Srbiji i dalje imaju daleko veći uticaj na javno mnjenje nego onlajn mediji, postanu svakodnevna platforma za propagandne poruke.
Umesto da nepristrasno filtriraju i kritički preispituju izjave i obećanja, novinari samo „klimaju glavom“ i prenose izjave.
Propaganda može imati tri boje.
Saveti kako da se ne prejedete propagande
Hajde da provežbamo! Evo inspiracije za kolač sa propagandom.
VEST U MEDIJIMA: Srbija se uspešno vratila na dolarsko tržište hartija od vrednosti, nakon sedam godina pauze, radi prevremenog otkupa obveznica iz 2011. godine.
Nakon prezentacije ostvarenih makroekonomskih rezultata Republike Srbije pred međunarodnom investicionom javnošću, kao države sa najmanjim padom ekonomije u Evropi i najvećim očekivanim rastom u sledećoj, pristupilo se prikupljanju ponuda za novu emisiju obveznica u vrednosti od 1,2 milijarde dolara.
„Ostvarena je tražnja od preko šest milijardi dolara od strane više od dve stotine respektabilnih, pre svega američkih i britanskih fondova, osigu- ravajućih kuća i banaka, što je pet puta više od ponuđene vrednosti emi- sije. Sve to pokazuje veliko poverenje investitora u reforme koje sprovodi Vlada Republike Srbije u oblasti ekonomije i javnih finansija“, rekao je ministar finansija Siniša Mali.
…„Iskoristili smo povoljne uslove, najbolje u ovoj godini, kako bismo još jednom izašli na međunarodno finansijsko tržište i skuplji dug zamenili mnogo jeftinijim. Takođe, ovo je najmanja kamatna stopa koju je naša zemlja ikada dobila na tržištu kapitala“, rekao je ministar finansija.
On je dodao da se sredstvima nove emisije otplaćuje 900 miliona dolara obveznica emitovanih 2011. godine, od ukupno 1,6 milijardi dolara koli- ko dospeva u septembru 2021. godine.
Reč je o saopštenju i gostovanju ministra finansija u kojem ima nešto istine, ali i mnogo pogrešnih interpretacija.
Napravljene su medijska senzacija i atmosfera optimizma i pobede oko teme o kojoj šira javnost i inače ne zna mnogo.
Dakle, zamena jednog velikog duga dugom predstavljena je u medijima kao nacionalni uspeh kojim nacija treba da se ponosi.
A upravo je suprotno, kao i u kući: zadužili ste se, nije za plakanje ako novac pametno koristite, ali nije ni za spektakularno objavljivanje i hvalisanje.
Dakle, očekivano bi bilo da ministar dobije prostor za osnovne informacije, ali i da dobijemo odgovore: pod kojim uslovima se zadužujemo. Kakvo je stanje na svetskom tržištu novca. Koliko smo dužni, koliko nas je vladajuća većina zadužila, za koje namene će se utrošiti novac i slično. Umesto toga u vodećim medijima dobili smo sledeće naslove i gore nevedeni monolog:
Naslov 1: Srbija refinansirala najskuplji dug: Velika vest za našu zemlju!
Naslov 2: Srbija refinansirala najskuplji dug emitovanjem nove obveznice
Naslov 3: Istorijski rezultat za Srbiju i njene građane! Mali: ponosan sam! Strani investitori imaju poverenje u Srbiju i našu ekonomsku politiku
Ako želite da saznate kako može da se napravi jedan lepi pravi ukusni tart sa višnjama, mi smo probali OVAJ.
Ako želite da saznate koliko smo dužni i koliko nas je koja vlast zadužila, čitajte OVDE.
Prijatno!
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Ko širi sve te lažne vesti i odlakle kreće? Od društvenih mreža i nas samih koji smo nešto čuli, pa poželeli da to kažemo svima ili od tabloida? Zašto ozbiljni profesionalni mediji sve više nasedaju na nepro...
Đurđic, Aranđelovdan, Sveti Alimpije, Vavedenje, Nikoljdan…Da li svalite ili idete u goste? Ako slavite, kako finansirate slavku trpezu? Ako morate da pozajmite, od familije, prijatelja ili banke, znači da s...
Moravski rolat ili Moravski koridor je baš skup kolač. Cena mu je rasla, od prve procene koju su pre desetak godina dali Kinezi, do danas, kad je, istine radi, i inflacija dodatno povećala troškove izgradn...
Slučaj parizer je pokazao da je predsednik Aleksandar Vučić lider u regionu po spremnosti da odglumi i ode korak dalje u predstavljanju svojih politika. I drugi su takođe predstavljali programe za kontrolu...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost