Vesti iz zemlje

31.07.2023. 22:00

Saopštenje

Autor: Nova ekonomija

Po modelu dualnog obrazovanja školovalo se 13.000 učenika

Foto: Paola Felix Meza

Po modelu dualnog obrazovanja u Srbiji se školovalo oko 13.000 učenika, u poslednjih deset godina otkad se primenjuje ovaj vid učenja gde se teorijska znanja stiču u školi a praktične veštine kod poslodavca, saopštila je Privredna komora Srbije (PKS).

Aleksandra Milićević, rukovodilac službe za dualno obrazovanje i obrazovne politike Privredne komore Srbije (PKS) rekla je da je sa početna tri profila, model dualnog obrazovanja povećan na sadašnja 73, od kojih je najveći broj iz oblasti mašinstva, elektrotehnike, koje i učenici najradije upisuju.

„To su uglavnom obrazovni profili poput bravara, zavarivača, koji su godinama unazad deficitarni na našem tržištu rada, zatim tehničari za kompjutersko upravljanje CNC mašina, tehničari mehatronike, operateri mašinske obrade rezanjem. Sa razvojem turizma u našoj zemlji poslednjih godina, sve je veća potražnja privrede za profilima iz oblasti turizma i ugostiteljstva, kao što su konobari, kuvari, hotelijersko-restoraterski tehničari“, istakla je Milićević.

I za sledeću školsku godinu, za koju su dva upisna kruga završena, treći će biti krajem avgusta, najveće interesovanje je bilo za mašinske i elektro profile, i prema njenim rečima, u Beogradu se dosta učenika opredelilo za saobraćajna zanimanja, poput tehničara za logistiku, špediciju, drumski saobraćaj, navodi se u saopštenju PKS.

Vlada Srbije osniva kancelariju za dualno obrazovanje

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.