2019

SBB FONDACIJA

DOPRINOS ZAJEDNICI - RAZVOJ FUNKCIONALNOG DRUŠTVA Zaštita životne sredine već godinama je u fokusu SBB fondacije, kao i projekti u kojima se pruža materijalna i druga pomoć i podrška porodicama koje su na ivici egzistencije, mladim talentima i studentima. Zahvaljujući odgovornom i marljivom radu i podršci partnera, medija i saradnika, SBB fondacija i ove godine može da bude ponosna na ono što je urađeno Već petu godinu zaredom, vođeni idejom stvaranja lepših i kvalitetnijih uslova za život, SBB fondacija se trudi da pospeši razvoj funkcionalnog društva u okviru različitih oblasti. Programi koje je do sada podržala i razvila su iz oblasti zaštite životne sredine, socijalne i zdravstvene zaštite, nauke, obrazovanja, umetnosti i kulture. Unapređenje života zajednice u kojoj posluju je cilj ka kome se SBB fondacija kreće svakom svojom akcijom i programom. Zaštita životne sredine već godinama je u fokusu SBB fondacije, ali i projekti u kojima se pružaju materijalna i druga pomoć i podrška porodicama koje su na ivici egzistencije, mladim talentima i studentima. Zahvaljujući odgovornom i marljivom radu i podršci partnera, medija i saradnika, SBB fondacija i ove godine može da bude ponosna na ono što je urađeno. Posebno na kampanju zaštite životne sredine „Ne prljaj, nemaš izgovor“ tokom koje je zajedno sa građanima Srbije očistila 90 gradova i opština, a u cilju podizanja ekološke svesti učenika osnovnih škola i promovisanja značaja očuvanja životne sredine, ove godine je realizovala i projekat „Ne prljaj. Nemaš izgovor! – IZAZOV!“ u čemu je učestvovalo više desetina hiljada dece. NE PRLJAJ, NEMAŠ IZGOVOR! Čistoća jedne zemlje i odnos građana prema javnom prostoru pokazatelj su stanja duha i nivoa društvene svesti. SBB fondacija se već punih pet godine aktivno zalaže za čistiju, zeleniju i zdraviju Srbiju, motivišući sugrađane da više vode računa o svojoj okolini. Akcija čišćenja Srbije, koju je kompanija SBB pokrenula 2015. godine, prerasla je u sveobuhvatnu kampanju „Ne prljaj. Nemaš izgovor!“ u organizaciji SBB fondacije, SBB-a i Total TV-a. Inicijativa je pokrenuta u cilju podizanja svesti o značaju zaštite životne sredine kao i širenju poruke da je očuvanje životne sredine važno zbog nas samih i kvaliteta života koji živimo i koji će naša deca živeti. Želimo da se naša zemlja, bar kada je reč o očuvanju životne sredine, približi zemljama kao što su Norveška ili Slovenija. Naravno, to ne može da se uradi odmah, ali kroz stalno ukazivanje na problem i edukaciju svih generacija mogu se napraviti značajni pomaci. Tu je najbitnija podrška šireg društva i javnosti, jer jedna ili nekoliko kompanija ne mogu same to da sprovedu, ali svi zajedno možemo da imamo velike rezultate na kojima će nam naša deca sutra biti zahvalna. Najvažnije je menjati loše navike. Ne bacaj đubre i ne zagađuj okolinu kako bismo živeli u čistoj zemlji. Kada se sa edukacijom počne od najmlađih, to je garancija da će se uvek truditi da sačuvaju svoju okolinu. Ipak, svedoci smo da veliki broj ljudi i ne razmišlja o okolini, loša navika je postala model njihovog ponašanja. Potrebno je promeniti način razmišljanja i SBB fondacija je to postavila kao jedan od važnih ciljeva. SBB FONDACIJA OSMIŠLJAVA, POSTAVLJA I REALIZUJE SOPSTVENE PROJEKTE KOJIMA SE DUGOROČNO POSVEĆUJE, A SVE RADI USPOSTAVLJANJA VIŠIH NORMI U SVIM OBLASTIMA ŽIVOTA ZAJEDNICE U KOJOJ POSLUJEMO U okviru kampanje od proleća do zime čiste se gradovi širom Srbije, kao i naša prestonica. Ipak, energiju najviše usmeravamo u edukaciju. U proteklih pet godina na različite načine smo se obraćali deci i odraslima. Prvo smo pozvali javne ličnosti i zamolili ih da nam pomognu u borbi da živimo u zdravijem okruženju. To je bio početak, da se ukaže na problem i predloži rešenje. Kako je vreme prolazilo, najviše aktivnosti smo fokusirali na decu jer su oni ta osnova koja može nešto da promeni. Decu će poslušati i njihovi roditelji. Zato smo za decu pripremili specijalnu predstavu „Ko to tamo prlja?