Vesti iz zemlje

10.11.2023. 15:55

Autor: Katarina Pantelić

Obustava rada u Pošti: Strepnje malih trgovaca, više posla za privatne dostavljače

pošiljke, pošta Izvor: Pexels

pošiljke, pošta

Radnici Javnog preduzeća Pošta Srbije već duže od dve nedelje obustavljaju rad u više poslovnica širom zemlje, tražeći povećanje zarada i primanje u stalni radni odnos svih zaposlenih na ugovor. Dok poštari ne rade, šalterski službenici opominju građane da ne garantuju da će njihove pošiljke stići na vreme, a u centru grada Beograda ih – čak ni ne primaju. U međuvremenu, mali trgovci koji robu šalju poštom trpe poslovni rizik, a privatne kurirske službe preuziumaju deo posla javnih preduzeća.

Preduzetnik Krsta Tomković rekao je u razgovoru za Novu ekonomiju da mu je u jednoj od filijala „Pošta Srbije“ rečeno da se ne zna da li će paket koji je pokušao da pošalje stići u skorije vreme na adresu, ali i da se dešava da sada upravnici pošta razvoze neke od paketa.

Dodao je i da uglavnom kada preduzeća i firme počnu sa radom izaberu „Pošte“ kao najpraktičniju i najjeftiniju varijantu za slanje pošiljaka.

„Pošta čuva pakete koji stignu, jer ih ne voze dostavljači kao što je slučaj sa privatnim kompanijama za dostavu. Prednost je i to što kada klijenti nisu kod kuće, paketi budu ostavljeni u pošti, a (klijentima) se dostavlja ceduljica sa adresom na kojoj mogu da preuzmu pošiljku“, rekao je Tomković.

Dodao je i da privatna i javno preduzeće imaju svoje prednosti kada je u pitanju slanje paketa.

„Pošta velike pakete ne garantuje da će dostaviti odmah sutradan, ali je jeftinije i skoro uvek se do sada dešavalo da je paket dostavljen odmah sutradan. Ljudi budu obavešteni i putem Vibera da im je paket u pošti. Ukoliko vam je potrebno neko povremeno slanje paketa, kao mojoj firmi, slanje preko Pošte je duplo jeftinije“, rekao je on.

Tomković dodaje i da je „Promo kutak“ za sada zaustavio reklame i prestao sa prodajom „dok se Pošta ne vrati u normalu, jer nije lepo da klijentima cena dostave duplo poskupi“.

Nova ekonomija je kontaktirala i privatne kompanije koje se bave dostavom pošiljki, kako bi proverila da li se posledice obustave rada u državnom preduzeću osećaju i u njihovom poslovanju.

Generalni direktor kompanije za dostavu D Express Nikola Riznić rekao je da se obustava rada u javnom preduzeću osetila, jer korisnici „Pošta Srbije“ moraju da svoje proizvode dostave građanima.

„Pre svega mislim na internet prodavce. Oni traže druga rešenja, a deo tih pošiljaka je sigurno došao do nas, a deo i do drugih kurirskih službi. Gotovo svi beležimo rast u poslednjih nedelju dana“, rekao je on.

Dodao je da D Express nije ograničavao korisnike u broju pošiljaka koje mogu da pošalju, jer za sada imaju kapacitete, ali svakako očekuju zbog opterećenja da se situacija u Javnom preduzeću „Pošta Srbije“ reši „što pre“.

Kazao je da je nekoliko javnih preduzeća počelo da koristi njihove usluge, ali i da se to dešava svaki put kada je u Pošti obustava rada.

„Druge državne službe koje moraju da otpremaju svoje pošiljke i dokumentaciju koriste naše usluge. Onoga trenutka kada obustava rada prestane, oni će se vratiti na usluge Pošte Srbije,a do tada smo mi tu da pomognemo“, rekao je Riznić.

Kompanija Flying Cargo koja je ovlašćeni predstanik korporacije Federal Expres Corporation (Fedex) navela je odgovoru za Novu ekonomiju da je obustava rada u JP „Pošta Srbije“ uticala da se pojedina mala i srednja preduzeća obrate za pomoć i savet kako da nastave sa svojim spoljnotrgovinskim poslovanjem.

Na pitanje da li je kompanija preuzela neke klijente iz javnog sektora, rekli su da „u ovom periodu, nisu imali takvih slučajeva, a van tog i takvog angažmana nisu imali ni upita“.

„Kompanije koje posluju u javnom sektoru, se nama obraćaju isključivo i samo uz prethodno objavljen poziv za učestvovanje u nadmetanju za predmetnu javnu nabavku“, istakli su iz Fedex-a u odgovoru.

Direktor Pošte tvrdi da je dogovor postignut, radnici ga demantuju i traže njegovu smenu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Smatram da bi „Pošta“ morala striktno da poštuje slovo Zakona (posebno kada se radi o štrajku)…
    1. Pošiljke koje su preuzete – neizostavno se MORAJU isporučiti kod primaoca.
    2. Prijem novih pošiljki ne bi trebalo da bude omogućen (jer se štrajkuje).
    3. Svako drugačije postupanje je neozbiljno i nanosi štetu korisnicima…

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.