Model bagera Caterpillar 994K, od 1.764 konjskih snaga (KS) za 12 sati kopanja sirovina neophodnih za jednu litijum-jonsku automobilsku bateriju potroši 1.000 litara dizela.
Da elektrifikacija automobila nema baš mnogo veze sa čistom zelenom energijom govori i činjenica o utrošku dizel goriva za radne mašine koje kopaju rudu neophodnu za izradu litijum-jonskih baterija, prenosi portal Vrele gume.
Kako se podseća, radni list jednog ogromnog bagera Caterpillar-a 994 od 1.764 KS je najbolji nemi svedok „opšteg ludila“ koje nas zahvata.
Kako bi iskopao i u kamione utovario 250 tona zemlje potrebne za proizvodnju jedne litijum-jonske baterije za električni automobil ovaj Caterpillar potroši čak 1.000 litara dizel goriva za 12 sati rada.
Za to vreme od „preko sebe“ prebaci oko 12 tona rude za litijum, 15 tona rude za kobalt, tri tone rude za nikl, 12 tona rude za bakar, sa jalovinom, ukupno 250 tona zemlje.
„Tih 250 tona potrebnih za proizvodnju jedne litijum-jonske automobilske baterije, na kraju sadrži oko 12 kg litijuma, 30 kg nikla, 22 kg mangana, 15 kg kobalta, 100 kg bakra, 200 kg aluminijuma, čelika i plastike“, dodaje se u tekstu.
Šta novi EU zakon znači za srpski litijum?