Vesti iz zemlje

06.12.2022. 22:00

Večernje novosti

Autor: Nova ekonomija

Podzemna garaža na Vračaru čeka neophodne dozvole

Foto: Wikimedia - Miskomi

Beogradski Parking servis u 2023. godini počinje izgradnju podzemne garaže u Skerlićevoj ulici, kod Hrama Svetog Save.

Kako su prenele Večernje novosti, tender za radove kod Hrama Svetog Save, raspisan je u martu, garaža će imati 368 parking-mesta, a trenutno je u toku pribavljanje neophodne dokumentacije za taj objekat, najpre lokacijskih uslova.

Kasnije se podnosi zahtev za građevinsku dozvolu.

Pribavljanje lokacijskih uslova, kako se dodaje, znači da je tender uspešno sproveden, kao i da su završeni idejno rešenje i idejni projekat.

U planu je da se na prostoru površine 11.660 metara izgrade tri nivoa, garaža će imati dva lifta i tri sigurnosna stepeništa.

Životna okolina kao i obližnji spomenici kulture, kako se dodaje, biće zaštićeni od izduvnih gasova.

Kako se podseća, trebalo bi da se realizuje i projekat izgradnje garaže kod hale Pinki u Zemunu, čija je realizacija u toku.

Kako je ranije prenela Nova ekonomija, tender za tu garažu raspisan je početkom godine.

Krajem januara raspisan je i tender za nadzor radova na izgradnji tog objekta.

Konačno raspisan tender za izgradnju podzemne garaže „Pinki“

Projekat izgradnje četiri podzemne garaže u prestonici pomeran je nekoliko puta, a prvo se započelo sa radovima na uređenju prostora ispred hale Pinki u Zemunu, koji će postati savremeni parking.

Grad je u avgustu prošle godine ponovo preuzeo upravljanje ovim sportskim zdanjem, koje je potpuno zapušteno. Kao prvi korak ka uređenju prostora pokrenuta je izgradnja parkirališta, koje će se nalaziti na platou ispred ulaza u objekat.

„U septembru 2022. godine počeli su pripremni radovi za izgradnju podzemne garaže ispod platoa hale ‘Pinki. U toku su radovi na obezbeđenju temeljne jame, a izgradnja garaže trebalo bi da bude završena do kraja 2023. godine'“, kažu u Parking servisu.

Prva javna podzemna garaža otvorena je 2005. godine ispod Pionirskog parka.

Radovi na izgradnji počeli su u martu 2003. godine, a iako je bilo planirano da se posao privede kraju do proleća iduće godine, rokovi su nekoliko puta bili probijeni.

Ova investicija vredela je između 350 i 450 miliona dinara, dok su Beograđani prvi put dobili javno parkiralište pod zemljom sa 461 mestom na tri nivoa i 14.000 kvadrata.

IZGRADNJA OSTALIH GARAŽA

Gradska uprava prestonice planira izgradnju čak četiri javne garaže, uglavnom u centralnim gradskim ulicama.

Radovi su kako se podseća, uveliko trebali da počnu i u Vlajkovićevoj i Fruškogorskoj ulici, na uglu sa Pop Lukinom.

Ipak, kako se dodaje, od tog posla zasad nema ništa.

Podzemne garaže potrebne Novom Sadu, ali da ne ugrožavaju stare zgrade

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.