“ u kojoj glavne uloge tumače Nikola Ranđelović i Maja Lukić. Ova interaktivna predstava sa plesnim sekvencama, kroz glumu i igru, ima za cilj da edukuje decu o važnosti očuvanja životne sredine. Gledalo ju je oko 27.000 mališana predškolskog uzrasta na više od 200 izvođenja. Odštampano je 40.000 knjiga „Ko to tamo prlja?“ koje se poklanjaju nakon svake predstave svakom detetu, kako bi uvek mogli da se podsete na ovu važnu temu. Takmičenje “Ne prljaj. Nemaš izgovor! - IZAZOV” je posebno osmišljeno i organizovano za učenike osnovnih škola kako bismo ih privukli da razmišljaju na temu zaštite okoline. Želja svih iz SBB fondacije je da naša deca rastu, igraju se i razvijaju u stimulativnom, kreativnom i bezbednom okruženju, istovremeno gradeći osećaj odgovornosti prema neposrednom okruženju, prenoseći svoja znanja i na druge. CILJ SBB FONDACIJE JE DA KROZ SVOJE AKTIVNOSTI PRVENSTVENO PODRŽI I UNAPREDI FUNKCIONALNO DRUŠTVO, DA INSPIRIŠE I PODRŽI POZITIVNE DRUŠTVENE PROMENE, ISTOVREMENO RAZVIJAJUĆI PROJEKTE IZ RAZLIČITIH OBLASTI I TEŽEĆI UNAPREĐIVANJU ŽIVOTNIH STANDARDA 70 PORODICA SA 286 DECE ČINI PROJEKAT JEZGRO SBB fondacija veruje da je porodica osnovni stub društva i zato smo još 2015. godine, kao prvi projekat fondacije, osnovali “Jezgro” - program podrške porodicama koje žive na ivici egzistencije. Program je aktivan na teritoriji cele Srbije i trenutno okuplja 70 porodica u kojima živi 285 dece. Svakoj porodici koja je u programu SBB fondacija obezbeđuje donaciju od po 14.000 dinara mesečno i besplatne SBB usluge, a sve to u cilju obezbeđivanja dostojanstvenih uslova za odrastanje dece i stvaranja zdravog okruženja za razvijanje punih potencijala cele porodice. Na taj način svim porodicama koje su u Programu obezbeđuje adekvatnije i stimulativnije okruženje za život, ali pre svega doprinosi sigurnijem, bezbri- žnijem i kvalitetnijem odrastanju njihove dece. SBB fondacija nastaviće i narednih godina da pruža podršku jezgru svakog društva – porodici jer tako pomaže zdravom razvoju i napredovanju dece do trenutka njihovog osamostaljivanja, kao i funkcionisanju cele porodice. Želja nam je da pomognemo da te porodice opstanu i da iz tih porodica izađu mladi ljudi koji će sutra dobrineti društvu. STIPENDIRANJE NAJTALENTOVANIJIH SBB fondacija veruje da ulaganjem u znanje mladih naraštaja može da doprinese dobrobiti celog društva. Zbog toga pružamo podršku izuzetnim pojedincima („najbolji od najboljih“) na njihovom putu do uspeha. Stipendiranje najtalentovanijih nastalo je kao ideja da se pronađu i podrže izuzetni mladi ljudi širom Srbije. Na taj način stasaće nove generacije naših genijalaca koji bi jednog dana mogli da krenu stazama Nikole Tesle, Mihajla Pupina, Nadežde Petrović, Mileve Marić, Milutina Milankovića i mnogih drugih velikana naše i svetske istorije. To će biti pravi ambasadori svoje zemlje i SBB fondacija je veoma fokusirana da takvi talenti ne ostanu neprimećeni, već da im se pruži puna podrška i obezbede što bolji uslovi za profesionalni razvoj. Stipendija obezbeđuje najtalentovanijim pojedincima u društvu podršku na njihovom razvojnom putu: finansijsku, logističku i mentorsku. Najbolji pojedinci imaju mogućnost da budu u programu sve dok traje proces njihovog obrazovanja. Stipendija je pokrenuta 2019. godine i trenutno podržava četvoro veoma nadarenih mladih ljudi. Ulaganjem u potencijale mladih talenata, SBB fondacija želi da zemlju učini boljim mestom za život. Misija stipendije je da podstiče pozitivne promene u Srbiji i svetu podržavajući najjače snage društva – mlade talente. SBB FONDACIJA IMA VIZIJU UNAPREĐIVANJA DRUŠTVA KREIRANJEM PROGRAMA KOJI SU U POTPUNOSTI PRILAGOĐENI POTREBAMA ZAJEDNICE  AMBICIOZNI CILJEVI  Cilj fondacije je da vrednim radom doprinosi pozitivnim promenama u društvu. Razvoj novih projekata se nastavlja, a započeti projekti će konstantno biti unapređivani i oplemenjivani novim sadržajima. Programom „Jezgro“, kampanja “Ne prljaj. Nemaš izgovor!”, podrškom studentima, mladim talentima i onima koji se trude da svoju sredinu učine lepšim i boljim mestom za život – ostaju u stalnom fokusu SBB fondacije. A zahvaljujući postojećim i novim partnerstvima zajedno ćemo, udruženim snagama, učiniti još više za naše društvo.

