Uprava Nacionalnog parka Tara potvrdila je da je u toku izgradnja druge kapije na kojoj će se naplaćivati ulaz u to zaštićeno područje. Kako je za Novu ekonomiju objasnio predstavnik NP Tara Ranko Milanović, „konačno je stigla građevinska dozvola za taj projekat i kapija je skoro izgrađena“.
Reč je o kapiji koja se nalazi blizu naselja Kaluđerske Bare, na putu prema dečjem odmaralištu na Mitrovcu.
Jedna kapija je već izgrađena kod jezera Perućac, a kada bude gotov asfaltni put (koji će povezati Mitrovac i Mokru Goru), u planu je da se izgradi još jedna kapija na kojoj će se naplaćivati ulaz.
Milanović je podsetio da se u Srbiji već obavlja naplata ulaza u NP Kopaonik, već godinama, kao i da se ista praksa primenjuje u zaštićenim područjima u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, ali i u drugim okolnim zemljama.
„Jedna kapija je već izgrađena u periodu 2018-2019. godine. Inicijalna ideja je bila da jedna kapija bude sa kremanske strane, a druga da bude prema Bajinoj Bašti, ali smo shvatili da je to nepraktično, jer je taj put tranzitna saobraćajnica i top iz dosta razloga nije praktično, pa je odlučeno da druga kapija bude na tom pravcu prema Mitrovcu i Bulibanovcu“, dodaje Milanović.
Kako dodaje, prostro Kaluđerskih Bara ostaje nepokriven, ali u upravi Nacionalnog parka smatraju da će svako ko dođe u to naselje posetiti i ostatak Tare.
„Sama ideja tih kapija je da se koliko je moguće uvede neka kontrola, u smislu ne samo kontrole posetilaca, to je realno najmanji problem, već i u smislu kontrole prometa (drvne) građe, uvoza materijala za gradnju objekata i sličnih aktivnosti“, kaže Milanović.
Kako dodaje, što se tiče same ulaznice, ona će se prema zakonu koji je definisao njenu naplatu, naplaćivati po vozilu, a vozila će biti razvrstana po kategorijama, bez obuira na to koliko je ljudi u nekom vozilu. Cena ulaznice određena je na oko 250 do 300 dinara.
„Kopaonik je to počeo već pre pet, šest godina. Ne zna se kada će tačno kod nas to zaživeti, čekala se ta kapija na Kaluđerskim Barama da bi se počelo sa tim, jer nema smisla naplaćivati ulaz sa jednom kapijom“, dodaje predstavnik NP Tara.
Prema njegovim rečima, dobar deo šumskih puteva ostaće nepokriven kontrolom, ali ljudi neće ići njima kako bi izbegli plaćanje takse:
„Sav prihod koji se ubira po osnovu naplate ulaznica, po osnovu svih drugih naknada koje se plaćaju u zaštićenom području je definisan tako da ide na namenski račun upravljača, ostaje njemu, konkretno, u ovom slučaju Nacionalnom parku Tara“.
Kako objašnjava sagovornik našeg portala, taj novac treba da se koristi tako da se vrati nazad u zaštićeno područje, kroz njegovo uređenje, aktivnosti na monitoringu, odnosno zaštiti određenih vrsta, kao i za plate ljudi koji konkretno rade na tome.
Milanović podseća i da je zakon kojim se definišu naknade na području cele Srbije usvojen pre par godina, kao i da se one uplaćuju u republički budžet, izuzev naknada za zaštićena područja koje idu na račun upravljača.
„Dobro je što te naknade ne idu na redovan, nego na poseban račun jer mora da postoji kontrola utroška tog novca“, smatra Milanović.
On dodaje da će biti utvrđeno ko će biti oslobođen od naplate ulaznica u NP Tara, da li će to biti vozila sa užičkim, bajnobaštanskim registarskim oznakama ili će meštani dobijati neku napelnicu za svoja vozila ili će ih prijavljivati.
„Na Kopaoniku niko nije oslobođen takve naknade, s tim što su oni za lokalce uveli simboličnu naknadu koja je bila na nivou od 100 do 200 dinara godišnje“, navodi Milanović.
Nacionalni park Tara proglašen je 1981. godine. Veći deo planine Tare pripada Opštini Bajina Bašta, a manji Gradu Užicu. U blizini se nalazi Park prirode Mokra Gora, kao i Park prirode Zlatibor.
Agencija za upravljanje lukama Srbije objavila je danas da je u prvih šest meseci ove godine zabeležila 631 pristajanje međunarodnih kruzera na rekama Srbije, što je 6,6 odsto više nego u isto vreme lane.
...
Odlaganja selibde međugradskih autobuskih polazaka sa postojeće Beogradske autobuske stanice u Savskom amfiteatru na novi BAS u novobeogradskom Bloku 42, čini se više neće biti.Kako eKapija saznaje, pre...
Gorivo će na pumpama u Srbiji, danas u 15.00 sati pojeftiniti, dizel za tri dinara po litru, a benzin za jedan dinar.Do sledećeg petka, 2. avgusta, litar evrodizela koštaće 202 dinara po litru, a benzin ...
Ministarstvo privrede poništilo je javni poziv za učešće u postupku javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem radi prodaje kapitala Jugoslovenskog rečnog brodarstva AD Beograd, prenosi eKapija. Na...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok