Rok dospeća kredita je 15 godina, uključujući pet godina perioda počeka.
Godišnja kamatna stopa je varijabilna, 6M EURIBOR plus marža od 1,9 odsto godišnje.
Srbija će plaćati i proviziju na nepovučena sredstva od 0,5 odsto godišnje.
Most na Dunavu u Novom Sadu trebalo bi da se gradi kao nastavak Bulevara Evrope. Ukupna dužina planirane konstrukcije mosta je 2.267 metara i podeljena je na glavnu konstrukciju preko Dunava od 880 metara i prilazne konstrukcije, dužine 1.387 metara.
Most će povezati Novi Sad sa Sremskom Kamenicom i državnim putem IIA-119 koji vodi ka granici sa Hrvatskom.
Most treba da bude namenjen za automobile, javni prevoz, teretni saobraćaj, kretanje pešaka i biciklista, kao i „kako bi se omogućilo da sva planirana infrastruktura pređe Dunav“, navodi se u obrazloženju predloženog zakona.
Kineski CRBC gradi obilaznicu i most
Srbija je sa kineskom Export-Import bankom potpisala Sporazum o zajmu 10. oktobra.
Vlada je u maju 2020. godine donela Zaključak kojim je projekat izgradnje obilaznice oko Novog Sada sa pristupnim saobraćajnicama i mostom na Dunavu proglasila projektom od posebnog značaja. Zbog toga će se projekat realizovati prema posebnim postupcima za linijske infrastrukturne objekte od posebnog značaja za Srbiju, navodi se u obrazloženju.
Memorandum o razumevanju o izradi planske i tehničke dokumentacije za projekat preduzeće „Koridori Srbije“ potpisalo je u aprilu 2021. godine sa kineskom kompanijom China Road and Bridge Corporation (CRBC).
U martu 2022. godine potpisan je komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji obilaznice i mosta između Vlade Srbije i kineske kompanije CRBC.
Izgradnja će biti podeljena na četiri deonice:
1. Prva deonica – veza sa državnim putem IIA-119 (mostovska konstrukcija iznad terena), dužine 2.400 metara.
2. Druga deonica – saobraćajnice paralelno ispod mostovske od raskrsnice sa Bulevarom Patrijarha Pavla do raskrisnice sa Hiljadu trista kaplara, dužine 650 metara
3. Treća deonica – sabirne ulice posle raskrsnice sa ulicom Hiljadu trista kaplara (ispod mostovske konstrukcije), dužine 600 metara
4. Četvrta deonica – rampe denivelisanih raskrsnica, dužine 160-200 metara
5. Veza obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko reke Dunav na trasi državnog puta IIA sa brzom saobraćajnicom IB reda Novi Sad – Ruma („Fruškogorski koridor“)
Nakon što država obezbedi potpun pristup i posed gradilištvu i da građevinsku dozvolu za prve četiri deonice, CRBC ima rok od 31 meseca za završetak radova. Kada dobije građevinsku dozvolu za poslednju tačku, vezu obilaznice, ima rok od 11 meseci.
Podsetimo, aktivisti u Novom Sadu su prošle jeseni protestovali protiv izgradje mosta preko Dunava. Aktivisti su tada zahtevali da se odustane od planova o izgradnji mosta, jer je Šordoš stanište retkih vrta ptica i biljaka. Tada su tvrdili i da kineski CRBC nema potrebne dozvole za izvođenje radova, što su iz te firme negirali, kako je preneo BBC.
Novi Sad kupuje klupe i korpe, prosečna cena 700 evra