2019

JP POŠTA SRBIJE, BEOGRAD

POŠTA NAS SPAJA Pošta Srbije već 180 godina predstavlja stub komunikacija u društvu i simbol veze sa svim delovima zemlje i sveta. Usluge Pošte pouzdane su i pristupačne, a građani, poslovni korisnici i država, svakodnevno se oslanjaju na njenu rasprostranjenu infrastrukturno-poslovnu mrežu i 1.500 poslovnica koje obezbeđuju fizičku i digitalnu dostupnost usluga Osnovna načela na kojima se temelji misija Pošte Srbije – dostupnost građanima i povezivanje ljudi – po svojoj suštini, spadaju među najplemenitija dru- štveno korisna dela u svim vremenima i okolnostima. Usled digitalizacije i automatizacije poštanskih procesa, Pošta je danas jedan od najvećih pokretača dru- štvenog i tehnološkog razvoja. Omogućavajući jednaku dostupnost usluga svim građanima, uključujući najudaljenija područja, Pošta ima aktivnu ulogu u promociji socijalne jednakosti u društvu. Osim što podstiče razvoj tržišta i države, Pošta podržava i samostalno sprovodi projekte u svim oblastima života društvene zajednice – ulaganje u zajednicu, briga o zaposlenima i korisnicima, unapređenje servisa i zaštita životne sredine, doprinoseći time stvaranju boljeg radnog i životnog okruženja. SRCE POŠTANSKE DELATNOSTI Zahvaljujući posvećenosti ljudi koji u njoj rade, Pošta važi za pouzdanog poslovnog partnera i instituciju. Zbog toga, brigom o zaposlenima podstičemo njihov stručni razvoj i usavršavanje, motivaciju i odgovoran odnos prema bezbednosti i zdravlju. Brigu o korisnicima u dinamičnim tržišnim uslovima realizujemo usklađivanjem ponude i tražnje, kombinovanjem komunikacijskih kanala ka što većem broju korisnika i podizanjem kvaliteta i konkurentnosti kroz kreiranje savremenih poslovnih rešenja. Poštanska delatnost u svojoj suštini nosi brigu o korisnicima, u pogledu kreiranja, ali i isporuke servisa, gde usled prirode posla i odnosa „čovek prema čoveku”, poštari – najsnažniji simbol povezanosti Pošte sa zajednicom – plemenito uvek idu korak dalje. Oni su pomoć najstarijima i veza sa najudaljenijima. Obavljajući dostavu svih vrsti pošiljaka, preko 3.940 poštara i kurira u proseku svakodnevno prelazi oko 100 hiljada kilometara i stiže do svakog korisnika, bez  obzira na nepristupačnost i vremenske uslove, a naširoko je poznata njihova briga za starije kojima pomažu kada treba, kupuju namirnice, lek ili ih samo slušaju. U odnosu prema osetljivim društvenim grupama, Po- šta posebnu brigu pokazuje za one kojima je ugroženo zdravlje, podstiče na solidarnost i organizuje humanitarne akcije. Ne čudi zato podatak da je za poslednjih šest godina, njih preko 1.140 dalo krv, a dobar deo to radi redovno, i više puta godišnje. Akcija „Država Srbija u selima Srbije”, foto Pošta / I. Đukanović   SVESTRANO ULAGANJE U DRUŠTVENU ZAJEDNICU Dugi niz godina, Poštu prepoznaju po održivim projektima za decu u cilju upoznavanja najmlađih sa kulturom pisanja, značajem komunikacije i razvojem pismenosti. Sedamnaest godina zaredom, Pošta organizuje konkurs „Piši Deda Mrazu”, na kojem nagrađuje najbolje pojedinačne i grupne radove dece iz cele Srbije. Osim razvijanja kulture pisanja, na ovaj način se najmlađi podstiču i da kroz igru uče i razvijaju kreativnost. Od 2014. godine, svake prve subote u mesecu u PTT muzeju održava se dečja radionica „Poštanski satić” koju je do sada pohađalo više od 4.000 mališana, a na kojoj deca uzrasta do deset godina, kroz igru i eduka ciju, uče da sama sastave i pošalju pismo, upoznajući se sa radom pošte. Vanrednim akcijama i radionicama Pošta je svake godine prisutna i na manifestacijama „Sajam knjiga”, „Muzeji za deset” i „Dani evropske baštine”. Edukacijom najmlađih dobijamo novu generaciju odgovornih, obrazovanih i socijalizovanih članova društva. Za rast i razvoj dece nužna je i stabilna porodica, pa Pošta već dugi niz godina podržava „Kolektivno venčanje”, manifestaciju koja promoviše tradicionalne vrednosti našeg društva – porodicu i zajedništvo, šaljući ujedno i najlepšu razglednicu iz Beograda. Negovanje tradicije izraženo je i u radu KUD „Đoka Pavlović”, koje više od sedam decenija otkriva lepotu sveta igre i muzike. Ansambl danas postoji zahvaljujući i podršci Pošte, a godinama osvaja prestižna priznanja kao potvrdu da poštanski radnici sa ljubavlju i ponosom proslavljaju ime Srbije na svim meridijanima, prenoseći, prvoklasnim scenskim iskustvom, srpsko folklorno blago nastalo na raskrsnici različitih kultura. Pošta Srbije podržava brojna ostvarenja u kulturi i umetničkoj produkciji – obeležavanje istorijskih jubileja, književno stvaralaštvo, fotografiju, scensku umetnost, film i TV produkciju, među kojima izdvajamo dodelu nagrade „Momo Kapor”, Beogradski festival igre, program Beogradske filharmonije, međunarodni konkurs „Betina fotografija godine”. Nagradni konkurs „Piši Deda Mrazu”, foto Pošta /J. Vlahović   Pošta podstiče i razvoj informacionih tehnologija, nauke i novih veština. Iz godine u godinu, pomažemo održavanje Simpozijuma o novim tehnologijama u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju „PostTel”, a u 2018. godini, podržali smo brojne projekte poput „Škole poslovnih veština”, usmerene ka razvoju preduzetničkih veština kod mladih. Na tribini „Kultura putem pošte” u PTT muzeju održavaju se besplatna predavanja na kojima se, pored aktuelizacije velikih naučnih dostignuća, diskutuje o savremenim i istorijskim temama, predstavljaju istaknuti savremenici, nove tehnologije i trendovi, te oživljava još jedna društveno važna uloga Pošte – edukacija. Naši najznačajniji predavači bili su akademici Matija Bećković, Dragoslav Mihailović, Ljubomir Simović, Vladeta Jerotić i drugi istaknuti predstavnici akademske zajednice. Poštari stižu do svakog korisnika, foto Pošta / I. Đukanović   DELIMO SA ONIMA KOJIMA JE NAJPOTREBNIJE Pošta se donacijama uključuje u humanitarne inicijative u oblastima zdravstva i brige o deci. Godine 2018. učestvovali smo u obezbeđivanju neophodnih aparata za Univerzitetsku dečju kliniku „Tiršova” u Beogradu, a u cilju informisanja građana, izlaganjem promo materijala o prevenciji zdravlja u poštama, pomognut je i Gradski zavod za javno zdravlje Beograd. U duhu novogodišnjih praznika, Pošta slatkim paketima redovno daruje najmlađe iz domova za nezbrinutu decu. Krajem prošle godine, priključili smo se i organizaciji edukativno-zabavnih događaja sa dodelom paketića za decu na Kosovu i Metohiji. Pošta NET kontinuirano obezbeđuje internet podršku za Udruženje roditelja dece obolele od malignih bolesti „Zvončica”, a u okviru dugogodišnjeg programa i usluge sa popustom za osobe sa invaliditetom. SIGURAN PARTNER GRAĐANIMA I DRŽAVI Kao podsticaj domaćem turizmu, u poštama se nekoliko godina zaredom realizuje evidentiranje prijava za dodelu vaučera za subvencionisani smeštaj, čime je građanima omogućena veća dostupnost mesta za podnošenje prijava. Tokom 2016. i 2017. godine, u svim poštama je omogu- ćeno i podnošenje zahteva za zamenu starih zdravstvenih knjižica, uz opciju dostave na adresu prebivališta. U sklopu velike edukativne kampanje za podizanje svesti o značaju suzbijanja sive ekonomije, logistički smo podržali nagradnu igru „Uzmi račun i pobedi”, zbog čega su nam Vlada Republike Srbije i Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj dodelile plaketu „Fer kompanija” za 2018. godinu. Jednaku pažnju posvetili smo ruralnim područjima, jer želimo da svuda budemo blizu običnim ljudima i privrednicima. U cilju povećanja dostupnosti poštanskih usluga, u seoskim sredinama je tokom 2016. godine sprovedena akcija „52 pošte za 52 nedelje”, čime je barem jednim šalterom opremljeno preko 50 sela u udaljenim i teže dostupnim područjima. Pošta Srbije – omiljeni domaći brend u kategoriji Transport, foto Pošta / I. Đukanović U korak sa novim tehnologijama i osnovnom misijom – jednaki uslovi za sve – Pošta je obezbedila besplatan internet za žitelje udaljenih i slabije razvijenih delova zemlje, 30 besplatnih internet kutaka omogućilo je dostupnost korisnih informacija i internet servisa, a preko Skajpa i kontakte sa najmilijima. U preko 200 pošta dostupan je i besplatan WiFi. Zbog visokog kvaliteta informaciono-komunikacione strukture za podršku sopstvenom poslovanju, poslednjih godina bili smo u mogućnosti da informatički podržimo velike državne projekte, temelj daljeg razvoja e-uprave u Srbiji. Najzad, ulaganjem u modernizaciju i opremanje po- štansko-logističkih centara za potrebe svakodnevnog funkcionisanja i razvoj e-trgovine, Pošta osim što unapređuje sopstveno poslovanje, istovremeno podiže standarde kvaliteta celokupnog lokalnog i regionalnog tržišta, čak i za konkurente. U HRAMU KOMUNIKACIJE Pod krovom Pošte Srbije nalazi se PTT muzej, najstariji tehnički muzej u Srbiji. Stalna postavka „Tačka spajanja”, priča o bogatom razvojnom putu Pošte i telekomunikacija u Srbiji, prati istorijski razvoj države i paralelna dešavanja u svetu, čime su posetiocima neposredno dostupni analitički uvid i poređenje sa savremenim komunikacijskim dostignućima. Prepoznajući važnost PTT muzeja, uložili smo sredstva u njegovu rekonstrukciju i rad. Jer, baš kao što je Pošta razmenom informacija oduvek povezivala ljude, PTT muzej danas, raznovrsnim sadržajima za različite ciljne grupe, razbuđuje društvenu zajednicu. Prateći potrebe savremenog čoveka, kroz tradicionalnu delatnost s jedne i društvene događaje na drugoj strani, Muzej napušta stereotipni imidž pasivne ustanove i postaje živo i dinamično mesto, svim resursima otvoreno za rast društva u kojem živimo. FILATELIJA – VIŠE OD POŠTANSKE MARKE Osim što je sredstvo plaćanja poštanskih usluga, poštanska marka predstavlja i jedan od najprepoznatljivijih simbola nacionalne kulture, čime ostvaruje važnu ulogu u prezentaciji ideja, vrednosti, kulturnog nasleđa i specifičnosti jednog društva. Za poslednjih 10 godina, Pošta je izdala preko 300 filatelističkih izdanja, upečatljivo promovišući na ovaj sofisticiran način domaćoj i međunarodnoj javnosti najveća istorijska, kulturna, naučna, sportska i privredna dostignuća naše zemlje.

2019

PEPSICO SRBIJA

„POBEĐUJEMO SA SVRHOM“ KAO DOPRINOS LOKALNOJ ZAJEDNICI Napori kompanije PepsiCo usmereni su na izgradnju održivijeg sistema ishrane i predstavljaju ključni element šire poslovne filozofije o ubrzanom rastu. U izveštaju o održivosti posebno se naglašavaju napredak i ciljevi u šest prioritetnih oblasti za koje kompanija veruje da najbolje mogu doprineti izgradnji održivijeg sistema ishrane Kompanija PepsiCo, jedna od vodećih svetskih kompanija za proizvodnju hrane i pića, nedavno je predstavila svoju novu agendu održivosti, u okviru koje je objavljen i izveštaj za 2018. godinu. Napori kompanije PepsiCo usmereni su na izgradnju održivijeg sistema ishrane i predstavljaju ključni element šire poslovne filozofije o ubrzanom rastu poznatom pod nazivom „Pobeđujemo sa svrhom“ (Winning with purpose). U izveštaju o održivosti posebno se naglašavaju napredak i ciljevi u šest prioritetnih oblasti za koje kompanija veruje da najbolje mogu doprineti izgradnji održivijeg sistema ishrane. ODRŽIVO PEPSICO POSLOVANJE NA ZAPADNOM BALKANU Kompanija Marbo Product, koja već 11 godina posluje u sastavu kompanije PepsiCo, ima ekskluzivitet da svoje poslovanje zasniva na globalno postavljenim strategijama, koje su osmišljene i proverene na više od 200 tržišta i teritorija na kojima PepsiCo posluje. Lokalno posmatrano, šest globalnih prioritetnih oblasti predstavljaju osnov za aktivnosti koje se sprovode i na tržištima Zapadnog Balkana. U oblasti poljoprivrede, efikasno se koriste lokalni resursi, a poseban naglasak je na saradnji sa lokalnim kooperantima i edukaciji budućih farmera. Već dve godine zaredom sprovodi se program Chipsy Agro akademija u okviru koje kompanija nastoji da studentima poljoprivrede prenese najsavremenija praktična znanja u oblasti uzgajanja krompira. Prve dve sezone projekta realizovane su uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, a program je prošlo gotovo 30 studenata sa Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu i Beogradu. Kada je reč o upotrebi vode, njeno korišćenje u proizvodnim operacijama je smanjeno za 63 odsto u prethodnih 10 godina. Kada je reč o proizvodima, kompanija na tržište donosi brojne inovacije, a najnovija je Chipsy Oven Baked, koji je pečen u rerni i sa 50 odsto manje masti. HILJADE KORISNIKA PEPSICO DONACIJA Kompanija Marbo Product intenzivno radi i na osnaživanju zajednice u kojoj posluje. U poslednjih nekoliko godina sprovedene su sveobuhvatne društveno odgovorne kampanje u okviru kojih su uručene donacije namenjene hiljadama korisnika. Naime, u okviru kampanje „Svaki dan ima bolji ukus uz Chipsy“, koja je realizovana uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, kao i resornih ministarstava u Bosni i Hercegovini, kompanija je opremila zajedničke prostorije u devet studentskih domova i time omogućila da u svakom trenutku bar 8.000 studenata uživa u ambijentu Chipsy kutaka. Kroz kampanju „Pokaži fudbalsku strast“ koja je realizovana uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i Ministarstva omladine i sporta, kao i resornih ministarstava u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, donirano je više od 15.000 lopti svim osnovnim školama na teritoriji tri države - Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Cilj ove donacije bila je i promocija sporta i rast i razvoj dece i omladine na principima zdravih životnih stilova, a realizovana je i kao jedna u nizu aktivnosti koje su deo podrške Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih Ministarstva zdravlja Republike Srbije, u čijem razvoju i sprovođenju Marbo Product aktivno učestvuje. Kompanija Marbo Product, kao deo Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, aktivno učestvuje u sprovođenju kampanje „Teži ravnoteži“ koja je odgovor na statistiku Ministarstva zdravlja Republike Srbije o gojaznosti. I na kraju, sve ovo ne bi bilo moguće bez ljudi. Kompanija Marbo Product zapošljava više od 1.300 ljudi na području Zapadnog Balkana i reprezentativan je primer podjednake rodne zastupljenosti. U ukupnoj strukturi zaposlenih, žene čine 48 odsto, a kada je reč o menadžerskim pozicijama, žene čine 46 odsto. Osim toga, radi se i na osnaživanju i razvijanju talenata i to kroz program PepsiCo Go:Start, koji se sprovodi već četiri sezone. Program je namenjen talentovanim diplomcima bez radnog iskustva koji dobijaju priliku da tokom jednogodišnje plaćene prakse steknu značajna znanja i veštine kroz mentorsku podršku naših kolega. Program je do sada prošlo oko 40 kandidata, a kandidati prve četiri generacije su već zaposleni i deo su timova kompanije PepsiCo Zapadni Balkan.